rusek PL Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > Za tyle to nawet u nich nie dostanę termostatu, nie mówiąc o jego wymianie. > Tak jak kolega rusek napisał - kilka godz. roboty + część i wychodzi, nieco przepłacone, ale na > pewno nigdzie nie wyjdzie 170. Za 300 zł z termostatem bym wstawił do ASO. Powyżej - nie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > Za 300 zł z termostatem bym wstawił do ASO. Powyżej - nie! A w benzynie tez takie ceny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > Za 300 zł z termostatem bym wstawił do ASO. Powyżej - nie! Jeżeli faktycznie tyle czasu to zabiera, to 300 w ASO są nierealne. Podejrzewam, że pod 3 stówy to sam termostat będzie kosztował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzeskk Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > A w benzynie tez takie ceny? A w benzynie 1.8 kupiłem wkład za 35 złociszy i wymiana około 1 godz. razem z nagrzaniem silnika i sprawdzeniem czy gdzieś nie cieknie. Przed wymianą było 75' po 89'. W kabinie znacznie cieplej, silnik nagrzewa się do otwarcia termostatu po około 4-5 km przy temp. zewn. -5 - 0. Jak ktoś poszukuje wkładu do 1.8 to jest to T014.92, bo normalnie to tylko z obudową i cena około 250zł. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > Jeżeli faktycznie tyle czasu to zabiera, to 300 w ASO są nierealne. > Podejrzewam, że pod 3 stówy to sam termostat będzie kosztował Pocieszę cię nieco. Koszt robocizny w ASO - 281 zł. Koszt termostatu - 268,14 zł. Czas - około 3 godzin. Tak więc może warto zakupić część na Alledrogo i wjechać z nią do ASO? Tylko nie dają gwarancji wówczas 2 letniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > Pocieszę cię nieco. Koszt robocizny w ASO - 281 zł. Koszt termostatu - 268,14 zł. Czas - około 3 > godzin. > Tak więc może warto zakupić część na Alledrogo i wjechać z nią do ASO? Tylko nie dają gwarancji > wówczas 2 letniej. No jak dla mnie ponad 400 to za dużo. Zostanę przy 147 + trochę pracy własnej - jak to mówią.... poczucie satysfakcji - bezcenne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > No jak dla mnie ponad 400 to za dużo. > Zostanę przy 147 + trochę pracy własnej - jak to mówią.... poczucie satysfakcji - bezcenne Ja dziś rozmawiałem z mechanikiem - zabawy w tym nie ma żadnej tylko ciężka mordęga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 > Ja dziś rozmawiałem z mechanikiem - zabawy w tym nie ma żadnej tylko ciężka mordęga. A co miał Ci powiedzieć, żebyś wszystko sam robił i nie dał mu zarobić Popieram wszystkie samodzielne działania nawet jak trwają kilka godzin....satysfakcja i pewność dobrze zrobionej roboty...bezcenne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 > A co miał Ci powiedzieć, żebyś wszystko sam robił i nie dał mu zarobić > Popieram wszystkie samodzielne działania nawet jak trwają kilka godzin....satysfakcja i pewność > dobrze zrobionej roboty...bezcenne. Ale że co, mam na kolanie zrobić i łapami porozkręcać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 > A co miał Ci powiedzieć, żebyś wszystko sam robił i nie dał mu zarobić > Popieram wszystkie samodzielne działania nawet jak trwają kilka godzin....satysfakcja i pewność > dobrze zrobionej roboty...bezcenne. Dokładnie. Wczoraj zrobiłem wstępne rozpoznanie, ale po wyjęciu aku i odkręceniu 2óch śrub od podstawy aku nic nie drgnęło. A jako że nie miałem za dużo czasu nie brnąłem dalej. Czy żeby wyjąć podstawę aku trzeba odkręcić też tą śrubę po prawej poza nią? Jakby wyjąć podstawę aku to wygląda to całkiem sensownie i myślę, że pójdzie bez większych problemów. Jedyne co, to tylko pogoda, bo dłubanie pod chmurką przy tych warunkach to średnia przyjemność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 > Dokładnie. > Wczoraj zrobiłem wstępne rozpoznanie, ale po wyjęciu aku i odkręceniu 2óch śrub od podstawy aku nic > nie drgnęło. A jako że nie miałem za dużo czasu nie brnąłem dalej. > Czy żeby wyjąć podstawę aku trzeba odkręcić też tą śrubę po prawej poza nią? Tak. Podstawa jest na 3 śrubach. Następnie musisz odciąć izolacje od przewodów które są mocowane do podstawy żeby ją wyjąć. Przy ponownym montażu przypniesz je przygotowanymi za wczasu opaskami > Jakby wyjąć podstawę aku to wygląda to całkiem sensownie i myślę, że pójdzie bez większych > problemów. Zastanów się jak wyjąć chłodnicę gazów EGR i co trzeba odkręcić żeby ją wyjąć. Inaczej nie wywalisz termostatu. Podstawa aku to przy tym pikuś... Przepraszam... Pan Pikuś > Jedyne co, to tylko pogoda, bo dłubanie pod chmurką przy tych warunkach to średnia przyjemność. Zwłaszcza jak sie omknie klucz lub śruba i wpadnie na dolną osłonę silnika. Bez kanału nie poradzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 > Ale że co, mam na kolanie zrobić i łapami porozkręcać? no rzeczywiście, garaż i jakieś klucze to podstawa, z tymi kluczami to im lepsze tym mniej nerwów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 > Chłodnica posiada dwa króćce, z boku na górze zasilający, który "idzie" z termostatu i powrotny z > boku na dole chłodnicy. Jak otworzysz maskę to na pewno znajdziesz. no znalazłem ale coś mi sie nie zgadza, rozgrzałem auto dokładnie do 75 stopni i wyłączyłem silnik, czyli termostat powinien być jeszcze zamkniety na amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 > Dokładnie. > Wczoraj zrobiłem wstępne rozpoznanie, ale po wyjęciu aku i odkręceniu 2óch śrub od podstawy aku nic > nie drgnęło. A jako że nie miałem za dużo czasu nie brnąłem dalej. > Czy żeby wyjąć podstawę aku trzeba odkręcić też tą śrubę po prawej poza nią? > Jakby wyjąć podstawę aku to wygląda to całkiem sensownie i myślę, że pójdzie bez większych > problemów. > Jedyne co, to tylko pogoda, bo dłubanie pod chmurką przy tych warunkach to średnia przyjemność. A co z chłodniczką gazów EGR i spustem płynu? Bez kanału chcesz to zrobić leżąc w śniegu pod autem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 trójnik też cały ciepły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 zbiorniczek i wąż na samym dole również Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 ale ten wąż koło akumulatra (chyba idzie z termostatu i chyba do góry chłodnicy - widzicie jaki dostęp) jest zimny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 czy ze zdjęć wynika, że mi termostat puszcza? dodam , że po przejachaniu 9km mam temp. 84-86 stopni (na dworzu -2 stopnie i 4 osoby na pokładzie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 > A co z chłodniczką gazów EGR i spustem płynu? Bez kanału chcesz to zrobić leżąc w śniegu pod autem? Da rade choć to troche hardcore. Jeśli dopasuje przewód na kruciec spustowy chłodnicy to wystarczy kucnąć, wstawić jakiś obcięty z boku kanister od płynu do spryskiwaczy i płyn z chłodnicy zejdzie. W chłodnicy EGR i w niektórych przewodach i tak płyb zostanie wiec pół litra na dolewkę jest konieczne, Reszta roboty jest od góry. Ale jeśli coś sie omknie i spadnie na dolną osłonę silnika to bez kanału nic nie poradzi. Ja ze 3 razy nurkowałem pod auto i musiałem nawet częściowo odkrecić osłone silnika żeby znaleźć srube od przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 No i po problemie. Zdecydowałem się jednak skorzystać z pomocy znajomego mecha. Około 3 godzinki roboty, 50 PLNów mniej w kieszeni i wreszcie mogę ze spokojem obserwować rosnącą temperaturę silnika. Teraz 88* po mieście to żaden problem Ale trochę się mechanik zdziwił jak się wziął do roboty - na początku stwierdził, że godzinka roboty i będzie po sprawie. Ale jak przyszło do rozbierania tego i tamtego to stwierdził, że te 3 godziny deklarowane w ASO są jak najbardziej rzeczywiste > dodam , że po przejachaniu 9km mam temp. 84-86 stopni (na dworzu -2 stopnie i 4 osoby na pokładzie) Jak na mój gust to bardzo dobra temperatura po takim dystansie - tyle, że to 1.3 a nie wiem jak się one grzeją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 > Ale trochę się mechanik zdziwił jak się wziął do roboty - na początku stwierdził, że godzinka > roboty i będzie po sprawie. Złapał troche doświadczenia to następnym razem weźmie 150 Po 5 dych za godzinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 > Złapał troche doświadczenia to następnym razem weźmie 150 Po 5 dych za godzinę. 150 to może nie, ale 100 to bankowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 > Jak na mój gust to bardzo dobra temperatura po takim dystansie - tyle, że to 1.3 a nie wiem jak się > one grzeją najbardziej niepokoi mnie to, że te przewody są bardzo ciepłe, albo mi termostat przepuszcza albo jakaś wada konstrukcyjna silnika i pewnie dlatego się tak wolno grzeją diesle.....przynajmniej ten. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 1 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 Pytanie za 100 pkt. Wasze termostaty w motorach Z19DTL(H) miały oznaczenie W122.1 czy W135.2? Generalnie wiem, że mają oznaczenie producenta 410049.88D, ale na obudowie termostatu, pod nazwą WAHLER znajdują się numerki. Który jest właściwy i co znaczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > Pytanie za 100 pkt. Wasze termostaty w motorach Z19DTL(H) miały oznaczenie W122.1 czy W135.2? Kurcze, teraz to już raczej nie podejrzę bo nie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > Kurcze, teraz to już raczej nie podejrzę bo nie widać A ktoś ma jakieś zdjęcia albo schemat jak podejść do wymiany termo w Z19DTL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > A ktoś ma jakieś zdjęcia albo schemat jak podejść do wymiany termo w Z19DTL? Ma. Podrzuć emila to da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > A ktoś ma jakieś zdjęcia albo schemat jak podejść do wymiany termo w Z19DTL? Ja też jestem świeżo po wymianie termostatu w tym silniku. W weekend się grzebałem, ale rozłożyłem sobie robotę na dwa dni. Nareszcie BC pokazuje książkowe 87-88 st. zamiast 65 st. No i deczko cieplej dmucha z nawiewów Mam też kilka fotek zrobionych telefonem. Jak znajdę chwilę czasu to może wrzucę tutaj i opiszę parę słów. W razie czego pisz - postaram się odpowiedzieć na bieżąco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > Ma. Podrzuć emila to da to juz zrób jakis fotomanual dla potomnych społeczeństwo będzie Ci wdzięczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > to juz zrób jakis fotomanual dla potomnych > społeczeństwo będzie Ci wdzięczne To wydruk z TISa. Nie chcę by ganiał mnie jakiś GM-owski prawnik za publikacje bez zgody itp ... A na fotomanual za poźno bo operacja sie odbyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > To wydruk z TISa. Nie chcę by ganiał mnie jakiś GM-owski prawnik za publikacje bez zgody itp Bylo opublikowane to tylko zaznacz skad pochodzi cytat i finisz . jak by tak bylo to kazda praca mag. bylaby 100 % plagiatem bo tam sie az roi od roznych cytatow . O ile jest w przypisach pochodzenie-wskazanie zrodla - nikt sie nie czepia . ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 Na razie mocno się zniechęciłem. Wg TISa roboty od **** i ciut ciut. Naprawdę trzeba całkiem zdemontować chłodniczkę gazów EGR? Może wystarczy tylko coś uchylić, przygiąć, odciągnąć? Kanał konieczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > Bylo opublikowane to tylko zaznacz skad pochodzi cytat i finisz . Nawet jeśli źródło jest legalne inaczej? Dziekuję ale nie skorzystam ale jeśli ktoś ma potrzebę to mu na maila wyślę. Poza tym już z grubsza to opisałem. Jeśli ktoś ma troche technicznego obycia to spokojnie sobie poradzi. Najwiekszy problem to chłodnica EGR i sruba pod nią bo tam jest termostat Tu jest zdjęcie tej śruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > Nawet jeśli źródło jest legalne inaczej? Dziekuję ale nie skorzystam ale jeśli ktoś ma potrzebę to > mu na maila wyślę. Poza tym już z grubsza to opisałem. Jeśli ktoś ma troche technicznego > obycia to spokojnie sobie poradzi. Najwiekszy problem to chłodnica EGR i sruba pod nią bo tam > jest termostat Tu jest zdjęcie tej śruby W takim razie niezła kiszka... Rozbierania co niemiara. Na węże zakładaliście nowe opaski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > Kanał konieczny? Nie jest konieczny jeśli w czasie roboty nie wyskoczy Ci jakiś klucz czy śruba i nie poleci na dolna osłonę silnika. Bo jeśli jednak coś tam spadnie to i szukanie gdzie to jest. Chyba ze nie masz dolnej osłony silnika to wtedy luuuuuzik Podniesiesz z gleby Ja chyba z 10 minut szukałem z kanału śruby od przepustnicy a ona mała nie jest Co do opasek to nówki oczywiście z wyjątkiem tych które sie daje otworzyć kombinerkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > Bo jeśli jednak coś tam spadnie to i szukanie gdzie to jest. Trza mieć coś takiego: KLIK . Chodzi o ten przyrząd po lewej Różne rzeczy spadały w niedostępne miejsca, na osłonę również i dało radę. Ostatni wyczyn: seger o średnicy 10mm upadł "gdzieś" na podłogę w garażu. Podłoga oczywiście w błocie, bo zima itp., szanse na dostrzeżenie gołym okiem zerowe. Przyrząd znalazł Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > Na razie mocno się zniechęciłem. Wg TISa roboty od **** i ciut ciut. Naprawdę trzeba całkiem > zdemontować chłodniczkę gazów EGR? Może wystarczy tylko coś uchylić, przygiąć, odciągnąć? > Kanał konieczny? Tak jak Astroman pisał, trudny dostęp do dolnej szpilki, na której mocowana jest również chłodnica EGR. Ja nie widziałem możliwości wymiany termostatu bez zdemontowania tej chłodnicy. Ale zanim do niej doszedłem to zdemontowałem kilka device'ów dookoła. Dałem radę bez kanału, bo w sumie cała robota jest "od góry". Niestety również straciłem trochę czasu na szukaniu jednej upartej śruby, która postanowiła się schować za obudową filtra oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Mi wymienili za 170,- (robocizna + części + 2 lata gwarancji). Odgrzeję trochę temat. Umówiłem się na jutro do ASO na wymianę termostatu. Ceny jakie mi podali to termostat 100 zł, robocizna ok. 128 zł. Później mówił coś o jakichś rabatach i programie myopelservis.pl i na koniec wyszło mu 115 zł. Myślę, że cena jest do przyjęcia. Auto to oczywiście astra z silnikiem z17dth. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.