Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika i stukot .... 1.2 60KM [AKTUALIZACJA]


lumo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z silnikiem 1.2 60KM frown.gif Otóż ostatnio wracając do domu ok 500 m od domu podczas dojeżdżania do zakrętu (na biegu) minięciu go i dodaniu gazu z silnika rozległ się dość nieprzyjemny stukot oslabiony.gif Oprócz niego silnik przestał równo pracować, coś w rodzaju jak by jeden gar przestał pracować, silnikiem rzuca po całej komorze... stukot pojawia się w okolicy 1,5 tys obr... przed wystąpieniem awarii jechałem normalnie, bardzo spokojnie (miasto) nawet podczas całej podróży silnik pracował raczej na niskich obrotach nie było żadnego palowania redukowania biegów itp.... Dźwięk uderzeń raczej metaliczny o dużej częstotliwości... SILNIK PALI BEZ PROBLEMU

Czy komuś z was coś podobnego się przytrafiło ??

Jak narazie sprawdziłem;

-świece całe ładnie wypalone (nie popękane izolatory itp)

-pod pokrywą wałka wszystko WYGLĄDA OK

-pasek cały, wszystkie żeby na miejscy

-alternator OK rolka napinająca pasek napędu alternatora OK

-to nie docisk sprzęgła/ łożysko itp.

-pompa jakby OK nie cieknie ale sprawdzana z naciągniętym paskiem rozrząd

To co mi do głowy przychodzi:

-przestawiony rozrząd (ścięte kliny) ale przecież jest bezkolizyjny więc nic nie powinno stukać, tym bardziej jak by się przestawił powinny nastąpić problemy z wkręcaniem się na obroty, palenie itp.

-pęknięta sprężyna któregoś z zaworów

-panewka !?

Ciśnienie oleju w normie (kontrolka gaśnie)...

Jakieś pomysle hmm.gif

EDIT:

Dzisiaj pomierzyłem kompresje...

1 cyl. (ok 1,5 bar); 2 cyl. (ok 1,5 bar); 3 cyl. (ok 9 bar); 4 cyl. (ok 7 bar)

Wiec jak by nie patrzył na dwóch pierwszych nie ma prawie ciśnienia crazy.gif i niestety dalej stuka przy wyższych obrotach...

I tak teraz się zastanawiam czy panewki maja coś do tego ?? Z ciśnieniem oleju gorzej nie ma jak pomierzyć frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzić komprechę i cięnienie oleju. Wygląda na panewkę.

kompresje jakoś sprawdze gorzej z cisnieniem oleju.... zastanawia mnie tylko ta mocno nierówna praca silnika..... dziś odpaliłem na wolnych obrotach nic nie stuka ale telepie sie okropnie..... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kompresje jakoś sprawdze gorzej z cisnieniem oleju.... zastanawia mnie tylko ta mocno nierówna

> praca silnika..... dziś odpaliłem na wolnych obrotach nic nie stuka ale telepie sie

> okropnie.....

odpal i po kolei zdejmuj fajki ze swiec, na tym garku co nie ma róznicy z fajką czy bez jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpal i po kolei zdejmuj fajki ze swiec, na tym garku co nie ma róznicy z fajką czy bez jest

> problem

kuzyn fizyk / elektryk mówił że nie powinno się tak robić bo można bardzo łatwo uszkodzić cewkę biglaugh.gif ile w tym prawdy nie wiem biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kuzyn fizyk / elektryk mówił że nie powinno się tak robić bo można bardzo łatwo uszkodzić cewkę

> ile w tym prawdy nie wiem

jakoś przez 38 lat mojego życia nie udało mi się tak uszkodzić cewki, ale ja nie jestem fizyk/elektryk tylko mechanik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwiazales problem?

Tak rozwiązałem jak się można było domyślić po pomiarach kompresji była padnieta UPG, tylko po zdjęciu jej wygląd mnie zaskoczył a nawet więcej zaszokował grinser006.gif

284712882-Foto%281%29.jpg

Miedzi 1 a 2 cylindrem dziur ok 3-4 mm, to było powodem nierównej pracy, ale i tak jak na prawie dwa cylindry nieźle pracował hehe.gif przyczyna stuków był zapłon mieszanki ale nie w tym cylindrze co potrzeba zlosnik2.gif napisałem że na prawie dwóch ponieważ między 3 i 4 niewiele brakowało a było by to samo tongue.gif i tak sie zastanawiam co moze być przyczyna takiej destrukcji UPG ?? Przychodzi mi na myśl: Albo beznadziejnej jakości uszczelka (jakaś niby polska z Gdyni/Gdańska) albo nie wyregulowana instalacja LPG ale mało realne jest any po niecałych 15 kkm tak rozleciała się nowa uszczelka hmm.gif

Teraz zaszalałem i kupiłem ori w ASO zobaczymy miejmy nadzieje że bedzie lepiej i troche dłuzej sie pobujam.....

Jak narazie jeszcze nie odpalił ale jutro z rana pewnie zagada jak się trochę prześpi hehe.gif

PS. Jak gadałem ze "znajomym" mechanikiem powiedział że padające panewki to rzadko spotykany ewenement w tym silniku wink.gif

post-86099-14352511645538_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kuzyn fizyk / elektryk mówił że nie powinno się tak robić bo można bardzo łatwo uszkodzić cewkę

> ile w tym prawdy nie wiem

oczywiście że można ale na dłuższą metę a nie chwilowym zdjęciem przewodu wink.gif aczkolwiek czasami moze dostać przebicia gdzieś wewnątrz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak rozwiązałem jak się można było domyślić po pomiarach kompresji była padnieta UPG, tylko po

> zdjęciu jej wygląd mnie zaskoczył a nawet więcej zaszokował

> Miedzi 1 a 2 cylindrem dziur ok 3-4 mm, to było powodem nierównej pracy, ale i tak jak na prawie

> dwa cylindry nieźle pracował przyczyna stuków był zapłon mieszanki ale nie w tym cylindrze

> co potrzeba napisałem że na prawie dwóch ponieważ między 3 i 4 niewiele brakowało a było by

> to samo i tak sie zastanawiam co moze być przyczyna takiej destrukcji UPG ?? Przychodzi mi

> na myśl: Albo beznadziejnej jakości uszczelka (jakaś niby polska z Gdyni/Gdańska) albo nie

> wyregulowana instalacja LPG ale mało realne jest any po niecałych 15 kkm tak rozleciała się

> nowa uszczelka

> Teraz zaszalałem i kupiłem ori w ASO zobaczymy miejmy nadzieje że bedzie lepiej i troche dłuzej sie

> pobujam.....

> Jak narazie jeszcze nie odpalił ale jutro z rana pewnie zagada jak się trochę prześpi

> PS. Jak gadałem ze "znajomym" mechanikiem powiedział że padające panewki to rzadko spotykany

> ewenement w tym silniku

właśnie miałem pisac, ze napewno upg, we wrzesniu mialem dokladnie to samo... stukot i rozmyslania czy panewka zeby.GIF uszczelka wygladała bardzo podobnie zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> składaj na metalowej uszczelce z nowego 1.4 8V

W jednym sklepie oferował mi koleś metalową firmy Corteco za ok 65 zł ale jakoś firma pod względem UPG nie jest mi znana i odpuściłem.... kupiłem ori..... czy dobrze to sie okaże choć widziałem uszczelkę erlinga i organoleptycznie wyglądało dużo bardziej fachowo niż ta co kupiłem w servisie frown.gif

A tak apropo, jak bardzo lepsza ma być ta metalowa od zwykłej ?? lepiej odprowadza ciepło ??

Na drugi raz trzeba będzie złożysć bez uszczelki tylko na strunie fortepienowej i na tawot grinser006.gif

I jeszcze pytanko: czy uszczelke 1.1 podejdzie do 1.2 ?? to tak poza konkursem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak apropo, jak bardzo lepsza ma być ta metalowa od zwykłej ?? lepiej odprowadza ciepło ??

> I jeszcze pytanko: czy uszczelke 1.1 podejdzie do 1.2 ?? to tak poza konkursem

1. jest cieńsza i cała metalowa, mocniejsza i zwieksza komprechę

2. podejdzie ale lepiej jest zakładać odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. jest cieńsza i cała metalowa, mocniejsza i zwieksza komprechę

> 2. podejdzie ale lepiej jest zakładać odwrotnie

OK To jeszcze mi napisz jakie sa najlepsze uszczelki do silników FIRE chodzi o firme żeby na przyszłośc wiedzieć co kupowac a czego unikac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak z jakością:

> Erlinga

> Corteco

> Ajusa

> Morpak (akurat z tą nie mam dobrych wspomnień a chciałem wspierać polskie produkty)

elringa zawsze wszedzie zakladam i problemow brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.