MariuszCC Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Witam potrzebuje solidnego mechanika posiadam Civica z 04 roku i potrzebuje wymienic klocki tarcze ale moze i jak cos to zeby miec zaufanego czlowieka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 > Witam potrzebuje solidnego mechanika posiadam Civica z 04 roku i potrzebuje wymienic klocki tarcze > ale moze i jak cos to zeby miec zaufanego czlowieka wpadaj moze być w poniedziałek A serio to napisz może to na regionalnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kylym Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 > A serio to napisz może to na regionalnym Lepiej niech spojrzy na "Kupuj z autokacikiem", są tam namiary na przynajmniej 3 warszawskich mechaników. A jak chce ze specjalizacją hąda niech jedzie do jakiegoś ssg i trzyma się za portfel . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Do wymiany klocków i tarcz potrzebujesz mechanika? Tak z ciekawości zapytam czy do tankowania tez kogoś wynajmujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 > Do wymiany klocków i tarcz potrzebujesz mechanika? Tak z ciekawości zapytam czy do tankowania tez > kogoś wynajmujesz? Oj już się tak nie chwal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > Do wymiany klocków i tarcz potrzebujesz mechanika? Tak z ciekawości zapytam czy do tankowania tez > kogoś wynajmujesz? A po co ten złośliwy ton, dużo osób takie wymiany robi u mechaników (ja również) i co w tym złego? Niech każdy będzie specjalistą w swoim temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > A po co ten złośliwy ton, dużo osób takie wymiany robi u mechaników (ja również) i co w tym złego? > Niech każdy będzie specjalistą w swoim temacie. Ale klocki to czynność równie trudna jak zmiana koła. Do tego robiac samemu mozna to zrobić porządniej niż oszczedzajacy na każdym kroku mechanik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > Ale klocki to czynność równie trudna jak zmiana koła. Do tego robiac samemu mozna to zrobić > porządniej niż oszczedzajacy na każdym kroku mechanik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavo88 Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > Ale klocki to czynność równie trudna jak zmiana koła. Do tego robiac samemu mozna to zrobić > porządniej niż oszczedzajacy na każdym kroku mechanik. Nie każdy lubi brudzić sobie rączki Poza tym to: -trzeba mieć miejsce -narzędzia -ogólną wiedzę -czas -chęci itede itepe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > Do wymiany klocków i tarcz potrzebujesz mechanika? Tak z ciekawości zapytam czy do tankowania tez > kogoś wynajmujesz? Marku, napisz nam jak w domowych warunkach wymieniałeś tarcze w Hyundaiu Pony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > Witam potrzebuje solidnego mechanika posiadam Civica z 04 roku i potrzebuje wymienic klocki tarcze > ale moze i jak cos to zeby miec zaufanego czlowieka http://www.moto-market.pl/japan-service/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > Marku, napisz nam jak w domowych warunkach wymieniałeś tarcze w Hyundaiu Pony. ztcw to tego sie nie da w domowych warunkach zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > Ale klocki to czynność równie trudna jak zmiana koła. Do tego robiac samemu mozna to zrobić > porządniej niż oszczedzajacy na każdym kroku mechanik. U nas w PL włascicielowi takich aut jak twoje nie przystoi brudzić sobie rąk smarami a i kase ma na mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > ztcw to tego sie nie da w domowych warunkach zrobic Eee tam, zmieniałem klocki i tarcze w czterech różnych samochodach. Najtrudniej było w Hondzie Accord (USA) bo konstruktorzy wpadli na szatański pomysł by niektóre śrubki były calowe a inne metryczne. Ale zazwyczaj to banał - podnosisz samochód zwykłym podnośnikiem do kół, zdejmujesz koło, odkręcasz zacisk, wyjmujesz klocki, wciskasz tłoczki (z przodu łatwo, z tyłu w niektórych samochodach trzeba mieć specjalny przyrząd), wkładasz nowe i już. A jak trzeba zmienić tarczę to dodatkowo dwie śrubki trzymające mocowanie zacisku odkręcasz, do zdjęcia tarczy są czasem otworki w które się wkręca śrubki, a czasem trzeba się posiłować (może się przydać ściągacz). Z materiałów to trzeba mieć trochę szmat, psykacz do czyszczenia części hamulcowych, płyn zabezpieczający przed odkręcaniem się śrub, smar do hamulców i tyle. Ostatnio zmieniałem w GS 460 tarcze i klocki - cała czynność zajęła mi godzinę razem. Nie święci garnki lepią. Choć jak patrzę na prognozy pogody w Polsce na następne kilka dni, to raczej bym sam nie próbował, lepiej poczekać do wiosny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > U nas w PL włascicielowi takich aut jak twoje nie przystoi brudzić sobie rąk smarami a i kase ma na > mechanika Ja pewnie nienormalny jestem, ale lubię pewne rzeczy sam robić. Zresztą mam złe doświadczenia z mechanikami i klockami - ile razy nie założą to potem piszczą. A jak sam zrobię to nigdy nie piszczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > Eee tam, zmieniałem klocki i tarcze w czterech różnych samochodach. Ale cały czas nie odpowiedziałeś jak zmienić tarcze (w przydomowym garażu) w Hyundai'u Pony. Doczekamy się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > Ale cały czas nie odpowiedziałeś jak zmienić tarcze (w przydomowym garażu) w Hyundai'u Pony. > Doczekamy się W Hyundai'u nie zmieniałem, bo wtedy jeszcze byłem młody i głupi i wydawało mi się że mechanicy samochodowi mają 10 lat studiów i doktoraty z napraw pojazdów i nie ma szans by jakiś amator umiał zrobić to tak porządnie jak mechanik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > W Hyundai'u nie zmieniałem, bo wtedy jeszcze byłem młody i głupi i wydawało mi się że mechanicy > samochodowi mają 10 lat studiów i doktoraty z napraw pojazdów i nie ma szans by jakiś amator > umiał zrobić to tak porządnie jak mechanik. Jak bardzo chcesz, to możemy się umówić, że jak będziesz w PL to znajdę Ci Pony/Accenta (wystarczy samo zawieszenie), dam wypasoną szafkę z ręcznymi narzędziami i nagramy film jak to "specjalista" zdejmuje (bo już tu polegniesz) tarczę w takim aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > Jak bardzo chcesz A co Hyundai wymyślił że jest ciężko? Trzeba na gorąco te tarcze zdejmować??? Edycja - obejrzałem te tarcze na internecie i mają one miejsca na wkręcenie śrub do zdjęcia - tym bardziej jestem ciekaw co tam może być trudnego. P.S. Kolega pytający ma Civica 04, w którym są zwykłe, pływające zaciski z przodu - wymiana klocków prosta i szybka. Także tarcza nie powinna sprawiać większych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszCC Napisano 21 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Powiem tak po zmierzeniu tarcz wyszlo ze maja 19 mm wiec nie trzeba bylo wymieniac a klocki dalem rade sam za 15tys zbliza sie wymiana rozrzadu wiec nie chce tego samemu robic a zaufany czlowiek to to czego potrzebuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > A co Hyundai wymyślił że jest ciężko? Trzeba na gorąco te tarcze zdejmować??? > Edycja - obejrzałem te tarcze na internecie i mają one miejsca na wkręcenie śrub do zdjęcia - tym > bardziej jestem ciekaw co tam może być trudnego. > P.S. Kolega pytający ma Civica 04, w którym są zwykłe, pływające zaciski z przodu - wymiana klocków > prosta i szybka. Także tarcza nie powinna sprawiać większych problemów. W Hyundai'u też są zwykłe pływające zaciski. Daj linka do tego zdjęcia tarczy i wskaż, gdzie to niby są otwory do wkręcenia śrub do zdjęcia tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > W Hyundai'u też są zwykłe pływające zaciski. Daj linka do tego zdjęcia tarczy i wskaż, gdzie to > niby są otwory do wkręcenia śrub do zdjęcia tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 To nie jest ta tarcza. To jest to coś co powinieneś znaleźć: http://czescisamochodowe.autoefl.pl/img_parts/496c6aefabea8_09.5004.10.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 24 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 Yyy, a co to za problem z tymi miejscami na śruby? No bez przesady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 > Yyy, a co to za problem z tymi miejscami na śruby? No bez przesady. Jako, że widzę, że nasz "ekspert" się poddał to prawidłowa odpowiedź: Te 4 nagwintowane otwory służą do przykręcenia tarczy do piasty. Ale gdyby ktoś myślał "no i cóż z tego" to podpowiem, że patrząc od strony koła to najpierw widzimy powierzchnię piasty, a dopiero za nią tarczę hamulcową. I żeby wymienić tarcze trzeba ściągać całą zwrotnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Cóż, jak widać inwencja konstruktorów jest nieograniczona . Jak przez mgle mi sie przypomina ze wieki temu przy zmianie tarcz mechanik mi tłumaczył ze to jakoś trudno idzie w Hyundai'u ale nie słuchałem go bo klient płaci i wymaga Ale wrocmy do normalnie skonstruowanych samochodów gdzie wymiana klockow jest banalna a tarcze nie sa ani trochę trudniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizu zuru Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > gdzie wymiana klockow jest banalna a tarcze nie sa ani trochę trudniejsze. Zapewne nie miałeś przypadku gdy tarcza mocno zespoliła się z piastą. Wtedy zdjęcie tarczy wcale nie jest banalnie proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 > I żeby wymienić tarcze trzeba ściągać całą zwrotnicę. Ty, co trzeba jarać, żeby wpaść na tak genialny pomysł? Jakieś _sensowne_ uzasadnienia za tym pomysłem szły? Bo wyższy poziom abstrakcji to ja widziałem tylko w Alfach z tarczami na półosiach napędowych, gdzie trzeba było AFAIR rozpinać rzeczone półosie i generalnie urobić się prawie jak przy demontażu skrzyni biegów. Tam uzasadniano ten chory patent odelżeniem mas nieresorowanych i POWIEDZMY, że trzymało się to jakoś-tam kupy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 > Ty, co trzeba jarać, żeby wpaść na tak genialny pomysł? Konstruktorzy często mają takie odbicia - np. w Pontiac'u Grand Prix GTP żeby zmienić świece w tylnym rzędzie cylindrów, trzeba było odkręcić wydech + parę innych drobiazgów i obrócić do przodu silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.