artur-wiater Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 No to przyszła pora na nowe opony do mojej Evy 205/55/16, wiecie nie mam pojęcia co kupić chodzi mi o cichą z twardym bieżnikiem. Może coś ktoś z kolegów ma dobrego i może polecić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > No to przyszła pora na nowe opony do mojej Evy 205/55/16, wiecie nie mam pojęcia co kupić chodzi mi > o cichą z twardym bieżnikiem. Może coś ktoś z kolegów ma dobrego i może polecić. Napisz do kolegi Bouler http://www.caramar.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Ja polecam bardziej high performance niz budzetowe. Michelin Primacy HP Goodyear OptiGrip ( bardzo mala scieralnosc) Goodyear Excellence Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 >> Goodyear OptiGrip ( bardzo mala scieralnosc) pewnie dobra ale sakramencko droga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > Ja polecam bardziej high performance niz budzetowe. Ale jaki ma sens opona Hi-end'owa do Low-end'owego auta ?? Nie mówię, żeby pakować jakąś chińszczyznę, ale klasa średnia (Kleber, Fulda, Uniroyal) wystarczy z zapasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > Ale jaki ma sens opona Hi-end'owa do Low-end'owego auta ?? > Nie mówię, żeby pakować jakąś chińszczyznę, ale klasa średnia (Kleber, Fulda, Uniroyal) wystarczy z > zapasem. a i tu sie kolega myli, miałem dębice zimowa i była TRAGEDIA auto zachowywało sie jak by było na letnich, zmieniłem na Good Year za 300 zł sztuka i śmigam bezpiecznie już 4 lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > a i tu sie kolega myli, miałem dębice zimowa i była TRAGEDIA auto zachowywało sie jak by było na > letnich, zmieniłem na Good Year za 300 zł sztuka i śmigam bezpiecznie już 4 lata. Popadasz w skrajności. Między Dębicą a GY mogła być duża różnica. Ale w porównaniu do takiej np. Fuldy już nie powinno tak być. Notabene, mam właśnie Fuldy Carat Progresso i spisują się całkiem nieźle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > Ale jaki ma sens opona Hi-end'owa do Low-end'owego auta ?? > Nie mówię, żeby pakować jakąś chińszczyznę, ale klasa średnia (Kleber, Fulda, Uniroyal) wystarczy z > zapasem. Bo to podstawowa sprawa. Ja mam do low endowego auta wlasnie goodyeary i deszcz nei deszcz idzie jak po szynach. Jest duzy zapas bezpeiczenstwa bardzo trudno wprowadzic w poslizg podczas normalnej jazdy. Mozna jechac duzo bardziej dynamicznie. Mozna i na stomilu jezdzic a mozna tez autobusem/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > Bo to podstawowa sprawa. Ja mam do low endowego auta wlasnie goodyeary i deszcz nei deszcz idzie > jak po szynach. Jest duzy zapas bezpeiczenstwa bardzo trudno wprowadzic w poslizg podczas > normalnej jazdy. Mozna jechac duzo bardziej dynamicznie. Mozna i na stomilu jezdzic a mozna > tez autobusem/ Mój jeździł zima jak po szynach na Nokianach. Kiedyś przebiłem jedną i musiałem coś kupić w zamian. Moich Nokianów już nie było w sprzedaży, więc kupiłem 2 Barumy. Auto zachowuje się tragicznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Może mnie zlinczujecie ale ja kupiłem komplet nowych Nankangów NS-20 (Tajwan) do Epiki Dałem 260 zł/szt. (215/50R17 XL), każde "firmowe" opony w tym rozmiarze to min 400 zł. Mają dobre opinie użytkowników, w ADAC'u słabo wypadły na mokrym, ale np dużo lepiej niż Sava Intensa i pozostałe chinki). Myślę, że i tak będą lepsze niż 5-letnie GY NCT5. Zobaczymy. Toyo też bardzo słabo zawsze w ADACu się klasyfikuje, a ludzie chwalą na potęgę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > Może mnie zlinczujecie ale ja kupiłem komplet nowych Nankangów NS-20 (Tajwan) do Epiki > (...) Ja największy problem z nietypowymi (w sensie: mniej popularne marki) oponami mam taki, że od czasu do czasu wpadam w dziurę, na której niszczę oponę. I ciężko potem taką nietypową na szybko kupić. Odkąd jeżdżę Lacetti już pięć opon tak załatwiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > Dałem 260 zł/szt. (215/50R17 XL), Trzeba było 225/45/17 kupować Cena niższa a Epica na nich super się prowadzi i wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > a i tu sie kolega myli, miałem dębice zimowa Nie mówiłem o poziomie chińszczyzny, a solidnych europejskich średniakach. Dębica w gamie GY ma walczyć z chińszczyzną, to poziom gdzie liczy się wskaźnik cena 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > Toyo też bardzo słabo zawsze w ADACu się klasyfikuje, a ludzie chwalą na potęgę... Bo są "kultowe" (w jakimś filmie o młodych gniewnych i samochodach ponoć były) i mają "ładny wzór bieżnika". Poza tym - jeśli chwalą je specjaliści od rajdowej jazdy samochodem cinquecento young, to wiele znaczy. Wózek z hipermarketu ma plastikowe kółka i też się nieźle prowadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > No to przyszła pora na nowe opony do mojej Evy 205/55/16, wiecie nie mam pojęcia co kupić chodzi mi > o cichą z twardym bieżnikiem. Może coś ktoś z kolegów ma dobrego i może polecić. Polecam Uniroyal Rain Expert. Miałem takie w Stilo, na ten sezon kupiłem do Lacetti. W Twoim rozmiarze będą kosztować ok. 300 za sztukę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > Trzeba było 225/45/17 kupować Cena niższa a Epica na nich super się prowadzi i wygląda Trochę się balem niższego profilu (ok.1 cm) na naszych dziurskach. Jeśli już to 235/45/17 jest idealnym zamiennikiem, ale z kolei ta jest trochę za szeroka na moje 7" felgi. No i nie jest tańsza od 215/... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 Uwierz mi, że jest super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > Może mnie zlinczujecie ale ja kupiłem komplet nowych Nankangów NS-20 (Tajwan) do Epiki dobra to teraz biegusiem do samochodu i zobacz czy masz oznaczenia na oponie: -treadwear -traction -temperature one prawdę powiedzą o tych oponach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > -treadwear > -traction > -temperature > one prawdę powiedzą o tych oponach Yyyy, jeszcze leża u oponiarza... A co tam ciekawego mogę się z tego dowiedziec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > Yyyy, jeszcze leża u oponiarza... A co tam ciekawego mogę się z tego dowiedziec? głównie to jaka ścieralność i jakie hamowanie na mokrym jeśli przy traction będziesz miał AA lub A no to są ok, jak będzie B albo C to już znak, że lipa są to amerykańskie normy co do treadwear takie minimum to 300, w toyo T1R mam 280(przy lekkim aucie) i bieżnik ginie w oczach ojciec w nokianach ma 600 i faktycznie przez sezon niewiele ubyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 Decyzja zapadła, kupuję Goodyear OptiGrip, opinie są super cena trochę wysoka (wynegocjowałem 319 z montażem i cięzarkami na klej) ale jak mam później się męczyć to wolę troche przepłacić. Do Matiza żony kupuję Fuldę... Dziękuję wszystkim za porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > Decyzja zapadła, kupuję Goodyear OptiGrip, opinie są super cena trochę wysoka (wynegocjowałem 319 z > montarzem i cięzarkami na klej) ale jak mam później się męczyć to wolę troche przepłacić. Bardzo dobry wybor IMO warto dac pare zlotych wiecej i miec opone z klasy premium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 No to kupiłem i smigam już 2 dni w tym jeden deszczowy. Szanowni koledzy do tej pory śmigałem w lecie na oryginalnych koreańskich oponach. Napiszę tak: mam ulubiony bardzo ostry zakęt - zjazd z obwodnicy. Normalnie na koreańcach 40 km/h to max auto zaczyna trzcić przyczepność, wczoraj tesowałem 3 razy na nowych Optigripach, najpierw 50, później 60 następnie 70, wiecej strach, auto pokonuje mój zakręt jak po szynach. Gwałtowne ruszanie już nie kończy sie uruchomienien kontroli tarkcji (TCS), a na koreańcach zawsze tak sie kończyło. ABS włącza sie znacznie później. Opony tak wybieraja wode z ulicy, ze można ochlapać najdalej oddalonego przechodnia, wiec generalnie SUPER jesli chodzi o bezpieczeństwo. Żeby jednak nie było tak dobrze to opona jest głośniejsza od koreańczyków, co mnie dziwi ale może sie jeszcze ułoży. Generalnie jestem bardzo zdowolony POLECAM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > Generalnie jestem bardzo zdowolony POLECAM. A nie mowilem A tu mnie zwymyslali, ze do chevroleta to najlepiej Debica albo jakeis najtansze. Czasem warto dolozyc te 200zl i miec opony klasy premium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skull Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 A felgi, jakie - bo właśnie się przymierzam. Ile ET to jeszcze ok ? Czy te, nie będą za mocno wystwać: http://felgeo.pl/product-pol-177-Felgi-Aluminiowe-355.html Jakie nakrętki do alusów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Ja kupiłem enzo h et 42. , Dziś montuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skull Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > Ja kupiłem enzo h et 42. , Dziś montuje No gratulacje, ale ja uparłem się na czarne:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > A felgi, jakie - bo właśnie się przymierzam. Ile ET to jeszcze ok ? > Czy te, nie będą za mocno wystwać: http://felgeo.pl/product-pol-177-Felgi-Aluminiowe-355.html > Jakie nakrętki do alusów ? ET30 to trochę mało, mogą przycierać o nadkola przy obciążeniu na dziurach. ET40 będą OK, bo takowe sam posiadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Ja już lancetnika wyposazylem w 2 komplety GY.Na lato efficientgrip , na zime ug7 + i jestem bardzo zadowolony. W sx 4 , też mamy taki zestaw i jest bardzo zadowolona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > A felgi, jakie - bo właśnie się przymierzam. Ile ET to jeszcze ok ? > Czy te, nie będą za mocno wystwać: http://felgeo.pl/product-pol-177-Felgi-Aluminiowe-355.html > Jakie nakrętki do alusów ? Takie ale bez tego zoltego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > Ja już lancetnika wyposazylem w 2 komplety GY.Na lato efficientgrip , na zime ug7 + i jestem > bardzo zadowolony. W sx 4 , też mamy taki zestaw i jest bardzo zadowolona. ug7+ po sniegu ida jak po szynach. 250NM gaz w podlodze i nie rzucaja Ale szybko sie scieraja i jedna mi sie wyzabkowala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skull Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > Takie ale bez tego zoltego No ok, ale nie widzę 15-stek. Powtórzę pytanie: jakie nakrętki do alufelg w laczku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > No ok, ale nie widzę 15-stek. > Powtórzę pytanie: jakie nakrętki do alufelg w laczku ? Jak kupujesz nowe to dostajesz nakrętki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > No ok, ale nie widzę 15-stek. > Powtórzę pytanie: jakie nakrętki do alufelg w laczku ? M12x1.5 ze stożkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 > A nie mowilem To prawda kiedys w Nubie "zaoszczędziłem" i męczyłem sie przez 3 lata na gównie zwanym Matador - nigdy więcej Dębicy, Barum i podobnego syfu. Te produkty opono podobne dobre są do lekkich aut typu maluch, CC, czy Matiz ale nie do 1,5 tonowego auta. Tylko aby to zrozumieć trzeba pośmigać na jednym i drugim co by porównanie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 21 Marca 2011 Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 Najnowszy test gazetowy opon letnich. Ten i testy ADAC pokazują tendencję... najtańsze marki europejskie powoli zaczynają czuć oddech dalekowschodniej konkurencji (głównie z Korei, niebawem pewnie z Tajwanu i bardziej "egzotycznych" krajów jak Indonezja, Chiny, Tajlandia, Indie, etc.). Np. chiński LingLong czy Kingstar lepszy od "naszego" Klebera i Dębicy Apollo, Nexen/Roadstone, Syron, GT Radial - wszystko na przyzwoitym poziomie. Jeszcze 3 lata i już nie będzie artykułów w gazetach typu "Chiński poślizg..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > Najnowszy test gazetowy opon letnich. > Jeszcze 3 lata i już nie będzie artykułów w gazetach typu "Chiński poślizg..." no tak ale zobacz jakie są już małe różnice w cenie między chińczykami, a europejską klasą budżetową, generalnie jeśli na oponie jest 30zł różnicy, to ja wolę dopłacić te 120zł za komplet i mieć pewność, że opona mnie nie zawiedzie a co do testów z gazet...można je olać, pokazują tylko zachowanie dla nowych opon, kupiłem super fajne hankooki evo, faktycznie na mokrym rewelacja ale jak bieżnik zszedł z 8mm na 6mm to już niestety nie było tak wesoło, przy 5mm na mokrych zakrętach już pojawiała się straszna podsterowność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > no tak ale zobacz jakie są już małe różnice w cenie między chińczykami, a europejską klasą > budżetową, Zależy w jakim rozmiarze. W przypadku 17" do Epiki ja zapłaciłem 260zł/szt Nankangów (mniej znane "chinki" są jeszcze tańsze). Europejskie Savy czy Barum zaczynają się od 350zł/szt. Oczywiście w przypadku rozmiaru 185/60R14 to nie ma o czym mówić. > a co do testów z gazet...można je olać, pokazują tylko zachowanie dla nowych opon, kupiłem super > fajne hankooki evo, faktycznie na mokrym rewelacja ale jak bieżnik zszedł z 8mm na 6mm to już > niestety nie było tak wesoło, przy 5mm na mokrych zakrętach już pojawiała się straszna > podsterowność Zawsze tak jest, i to niezależnie czy masz Micheliny za 800zł/szt. czy koreańskie za połowę tej kwoty. Gdzieś był nawet test, który pokazywał, że przy 50% zużyciu bieżnika (czyli z 8 na 4 mm) parametry opony pogarszają się o 30-40%. Dlatego nie zakładam już starych Goodyearów, tylko nowe Nankangi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 > dobra to teraz biegusiem do samochodu i zobacz czy masz oznaczenia na oponie: > -treadwear > -traction > -temperature > one prawdę powiedzą o tych oponach No więc dziś założyłem. Oznaczenia mają następujące: -treadwear 320 (stare GY NCT5 miały 240) -traction A -temperature A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 > No więc dziś założyłem. > Oznaczenia mają następujące: > -treadwear 320 (stare GY NCT5 miały 240) > -traction A > -temperature A czyli jest ok ścieralność też nie jest zła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 25 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Ja już przetestowałem moje Optigripy i musze przyznać, że tak dobrych opon jeszcze nie miałem. Hamowałem awaryjnie i pomimo nosa w szybie i maksymaksymalnego wcisnięcia hamulca ABS nie zadziałał, na koreańcach odrazu sie włączał. Więc warto zainwestowć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.