stepien2 Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Witam! Jak w temacie będę miał trochę roboty z zawiechą napewno amorki do wymiany mechanik twierdzi że jeszcze wahacze, ale nic nie stuka na dziurach. Tak w ogóle to po czym poznać że czas na wymianę? Pzd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Stuki, puki, luzy, ściąga co kto woli..... Moje jak dodałem gazu ciągnęły w prawo, przy odjęciu gazu uciekało w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadzik89 Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 po zuzywaniu sie opon na krawedziach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Najlepiej brecha między wahacz a zwrotnicę przy trzpieniu i lekko podważasz ... jeśli występuje luz to wahacz do wymiany, jeśli nie ma luzu to OK. Jeszcze warto sprawdzić wszystkie gumy/tuleje gumowe czy nie są oberwane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Podnosisz samochód na lewarku i ruszasz kołem na prawo/lewo góra/dół i sprawdzasz czy ma luz.... na dole od spodu będzie widać luz na gałce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 > Podnosisz samochód na lewarku i ruszasz kołem na prawo/lewo góra/dół i sprawdzasz czy ma luz.... na > dole od spodu będzie widać luz na gałce Jeśli kolega nie ma doświadczenie to może błędnie zdiagnozować w ten sposób luz który pochodzi od końcówki drążka kierowniczego a nie od wahacza. Jak wyczujesz luz na podniesionym aucie tylko w osi skrętu (czyli prawo i w lewo) to duże prawdopodobieństwo wybicia końcówki drążka - tu najlepiej druga osoba która położy dłoń na samym sworzniu i wyczuje uderzenia. Tak czy siak - jeśli ktoś nie ma albo ma małe doświadczenie i szuka luzu w zawieszeniu może błędnie zdiagnozować ich lokalizację (winowajcę) Jeśli kolega chce wyszukać luz od wahacza to tak jak pisałem - brecha i tam gdzie atakujesz tam sprawdzasz. Jeśli masz wybity sworzeń w mocowaniu zwrotnicy to wystarczy tylko obserwacja sworznia podczas gdy druga osoba kręci kierownicą (samochód musi stać na kołach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 No właśnie nie bardzo mam doświadczenie, a czy na diagnostyce można sprawdzić stan wahaczy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 > No właśnie nie bardzo mam doświadczenie, a czy na diagnostyce można sprawdzić stan wahaczy?? Nie tylko można ale to jest wg mnie jedyna słuszna scieżka w celu zdiagnozowania stanu zawiasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 U mnie stwierdzono małe luzy na nieszczęsnych sworzniach po dwóch stronach. Wstrzymać się z wymianą, aż odczuwalne będą te luzy w prowadzeniu auta, czy lepiej od razu wymienić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 > U mnie stwierdzono małe luzy na nieszczęsnych sworzniach po dwóch stronach. Wstrzymać się z > wymianą, aż odczuwalne będą te luzy w prowadzeniu auta, czy lepiej od razu wymienić ? Co znaczy małe... Po mojemu mały luz to czas do obserwacji i na zbieranie kaski... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 > Co znaczy małe... > Po mojemu mały luz to czas do obserwacji i na zbieranie kaski... mały luz oznacza, że jak ruszał kołem to był wyczuwalny. Nic nie stuka, puka, opon nie ścina a auto dobrze się prowadzi. Myślę, że na przeglądzie przejdzie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 > mały luz oznacza, że jak ruszał kołem to był wyczuwalny. Nic nie stuka, puka, opon nie ścina a auto > dobrze się prowadzi. Myślę, że na przeglądzie przejdzie to. Wiesz, że przegląd to nie wszystko? Jak jeździsz dużo i jeszcze np. po dziurawych drogach to warto sie już rozglądać za wahaczami. Chodzi o bezpieczeństwo. Całe koło trzyma się tylko na tym jednym małym sworzniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 > Wiesz, że przegląd to nie wszystko? > Jak jeździsz dużo i jeszcze np. po dziurawych drogach to warto sie już rozglądać za wahaczami. > Chodzi o bezpieczeństwo. Całe koło trzyma się tylko na tym jednym małym sworzniu. Wiem, że przegląd to nie wszystko. Pytanie czy już robić skoro jeszcze nie dają się odczuć. W sumie byłem u 3 osób i każda wyczuwała te małe luzy. Ale nikt nie powiedział bym już leciał na wymianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 ja się powtórzę... Po mojemu mały luz to czas do obserwacji i na zbieranie kaski... Znaczy nie musisz już lecieć wymieniać, ale wymagają doglądania i kontroli. Nie ma co panikować, ale lekceważyć też nie wolno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 > ja się powtórzę... > Po mojemu mały luz to czas do obserwacji i na zbieranie kaski... > Znaczy nie musisz już lecieć wymieniać, ale wymagają doglądania i kontroli. > Nie ma co panikować, ale lekceważyć też nie wolno. A wymieniał ktoś z Was same sworznie? W sumie niby się nie da, ale jeśli sworzeń jest przynitowany, to w Intercars widziałem same sworznie w cenie 1/5 ceny nowego wahacza. Przykręca się je na śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Chyba nawet z Tobą już debatowaliśmy na ten temat. Najpierw musisz kupić wahacz z wymiennym sworzniem. Dopiero potem można debatować, czyli ew zysk przy następnej wymianie. Co potencjalnie jest dobrym pomysłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 > Chyba nawet z Tobą już debatowaliśmy na ten temat. > Najpierw musisz kupić wahacz z wymiennym sworzniem. > Dopiero potem można debatować, czyli ew zysk przy następnej wymianie. > Co potencjalnie jest dobrym pomysłem... Ok, gdzieś koło maja wrócimy do tematu, mam wtedy duży przegląd 120 kkm + przegląd rejestracyjny i się okaże co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Oczywiście mocniej teraz obserwuję. Kaskę zaczynam zbierać bo przy okazji zrobię końcówki drążka i wymienię gumy na stabilizatorze. Wahacz oczywiście będzie TRW, ale tu się zastanawiam czy nie kupić wahacza od Bravo z wymiennym sworzniem. Wystarczy wymienić 1 tuleję i będzie pasował do Stilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 > A wymieniał ktoś z Was same sworznie? W sumie niby się nie da, > ale jeśli sworzeń jest przynitowany, to w Intercars widziałem same > sworznie w cenie 1/5 ceny nowego wahacza. Przykręca się je na śruby. Dokształciłem się (przypadkowo) w sprawie wahaczy do Stilo i podzielę sie informacjami: Od 2001 do 2004 - wahacz z główką sworznia 12mm - ASO pond 400zł z gwarancją 2lata, zamiennik TRW od 270zł Od 2004 do 2006 - wahacz z główką sworznia 14mm - ASO pond 800zł (chyba) z gwarnacją 2 lata, zamiennik? -(krakow_kult mi mówiła ale nie pamiętam) Od 2006 do końca produkcji - wahacz profilowany z blachy z wymienialnym sworzniem (tu najprawdopodobniej 14mm) - Dowiedziałem sie przypadkowo od sprzedawcy, który sprzedał wahacz odlany 14mm 2004-2006 do Stilo po 2006 i miał zwrot bo nie pasował, sprowadzał później z blachy z wymienialnym sworzniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Ja wiem że mam 14mm, auto produkcja grudzień 2005. Ciekawe czy taki blaszany by wszedł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 > Dokształciłem się (przypadkowo) w sprawie wahaczy do Stilo i podzielę sie informacjami: To jest to co szło na pierwszy montaż? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Witam! U mnie jest tak, ze po podniesieniu auta, na biegu, proba kreceniem kola przod-tyl (w kierunku toczenia) slychac pieknie mechanizm roznicowy:) Luz ok pol centymenta:) Na szczescie nie ma luzow na boki:) Ale wymiane wachaczy, amorow, stabilizatorow i gum na tylnym moscie mam za soba:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 > To jest to co szło na pierwszy montaż? Jeśli pytasz mnie o Stilony po 2006 roku z wahaczami z profilowanej blachy to nie wiem ja mam sporo starszego 12mm (nie okrojonego w wyposażenie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 > Ja wiem że mam 14mm, auto produkcja grudzień 2005. > Ciekawe czy taki blaszany by wszedł... Leszek zwróć uwagę, że Darek o sworzniu pisze nie o dziurce w tulejce.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 > Jeśli pytasz mnie o Stilony po 2006 roku z wahaczami z profilowanej blachy to nie wiem ja mam > sporo starszego 12mm (nie okrojonego w wyposażenie) no właśnie mam po 2006r i ciekawym tematu, bo prędzej czy później trzeba będzie zrobić zawieszenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 > Dokształciłem się (przypadkowo) w sprawie wahaczy do Stilo i podzielę sie informacjami: > Od 2001 do 2004 - wahacz z główką sworznia 12mm - ASO pond 400zł z gwarancją 2lata, zamiennik TRW > od 270zł > Od 2004 do 2006 - wahacz z główką sworznia 14mm - ASO pond 800zł (chyba) z gwarnacją 2 lata, > zamiennik? -(krakow_kult mi mówiła ale nie pamiętam) > Od 2006 do końca produkcji - wahacz profilowany z blachy z wymienialnym sworzniem Prawda co mówisz. Zamówiłem do siebie po 2004 a do 2006 i przyszedł mi Lemforder który okazał się być profilowany z blachy ale - dla roczników po 2006!!! (Pasuje on takze do nowego bravo). Cena tego Lemfordera wynosiła ok 390PLN. Najmniejszy wybór jest właśnie dla 2004-2006 (ehhh oryginał mi padł po 43kkm - SZOK) - ten występuje jako odlew. Nowy w ASO 850PLN!!!!! Ja kupiłem zamiennik Delphi za 380PLN. Po za nim był Ocap i MagnetiMarelli czyli wybór nijaki... Od 2001 do 2004 - jak napisałeś - są TRW za gorsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > U mnie stwierdzono małe luzy na nieszczęsnych sworzniach po dwóch stronach. Wstrzymać się z > wymianą, aż odczuwalne będą te luzy w prowadzeniu auta, czy lepiej od razu wymienić ? Jaja sobie robisz zadając takie pytania? Wymieniaj jak najszybciej, no chyba, że lubisz adrenalinę na drodze. Samochód z niesprawnym zawieszeniem, jest na drodze, w sytuacjach ekstremalnych nieprzewidywalny w swoim zachowaniu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > Jaja sobie robisz zadając takie pytania? > Wymieniaj jak najszybciej, no chyba, że lubisz adrenalinę na drodze. Samochód z niesprawnym > zawieszeniem, jest na drodze, w sytuacjach ekstremalnych nieprzewidywalny w swoim zachowaniu . Ja tu nie piszę o jakimś masakrycznym luzie, że koła latają jak głupie. Nic nie stuka i nie puka. Luz jest bardzo mały, na szarpakach facet nic nie wykrył niepokojącego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 A gumy na stabilizatorze sa wymienne ? bo ztcp to wymienic sie je da ale to jest bez sensu bo bardzo szybko leca i jedynym racjonalnym wyjsciem jest zakup gum razem ze stabilizatorem no chyba ze tu tez byly roznice w zaleznosci od rocznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > A gumy na stabilizatorze sa wymienne ? > bo ztcp to wymienic sie je da ale to jest bez sensu bo bardzo szybko leca i jedynym racjonalnym > wyjsciem jest zakup gum razem ze stabilizatorem > no chyba ze tu tez byly roznice w zaleznosci od rocznika Gumy są na allegro (jakieś rzemiosło) można je wymieniać rozbijając oryginalną obudowę. p.s. wymiana stabilizatora to lepsza jazda - trzeba odkręcić kołyskę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > wymiana stabilizatora to lepsza jazda - trzeba odkręcić kołyskę Czytając różne fora wiem, że po odkręceniu kołyski są jazdy z geometrią, jak się to źle złoży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > Dokształciłem się (przypadkowo) w sprawie wahaczy do Stilo i podzielę sie informacjami: > Od 2001 do 2004 - wahacz z główką sworznia 12mm > Od 2004 do 2006 - wahacz z główką sworznia 14mm To główka zworznia ma zmieniony rozmiar gwintu, czy otwór w tuleji metalowo-gumowej? Ja mam M14x1,25 śrubę tulei przedniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > To główka zworznia ma zmieniony rozmiar gwintu, czy otwór w tuleji metalowo-gumowej? > Ja mam M14x1,25 śrubę tulei przedniej. Zmiana jest w sworzniu wahacza - czyli ta część która wchodzi w zwrotnicę od dołu i jest ściskana równocześnie zabezpieczana śrubą na przelot. Co do rozmiarów mocowań wahacza - tuleja metalowo-gumowa i poduszka wahacza - są na 99,99% takie same - kołyska uniwersalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > Zmiana jest w sworzniu wahacza - czyli ta część która wchodzi w zwrotnicę od dołu i jest ściskana > równocześnie zabezpieczana śrubą na przelot. Co do rozmiarów mocowań wahacza - tuleja > metalowo-gumowa i poduszka wahacza - są na 99,99% takie same - kołyska uniwersalna na 300000% różne są dziurki w tulejce metalowo gumowej...12 duży wybór, 14 mniej i drożej To info ze sworzniem było dla mnie nowością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > Co do rozmiarów mocowań wahacza - tuleja > metalowo-gumowa i poduszka wahacza - są na 99,99% takie same - kołyska uniwersalna Właśnie że zmieniono mocowanie wahacza 6/2004 kod zmiany 8871 ze śruby M12 na M14 i tym się różnią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 27 Marca 2011 Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 Kupowanie TRW, to wyrzucanie pieniędzy, u mnie wytrzymały rok a zaczęły stukać po 3 miesiącach. Zawsze rozpadają się tylne tuleje gumowo-metalowe i zawsze pierwsza leci prawa. Czy ktoś może polecić pewne wahacze lub dobrego producenta samych tulei? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
urvis Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > U mnie stwierdzono małe luzy na nieszczęsnych sworzniach po dwóch stronach. Wstrzymać się z > wymianą, aż odczuwalne będą te luzy w prowadzeniu auta, czy lepiej od razu wymienić ? Tydzień temu podczas wymiany oleju, itp. tez miałem małe luzy na wahaczu. Dzsiaj byłem na wymianie wahacza. Po zdemontowaniu starego obejrzałem go dokładnie i zbladłem. Sworzeń był zupełnie zniszczony i lużny. Jedna większa dziura i mogłem wracać na lawecie. Nie czekaj tylko kupuj wahacze i wymieniaj. Nie zapomnij o śrubie sworznia wahacza. Moja była wygięta i mocno sfatygowana. Do Stilo to koszt około 5 PLN (śruba). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Prawda jest taka, że i z nowym wahaczem po wjechaniu w dziurę możesz wrócić na lawecie. Niedługo mam przegląda auta i tam sobie dokładnie obejrzę jak to wygląda. Nie zawsze trzeba od razu lecieć i wymieniać. Na spokojnie nazbieram sobie pieniążki na wahacze i końcówki drążka bo przy okazji wymienię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.