Skocz do zawartości

Jak ustawić rozrząd ze zmazanymi znakami ??


wiktoor4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, do dzisiaj muszę odpowiedzieć na pytanie konkursowe:

Podczas przyjmowania samochodu do naprawy rozrządu ustalono, że uległ zamazaniu fabryczny znak Górnego Martwego Punktu (GMP), umieszczony na kole pasowym wału korbowego. Proszę podać i krótko opisać możliwe sposoby ustalenia punktu GMP, z mniejszą lub większą dokładnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, do dzisiaj muszę odpowiedzieć na pytanie konkursowe:

> Podczas przyjmowania samochodu do naprawy rozrządu ustalono, że uległ zamazaniu fabryczny znak

> Górnego Martwego Punktu (GMP), umieszczony na kole pasowym wału korbowego. Proszę podać i

> krótko opisać możliwe sposoby ustalenia punktu GMP, z mniejszą lub większą dokładnością.

Nie napisałes jakie auto i silnik. numerologia cylindrów jest różna.

Ale:

na cylindrze nr 1 - górne położenie tłoka, przy zamknietych zaworach.

Jednak sprawdziłbym, czy nie ma odpowiedniego znaku na kole zamachowym silnika.

Zwróć uwagę ze obecnie producenci w wiekszości marek, nie umieszczają znaków rozrządu. Składa się go przy pomocy specjalistycznego "przybornika" który ustala własciwe położenie wałków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie napisałes jakie auto i silnik. numerologia cylindrów jest różna.

Jak widać jest to pytanie czysto teoretyczne i trzeba opisać jak najbardziej uniwersalny sposób. Chociaż konkurs organizowany jest przy współpracy castrola z fordem, więc można na ten przykład podać jakiś popularny silnik forda, np. ZETEC albo jakiś tdci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak widać jest to pytanie czysto teoretyczne i trzeba opisać jak najbardziej uniwersalny sposób.

> Chociaż konkurs organizowany jest przy współpracy castrola z fordem, więc można na ten

> przykład podać jakiś popularny silnik forda, np. ZETEC albo jakiś tdci.

Akurat Zetec to bardzo specyficzny silnik, jeżeli chodzi o rozrząd i tu nie brałbym go w ogóle pod uwagę.

Najbardziej uniwersalny sposób to wkręcenie czujnika zegarowego w otwór świecy pierwszego cylindra, ustawienie tłoka w GMP, narysowania znaku na kole wału korbowego i na kole/kołach wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak widać jest to pytanie czysto teoretyczne i trzeba opisać jak najbardziej uniwersalny sposób.

> Chociaż konkurs organizowany jest przy współpracy castrola z fordem, więc można na ten

> przykład podać jakiś popularny silnik forda, np. ZETEC albo jakiś tdci.

Jeśli pasek ciągle jest założony to zrób własne znaki. Na kołach, pasku i obudowie. Później przenieś znaki na nowy pasek przykładając paski do siebie.

Później załóż "na znaki". Dwa razy obróc wałem. Jeśli wszystkie znaki się pokryją to jest ok.

Sprawdzone wiele razy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli pasek ciągle jest założony to zrób własne znaki. Na kołach, pasku i obudowie. Później

> przenieś znaki na nowy pasek przykładając paski do siebie.

> Później załóż "na znaki". Dwa razy obróc wałem. Jeśli wszystkie znaki się pokryją to jest ok.

> Sprawdzone wiele razy

Ten sposób nie jest do końca dobry, bo tylko w GMP pasek ułoży się idealnie do naciągnięcia napinaczem. Oczywiście przy automatycznych napinaczach można tak robić, ale wszelkiego rodzaju Japońce , czy np niektóre Fiaty już mogą mieć zły naciąg paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli pasek ciągle jest założony to zrób własne znaki. Na kołach, pasku i obudowie. Później

> przenieś znaki na nowy pasek przykładając paski do siebie.

> Później załóż "na znaki". Dwa razy obróc wałem. Jeśli wszystkie znaki się pokryją to jest ok.

> Sprawdzone wiele razy

Tak odpowiadając napewno by nie zaliczyli zlosnik.gif

Nie ma pewności ze pasek jest 100% dobrze założony waytogo.gif

W pytaniu wyraznie napisane ze chodzi o GMP więc albo czujnik zegarowy w 1 gar lub styknie najzwyklejszy pręcik waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat Zetec to bardzo specyficzny silnik, jeżeli chodzi o rozrząd i tu nie brałbym go w ogóle pod

> uwagę.

> Najbardziej uniwersalny sposób to wkręcenie czujnika zegarowego w otwór świecy pierwszego cylindra,

> ustawienie tłoka w GMP, narysowania znaku na kole wału korbowego i na kole/kołach wałka

> rozrządu.

Obecnie, aby utrudnić życie niezależnym serwisom, producenci wymyślili koła pasowe bezklinowe zlosnik.gif. Zakładane na gładki stożek hehe.gif.

Chwyt jest bardzo skuteczny, bo jakbyś nie zaznaczał to kiszka - nie ma mozliwości, poprawnego montażu paska, bez specjalnego przyrządu grinser006.gif

No chyba że masz szczęście i "trafisz w totka".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie, aby utrudnić życie niezależnym serwisom, producenci wymyślili koła pasowe bezklinowe .

> Zakładane na gładki stożek .

> Chwyt jest bardzo skuteczny, bo jakbyś nie zaznaczał to kiszka - nie ma mozliwości, poprawnego

> montażu paska, bez specjalnego przyrządu

> No chyba że masz szczęście i "trafisz w totka".

To juz wymyslili z 30-40 lat temu np w silniku opla 1,7 d produkcji Gm gdzie kolo walka rozrzadu tez nie ma klina, trzeba zdjac pokrywe zaworow i ustawiac za pomoca czujnika zegarowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.