Randar Napisano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2011 Czy na stacji robiącej przeglądy rejestracyjne mają przyrząd do badania przepuszczalności światła przez szybę ? Pytam dlatego, że kupiłem jakiś czas temu auto z przyciemnionymi szybami. Tylna i drzwi tylne są mocno przyciemnione a przednie drzwi słabiej ale widac, że są ciemne. No i nie wiem czy jeżdże legalnie Na razie nikt mnie nie sprawdzał, ale urlop na południu europy bedzie skutkował jazdą po "obcych" drogach i nie wiem, czy mnie nie nie zamkną za ciemne szyby . Gdzie mogę sprawdzić czy szyby mieszczą się w normach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2011 Jeśli widać przyciemnienie to na 99,99% nie spełniają norm przepuszczalności światła. Nawet zwykła "zielona" szyba potrafi mieć przepuszczalność niższą niż to 70%, ale jest homologowana przez producenta, więc jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2011 szkoda Twojej kasy na sprawdzanie w skp - na pewno sie nie mieszcza w tych 70 % co do Twojej wycieczki - ja tez mam czarne szyby dookola - widziala mnie policja w pl, fr, de, uk i nikt sie nie czepial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagodajtd Napisano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2011 W najgorszym wypadku będziesz darł folię z szyb w czasie kontroli. Zawsze jakoś się tam dogadasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2011 > Gdzie mogę sprawdzić czy szyby mieszczą się w normach ? dobrze wyposażony zmotoryzowany patrol drogówki może wykonać pomiar, ale skutkiem może być demontaż folii na miejscu, ew. zatrzymanie DR lub tylko pogadanka - ale to ustal lepiej przed pomiarem, jeśli to Ty zainicjujesz działania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2011 Ja u siebie sprawdzalem w SKP przy okazji corocznego przegladu. Klientowi przede mna grzecznie powiedzieli panowie diagnosci, ze nie podbija, bo ma szyby przyciemnione. Klient powiedzial, ze sa w zgodzie z prawem. Wyjeli urzadzenie, zmierzyli i nie bylo dyskusji Przy okazji diagnosta spytal czy mnie tez zmierzyc i pomierzyl i na przednich bocznych pomimo braku jakiejkolwiek folii wyszla przepuszczalnosc na poziomie 72%, czyli idealnie w normie. Byla to ori szyba w Lanosie. Pomiar oczywiscie za darmo Uwazam, ze dasz na piwo i Ci bez problemu zmierza i bedziesz wiedzial na 101%, ze legalnie z tym jezdzic nie mozesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2011 > Jeśli widać przyciemnienie to na 99,99% nie spełniają norm przepuszczalności światła. Nawet zwykła > "zielona" szyba potrafi mieć przepuszczalność niższą niż to 70%, ale jest homologowana przez > producenta, więc jest ok U mnie w fabrycznych szybach widać różnicę - tzn. szyba jest w jakimś stopniu już przyciemniona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2011 > Ja u siebie sprawdzalem w SKP przy okazji corocznego przegladu. > Klientowi przede mna grzecznie powiedzieli panowie diagnosci, ze nie podbija, bo ma szyby > przyciemnione. Klient powiedzial, ze sa w zgodzie z prawem. Wyjeli urzadzenie, zmierzyli i nie > bylo dyskusji > Przy okazji diagnosta spytal czy mnie tez zmierzyc i pomierzyl i na przednich bocznych pomimo braku > jakiejkolwiek folii wyszla przepuszczalnosc na poziomie 72%, czyli idealnie w normie. Byla to > ori szyba w Lanosie. Pomiar oczywiscie za darmo Uwazam, ze dasz na piwo i Ci bez problemu > zmierza i bedziesz wiedzial na 101%, ze legalnie z tym jezdzic nie mozesz Tylko czy na każdej stacji mają taki "dynks" do badania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Serduszko Napisano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2011 > Tylko czy na każdej stacji mają taki "dynks" do badania ? jeśli diagnosta widzi, że są szyby przyciemniane i nie ma takiego dinksa to wtedy nie podobija przeglądu, tylko wskazuje inną stację, która ma takie urządzenie, przykład z doświadczenia kolegi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2011 > Tylko czy na każdej stacji mają taki "dynks" do badania ? na zwykłej SKP... ale sądzę, że na OSKP to już muszą mieć taki sprzęt. zresztą kolega pawel_78 pewnie bedzie wiedział najlepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2011 Na OSKP zrobisz pomiar przepuszczalnosci swiatla. Tutaj o przyciemnianiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2011 > Czy na stacji robiącej przeglądy rejestracyjne mają przyrząd do badania przepuszczalności światła > przez szybę ? Pytam dlatego, że kupiłem jakiś czas temu auto z przyciemnionymi szybami. Tylna > i drzwi tylne są mocno przyciemnione a przednie drzwi słabiej ale widac, że są ciemne. No i > nie wiem czy jeżdże legalnie Na razie nikt mnie nie sprawdzał, ale urlop na południu europy > bedzie skutkował jazdą po "obcych" drogach i nie wiem, czy mnie nie nie zamkną za ciemne > szyby . Gdzie mogę sprawdzić czy szyby mieszczą się w normach ? Na OSKP zrobisz pomiar przepuszczalnosci swiatla. Tutaj o przyciemnianiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Na OSKP zrobisz pomiar przepuszczalnosci swiatla. > Tutaj o przyciemnianiu. Napisałeś tam: > Certyfikat tez dostajesz. > Wozisz go z DR. Co to za certyfikat i po co go wozić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Czy na stacji robiącej przeglądy rejestracyjne mają przyrząd do badania przepuszczalności światła > przez szybę ? Pytam dlatego, że kupiłem jakiś czas temu auto z przyciemnionymi szybami. Tylna > i drzwi tylne są mocno przyciemnione a przednie drzwi słabiej ale widac, że są ciemne. No i > nie wiem czy jeżdże legalnie Na razie nikt mnie nie sprawdzał, ale urlop na południu europy > bedzie skutkował jazdą po "obcych" drogach i nie wiem, czy mnie nie nie zamkną za ciemne > szyby . Gdzie mogę sprawdzić czy szyby mieszczą się w normach ? mój teść jest diagnostą i ma na stacji urządzenie do mierzenia przepuszczalności. Nie jeden klient już musiał u niego zdzierać folię. Sam jestem po operacji zdzierania folii z przednich bocznych szyb, bo w aucie które kupiliśmy dla żony były takowe. O ile folia schodzi łatwo, to potem doczyścić szybę z kleju to jest masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > W najgorszym wypadku będziesz darł folię z szyb w czasie kontroli. > Zawsze jakoś się tam dogadasz. Mylisz się. To jest jeden z najllepszych przypadków. W najgorszym przypadku, jak spowoduje stłuczkę albo wypadek, ubezpieczyciel się na niego wypnie (podobnie może zrobić np. w przypadku opon o rozmiarze bez homologacji na dany model auta - pisał ktoś ostatnio o takim przypadku na AK), to będzie musiał pokrywać szkody z własnej kieszeni. Jeżeli w wypadku ktoś ucierpi, albo rozwali komuś merca S klasy, to będzie spłacał do końca życia. Przez głupią folię na szybach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Napisałeś tam: > Co to za certyfikat i po co go wozić? wozisz zeby w razie kontroli nie zdzierac i zeby potwierdzic legalnosc oklejenia zgodnie z normami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > wozisz zeby w razie kontroli nie zdzierac i zeby potwierdzic legalnosc oklejenia zgodnie z normami Czyli jeżeli policjanci zmierzą przepuszczalność światła na przednich szybach i wyjdzie poniżej 70% to certyfikat ich przekona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Czyli jeżeli policjanci zmierzą przepuszczalność światła na przednich szybach i wyjdzie poniżej 70% > to certyfikat ich przekona? To chyba zalezy jak duze odstepstwo od normy. Przy malym raczej nie powinni sie czepiac. Na certyfikacie masz rodzaj i gradacje folii. Zlecajac profesjonalnej firmie oklejenie auta mam nadzieje, ze zrobia to w zgodzie z przepisami KD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > To chyba zalezy jak duze odstepstwo od normy. > Przy malym raczej nie powinni sie czepiac. > Na certyfikacie masz rodzaj i gradacje folii. > Zlecajac profesjonalnej firmie oklejenie auta mam nadzieje, ze zrobia to w zgodzie z przepisami KD. To teraz mi wyjasnij, o czym te swiadectwa swiadcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > To teraz mi wyjasnij, o czym te swiadectwa swiadcza też jestem ciekawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > wozisz zeby w razie kontroli nie zdzierac i zeby potwierdzic legalnosc oklejenia zgodnie z normami Wozisz i wozisz, a jak Ci zmierzą przepuszczalność poniżej normy to używasz ich żeby się podetrzeć (lub zetrzeć łzy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Mylisz się. To jest jeden z najllepszych przypadków. W najgorszym przypadku, jak spowoduje stłuczkę > albo wypadek, ubezpieczyciel się na niego wypnie (podobnie może zrobić np. w przypadku opon o > rozmiarze bez homologacji na dany model auta - pisał ktoś ostatnio o takim przypadku na AK), Masz gdzieś to na podorędziu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Wozisz i wozisz, a jak Ci zmierzą przepuszczalność poniżej normy to używasz ich żeby się podetrzeć > (lub zetrzeć łzy) Nie znam sie na tym kompletnie. ale... Lat temu chyba z 10 byla audycja J. Weiss`a - Dzwonie do Pana/pani w sprawie. Program byl o przyciemnianiu szyb. Tak w skrocie. Pisane z pamieci. Szyba posiada certyfikat i atest, folia równiez. Jako 2 oddzielne rzeczy jest wszystko w porzadku. W przypadku naklejenia foli na szybe taki twor nie posiada juz zadnych atestow i certyfikatow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Masz gdzieś to na podorędziu? Niestety nie archiwizuję ani nie indeksuję sobie wątków na AK, jak to robią niektórzy Pamiętam, że ktoś pisał o jakimś Audi i był nawet skan z oględzin ubezpieczyciela z wyszczególnieniem rozmiarów opon, mimo że sprawa tyczyła się zupełnie czegoś innego. Ale nie pamiętam nawet na jakim to kąciku było. Ale pocieszę Cię, że mój teściu, pracujący jak wyżej wspomniałem, jako diagnosta, zna takie przypadki i tak naprawdę się zdarza. Dlatego ja grzecznie w ostanią sobotę zdzierałem folię i mam teraz święty spokój. A takie certyfikaty jak zamieszczone wyżej to sobie można.... Na stacji diagnostycznej przykłada się przyżąd, ma być tyle i tyle przepuszczalności i nikogo nie obchodza żadne certyfikaty. Podobnie pewnie będzie z policją, podobnie z ubezpieczycielem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Niestety nie archiwizuję ani nie indeksuję sobie wątków na AK, jak to robią niektórzy > Pamiętam, że ktoś pisał o jakimś Audi i był nawet skan z oględzin ubezpieczyciela z > wyszczególnieniem rozmiarów opon, mimo że sprawa tyczyła się zupełnie czegoś innego. No właśnie o te opony mi chodzi, bo takie mam u siebie (różne na tyle i na przodzie, rozmiarowo niezgodne z tym co daje producent) i zastanawiam się czy trząść tyłkiem czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Tylko czy na każdej stacji mają taki "dynks" do badania ? tak - każda ma obowiązek posiadania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > wozisz zeby w razie kontroli nie zdzierac i zeby potwierdzic legalnosc oklejenia zgodnie z normami nie rozumiem, na przednich bocznych legalnie nawet bezbarwnej nie nakleisz a tyl mozesz smołom zamazac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > nie rozumiem, > na przednich bocznych legalnie nawet bezbarwnej nie nakleisz dlaczego? > a tyl mozesz smołom zamazac prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > dlaczego? moj blad, chodzilo mi o to, ze tylko bezbarwna...ale wiesz - słońccee > prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > To teraz mi wyjasnij, o czym te swiadectwa swiadcza +10 do rispektu na dzielni i kolejny papierek w okładce z dowodem. Ja na prawdę nie wiem ile razy można powtarzać: - przednia i przednie boczne nie mogą być oklejone, gdyż ponieważ nawet folia przezroczysta, antykradzieżowa przy fabrycznie przyciemnionych szybach powoduje przekroczenie dopuszczalnej normy - tył może być przyciemniony, zamalowany, zaspawany, cokolwiek... Ani w pierwszym, ani w drugim wypadku "certyfikat" nie jest do niczego potrzebny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Mylisz się. To jest jeden z najllepszych przypadków. W najgorszym przypadku, jak spowoduje stłuczkę > albo wypadek, ubezpieczyciel się na niego wypnie (podobnie może zrobić np. w przypadku opon o > rozmiarze bez homologacji na dany model auta - pisał ktoś ostatnio o takim przypadku na AK), > to będzie musiał pokrywać szkody z własnej kieszeni. Jeżeli w wypadku ktoś ucierpi, albo > rozwali komuś merca S klasy, to będzie spłacał do końca życia. Przez głupią folię na szybach jakaś podstawa prawna? o ile mi wiadomo ubezpieczyciel może zastosować regres z OC w ściśle określonych przypadkach i niehomologowane opony, cy folia na szybach się ZTCW do nich nie zaliczają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > moj blad, chodzilo mi o to, ze tylko bezbarwna...ale wiesz - słońccee > > prawda aaa to ok... To może jednak weź sobie przyciemnij te szyby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Ani w pierwszym, ani w drugim wypadku "certyfikat" nie jest do niczego potrzebny. Potwierdzam Ale do baaaardzo delikatnie przyciemnionego całego auta, policja się nie czepia...tfu, tfu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > aaa to ok... To może jednak weź sobie przyciemnij te szyby tył mam ściemniony, fakt auto mniej sie nagrzewa jako ze wyglada jak pol dupy zza krzaka, po przegladzie przyciemnie przod... jakas jasna folia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Potwierdzam Ale do baaaardzo delikatnie przyciemnionego całego auta, policja się nie czepia...tfu, > tfu Mówisz że zimą jeździsz z opuszczonymi szybami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Potwierdzam Ale do baaaardzo delikatnie przyciemnionego całego auta, policja się nie czepia...tfu, > tfu zalezy z jakiego kąta chłopaki popatrzą na szybę nawet z najjaśniejszej szyby może wyjść czarny połysk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Mówisz że zimą jeździsz z opuszczonymi szybami Wystarczy wewnętrzne światełko z mocniejszą żarówką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Wystarczy wewnętrzne światełko z mocniejszą żarówką Genialne w swojej prostocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > zalezy z jakiego kąta chłopaki popatrzą na szybę Wprawne oko polujące na przyciemniane auto, z daleka zobaczy różnice, nawet przy minimalnej folii > nawet z najjaśniejszej szyby może wyjść czarny połysk Tak aczkolwiek niekoniecznie. Auto przyciemnione "z głową" i jeżdżę 3 rok...Folia przyciemniająca o jakieś 10-15% (dokładnych symboli i parametrów nie pamiętam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 > Na OSKP zrobisz pomiar przepuszczalnosci swiatla. > Tutaj o przyciemnianiu. certyfikat też mam ale na nim jest napisane, że zastosowana folia ma jakieś atesty i można ją montowac zgodnie z przepisami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 > jakaś podstawa prawna? o ile mi wiadomo ubezpieczyciel może zastosować regres z OC w ściśle > określonych przypadkach i niehomologowane opony, cy folia na szybach się ZTCW do nich nie > zaliczają... nie jestem prawnikiem i nie interesują mnie paragrafy. Wystarczy mi że wiem, że takie rzeczy się zdarzają. Nawet jeśli sprawa jest do wygrania w sądzie, to czy ciemna szyba jest warta czasu, nerwów i kasy na chodzenie po sądach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 > nie jestem prawnikiem i nie interesują mnie paragrafy. Wystarczy mi że wiem, że takie rzeczy się > zdarzają. Nawet jeśli sprawa jest do wygrania w sądzie, to czy ciemna szyba jest warta czasu, > nerwów i kasy na chodzenie po sądach? Chwila chwila... Quote: PRAWO REGRESU DO SPRAWCY SZKODY Art. 43. Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od kierującego pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, jeżeli kierujący: 1) wyrządził szkodę umyślnie lub w stanie po użyciu alkoholu albo pod wpływem środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii; 2) wszedł w posiadanie pojazdu wskutek popełnienia przestępstwa; 3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem mechanicznym, z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego lub mienia albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu przez nią przestępstwa; 4) zbiegł z miejsca zdarzenia. za: Dz.U.2003.124.1152 Problemy można mieć co najwyżej z wypłatą odszkodowania z AC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Parowoz Napisano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 > Wprawne oko polujące na przyciemniane auto, z daleka zobaczy różnice, nawet przy minimalnej folii > Tak aczkolwiek niekoniecznie. Auto przyciemnione "z głową" i jeżdżę 3 rok...Folia przyciemniająca o > jakieś 10-15% (dokładnych symboli i parametrów nie pamiętam) Ja jeżdziłem przez ponad 4 lata i w końcu trafił się upierdliwy policmajster i zerwałem folie ale on i tak wypisła kwita za 100zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 > Chwila chwila... > Quote: > PRAWO REGRESU DO SPRAWCY SZKODY No i git. Jak chccesz możesz chodzić po sądach z ubezpieczycielem, żeby dowodzić tego co wkleiłeś. Ja tam wolę zerwać folie i w ogóle o takich rzeczach nie myśleć. I w aucie jaśniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 > No i git. Jak chccesz możesz chodzić po sądach z ubezpieczycielem, żeby dowodzić tego co wkleiłeś. > Ja tam wolę zerwać folie i w ogóle o takich rzeczach nie myśleć. I w aucie jaśniej Ale to oni będą musieli dowodzić, że jest inaczej i mają raczej "marneszanse". A jak będziesz miał pecha, to TU po trzech miesiącach od oględzin powie Ci, że nie wypłaci CI odszkodowania, bo sprawca jednak nie był u nich ubezpieczony, a Ty wykładasz kasę na naprawę ze swojej kieszeni (ja np. tak miałem). Aha - i nie mam żadnej folii na oknach, ani nie popieram oklejenia okien "na smołę". Ale powiedzieć, że TU w takiej sytuacji ma prawo do regresu, to jak powiedzieć, że złodziej ma prawo Cię okraść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.