Skocz do zawartości

Regeneracja pompy VP44


lenyyy

Rekomendowane odpowiedzi

> http://www.wolinski.com.pl/

> http://www.vayer.pl/pompy.html

Ale to chyba się tyczy tych starych nieżelowanych kompów, nie?

Bo AFAIR vp44 z psg16 w 2.2dti zregenerować się nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie,

> macie jakieś pozytywne/negatywne doświadczenia gdzie regenerować pompę paliwa VP44 ?

> Ktoś miał kontakt >> KLIKEN

zadzwon i zapytaj tu:

naprawa sterownikow

w aukcji pisza o naprawie PSB16 hmm.gif

Koniecznie daj znac czy robia zlosnik.gif i ile ...jestem posiadaczem 2.2dti i nie mialem jeszcze robionej pompy hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zadzwon i zapytaj tu:

> naprawa sterownikow

1. http://www.wolinski.com.pl/ - nie robią PSG16

2. "naprawa sterownikow " czyli użytkownik lizek_2007 z allegro - firma ELTRONIC Cieszy się złą sławą w sieci. Można przysłać sam sterownik, ale nic nie gwarantują. Nie diagnozują auta, 3 miesiące gwarancji na sterownik.

3. http://www.vayer.pl/pompy.html - nie naprawia tych sterowników, bo nie chciały działać [układy hybrydowe nie chcą współpracować]. Może "nową używkę" za 1500 zł sprzedać bez gwarancji, że pomoże.

Jakieś sugestie/namiary ? Zdam raport zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakieś sugestie/namiary ? Zdam raport

Daj znać jakie postępy, rozbieracze na Załęskiej Hałdzie mają kilka tych pomp, ale u nich żadna gwarancja, że ruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj znać jakie postępy, rozbieracze na Załęskiej Hałdzie mają kilka tych pomp,

Omijaj ten pseudo warsztat i sklep z daleka.

Ceny z kosmosu, obsługa niemiła, bardziej to przypomina dziuplę niż jakiś warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Omijaj ten pseudo warsztat i sklep z daleka.

> Ceny z kosmosu, obsługa niemiła, bardziej to przypomina dziuplę niż jakiś warsztat.

Zgadza się, ale mają działające (czasem) rzeczy od ręki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Na Załęskiej Hałdzie mają kilka tych pomp, ale u nich żadna

> gwarancja, że ruszy.

Wersja ceglanej-wymienić pompę za 10 tyś. , opalińskiego-nie mają i najwcześniej w sierpniu będzie dostawa części. Konkretne namiary na Załęską Hałdę proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wersja ceglanej-wymienić pompę za 10 tyś. , opalińskiego-nie mają i najwcześniej w sierpniu będzie

> dostawa części. Konkretne namiary na Załęską Hałdę proszę.

nowa kosztuje 5000 netto. troche przegieli. w sterowniku w zasadzie da sie tylko wymienic czujnik wałka bo zazwyczaj to pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że opinia o tym sklepie identyczna jak moja.

Ja tam kupiłem silniczek do poziomowania reflektora i o dziwo działał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> macie jakieś pozytywne/negatywne doświadczenia gdzie regenerować pompę paliwa VP44 ?

Jak tam sprawa się skończyła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> al co ..pompe regenerujesz?

Na ten moment jestem po podmianie sterownika pompy. Auto jeździło bez zastrzeżeń 2 dni i objawy wróciły. Obecnie wymieniana jest cała pompa wraz ze sterownikiem na "nową używkę". alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile taka zabawa kosztuje?

Obecnie wynegocjowałem warunki 2,5tyś za całość razem z wymianą i wyciągnięciem urwanej świeczki 2 cylindra.

P.S.: Przy okazji zrobiłem doktorat z tematu. Mam też w domu sterownik, na którym będę robił testy food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczęły się "wreszcie" u mnie dziwne zachowania obrotomierza, chwilowe spadki obrotów, raz zgasł na postoju na wolnych obrotach. Strzelam oczywiście, że to w końcu pompa. 240kkm, ponoć autentyczne, jutro trzeba będzie podpiąć OP-COMa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie wynegocjowałem warunki 2,5tyś za całość razem z wymianą i wyciągnięciem urwanej świeczki 2

> cylindra.

> P.S.: Przy okazji zrobiłem doktorat z tematu. Mam też w domu sterownik, na którym będę robił testy

za tyle to masz pompe po regeneracji z roczna gwarancja bez limitu km a nie uzywke. padnie za miesiac i bedziesz plakal. nie baw sie w uzywki - nie warto. wyslij swoja pompe tu

www.diesel-technika.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaczęły się "wreszcie" u mnie dziwne zachowania obrotomierza, chwilowe spadki obrotów, raz zgasł na

> postoju na wolnych obrotach. Strzelam oczywiście, że to w końcu pompa. 240kkm, ponoć

> autentyczne, jutro trzeba będzie podpiąć OP-COMa...

jak obrotomierz przysiada to nie pompa a czujnik walu. oryginal bosch kolo 130 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak obrotomierz przysiada to nie pompa a czujnik walu. oryginal bosch kolo 130 pln

Ja już wymieniałem czujnik Boscha 60kkm temu, wtedy jak padł to objawy były ZUPEŁNIE inne...

Anyway, pod OP-COMem nie wyszło nic ciekawego, parametry pracy silnika takie same jak 2 lata temu, z błędów takie coś:

P1220 - <Nieznany kod błędu>

(0B) - Nie występuje - W sumie jeszcze nie sprawdzałem co to, nie wiem też kiedy mógł wystąpić...

P1635 - Błąd ogólny obwodu urządzenia żarzącego

(0A) - Nie występuje - To akurat stary błąd, wiem że mam świecę do roboty

Może i faktycznie jest to ponownie czujnik, kto wie. I tak się muszę umówić na wymianę filtra paliwa (nie chce mi się znowu pieprzyć z odpowietrzaniem samemu), to może jakiś pompiarz rzuci okiem przy okazji na te przypadłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P1220 -

> (0B) - Nie występuje - W sumie jeszcze nie sprawdzałem co to, nie wiem też kiedy mógł wystąpić...

Wadliwe działanie układu krytycznego 1

z powodu:

Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem.

Informacja:

Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku

Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie

Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień

(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)

Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym

Wskazówka:

Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeglądam zapisane zakładki w przeglądarce i o kodzie P1220 już parę lat temu czytałem na forum Vectry. Widocznie też już wtedy musiałem ten błąd mieć kilka razy wygenerowany. Dużo przypadków z tym błędem kończyło się na jej regeneracji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za tyle to masz pompe po regeneracji

Zanim będziesz się w ten deseń rozpisywał, prześledź moje wątki, a będziesz wiedział, że pompy ze sterownikiem psg-16 się nie regeneruje. Mimo ogłoszeń w sieci, nikt w Polsce tego się nie chwyta.

Podaną przez Ciebie firmę też miałem na tapecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sterownikiem psg-16 się nie regeneruje

mam pytanie, planuje zakup vectry c z silnikiem 2.0 DTI jak sprawdzić jaki sterownik pompy tam siedzi? OP-Comem się uda? Bo liczę się z wymianą za jakiś czas zapewne i wolałbym jednak coś co da się regenerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie miałeś problemy z pompą?

1. Falowanie obrotów,

2. Opóźniona reakcja spadania obrotów po energicznym dodaniu gazu,

3. Kody błędów: 0606 [bład podłączenia ecu], 1634 [błąd masy wtrysku paliwa],

4. Chmura czarnego dymu z rury,

5. Tryb awaryjny ze wszystkimi konsekwencjami [max obroty <3 tyś obr., brak działania tempomatu, itd.]

Co ciekawe, całość pojawiała się bardzo nieregularnie i w losowej konfiguracji powyższych elementów.

Podłączanie Op-com'a i Techa2 owocowało poprawnymi parametrami pracy wszystkich urządzeń prócz ilości dawki paliwa przy ciepłym silniku i sporym obciążeniu [klima, ogrzewanie tylnej szyby, halogeny itd.]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak sprawdzić jaki sterownik pompy tam

> siedzi? OP-Comem się uda?

Otwierasz maskę i widać wtyczki pompy.

Weryfikacja stanu pompy jest dość prosta przy użyciu Op-com'a: na ciepłym silniku przy dużym obciążeniu należy obserwować wydajność pompy i założony z rzeczywistym kąt wtrysku. Jeśli wydajność wiele spada lub jest poniżej 1,8 mg/suw, bądź kąty się sporo różnią, to należy [lekko mówiąc] być ostrożnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zanim będziesz się w ten deseń rozpisywał, prześledź moje wątki, a będziesz wiedział, że pompy ze

> sterownikiem psg-16 się nie regeneruje. Mimo ogłoszeń w sieci, nikt w Polsce tego się nie

> chwyta.

> Podaną przez Ciebie firmę też miałem na tapecie.

w omedze masz psg-5 wiec sie regeneruje.to odnosnie damiana. odnosnie y20dth to niestety - nowa pompa albo uzywka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

> I jest finał:

> wymieniona cała pompa, tj. ponownie dół mechaniczny i sterownik.

> Obecnie auto zachowuje się bez zarzutu.

Na gwarancji? Kto to wydłubał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na gwarancji? Kto to wydłubał?

> Na gwarancji? Kto to wydłubał?

Całość na 6-cio miesięcznej gwarancji, ale trzeba mieć cierpliwość:

1. Wymieniono sam sterownik - nie pomogło,

2. Wymieniono dół pompy - nie pomogło,

3. Ponownie wymieniono dół pompy - auto nie ma mocy [urwane trzy gwinty, brak szpilki w mocowaniu kolektora dolotowego powietrza i uszczelka wyszła bokiem, foto]

snc00001d.jpg

4. Nagwintowano i założono nową uszczelkę.

Za każdym razem musiałem odstawić auto do Dąbrowy na 2-3 dni.

Dwukrotnie dostałem dwuosobowy samochód zastępczy z pieniędzmi na zatankowanie. Ubrudzona olejem tapicerka słupka kierowcy.

Całość usługi w moim przypadku po negocjacjach cenowych 2,5 tyś [razem z wyciąganiem urwanej świecy 2 cylindra].

Dane warsztatu:

Pietraszewski Artur Mechanika Pojazdowa

ul. Łęknice 43

41-303 Dąbrowa Górnicza

+48 501213800

skanowanie0001tf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przedstawiam realny obraz - wyciąganie wniosków pozostawiam każdemu z osobna

> Zwracam szczególną uwagę, że to pompa PSG-16

No cóż... zobaczymy ile to pociągnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Dobra, jak rozumiem trochę to już jeździ. Jakie efekty? Jakie ostateczne koszty?

1. Błędy nie wyskakują,

2. Auto nie ma mocy 101 KM,

3. Przy mocnym naciśnięciu pedału gazu na I biegu zawsze się lekko zadławi.

Wniosek: nadal kąt wtrysku pompy jest spartolony.

Koszta całkowite to równe 2500 zł robocizny z częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Błędy nie wyskakują,

> 2. Auto nie ma mocy 101 KM,

> 3. Przy mocnym naciśnięciu pedału gazu na I biegu zawsze się lekko zadławi.

> Wniosek: nadal kąt wtrysku pompy jest spartolony.

> Koszta całkowite to równe 2500 zł robocizny z częściami.

Czyli w sam raz na handel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.