koNik Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 znalazłem ciekawe skany z motoru z 1977r, test Łady 2103: str1 str2 str3 str4 str5 str6 str7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 pytanie średnio w temacie, jest do sprzedania taka łada wizualnie z zewnątrz jak nówka gościu chce 1500zł i pytanie czy to ma lepsze blachy niż np fiat 125p? Pytam bo nie oglądałem dokładnie a może sprawiłbym sobie taki zabytek bo auto ma to coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > pytanie średnio w temacie, jest do sprzedania taka łada wizualnie z zewnątrz jak nówka gościu chce > 1500zł i pytanie czy to ma lepsze blachy niż np fiat 125p? Pytam bo nie oglądałem dokładnie a > może sprawiłbym sobie taki zabytek bo auto ma to coś ale DOKŁADNIE taka 2103 czy 2106? bo 2103 za 1500 to okazja :-) a blachy ma DUŻO lepsze niż 125p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > ale DOKŁADNIE taka 2103 czy 2106? > bo 2103 za 1500 to okazja :-) > a blachy ma DUŻO lepsze niż 125p 2103 mój ojciec pojedzie dzisiaj ją zobaczyć, niestety mimo iż auto podobno mało jeździło ktoś założył LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > 2103 mój ojciec pojedzie dzisiaj ją zobaczyć, niestety mimo iż auto podobno mało jeździło ktoś > założył LPG foty pokaż jak bedziesz miał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > ale DOKŁADNIE taka 2103 czy 2106? > bo 2103 za 1500 to okazja :-) 2106 za 1500 PLN to też okazja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 Kiedyś to były testy, a nie przedruki materiałów reklamowych. Chociaż pewnie o aucie od wschodniego sąsiada też nie wypadało źle napisać Fajny materiał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > Chociaż pewnie o aucie od wschodniego sąsiada też nie wypadało źle napisać O autach od zachodniego sąsiada nie wolno było pisać wcale . Łada na tle Passata B1 i Kadetta wypadała blado Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 W sumie nie wiedziałem, że Łada ma taki korzystny rozkład mas Spodziewałem się dużo więcej na przodzie, a tu praktycznie 50/50 No chyba, że to naciągane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > W sumie nie wiedziałem, że Łada ma taki korzystny rozkład mas Spodziewałem się dużo więcej na > przodzie, a tu praktycznie 50/50 No chyba, że to naciągane... Tam było sporo plastiku w bagażniku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > O autach od zachodniego sąsiada nie wolno było pisać wcale . Łada na tle Passata B1 i Kadetta > wypadała blado na tle Passata OK, na tle Kadetta - nie zgodzę się Łada, szczególnie Łada 2103 - jak na swój okres była bardzo fajnym autem, nie tylko jak na naszą stronę kurtyny jakości wykonania wnętrza może jej niejeden kadett z tamtego okresu pozazdrościć - niestety potem, kolejne modele, to była równia pochyła a z mojego doświadczenia wynika ze test nie jest jakoś specjalnie naciągany, wymienili większość wad tego auta (pozycja za kierownicą, kiepskie mijania, ciężko chodząca fajera, za krótkie biegi itd.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > 2106 za 1500 PLN to też okazja ale 2106 jest jak psów, produkowane do niedawna, a 2103 nawet u ruskich jest mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > na tle Passata OK, na tle Kadetta - nie zgodzę się Nie było wtedy (i nie ma do dzisiaj) "ruskiego" samochodu, który mógł by w jakikolwiek sposób konkurować z produkcją zgniłego zachodu!. Ja to pamiętam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > Nie było wtedy (i nie ma do dzisiaj) "ruskiego" samochodu, który mógł by w jakikolwiek sposób > konkurować z produkcją zgniłego zachodu!. Ja to pamiętam . przecież kadett z 70tych to była bida z nędzą owszem w jakiejś fajnej wersji 1.9 był ok ale podstawowy 1.1 czy 1.2 to szit, wolałbym 2103 zawsze i wszędzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > przecież kadett z 70tych to była bida z nędzą > owszem w jakiejś fajnej wersji 1.9 był ok ale podstawowy 1.1 czy 1.2 to szit, wolałbym 2103 zawsze > i wszędzie Ja sobie to wtedy też tak tłumaczyłem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 > Ja sobie to wtedy też tak tłumaczyłem . no ale przecież mam porównanie i nie widzę tych cudów w zachodnich autach niskiej klasy zresztą 2103 to Fiat 124, tyle że lepszy (dużo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > no ale przecież mam porównanie i nie widzę tych cudów w zachodnich autach niskiej klasy > zresztą 2103 to Fiat 124, tyle że lepszy (dużo) tiaaa zwlaszcza 124 ST bylo duzo duzo gorsze od Lady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > tiaaa zwlaszcza 124 ST bylo duzo duzo gorsze od Lady mówię o fiacie 124 zwykłym, ze słabym silnikiem OHV, słabym zawieszeniem, SŁABĄ BLACHĄ A co do DOHCa, niewiele lepszy silnik od Ładowskiego OHCa i tyle. Wieksza jest przepasc miedzy fiatowskim OHVem a OHCem Łady niż DOHCem i tym drugim Dziś Fiat 124 ma tę przewagę nad żiguli jeśli chodzi o "hobby" że jest dużo rzadszy. Ale jest gorszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > fiatowskim OHVem a OHCem Łady niż DOHCem i tym drugim ale to ohc Lady to fiatowski silnik, i zastanawiajace jest ze Fiat z niego nigdzie nie skorzystal skoro taki dobry byl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > ale to ohc Lady to fiatowski silnik, i zastanawiajace jest ze Fiat z niego nigdzie nie skorzystal > skoro taki dobry byl ale ruscy sami zapłacili za ten silnik i był on przeznaczony tylko i wyłącznie dla nich jak na tamte czasy był to silnik bardzo dobry myślę, myślę i ma on IMO tylko jedną powazną wadę - kanały dolotowe w głowicy po tej samej stronie co wydechowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > ale ruscy sami zapłacili za ten silnik i był on przeznaczony tylko i wyłącznie dla nich a moze Fiat nie musial z niego korzystac bo mial 1.6 dohc ktory byl duzo lepszym i bardziej rozwojowym silnikiem > jak na tamte czasy był to silnik bardzo dobry w bloku wschonim pewnie nawed najlepszy ,bo nie mial konkurecji > myślę, myślę i ma on IMO tylko jedną powazną wadę - kanały dolotowe w głowicy po tej samej stronie > co wydechowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > a moze Fiat nie musial z niego korzystac bo mial 1.6 dohc ktory byl duzo lepszym i bardziej > rozwojowym silnikiem oczywiście, ale zapominasz o jednej rzeczy tzn. o klientach. Nie każdy klient potrzebuje DOHCa pod maską. Niby po co Fiat montował nawet do 131 OHCa jeszcze skoro mógł tylko DOHCa ? popatrz na cenę Łady z OHCem i na cenę 124 z DOHCem i wtedy porównuj. Nie twierdzę ze Fiatowski DOHC jest gorszy od Fiatowsko-Ładowskiego OHCa. Twierdzę za to że za tą samą kasę wolałbym 2101 z OHCem niż 124 z OHVem > w bloku wschonim pewnie nawed najlepszy ,bo nie mial konkurecji był dobrym silnikiem jak na tanie, popularne auto nie tylko w bloku wschodnim i do dzisiaj to czuć po przesiadce ze 125p do Łady Ponadto dodajmy - Fiatowski DOHC 8V miał te dwa wałki prawie że "dla sztuki"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > oczywiście, ale zapominasz o jednej rzeczy tzn. o klientach. Nie każdy klient potrzebuje DOHCa pod > maską. Niby po co Fiat montował nawet do 131 OHCa jeszcze skoro mógł tylko DOHCa ? > popatrz na cenę Łady z OHCem i na cenę 124 z DOHCem i wtedy porównuj. Nie twierdzę ze Fiatowski > DOHC jest gorszy od Fiatowsko-Ładowskiego OHCa. Twierdzę za to że za tą samą kasę wolałbym > 2101 z OHCem niż 124 z OHVem no i na zachodzie mieli dohc zeby sobie wybierac czy chca osiagi czy czy chca kupic tanie auto z ohv ,ktore tez nie bylo takim zlym silnikiem bo to nie ohv z pf 125p > był dobrym silnikiem jak na tanie, popularne auto nie tylko w bloku wschodnim no na Kubie tez bylo popularne > i do dzisiaj to czuć po przesiadce ze 125p do Łady > Ponadto dodajmy - Fiatowski DOHC 8V miał te dwa wałki prawie że "dla sztuki"... no nie przesadzaj 90 czy 100km z 1.6 w tamtych czasach gdzie inni mieli po 70 pare to jednak byla roznica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > no i na zachodzie mieli dohc zeby sobie wybierac czy chca osiagi czy czy chca kupic tanie auto z > ohv ,ktore tez nie bylo takim zlym silnikiem bo to nie ohv z pf 125p a w cccp był "jedyny słuszny OHC"(nie do końca jedyny - było jeszcze M10 z BMW w Moskwiczu) - i tak dobrze Były próby zarówno fabryczne jak i niefabryczne (MTX) produkcji dwuwałkowej głowicy 16V do tego silnika ale na próbach sie skończyło, niestety. Swoją drogą gdyby Fiat 125p miał w oryginale ten Ładowski silnik > no na Kubie tez bylo popularne bez przesady - w latach 70 nie było niczym nadzwyczajnym spotkać Ładę 2101 w Niemczech, Wlk. Brytanii a przede wszystkim Finlandii czy Belgii. Ponoć wzięcie było dośc duże szczególnie na 2102 (124 panorama był bardzo rzadkim autem i ciezko dostepnym). Oczywiście nie było to auto POPULARNE, ale też nie "niespotykane" > no nie przesadzaj 90 czy 100km z 1.6 w tamtych czasach gdzie inni mieli po 70 pare to jednak > byla roznica Ładowski OHC ma z 1.6 80KM (w zależności od normy, gaźnika itd). Stopień sprężania ma taki jaki ma i wałki ma takie jakie ma z powodu paliwa takiego jakie było w CCCP. Wymieniając gaźnik, zwiększając stopień sprężania na 10:1 i wsadzając odrobinę ostrzejszy wałek (nie wyczynowy ale ostrzejszy, na ulicę) uzyskuje się bez problemu ok 100KM przy trwałości nie odbiegającej od trwałości DOHCa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > 16V do tego silnika ale na próbach sie skończyło, niestety. > Swoją drogą gdyby Fiat 125p miał w oryginale ten Ładowski silnik gdyby chociaz w tym ohv zrobili 5 podpory walu to juz byloby lepiej, swoja droga nie slyszales nic o polskim dohc , na forum F&F cos wspominali,ale nigdzie wiecej nic nie znalazlem > bez przesady - w latach 70 nie było niczym nadzwyczajnym spotkać Ładę 2101 w Niemczech, Wlk. > Brytanii a przede wszystkim Finlandii czy Belgii. Ponoć wzięcie było dośc duże szczególnie na > 2102 (124 panorama był bardzo rzadkim autem i ciezko dostepnym). Oczywiście nie było to auto > POPULARNE, ale też nie "niespotykane" tak jak i pf 125p bo to byly tansze auta tansze niz zachodnich producentow > Ładowski OHC ma z 1.6 80KM (w zależności od normy, gaźnika itd). Stopień sprężania ma taki jaki ma > i wałki ma takie jakie ma z powodu paliwa takiego jakie było w CCCP. Wymieniając gaźnik, > zwiększając stopień sprężania na 10:1 i wsadzając odrobinę ostrzejszy wałek (nie wyczynowy ale > ostrzejszy, na ulicę) uzyskuje się bez problemu ok 100KM przy trwałości nie odbiegającej od > trwałości DOHCa... chdzi mi o podstawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 > ale ruscy sami zapłacili za ten silnik i był on przeznaczony tylko i wyłącznie dla nich > jak na tamte czasy był to silnik bardzo dobry > myślę, myślę i ma on IMO tylko jedną powazną wadę - kanały dolotowe w głowicy po tej samej stronie > co wydechowe Ja wiem? W moim starym Audi 80 B1A '78 też były kolektory po jednej stronie i nie było to problemem przy wzdłużnym ustawieniu silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 > Ja wiem? W moim starym Audi 80 B1A '78 też były kolektory po jednej stronie i nie było to problemem > przy wzdłużnym ustawieniu silnika ja nie mówie że to jest problem, tylko że to jest kiepskie rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 > Ja wiem? W moim starym Audi 80 B1A '78 też były kolektory po jednej stronie i nie było to problemem > przy wzdłużnym ustawieniu silnika chodzi o skuteczność przepłukiwania komory spalania . przy wydechu i dolocie po przeciwnych stronach jest ona lepsza niż gdy oba kolektory znajdują się po jednej stronie. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.