Skocz do zawartości

test Łady 2103 - 1977r


Rekomendowane odpowiedzi

pytanie średnio w temacie, jest do sprzedania taka łada wizualnie z zewnątrz jak nówka gościu chce 1500zł i pytanie czy to ma lepsze blachy niż np fiat 125p? Pytam bo nie oglądałem dokładnie a może sprawiłbym sobie taki zabytek bo auto ma to coś:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie średnio w temacie, jest do sprzedania taka łada wizualnie z zewnątrz jak nówka gościu chce

> 1500zł i pytanie czy to ma lepsze blachy niż np fiat 125p? Pytam bo nie oglądałem dokładnie a

> może sprawiłbym sobie taki zabytek bo auto ma to coś:)

ale DOKŁADNIE taka 2103 czy 2106?

bo 2103 za 1500 to okazja :-)

a blachy ma DUŻO lepsze niż 125p zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale DOKŁADNIE taka 2103 czy 2106?

> bo 2103 za 1500 to okazja :-)

> a blachy ma DUŻO lepsze niż 125p

2103 mój ojciec pojedzie dzisiaj ją zobaczyć, niestety mimo iż auto podobno mało jeździło ktoś założył LPG frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O autach od zachodniego sąsiada nie wolno było pisać wcale . Łada na tle Passata B1 i Kadetta

> wypadała blado

na tle Passata OK, na tle Kadetta - nie zgodzę się 270751858-jezyk.gif

Łada, szczególnie Łada 2103 - jak na swój okres była bardzo fajnym autem, nie tylko jak na naszą stronę kurtyny cool.gif

jakości wykonania wnętrza może jej niejeden kadett z tamtego okresu pozazdrościć - niestety potem, kolejne modele, to była równia pochyła tongue.gif

a z mojego doświadczenia wynika ze test nie jest jakoś specjalnie naciągany, wymienili większość wad tego auta (pozycja za kierownicą, kiepskie mijania, ciężko chodząca fajera, za krótkie biegi itd.) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie było wtedy (i nie ma do dzisiaj) "ruskiego" samochodu, który mógł by w jakikolwiek sposób

> konkurować z produkcją zgniłego zachodu!. Ja to pamiętam .

przecież kadett z 70tych to była bida z nędzą zlosnik.gifbiglaugh.gif

owszem w jakiejś fajnej wersji 1.9 był ok ale podstawowy 1.1 czy 1.2 to szit, wolałbym 2103 zawsze i wszędzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sobie to wtedy też tak tłumaczyłem .

no ale przecież mam porównanie i nie widzę tych cudów w zachodnich autach niskiej klasy zlosnik.gif

zresztą 2103 to Fiat 124, tyle że lepszy (dużo) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tiaaa zwlaszcza 124 ST bylo duzo duzo gorsze od Lady

mówię o fiacie 124 zwykłym, ze słabym silnikiem OHV, słabym zawieszeniem, SŁABĄ BLACHĄ smile.gif

A co do DOHCa, niewiele lepszy silnik od Ładowskiego OHCa i tyle. Wieksza jest przepasc miedzy fiatowskim OHVem a OHCem Łady niż DOHCem i tym drugim zlosnik.gif

Dziś Fiat 124 ma tę przewagę nad żiguli jeśli chodzi o "hobby" że jest dużo rzadszy. Ale jest gorszy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to ohc Lady to fiatowski silnik, i zastanawiajace jest ze Fiat z niego nigdzie nie skorzystal

> skoro taki dobry byl

ale ruscy sami zapłacili za ten silnik i był on przeznaczony tylko i wyłącznie dla nich 270751858-jezyk.gif

jak na tamte czasy był to silnik bardzo dobry palacz.gif

myślę, myślę i ma on IMO tylko jedną powazną wadę - kanały dolotowe w głowicy po tej samej stronie co wydechowe smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ruscy sami zapłacili za ten silnik i był on przeznaczony tylko i wyłącznie dla nich

a moze Fiat nie musial z niego korzystac bo mial 1.6 dohc ktory byl duzo lepszym i bardziej rozwojowym silnikiem hmm.gif

> jak na tamte czasy był to silnik bardzo dobry

w bloku wschonim pewnie nawed najlepszy ,bo nie mial konkurecji

> myślę, myślę i ma on IMO tylko jedną powazną wadę - kanały dolotowe w głowicy po tej samej stronie

> co wydechowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moze Fiat nie musial z niego korzystac bo mial 1.6 dohc ktory byl duzo lepszym i bardziej

> rozwojowym silnikiem

oczywiście, ale zapominasz o jednej rzeczy tzn. o klientach. Nie każdy klient potrzebuje DOHCa pod maską. Niby po co Fiat montował nawet do 131 OHCa jeszcze skoro mógł tylko DOHCa ?

popatrz na cenę Łady z OHCem i na cenę 124 z DOHCem i wtedy porównuj. Nie twierdzę ze Fiatowski DOHC jest gorszy od Fiatowsko-Ładowskiego OHCa. Twierdzę za to że za tą samą kasę wolałbym 2101 z OHCem niż 124 z OHVem wink.gif

> w bloku wschonim pewnie nawed najlepszy ,bo nie mial konkurecji

był dobrym silnikiem jak na tanie, popularne auto nie tylko w bloku wschodnim zlosnik.gif

i do dzisiaj to czuć po przesiadce ze 125p do Łady zlosnik.gif

Ponadto dodajmy - Fiatowski DOHC 8V miał te dwa wałki prawie że "dla sztuki"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiście, ale zapominasz o jednej rzeczy tzn. o klientach. Nie każdy klient potrzebuje DOHCa pod

> maską. Niby po co Fiat montował nawet do 131 OHCa jeszcze skoro mógł tylko DOHCa ?

> popatrz na cenę Łady z OHCem i na cenę 124 z DOHCem i wtedy porównuj. Nie twierdzę ze Fiatowski

> DOHC jest gorszy od Fiatowsko-Ładowskiego OHCa. Twierdzę za to że za tą samą kasę wolałbym

> 2101 z OHCem niż 124 z OHVem

no i na zachodzie mieli dohc zeby sobie wybierac czy chca osiagi czy czy chca kupic tanie auto z ohv ,ktore tez nie bylo takim zlym silnikiem bo to nie ohv z pf 125p ok.gif

> był dobrym silnikiem jak na tanie, popularne auto nie tylko w bloku wschodnim

no na Kubie tez bylo popularne grinser006.gif

> i do dzisiaj to czuć po przesiadce ze 125p do Łady

> Ponadto dodajmy - Fiatowski DOHC 8V miał te dwa wałki prawie że "dla sztuki"...

no nie przesadzaj 90 czy 100km z 1.6 w tamtych czasach gdzie inni mieli po 70 pare to jednak byla roznica grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i na zachodzie mieli dohc zeby sobie wybierac czy chca osiagi czy czy chca kupic tanie auto z

> ohv ,ktore tez nie bylo takim zlym silnikiem bo to nie ohv z pf 125p

a w cccp był "jedyny słuszny OHC"(nie do końca jedyny - było jeszcze M10 z BMW w Moskwiczu) - i tak dobrze wink.gif Były próby zarówno fabryczne jak i niefabryczne (MTX) produkcji dwuwałkowej głowicy 16V do tego silnika ale na próbach sie skończyło, niestety.

Swoją drogą gdyby Fiat 125p miał w oryginale ten Ładowski silnik cool.gifzlosnik.gif

> no na Kubie tez bylo popularne

bez przesady - w latach 70 nie było niczym nadzwyczajnym spotkać Ładę 2101 w Niemczech, Wlk. Brytanii a przede wszystkim Finlandii czy Belgii. Ponoć wzięcie było dośc duże szczególnie na 2102 (124 panorama był bardzo rzadkim autem i ciezko dostepnym). Oczywiście nie było to auto POPULARNE, ale też nie "niespotykane" zlosnik.gif

> no nie przesadzaj 90 czy 100km z 1.6 w tamtych czasach gdzie inni mieli po 70 pare to jednak

> byla roznica

Ładowski OHC ma z 1.6 80KM (w zależności od normy, gaźnika itd). Stopień sprężania ma taki jaki ma i wałki ma takie jakie ma z powodu paliwa takiego jakie było w CCCP. Wymieniając gaźnik, zwiększając stopień sprężania na 10:1 i wsadzając odrobinę ostrzejszy wałek (nie wyczynowy ale ostrzejszy, na ulicę) uzyskuje się bez problemu ok 100KM przy trwałości nie odbiegającej od trwałości DOHCa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 16V do tego silnika ale na próbach sie skończyło, niestety.

> Swoją drogą gdyby Fiat 125p miał w oryginale ten Ładowski silnik

gdyby chociaz w tym ohv zrobili 5 podpory walu to juz byloby lepiej, swoja droga nie slyszales nic o polskim dohc , na forum F&F cos wspominali,ale nigdzie wiecej nic nie znalazlem hmm.gif

> bez przesady - w latach 70 nie było niczym nadzwyczajnym spotkać Ładę 2101 w Niemczech, Wlk.

> Brytanii a przede wszystkim Finlandii czy Belgii. Ponoć wzięcie było dośc duże szczególnie na

> 2102 (124 panorama był bardzo rzadkim autem i ciezko dostepnym). Oczywiście nie było to auto

> POPULARNE, ale też nie "niespotykane"

tak jak i pf 125p bo to byly tansze auta tansze niz zachodnich producentow ok.gif

> Ładowski OHC ma z 1.6 80KM (w zależności od normy, gaźnika itd). Stopień sprężania ma taki jaki ma

> i wałki ma takie jakie ma z powodu paliwa takiego jakie było w CCCP. Wymieniając gaźnik,

> zwiększając stopień sprężania na 10:1 i wsadzając odrobinę ostrzejszy wałek (nie wyczynowy ale

> ostrzejszy, na ulicę) uzyskuje się bez problemu ok 100KM przy trwałości nie odbiegającej od

> trwałości DOHCa...

chdzi mi o podstawe ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ruscy sami zapłacili za ten silnik i był on przeznaczony tylko i wyłącznie dla nich

> jak na tamte czasy był to silnik bardzo dobry

> myślę, myślę i ma on IMO tylko jedną powazną wadę - kanały dolotowe w głowicy po tej samej stronie

> co wydechowe

Ja wiem? W moim starym Audi 80 B1A '78 też były kolektory po jednej stronie i nie było to problemem przy wzdłużnym ustawieniu silnika cfaniaczek.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem? W moim starym Audi 80 B1A '78 też były kolektory po jednej stronie i nie było to problemem

> przy wzdłużnym ustawieniu silnika

ja nie mówie że to jest problem, tylko że to jest kiepskie rozwiązanie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem? W moim starym Audi 80 B1A '78 też były kolektory po jednej stronie i nie było to problemem

> przy wzdłużnym ustawieniu silnika

chodzi o skuteczność przepłukiwania komory spalania .

przy wydechu i dolocie po przeciwnych stronach jest ona lepsza niż gdy oba kolektory znajdują się po jednej stronie.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.