Mars_wrc Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 Witam, czy jesli opona ma identyczny rozmiar, bieżnik i mniej więcej wiek to czy można użyć dwóch opon o różnych indeksach prędkości na jednej osi? Jedna ma do 240km/h druga do 210km/h, a auto więcej niż 160km.h nigdy nie pojechało i raczej nie pojedzie. Można tak? Z góry dziekuję Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Można tak? Nie. > Z góry dziekuję Prosze. > Pozdrawiam Rowniez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Nie. Rozwiń. Jakie są zagrożenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Rozwiń. > Jakie są zagrożenia? opona chyba różni się konstrukcją ? więc inaczej będzie się zachowywać w ruchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 ja bym się nie czaił tylko zakładał. Prawo, o ile się nie mylę, mówi tylko o rozmiarze i tym samym biezniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > więc inaczej będzie się zachowywać w ruchu w jaki sposób inaczej? W GB możesz zakładac na tę samą oś opony różnych producentów i jest ok a u nas różny index prękości miałby już dyskwalifikowac...no bez jaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Nie. Właśnie,że tak. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach, mówi tylko o takiej samej rzeźbie bieżnika na osi.Nie mówi nic o indeksie prędkości. Jeśli nie wiesz, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > w jaki sposób inaczej? pytanie czym się różnią takie opony ? bo skoro indeksy są różne, to czymś się różnią > W GB możesz zakładac na tę samą oś opony różnych producentów i jest ok a u nas różny index prękości > miałby już dyskwalifikowac...no bez jaj nie twierdzę że nie możesz wedle prawa, tylko że takie opony będą się inaczej zachowywać IMO tak jakbyś do jednej napompował 2bar, a do drugiej 3bar - możesz ? kto to sprawdzi ... a jednak zaleca sie kontrolować i pompować tyle samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Witam, > czy jesli opona ma identyczny rozmiar, bieżnik i mniej więcej wiek to czy można użyć dwóch opon o > różnych indeksach prędkości na jednej osi? Jedna ma do 240km/h druga do 210km/h, a auto więcej > niż 160km.h nigdy nie pojechało i raczej nie pojedzie. > Można tak? > Z góry dziekuję > Pozdrawiam IMHO jak podczas jazdy, hamowania, przyspieszania nie ściąga, to czemu nie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > pytanie czym się różnią takie opony ? > bo skoro indeksy są różne, to czymś się różnią > nie twierdzę że nie możesz wedle prawa, tylko że takie opony będą się inaczej zachowywać > IMO tak jakbyś do jednej napompował 2bar, a do drugiej 3bar - możesz ? Opony czesto inaczej się zachowują wystarczy, że jedno koło jedzie w wodzie, koleinie lub tak jak wspomniałeś wystepuje różnica ciśnień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychook Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1)z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach Quote: WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY I KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO POJAZDU PODCZAS PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU 3. OGUMIENIE 3.1. Stan techniczny i ciśnienie powietrza w oponach Kryteria uznania stanu technicznego pojazdu, przedmiotów jego wyposażenia i części za niezgodny z warunkami technicznymi 1. Na tej samej osi zamontowane są opony różnej konstrukcji (radialne, diagonalne, diagonalne z opasaniem lub o różnej rzeźbie bieżnika). 2. Na tej samej osi zamontowane są opony o różnych rozmiarach. 3. Na pojeździe samochodowym o dwóch osiach są zamontowane opony: a) diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne, b) diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem. 4. Opony różnej konstrukcji (tj. niezgodne z pkt 2 lub 3)na osiach wchodzących w skład osi wielokrotnej, z zastrzeżeniem że na kolach jednej osi pojazd nie może być wyposażony w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika. 5. Opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki o rzeźbie bieżnika mniejszej niż 1,6 mm na 3/4 szerokości środkowej części opony. 6. Opony o widocznych pęknięciach obnażających lub naruszających ich osnowę albo odkształcone. 7. Opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz przeciwślizgowymi elementami metalowymi. 8. Niedostateczna wytrzymałość (nośność) opon. 9. Na osi zamontowane są opony nieprzeznaczone dla danego rodzaju osi (napędowa, nienapędowa itd.) Nie ma słowa o indeksie prędkości. A z ciekawości jaki jest standardowy indeks predkosci w modelu twojego auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Opony czesto inaczej się zachowują wystarczy, że jedno koło jedzie w wodzie, koleinie lub tak jak > wspomniałeś wystepuje różnica ciśnień. tylko po co sobie "utrudniać" zycie ? koleiny nie wyrównasz a ciśnienie czy takie same opony możesz dopilnować jeśli za darmo dają to może bym się skusił ale kupując opony to w życiu bym nie założył dwóch różnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przem Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > opona chyba różni się konstrukcją ? > więc inaczej będzie się zachowywać w ruchu Jeśli chyba sie rózni, to chyba nie wolno. Pytanie, czy na pewno konstruckją się różni? Moim zdaniem trudno odpowiedzieć na pytanie, czym - oprócz indeksu prędkości a więc prędkości do której jest certyfikowana i dopuszczona - ta opona się różni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pucek250 Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > opona chyba różni się konstrukcją ? > więc inaczej będzie się zachowywać w ruchu Jak ostatnio się zastanawiałem na wyborem (de facto wyższego niż wymagany) indeksu prędkości i szukałem na ten temat info w necie... Indeks prędkości Różnice konstrukcyjne są, ale czy będą aż tak bardzo odczuwalne to wątpię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Jeśli chyba sie rózni, to chyba nie wolno. > Pytanie, czy na pewno konstruckją się różni? > Moim zdaniem trudno odpowiedzieć na pytanie, czym - oprócz indeksu prędkości a więc prędkości do > której jest certyfikowana i dopuszczona - ta opona się różni. ja tam się na budowie opon nie znam, ale skoro ma różne indeksy to jakaś różnica jest ? a dyskusja trochę akademicka się robi ... to jest tak jakbyś miał do kupienia jedną oponę z produkcji 2011 a drugą 2008, obie nowe, obie teoretycznie dopuszczone prawnie itd a jednak inne, mogła się zminić konstrukcja, mogła zmienić trochę mieszanka, już pomijam że się "zleżała" ... i teraz pytanie o jakiej kasie rozmawiamy ? czy np rozwaliłeś jedną oponę i trza dokupić jedna za 200zł w/s do wymiany dwóch za np 500zł czy np ktoś ma dwie używki i różnica zaoszczędzisz 50zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > ja tam się na budowie opon nie znam, ale skoro ma różne indeksy to jakaś różnica jest ? > a dyskusja trochę akademicka się robi ... > to jest tak jakbyś miał do kupienia jedną oponę z produkcji 2011 a drugą 2008, > obie nowe, obie teoretycznie dopuszczone prawnie itd > a jednak inne, mogła się zminić konstrukcja, mogła zmienić trochę mieszanka, już pomijam że się > "zleżała" ... > i teraz pytanie o jakiej kasie rozmawiamy ? > czy np rozwaliłeś jedną oponę i trza dokupić jedna za 200zł w/s do wymiany dwóch za np 500zł > czy np ktoś ma dwie używki i różnica zaoszczędzisz 50zł W aucie były zamontowane z indeksem do 240km/h ... trochę to śmiech na sali, bo mowa o Lacetti 1.4 Jedną rozwaliłem tak, że nie ma mowy o naprawie i musze dokupić jedną. Znalazłem na allegro taki sam model, rozmiar i wiek ale z indeksem do 210km/h. Używki z moim indeksem znaleźć nie mogę. Nowa pewnie będzie droższa. Ale maniany odwalic nie chcę, dlatego się Was pytam. Trudno, najwyżej się kupi nówkę ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzecholek Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > W aucie były zamontowane z indeksem do 240km/h ... trochę to śmiech na sali, bo mowa o Lacetti 1.4 > Jedną rozwaliłem tak, że nie ma mowy o naprawie i musze dokupić jedną. Znalazłem na allegro taki > sam model, rozmiar i wiek ale z indeksem do 210km/h. > Używki z moim indeksem znaleźć nie mogę. Nowa pewnie będzie droższa. Ale maniany odwalic nie chcę, > dlatego się Was pytam. > Trudno, najwyżej się kupi nówkę ... A w jakim stanie jest ta co została? Ile ma bieznika w stosnku do nowej? Moze lepiej opchnij tą co masz (z indexem do 240) i kup dwie nowe o normalnych parametrach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przem Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > ja tam się na budowie opon nie znam, ale skoro ma różne indeksy to jakaś różnica jest ? No własnie, jaka poza predkoscią? > a dyskusja trochę akademicka się robi ... Alez od poczatku była akdemicka a nie praktyczna w ujeciu "ile ma kosztować", lub "czy zabiora dwód rejestracyjny". > to jest tak jakbyś miał do kupienia jedną oponę z produkcji 2011 a drugą 2008, > obie nowe, obie teoretycznie dopuszczone prawnie itd > a jednak inne, mogła się zminić konstrukcja, mogła zmienić trochę mieszanka, już pomijam że się > "zleżała" ... > i teraz pytanie o jakiej kasie rozmawiamy ? Ja nie rozmawiam o żadnej kasie a jedynie odnoszę się do tezy, że "chyba jest róznica" wypowiadanej przez człowieka, który jak sam twierdzi nie zna sie na tym. A może różnica jest nie w konstrukcji opony a np. w procesie weryfikacji, procedurach jakości czy innych kryteriach formalnych a nie konstrukcyjnych? Inna rzecz, ze różnie może być w przypadku tych a inaczej w przypadku innych opon. A swoją drogą, dyskusja co prawda akademicka ale temat dość ciekawy - to tak na marginesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 imo wazniejsza jest nosnosc niz indeks V, im wieksza nosnosc tym opona twardsza po bokach - tu moze byc odczuwalna roznica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 Jezdzilem kiedys przez jakis czas z 4 zupelnie roznymi gumami. Kazda miala innego producenta, inny bieznik, i raczej indeksy predkosci tez sie roznily. I powiem szczerze, ze nie zaobserwowalem zadnych negatywnych skotkow takiej konfiguracji.. A wolno tym nie jezdzilem i w dodatku bardzo czesto na mokrych drogach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Ja nie rozmawiam o żadnej kasie a jedynie odnoszę się do tezy, że "chyba jest róznica" wypowiadanej > przez człowieka, który jak sam twierdzi nie zna sie na tym. poczytaj w linku który był podany, jest tam wyraźnie napisane że jest inna osnowa, a także guma więc to że opona jest inna, jest dla mnie oczywiste, nie wiem tylko na ile to wpłynie na prowadzenie/zachowanie auta pewnie nie wiele, ale wiadomo że w 99% używamy auta ze sporym zapasem, jednak czasem trafi się ten 1% i wtedy to trochę przypomina dyskusje o bieżnikowanych itp ludzie jeżdżą, robią setki km bezwypadkowo ... ale jednak opór jest i nie każdy założy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.