romek2306 Napisano 11 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 Witam Mam Fiata UNO II z silnikiem 899 cm3 z mono wtryskiem MPI od 2 miesięcy. Zrobiłem doświadczenie z pełnym bakiem, przejechałem 100 km i zatankowałem ponownie, jeźdząc tylko po mieście. Spalił mi 10l. wydaje mi się że jak na taki silnik jest to stanowczo za dużo... macie jakiś pomysł jaka może byc tego przyczyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 > Witam > Mam Fiata UNO II z silnikiem 899 cm3 z mono wtryskiem MPI od 2 miesięcy. > Zrobiłem doświadczenie z pełnym bakiem, przejechałem 100 km i zatankowałem ponownie, jeźdząc tylko > po mieście. > Spalił mi 10l. wydaje mi się że jak na taki silnik jest to stanowczo za dużo... macie jakiś pomysł > jaka może byc tego przyczyna? opisz dokładnie jak jeździsz - trasa czy miasto? bo jak miasto z korkami i zapalanie auta co 2 - 3 km to niestety może wyjść takie spalanie. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 11 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 > Witam > Mam Fiata UNO II z silnikiem 899 cm3 z mono wtryskiem MPI od 2 miesięcy. > Zrobiłem doświadczenie z pełnym bakiem, przejechałem 100 km i zatankowałem ponownie, jeźdząc tylko > po mieście. > Spalił mi 10l. wydaje mi się że jak na taki silnik jest to stanowczo za dużo... macie jakiś pomysł > jaka może byc tego przyczyna? po pierwsze to masz wtrysk SPI - Single Point Injection po drugie to temperatura powietrza po trzecie temperatura silnika po czwarte to dynamika jazdy po piąte to przejedź odcinek 100km w trasie to pogadamy o spalaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djskorpion Napisano 11 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 > po pierwsze to masz wtrysk SPI - Single Point Injection > po drugie to temperatura powietrza > po trzecie temperatura silnika > po czwarte to dynamika jazdy > po piąte to przejedź odcinek 100km w trasie to pogadamy o spalaniu A po szóste i najważniejsze na tym forum - klikamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 11 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 termostat/sonda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > termostat/sonda Ewentualnie niedowład prawej stopy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi84 Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Zakryj chłodnice w 3/4 części jej (bo troszke musi sie chłodzić) steropianem o gruobści 5 cm i zobaczysz jak spalanie spadnie do 6 l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Jak termostat jest sprawny to nie trzeba robić takich zabiegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jimmyy Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > Ewentualnie niedowład prawej stopy to jest najbardziej prawdopodobne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > Jak termostat jest sprawny to nie trzeba robić takich zabiegów A sprawność termostatu oceni po wskaźniku temperatury, jeżeli takowy posiada. Jeżeli na postoju temperatura silnika na nim idzie do 90, a po ruszeniu szybko spada do 60-70, to znaczy że termostat się nie przymyka. Przez to i nagrzewanie zimnego silnika będzie wydłużone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skay Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Może hamulce blokują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > Zakryj chłodnice w 3/4 części jej (bo troszke musi sie chłodzić) steropianem o gruobści 5 cm i > zobaczysz jak spalanie spadnie do 6 l Poważnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > Zakryj chłodnice w 3/4 części jej (bo troszke musi sie chłodzić) steropianem o gruobści 5 cm i > zobaczysz jak spalanie spadnie do 6 l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Nigdy nie zakrywałeś chłodnicy styropianem? Koniecznie 5, a jak dasz 11 to prawie wcale nie spala paliwa A jeżeli wymontujesz chłodnice i dasz sam styropian - to masz perpetuum mobile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > Nigdy nie zakrywałeś chłodnicy styropianem? a po co? > Koniecznie 5, a jak dasz 11 to prawie wcale nie spala paliwa a jak dam od razu taki z tynkiem? koniecznie w kolor auta? > A jeżeli wymontujesz chłodnice i dasz sam styropian - to masz perpetuum mobile gwarantowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > a po co? By auto mniej paliło > a jak dam od razu taki z tynkiem? koniecznie w kolor auta? Niekoniecznie, ale jak będzie w kolor - to większa możliwość osiągnięcia sukcesu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > By auto mniej paliło > Niekoniecznie, ale jak będzie w kolor - to większa możliwość osiągnięcia sukcesu panowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > Nigdy nie zakrywałeś chłodnicy styropianem? ja dziś zakryłem część a dokładnie to zakrywam dolot który jest zaraz za atrapą bo nieźle syfi się zimą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romek2306 Napisano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Niestety nie mam panela z temperaturą, więc tak sobie tego nie sprawdzę, hamulce działają wporzadku, było wszystko sprawdzane, a mały niedowład został już usunięty tj. blokada ręcznego na 1 tylne koło. Na niedowład prawej stopy tez nie mogę narzekac xD ale dzięki i za taką koncepcję :D Wiem że dobrze by było przejechac też odcinek 100 km w trasie i tak to sprawdzic, ale 10 l na mieście to stanowczo za dużo. 8-ma litrami bym się nie przejął bo wiadomo korki, światełka, rzecz jasna. Pozostaje chyba mi jedynie wycieczka do mechanika i przyglądnięcie się termostatowi, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > Niestety nie mam panela z temperaturą, więc tak sobie tego nie sprawdzę, hamulce działają > wporzadku, było wszystko sprawdzane, a mały niedowład został już usunięty tj. blokada ręcznego > na 1 tylne koło. > Na niedowład prawej stopy tez nie mogę narzekac xD ale dzięki i za taką koncepcję :D > Wiem że dobrze by było przejechac też odcinek 100 km w trasie i tak to sprawdzic, ale 10 l na > mieście to stanowczo za dużo. 8-ma litrami bym się nie przejął bo wiadomo korki, światełka, > rzecz jasna. > Pozostaje chyba mi jedynie wycieczka do mechanika i przyglądnięcie się termostatowi, tak? najlepiej kupić licznik ze wskaźnikiem temperatury za 25zł + diagnoza czy to termostat czy lambada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 jesli jezdzisz odcinki po 2-3km i gasisz auto to moze spalic do 12l (ciagla praca na zimnym silniku) zakrycie chlodnicy niewiele da (chociaz troche zmniejsza oplyw zimnego powietrza w komorze silnika) jak koledzy mowia przejedz odcinek w trasie i wtedy mozna mowic co i jak (jazda rowna ok 90-100km/h bez gwaltownych przyspieszen i hamowan) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akiii Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Mi przy gaźnikowcu 1.0 również podbiło pod 10 litrów, przy dowiadywaniu się co może to powodować, jak na razie odkryłem, że podciśnieniowy regulator nie działa w ogóle, kopuła + palec na wyużyciu, to na dodatek padła mi dzisiaj cewka zapłonowa za niedługo przestaną otwierać maskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > Mi przy gaźnikowcu 1.0 również podbiło pod 10 litrów, przy dowiadywaniu się co może to powodować, > jak na razie odkryłem, że podciśnieniowy regulator nie działa w ogóle, kopuła + palec na > wyużyciu, to na dodatek padła mi dzisiaj cewka zapłonowa za niedługo przestaną otwierać > maskę. Możesz mieć również problem z podciśnieniowym korektorem ssania (takie małe UFO ale przy samym gaźniku). Ewentualnie masz dodatkowo rozregulowany gaźnik. Mój gaźnikowy w lecie pali 6-7l/100 km w mieście, w zimie ok. 8l/100 km a w trasie schodzi poniżej 4.5l/100 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akiii Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > Możesz mieć również problem z podciśnieniowym korektorem ssania (takie małe UFO ale przy samym > gaźniku). Ewentualnie masz dodatkowo rozregulowany gaźnik. Mój gaźnikowy w lecie pali 6-7l/100 > km w mieście, w zimie ok. 8l/100 km a w trasie schodzi poniżej 4.5l/100 km Chodziło mi o ufo, tylko źle się wyraziłem . Na razie chcę zrobić podstawowe rzeczy, później, jak nic nie ruszy, to będę myślał o czyszczeniu i ustawianiu gaźnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 14 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 > Spalił mi 10l. za dużo na 100%. Powinno wyjść w mieście góra 7l. Mój tak spala. Ale do rzeczy. Na początek sprawdź hamulce. Grzejące się hamulce ( bo mają zatarte tłoki w cylinderkach hamulcowych oraz zatarte w prowadnicach klocki czy szczęki hamulcowe) dają wzrost zużycia paliwa nawet i 2-3l na 100km. A to jak ulał pasuje do Twojego zużycia. Trzeba podnieść samochód i sprawdzić czy koła się kręcą bez oporu i ocierania o okładziny hamulcowe. Jak to będzie ok, wtedy dopiero należy szukać dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 14 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 blokujące hamulce łatwo sprawdzić po jeździe. Jak felgi będą gorące to trzymają hamulce. Można tak też wyłapać np. jak trzyma jedna strona. Gdy hamulec trzyma to grzeje się felga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.