Skocz do zawartości

Za dużo PALI


romek2306

Rekomendowane odpowiedzi

Witam smile.gif

Mam Fiata UNO II z silnikiem 899 cm3 z mono wtryskiem MPI od 2 miesięcy.

Zrobiłem doświadczenie z pełnym bakiem, przejechałem 100 km i zatankowałem ponownie, jeźdząc tylko po mieście.

Spalił mi 10l. wydaje mi się że jak na taki silnik jest to stanowczo za dużo... macie jakiś pomysł jaka może byc tego przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam Fiata UNO II z silnikiem 899 cm3 z mono wtryskiem MPI od 2 miesięcy.

> Zrobiłem doświadczenie z pełnym bakiem, przejechałem 100 km i zatankowałem ponownie, jeźdząc tylko

> po mieście.

> Spalił mi 10l. wydaje mi się że jak na taki silnik jest to stanowczo za dużo... macie jakiś pomysł

> jaka może byc tego przyczyna?

opisz dokładnie jak jeździsz - trasa czy miasto?

bo jak miasto z korkami i zapalanie auta co 2 - 3 km to niestety może wyjść takie spalanie.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam Fiata UNO II z silnikiem 899 cm3 z mono wtryskiem MPI od 2 miesięcy.

> Zrobiłem doświadczenie z pełnym bakiem, przejechałem 100 km i zatankowałem ponownie, jeźdząc tylko

> po mieście.

> Spalił mi 10l. wydaje mi się że jak na taki silnik jest to stanowczo za dużo... macie jakiś pomysł

> jaka może byc tego przyczyna?

po pierwsze to masz wtrysk SPI - Single Point Injection

po drugie to temperatura powietrza

po trzecie temperatura silnika

po czwarte to dynamika jazdy

po piąte to przejedź odcinek 100km w trasie to pogadamy o spalaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po pierwsze to masz wtrysk SPI - Single Point Injection

> po drugie to temperatura powietrza

> po trzecie temperatura silnika

> po czwarte to dynamika jazdy

> po piąte to przejedź odcinek 100km w trasie to pogadamy o spalaniu

A po szóste i najważniejsze na tym forum - klikamy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak termostat jest sprawny to nie trzeba robić takich zabiegów

A sprawność termostatu oceni po wskaźniku temperatury, jeżeli takowy posiada. Jeżeli na postoju temperatura silnika na nim idzie do 90, a po ruszeniu szybko spada do 60-70, to znaczy że termostat się nie przymyka. Przez to i nagrzewanie zimnego silnika będzie wydłużone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakryj chłodnice w 3/4 części jej (bo troszke musi sie chłodzić) steropianem o gruobści 5 cm i

> zobaczysz jak spalanie spadnie do 6 l

Poważnie shocked.gif? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zakrywałeś chłodnicy styropianem? hehe.gif

Koniecznie 5, a jak dasz 11 to prawie wcale nie spala paliwa grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

A jeżeli wymontujesz chłodnice i dasz sam styropian - to masz perpetuum mobile palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy nie zakrywałeś chłodnicy styropianem?

a po co?

> Koniecznie 5, a jak dasz 11 to prawie wcale nie spala paliwa

a jak dam od razu taki z tynkiem? hmm.gif koniecznie w kolor auta?

> A jeżeli wymontujesz chłodnice i dasz sam styropian - to masz perpetuum mobile

bbq.gif gwarantowane zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a po co?

By auto mniej paliło grinser006.gif

> a jak dam od razu taki z tynkiem? koniecznie w kolor auta?

Niekoniecznie, ale jak będzie w kolor - to większa możliwość osiągnięcia sukcesu zlosnik.gif

grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam panela z temperaturą, więc tak sobie tego nie sprawdzę, hamulce działają wporzadku, było wszystko sprawdzane, a mały niedowład został już usunięty tj. blokada ręcznego na 1 tylne koło.

Na niedowład prawej stopy tez nie mogę narzekac xD ale dzięki i za taką koncepcję :D

Wiem że dobrze by było przejechac też odcinek 100 km w trasie i tak to sprawdzic, ale 10 l na mieście to stanowczo za dużo. 8-ma litrami bym się nie przejął bo wiadomo korki, światełka, rzecz jasna.

Pozostaje chyba mi jedynie wycieczka do mechanika i przyglądnięcie się termostatowi, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie mam panela z temperaturą, więc tak sobie tego nie sprawdzę, hamulce działają

> wporzadku, było wszystko sprawdzane, a mały niedowład został już usunięty tj. blokada ręcznego

> na 1 tylne koło.

> Na niedowład prawej stopy tez nie mogę narzekac xD ale dzięki i za taką koncepcję :D

> Wiem że dobrze by było przejechac też odcinek 100 km w trasie i tak to sprawdzic, ale 10 l na

> mieście to stanowczo za dużo. 8-ma litrami bym się nie przejął bo wiadomo korki, światełka,

> rzecz jasna.

> Pozostaje chyba mi jedynie wycieczka do mechanika i przyglądnięcie się termostatowi, tak?

najlepiej kupić licznik ze wskaźnikiem temperatury za 25zł + diagnoza czy to termostat czy lambada zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli jezdzisz odcinki po 2-3km i gasisz auto to moze spalic do 12l (ciagla praca na zimnym silniku) zakrycie chlodnicy niewiele da (chociaz troche zmniejsza oplyw zimnego powietrza w komorze silnika) jak koledzy mowia przejedz odcinek w trasie i wtedy mozna mowic co i jak (jazda rowna ok 90-100km/h bez gwaltownych przyspieszen i hamowan)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przy gaźnikowcu 1.0 również podbiło pod 10 litrów, przy dowiadywaniu się co może to powodować, jak na razie odkryłem, że podciśnieniowy regulator nie działa w ogóle, kopuła + palec na wyużyciu, to na dodatek padła mi dzisiaj cewka zapłonowa facepalm%5B1%5D.gif za niedługo przestaną otwierać maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi przy gaźnikowcu 1.0 również podbiło pod 10 litrów, przy dowiadywaniu się co może to powodować,

> jak na razie odkryłem, że podciśnieniowy regulator nie działa w ogóle, kopuła + palec na

> wyużyciu, to na dodatek padła mi dzisiaj cewka zapłonowa za niedługo przestaną otwierać

> maskę.

Możesz mieć również problem z podciśnieniowym korektorem ssania (takie małe UFO ale przy samym gaźniku). Ewentualnie masz dodatkowo rozregulowany gaźnik. Mój gaźnikowy w lecie pali 6-7l/100 km w mieście, w zimie ok. 8l/100 km a w trasie schodzi poniżej 4.5l/100 km smile.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz mieć również problem z podciśnieniowym korektorem ssania (takie małe UFO ale przy samym

> gaźniku). Ewentualnie masz dodatkowo rozregulowany gaźnik. Mój gaźnikowy w lecie pali 6-7l/100

> km w mieście, w zimie ok. 8l/100 km a w trasie schodzi poniżej 4.5l/100 km

Chodziło mi o ufo, tylko źle się wyraziłem wink.gif. Na razie chcę zrobić podstawowe rzeczy, później, jak nic nie ruszy, to będę myślał o czyszczeniu i ustawianiu gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spalił mi 10l.

za dużo na 100%. Powinno wyjść w mieście góra 7l. Mój tak spala.

Ale do rzeczy. Na początek sprawdź hamulce. Grzejące się hamulce ( bo mają zatarte tłoki w cylinderkach hamulcowych oraz zatarte w prowadnicach klocki czy szczęki hamulcowe) dają wzrost zużycia paliwa nawet i 2-3l na 100km. A to jak ulał pasuje do Twojego zużycia.

Trzeba podnieść samochód i sprawdzić czy koła się kręcą bez oporu i ocierania o okładziny hamulcowe. Jak to będzie ok, wtedy dopiero należy szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.