kolox9 Napisano 25 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Powstaje replika pierwszego polskiego samochodu CWS T-1 KLIKNIJ KLIKNIJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LMV Napisano 25 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Bardzo mnie ciekawi, jaką opinię miały CWS T-1 w czasie, gdy powstawały? Czy był to luxus, czy też to może była taka ówczesna "Tata" dla bogatych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 > Powstaje replika pierwszego polskiego samochodu CWS T-1 > KLIKNIJ > KLIKNIJ Ktoś ma duuuuużo wolnego czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 25 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Wspaniała ręczna robota Swoją drogą pewnie niewiele się to różni od produkcji oryginału - no może narzędzia nowocześniejsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 25 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Jesli ma wygladac jak poprzedni pojekt tego Pana, to ja podziekuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 26 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 pożyjemy - zobaczymy a tu historia powstania Cadillaca moim zdaniem kolego to facet robi super robotę poczytaj sobie : Wstęp Zawsze fascynowały mnie samochody z lat dwudziestych, a szczególnie duże amerykańskie limuzyny. Postanowiłem wykorzystać nabyte umiejętności z różnych dziedzin i wykonać własny samochód z lat 20-tych. Spośród wielu marek najbardziej podobał mi się Cadillac, a w szczególności większe modele z drugiej połowy lat dwudziestych. Toteż w mojej autorskiej wersji wzorowałem się na tych samochodach. Zbieranie dokumentacji ,wstępne pracę projektowe , adaptacja pomieszczeń do wykonania zadania zajęły sporo czasu. Wykonanie walców blacharskich ze specjalistyczną żłobkarką oraz inny sprzęt niezbędny do wykonania pojazdu to następne parę miesięcy. Wreszcie można było zaczynać. Przednie zawieszenie ,tylny most, resory, drążki kierownicze, kolumna kierownicza i parę innych części pochodzi od Mercedesa 207. Podzespoły używane zostały rozebrane i zregenerowane. Mając podzespoły jezdne, mogłem zabrać się za ramę. Rama to podstawowy element konstrukcji łączący wszystkie najważniejsze podzespoły w pojeździe, dbając o wymiary i symetrię oraz położenie elementów, można było ją wykonać bez większych kłopotów. Nadwozie sprawiło mi najwięcej problemów, gdyż nigdy nie zajmowałem się blacharstwem. W związku z tym, przekraczałem znacznie czas zaplanowany na wykonanie poszczególnych elementów. Rok pracy uwidocznił bryłę tego wspaniałego samochodu z minionej epoki motoryzacji. Teraz przede mną następne etapy: tapicerka, wykończenie wnętrza drewnem, instalacja elektryczna, wyoblanie obudowy reflektorów i lamp, zgranie wielu podzespołów w jedną całość , prace lakiernicze i montaż. Na zakończenie przegląd, rejestracja i w drogę. Galeria zdjęć przedstawia skrótowo poszczególne etapy , aż do stanu bieżącego. Ludwik Rożniakowski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 26 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 ja nie twierdze, ze koles sie nie narobił twierdze, ze z Cadillaca wyszła mu kupa obawiam sie, ze moze taka sama wyjsc z CWS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 26 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 > ja nie twierdze, ze koles sie nie narobił > twierdze, ze z Cadillaca wyszła mu kupa Gosc nigdy nie kryl, ze Cadillac byl dla niego inspiracja, a nie wzorem. Poczatki przewaznie nie sa latwe, wiec nie dziwi, ze nie wyszlo idealnie. Chociaz prawde mowiac gdyby kola od Tarpana zastapic jakimis replikami z epoki to wygladaloby to znacznie lepiej. > obawiam sie, ze moze taka sama wyjsc z CWS Tez mam takie obawy. Ale zauwaz, ze nie zaczyna juz od zera, na "Cadillacu" zdobyl jakies doswiadczenie, wiec jest szansa ze bedzie lepiej, a moze nawet calkiem dobrze. Zapal do pracy to polowa sukcesu. Zatem nie marudzmy, trzymajmy kciuki za powodzenie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 > Na zakończenie przegląd, rejestracja i w drogę. BTW - jak wygląda kwestia rejestracji takiego pojazdu wykonanego własnoręcznie albo mocno przerobionego "zlepieńca"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ElBombino Napisano 26 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 > BTW - jak wygląda kwestia rejestracji takiego pojazdu wykonanego własnoręcznie albo mocno > przerobionego "zlepieńca"? Rejestrujesz jako SAM, trzeba zrobić dokładny opis techniczny + najlepiej sporo zdjęć, zaświadczenie od rzeczoznawcy i przegląd na stacji do tego uprawnionej - to tyle co pamiętam jak się kiedyś dowiadywałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 > Rejestrujesz jako SAM, trzeba zrobić dokładny opis techniczny + najlepiej sporo zdjęć, > zaświadczenie od rzeczoznawcy i przegląd na stacji do tego uprawnionej - to tyle co pamiętam > jak się kiedyś dowiadywałem A są jakieś normy, przepisy - co można a co nie można popełnić w konstrukcji? Nie chodzi mi o tak oczywiste rzeczy jak sygnalizacja świetlna ale np. zawieszenie, karoseria itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 27 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2011 To jest to auto, które można było złożyc i rozłożyć całe za pomocą jedengo klucza "10" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 27 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2011 > Jesli ma wygladac jak poprzedni pojekt tego Pana, to ja podziekuje... tak naprawde gdyby tego kadilaka zrobic an czarno, zamiast tego okropnego złotego dać chrom i koła drewniaki nie byłoby tak źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 28 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 > BTW - jak wygląda kwestia rejestracji takiego pojazdu wykonanego własnoręcznie albo mocno > przerobionego "zlepieńca"? Główny warunek to własnej konstrukcji rama lub nadwozie samonośne. Reszta określona jest zwykłymi przepisami dotyczącymi warunków technicznych pojazdów samochodowych danego rodzaju. Robisz auto, rzeczoznawca opisuje, idziesz do WK z wnioskiem o nadanie numeru vin, z decyzją jedziesz na OSKP zrobić przegląd i nabić numery, z kwitami jedziesz do WK i rejestrujesz auto, ubezpieczasz i jeździsz W zeszłym tygodniu ogarnąłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 28 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 > Główny warunek to własnej konstrukcji rama lub nadwozie samonośne. Reszta określona jest zwykłymi > przepisami dotyczącymi warunków technicznych pojazdów samochodowych danego rodzaju. Robisz > auto, rzeczoznawca opisuje, idziesz do WK z wnioskiem o nadanie numeru vin, z decyzją jedziesz > na OSKP zrobić przegląd i nabić numery, z kwitami jedziesz do WK i rejestrujesz auto, > ubezpieczasz i jeździsz W zeszłym tygodniu ogarnąłem Mi bardziej chodzi o to, jak bardzo mogę ingerować w nadwozie samonośne żeby to przeszło rzeczoznawcę. Cięcie podłużnic i dobudowywanie ich "z drugiej strony", wstawianie tylnego napędu w miejsce gdzie go nie było, wycinanie podłogi i zastępowanie jej ramą z profili (pod tylne zawieszenie napędzane) itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 28 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 > tak naprawde gdyby tego kadilaka zrobic an czarno, zamiast tego okropnego złotego dać chrom i koła > drewniaki nie byłoby tak źle Pewnie, że tak. Koła psują cały efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 28 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 Jako SAM musisz mieć swoją ramę albo nadwozie. Jak ulepisz jakąś ramę do tego, to można się chyba upierać, inaczej chyba jako sam nie pójdzie. Podjedz do PZMotu, idź do biura rzeczoznawców i pogadaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 > tak naprawde gdyby tego kadilaka zrobic an czarno, zamiast tego okropnego złotego dać chrom i koła > drewniaki nie byłoby tak źle ale gośc napisał że czeka na koła 20" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolox9 Napisano 3 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Zobaczcie na jakość formowania blach - człowiek ma talent! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.