todamian Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 witam Wczoraj strasznie zaczął mi hałasować napinacz od paska od alternatora wiec oddałem samochód do naprawy. Wracajac dzisiaj z warsztatu odłączyło mi turbine, samochód przestał ciągnąć przy ok 130km/h na 5 biegi i już na każdym miał jakby z 30KM mniej, po zgaszeniu i odpalnieu wszystko wróciło do normy. Wcześniej niec takiego nie miało miejsca czy ta wymiana miała coś z tym wspólnego czy poprostu okres zimowy i dość mułowato sie jeździ i może sie turbina zapieka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 pewnie ci przeładowuje - kierownice na turbo do wyczyszczenia by byly opis jak to zrobić masz na forum vw-passat.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Jakis baran jak robił ci pasek to coś popitolił przy zaworach od sterowania turbo. Może jakiś wężyk spadł albo został uszkodzony sam zawór. Jedź do tego druciaża i niech poprawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Jakis baran jak robił ci pasek to coś popitolił przy zaworach od sterowania turbo. Może jakiś wężyk > spadł albo został uszkodzony sam zawór. Jedź do tego druciaża i niech poprawia. ale to jakby tak zrobił to chyba by cały czas przeładowywało, a póżniej przegoniłem troche samochód tak na 1,2,3,4 do końca i nie nic nie odłączyło druga rzecz to jak robił tutaj ten napinacz z przodu to też miał szanse cos poruszac?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaaMax Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Raczej będą kierownice przypieczone, teraz zima to turbo nie używa się w pełnym zakresie obrotów. Mozna spróbować przegonić auto na 3 od 2000 tyś obrotów do czerwonego i tak parę razy. Oczywiście silnik musi być rozgrzany A w ogóle turbo masz ze zmienną geometrią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Raczej będą kierownice przypieczone, teraz zima to turbo nie używa się w pełnym zakresie obrotów. > Mozna spróbować przegonić auto na 3 od 2000 tyś obrotów do czerwonego i tak parę razy. > Oczywiście silnik musi być rozgrzany > A w ogóle turbo masz ze zmienną geometrią? tak, silnik avg bliźniak afn'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 > ale to jakby tak zrobił to chyba by cały czas przeładowywało, a póżniej przegoniłem troche samochód > tak na 1,2,3,4 do końca i nie nic nie odłączyło > druga rzecz > to jak robił tutaj ten napinacz z przodu to też miał szanse cos poruszac?? Byc może to zbieg okoliczności ale jak robili pasek to tez mogli coś popierniczyć. Popałuj trochę i zobacz czy przejdzie. Jak nie to turbo na stół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 > Byc może to zbieg okoliczności ale jak robili pasek to tez mogli coś popierniczyć. > Popałuj trochę i zobacz czy przejdzie. Jak nie to turbo na stół no narazie to tylko raz sie tak stało, po którym zgasiłem i odpaliłem autko no i dałem mu dwa razy na 1,2,3,4, do końca i nie wystapiło to i wczoraj również przegoniłem kilka razy i też nie wystapiło mam nadzieje ze to tylko raz mu sie tak przytrafiło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Turbina sie wylacza w okolicach 130-140km/h jak silnik przechodzi w tryb awaryjny. Najczesciej przyczyna to wlasnie zapieczone kierownice w turbinie, ale moga byc tez inne przyczyny. W kazdym razie ten objaw (wylaczenie turbiny) to jest przelaczenie silnika w tryb awaryjny. Po restarcie silnika znowu pracuje normalnie i mozna nim osiagnac wlasnie te 130-140km/h i dalej nie pojdzie - znowu tryb awaryjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 > Turbina sie wylacza w okolicach 130-140km/h jak silnik przechodzi w tryb awaryjny. Najczesciej > przyczyna to wlasnie zapieczone kierownice w turbinie, ale moga byc tez inne przyczyny. W > kazdym razie ten objaw (wylaczenie turbiny) to jest przelaczenie silnika w tryb awaryjny. Po > restarcie silnika znowu pracuje normalnie i mozna nim osiagnac wlasnie te 130-140km/h i dalej > nie pojdzie - znowu tryb awaryjny. Takie objawy jak opisujesz mialem przy padniętym zaworku n75 (najpierw przy 160 odcinał, z czasem 140 aż nie szło 120 przekroczyć), do tego nieraz przy dynamicznym starcie potrafił szarpnąć i puścić czarnego bąka. Zapieczone kierownice u mnie sie odzywały niezależnie od prędkości, jedynie pod większym obciążeniem. Pomagało u mnie na kierownice konkretne przegonienie samochodu. Objawy miałem jedynie zimą przy wolniejszej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ommen Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 1. zawór n75 2. przepływaka 3. zapieczone kierownice i za duze cisnienie doladowania 4 . ... podpiąć kompa i sprawdzić kod błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 > Takie objawy jak opisujesz mialem przy padniętym zaworku n75 (najpierw przy 160 odcinał, z czasem > 140 aż nie szło 120 przekroczyć), do tego nieraz przy dynamicznym starcie potrafił szarpnąć i > puścić czarnego bąka. Zapieczone kierownice u mnie sie odzywały niezależnie od prędkości, > jedynie pod większym obciążeniem. Pomagało u mnie na kierownice konkretne przegonienie > samochodu. Objawy miałem jedynie zimą przy wolniejszej jeździe. A VAG-em idzie wylapac,ze wlasnie ten zaworek jest za to odpowiedzialny?I czy to prawda,ze mozna jakos spr. ten zaworek podmieniajac go z innym bedacym pod maska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 15 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 > 1. zawór n75 > 2. przepływaka > 3. zapieczone kierownice i za duze cisnienie doladowania > 4 . ... > podpiąć kompa i sprawdzić kod błędu. własnie o to chodzi ze błędów żadnych nei ma wczoraj znów mi odłączyło na 4 tak przy 110km/h, zaraz pójde i sprawdze błędy jednak mam błąd 17965 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 15 Marca 2012 Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 > własnie o to chodzi ze błędów żadnych nei ma też nie miałem, a się turbinie zdarzało pomogło w moim przypadku systematyczne, kilkukrotne katowanie i od dwóch lat (powtarzając katowanie co czas jakiś) jest z tym spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 15 Marca 2012 Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 > własnie o to chodzi ze błędów żadnych nei ma > wczoraj znów mi odłączyło na 4 tak przy 110km/h, zaraz pójde i sprawdze błędy > jednak mam błąd 17965 Podmień sobie zawór od turbiny na ten od egra. Jak będzie poprawa to znaczy że N75 odmawia posługi. No chyba że kierowniczki już się wieszają jak mocno wyjechane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 15 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 > Podmień sobie zawór od turbiny na ten od egra. Jak będzie poprawa to znaczy że N75 odmawia posługi. > No chyba że kierowniczki już się wieszają jak mocno wyjechane. o to chodzi że dopieor drugi raz mi sie to przytrafiło jakby sie przytrafiało cały czas to bym podmieniał a tak, to nie wiadomo kiedy znów sie tak stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 15 Marca 2012 Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 > o to chodzi że dopieor drugi raz mi sie to przytrafiło > jakby sie przytrafiało cały czas to bym podmieniał a tak, to nie wiadomo kiedy znów sie tak stanie u mnie zaczal przeladowywac i odcinal doladowanie. wymienilem zawor N75 i jak reka odjal (ja mam turbo bez VNT) wiec warto zmienic a koszt nie jest przerazajacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 15 Marca 2012 Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 > u mnie zaczal przeladowywac i odcinal doladowanie. wymienilem zawor N75 i jak reka odjal (ja mam > turbo bez VNT) wiec warto zmienic a koszt nie jest przerazajacy Jak masz bez VNT to czym steruje N75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pyth00n Napisano 16 Marca 2012 Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 > Jak masz bez VNT to czym steruje N75 Wastegate 'em chociażby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 19 Marca 2012 Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 > Jak masz bez VNT to czym steruje N75 tak jak Pyth00n napisał BEZ VNT Pierburg Z VNT PIERBURG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 19 Marca 2012 Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 > tak jak Pyth00n napisał > BEZ VNT Pierburg > Z VNT PIERBURG a to nie wiedzialem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 19 Marca 2012 Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 > a to nie wiedzialem juz wiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > tak jak Pyth00n napisał > BEZ VNT Pierburg > Z VNT PIERBURG Hmmm na bank?Bo mam w cordobie silnik AGR 90km i tam siedzi ten z bialym dekielkiem.A o ile mi wiadomo AGR nie mialo zmiennej geometrii turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > Hmmm na bank?Bo mam w cordobie silnik AGR 90km i tam siedzi ten z bialym dekielkiem.A o ile mi > wiadomo AGR nie mialo zmiennej geometrii turbo AGR nie mialo zmiennej. zmienna miala ALH 90KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > AGR nie mialo zmiennej. zmienna miala ALH 90KM No to nie rozumiem totalnie.A oprocz tego zaworka mozna jakos rozpoznac rodzaj turbo.Bo w vinie jak byk stoi AGR (ale wiadomo,sciagany ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pyth00n Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 >A oprocz tego zaworka mozna jakos rozpoznac rodzaj turbo.Bo w vinie jak > byk stoi AGR (ale wiadomo,sciagany ) W turbo VNT gruszka od sterowania jest ustawiona pod kątem prostym do osi wirników, w WG prawie że wzdłuż do osi wirników, pod kątem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > W turno VNT gruszka od sterowania jest ustawiona pod kątem prostym do osi wirników, w WG prawie że > wzdłuż do osi wirników, pod kątem. Zrobie foto i wstawie,to ocenicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > No to nie rozumiem totalnie.A oprocz tego zaworka mozna jakos rozpoznac rodzaj turbo.Bo w vinie jak > byk stoi AGR (ale wiadomo,sciagany ) pamietaj tez ze jeden pierburg steruje EGRem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > W turbo VNT gruszka od sterowania jest ustawiona pod kątem prostym do osi wirników, w WG prawie że > wzdłuż do osi wirników, pod kątem. Nie wiem czy dobrze zrozumialem,to o to chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > Nie wiem czy dobrze zrozumialem,to o to chodzi ? to jest klapa gasząca, szukaj niżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.