nikt-znany Napisano 14 Marca 2012 Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 Rozglądam się za jakimś stosunkowo niedrogim pojazdem. Póki co na liście jest Toyota Corolla e12 w kombi. Teraz rozważam Megane 2 w kombi. Slyszalem opinie, że silnik 1.6 16v ma KZFRi ten wlasnie element lubi zepsuc sie generujac niepotrzebne koszty. Być może lepszym rozwiazaniem bedzie 1.4 16v i tutaj kilka pytan: 1. jak ten silnik radzi sobie z budą megane 2 kombi, daje rade? Jakie sa obroty silnika na najwyzszym biegu przy 100-110km/h? 2. w jaki sposob rozwiazane jest sterowanie luzami zaworowymi, tzn. hydraulika/plytki/szklanki? 3. czy elektryka w tym aucie jest jakoś szczególnie awaryjna? Co nastręcza największej ilości problemów, na co zwracać uwagę przy oględzinach? Dwa lata temu powoziłem Megane II w wersji hatchback, 1.5dCi. Pięknie to jechało przy tym spalając jakieś smieszne ilosci paliwa. Jednak zła opinia dotycząca silników dCi (w tym 1.5) skutecznie zniechęca mnie do tego diesela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 14 Marca 2012 Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 Na wcześniejsze pytania nie odpowiem bo mam diesla. > 3. czy elektryka w tym aucie jest jakoś szczególnie awaryjna? Po lifcie w 2006r. elektryka nie sprawia problemów. > Co nastręcza największej ilości problemów, na co zwracać uwagę przy oględzinach? W benzynowych - koło zmiennych faz rozrządu jeśli występuje. Ogólnie: problemy ze szczelnością klimy, stan poduszek silnika w dieslach (jedna dość droga poduszka która podobno lubi się zużywać a kosztuje w ASO 700zł). Końcówki drążków lubią się "kończyć" w okolicach 80 tys. km. > Dwa lata temu powoziłem Megane II w wersji hatchback, 1.5dCi. Pięknie to jechało przy tym spalając > jakieś smieszne ilosci paliwa. Jednak zła opinia dotycząca silników dCi (w tym 1.5) skutecznie > zniechęca mnie do tego diesela. Nie skreślaj diesla, bo silników 1,5 dCi jest w Megane ze 4 rodzaje - każdy inaczej wyposażony. Ja mam "prostą" wersję 85 KM - czyli ze stałą geometrią turbiny i chyba bez FAP - na razie przy 100 tys. km. z silnikiem nie dzieje się nic złego. Auto nadaje się do wolnego jeżdzenia ale mało pali. Pytanie czy przy obecnych cenach ON będzie się taki zakup opłacał, no ale na to odpowiedź pewnie znajdziesz sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 14 Marca 2012 Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 Kliken kliken. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 14 Marca 2012 Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 > Po lifcie w 2006r. elektryka nie sprawia problemów. Ja mam przed liftem i też nie mam problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 14 Marca 2012 Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 > Ja mam przed liftem i też nie mam problemów. ja mam tak samo od dwóch lat go mam i nic nie dzieje (rocznik 2003) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > Teraz rozważam Megane 2 w kombi. > Slyszalem opinie, że silnik 1.6 16v ma KZFRi ten wlasnie element lubi zepsuc sie generujac > niepotrzebne koszty. Ale to nie jest jakis szalony koszt > Być może lepszym rozwiazaniem bedzie 1.4 16v i tutaj kilka pytan: > 1. jak ten silnik radzi sobie z budą megane 2 kombi, daje rade? Jakie sa obroty silnika na > najwyzszym biegu przy 100-110km/h? Duzooooo za glosno. Mam sedana, i o ile w miescie ujdzie, o tyle w trasie jak dla mnie jest za glosno Ja mimo wszystko szukalbym teraz 1.6 (jesli jazda w trase wchodzi w rachube) - mi 1.4 nie przeszkadza, bo zona toczy sie tym na krotkich dystansach, ale jak wsiade w swoja wiki, ktora ma tylko 40KM wiecej (1.8) to jest dzien do nocy na minus megi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > Ale to nie jest jakis szalony koszt Jakiego rzędu to kwoty? Jak często ludziom to pada? > Duzooooo za glosno. Mam sedana, i o ile w miescie ujdzie, o tyle w trasie jak dla mnie jest za > glosno Głównie ma być eksploatowany w trasie :/ Zerknij kiedyś ile jest obrotów przy 100 i 120km/h. > Ja mimo wszystko szukalbym teraz 1.6 (jesli jazda w trase wchodzi w rachube) - mi 1.4 nie Pytanie czy skrzynia w 1.6 ma dłuższe przełożenie... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > Jakiego rzędu to kwoty? Jak często ludziom to pada? Koszt tego koła to jakieś 700zł. Podobno producent wprowadził już usprawnioną część i jak ktoś raz już wymienił to jest duża szansa, że więcej ta usterka nie wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 ewolucji kola bylo kilka kolo z rozrzadek to koszt ok 1000-1100zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejocik Napisano 19 Marca 2012 Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 mam kombi 1.5 dCi na sprzedaż - zainteresowany ?? http://otomoto.pl/renault-megane-C23366831.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 > mam kombi 1.5 dCi na sprzedaż - zainteresowany ?? > http://otomoto.pl/renault-megane-C23366831.html Ładne, lekko odstrasza ten dCi :/ Reszta na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejocik Napisano 19 Marca 2012 Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 > Ładne, lekko odstrasza ten dCi :/ > Reszta na PW. nie ma strachu - auto zjezdzilo juz pol europy i nigdy nie bylo problemu z tym autem, zawsze odpala, zawsze dojedzie gdzie ma dojechac, i przy tym pali prawie nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 19 Marca 2012 Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Wg mnie na Twoje trasy to tylko diesel Sam przeciez wiesz ze jezdze dieslem i po 7000km zrobionych od listopada 2011 moge tylko powiedziec/napisac Tez sie swego czasu naczytalem na google jakie to dci to kupa ale zaryzykowalem i nie zaluje Za zaoszczedzona kase na paliwie w porownaniu do audi kupie najwyzej turbine jakby padla czy wymienie kolo dwumasowe a przeciez te elementy nie padaja co 10 000km czy 15 000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 > Wg mnie na Twoje trasy to tylko diesel Szukam autka do użytku prywatnego, wożenia rodzinki. Coś większego, ale nie za dużego :-) Przebiegi prywatne wreszcie ograniczyłem. Sądzę, że prywatnym autem w roku nakręcę 10-15kkm. Nastawiałem i póki co nastawiam się na benzyniaka, ewentualnie + LPG. Podobną megane tylko słabiej wyposażoną w wersji hatchback (a więc lżejszą) i z mocniejszym 1.5dCi (bo 105KM) swego czasu służbowo jeździłem. Mam dobre wrażenia z tamtych czasów. Fajne, w miarę żwawe auto - przy tym mimo usilnych starań przekroczenie 5l/100km było bardzo trudne do osiągnięcia w trasie... Jednak to było autko firmowe, prywatnie nie do końca chcę pchać się w tego diesela. Ryzyko awarii turbiny, wtrysków (co w przypadków dCi jest często wałkowane na różnych forach), DKZ skutecznie zniechęcają... Wprawdzie w tej wersji mocowej 1.5dCi chyba koła dwumasowego (podkreślam CHYBA) nie było :-) Proponowane wyżej przez Kolega autko jest w fajnej wersji wyposażeniowej. Przemyślę temat, skonsultuję z . Na teraz mogę powiedzieć tyle, że w tym przypadku istotna jest odległość - do Bydgoszczy mam ~500km co razem z ceną z górnego pułapu (jak za ten rocznik) studzi moje zapały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 19 Marca 2012 Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 > nie ma strachu - auto zjezdzilo juz pol europy i nigdy nie bylo problemu z tym autem, zawsze > odpala, zawsze dojedzie gdzie ma dojechac, i przy tym pali prawie nic Napisz coś więcej o tym aucie - krajowy/sprowadzany, jakaś dokumentacja, itp. Podaj też vin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejocik Napisano 20 Marca 2012 Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 > Napisz coś więcej o tym aucie - krajowy/sprowadzany, jakaś dokumentacja, itp. Podaj też vin. osobiscie sprowadzone auto 3 lata temu z NL (dla siostry i szwagra) przyjechało na własnych kołach do Polski. od tego czasu zrobilo 30kkm w "naszych" rekach, nigdy przenigdy nie odmowilo posluszeństwa , wszystkie cześći które były wymieniane to tzw górna półka (poparte fakturami zakupu), jezdzi na oleju Elf LDX 5w40 i ma sie naprawde dobrze silnik nie buja nie szarpie , zadnych bledow nie wywala jak go kupowalismy to mierzylismy auto miernikiem grubosci powloki - i na tyle co nam sie udalo zmierzyc to mozna twierdzic ze auto bylo i nadal jest bezwypadkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.