Skocz do zawartości

Alfa 159 - trudne pytania


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

Od wczoraj posiadam.

Na pierwszy rzut mam pytanie dotyczące tempomatu. Jak to cholerstwo się obsługuje? zlosnik.gif

Gała jest schowana za kierownicą, dla kogoś nieoznajomego z tą kosmiczną technologią, temat nie do ogarnięcia podczas jazdy zlosnik.gif

No i jedno pytanie dotyczące świateł ksenonowych.

Zauważyłem, że prawy reflektor świeci zbyt wysoko. Jechałem przed tym autem w Punto i ewidentnie razi. Nie jak jakiś pseudo zenon, ale jak źle ustawiony reflektor.

Sprawdzałem na postoju jak się zachowują światła po włączeniu. Było widać na aucie parkującym przede mną, że światełka po obu stronach chodzą sobie przez sekundę góra/dół aby złapać sobie poziom. Wnioskuję że silniczek nie jest uwalony. Skąd on zatem wie, że ma właściwy poziom? Da się to jakoś regulować?

Więcej pytań wkrótce shhh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tempomatu - najpierw trzeba przekrecic na on - wtedy na desce powinna pojawic sie kontrolka zielona. Potem rozpedzasz sie do danej predkosci i wajcha w góre - załącza sie tempomat. Potem wajchą reguluje sie predkosc zlosnik.gif Mam nadzieje, że jasno opisalem.

Ksenony mam chińskie to nie pomoge w tym temacie hehe.gif Ale zazwyczaj wysokość świecenia reguluje czujnik na wahaczu przednim - może on jest źle ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do tempomatu - najpierw trzeba przekrecic na on - wtedy na desce powinna pojawic sie kontrolka

> zielona. Potem rozpedzasz sie do danej predkosci i wajcha w góre - załącza sie tempomat. Potem

> wajchą reguluje sie predkosc Mam nadzieje, że jasno opisalem.

Kuźwa. Nie wpadłem na pomysł aby tą wajchą poruszać hehe.gif

Zapaliłem tą lampkę, osiągnąłem prędkość jaką chciałem i wciskałem jakiś guzik na tej dźwigni, ale nic to nie dawało zlosnik.gif

Dzięki ok.gif

> Ksenony mam chińskie to nie pomoge w tym temacie Ale zazwyczaj wysokość świecenia reguluje

> czujnik na wahaczu przednim - może on jest źle ustawiony.

Czujnik. Hmm, to już gorzej icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kuźwa. Nie wpadłem na pomysł aby tą wajchą poruszać

nie całą wajchą- w głębi masz tak przełącznik on off- coś na wzór włączania świateł.

> Zapaliłem tą lampkę, osiągnąłem prędkość jaką chciałem i wciskałem jakiś guzik na tej dźwigni, ale

> nic to nie dawało

włączasz ten mały przełącznik na on, zapala się lampka dajesz w Twoim przypadku wajchę w górę i jedziee.

w dół zmniejszasz zadaną prędkość.

Każde hamowanie lub zmiana biegu wyłącza zadaną prędkość, którą możesz odzyskać klikając na przycisk "res"

jego rolą jest przywrócenie ustalonej wcześniej prędkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie udawaj twardziela i weź se ściągnij instrukcję obsługi

Ale jak to tak...z instrukcją? grinser006.gif

Nie lubisz po latach użytkowania samochodu odkryć jakiegoś fajnego wyposażenia? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie prościej podjechać do ASO lub SKP aby ustawili odpowiednio?

No chyba nie prościej smile.gif

Musiałbym wsiadać i gdzieś jechać. A po Warszawie jazda to coś czego na pewno nie nazwałbym przyjemnością. Pokręcenie jakąś śrubką ze 2x zajmie może z 10 sekund ok.gif

To nie jest coś co przekracza moje umiejętności, nawet zakładając że mam dwie lewe ręce (a mam zlosnik.gif).

W Punto ustawiałem kiedyś i zajmuje to właśnie z 10 sekund smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba nie prościej

> Musiałbym wsiadać i gdzieś jechać. A po Warszawie jazda to coś czego na pewno nie nazwałbym

> przyjemnością. Pokręcenie jakąś śrubką ze 2x zajmie może z 10 sekund

> To nie jest coś co przekracza moje umiejętności, nawet zakładając że mam dwie lewe ręce (a mam ).

> W Punto ustawiałem kiedyś i zajmuje to właśnie z 10 sekund

Wiesz nie mówię o umiejętnościach ale wątpię abyś miał urządzenie do pomiaru i ustawiania świateł?

Zresztą - jazda po jakimkolwiek mieście w 159 to przyjemność smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba nie prościej

> Musiałbym wsiadać i gdzieś jechać. A po Warszawie jazda to coś czego na pewno nie nazwałbym

> przyjemnością. Pokręcenie jakąś śrubką ze 2x zajmie może z 10 sekund

> To nie jest coś co przekracza moje umiejętności, nawet zakładając że mam dwie lewe ręce (a mam ).

> W Punto ustawiałem kiedyś i zajmuje to właśnie z 10 sekund

I potem sie dziwic ze polowa aut jezdzac po drogach ma zle ustawione swiatla facepalm%5B1%5D.gif

Swiatla mozesz ustawic chociazby w Feu Vert w Reducie.

PS. Będę wypatrywał nowy nabytek w okolicach pętli grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tempomacie masz już wyczerpująco.

O ksenonach potwierdzam co wcześniej koledzy napisali - musisz podjechać na SKP i poprosić o wyregulowanie ręczne. W 159 są do tego normalne pokrętła.

Moja 159 co któryś wyjazd z ASO ma rozregulowaną wysokość świecenia i muszę prosić o korektę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie kolego to ja zapytam jak pierwsze wrażenia?

Faktycznie 159 jest strasznie mała w środku? W 156 brakuje mi schowków, np. czegoś w podłokietniku, jak to wygląda w 9?

Co ogólnie drażni, co denerwuje?

Zapisał się do alfaholików? zlosnik.gif

Gratulacje z posiadania Alfy wink.gif Napisz jeszcze jaki silnik masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie kolego to ja zapytam jak pierwsze wrażenia?

> Faktycznie 159 jest strasznie mała w środku? W 156 brakuje mi schowków, np. czegoś w podłokietniku,

> jak to wygląda w 9?

> Co ogólnie drażni, co denerwuje?

Napiszę coś więcej za tydzień, bo na tą chwilę mam wrażeń niewiele, a te co mam są dosyć zaskakujące wink.gif

Tak, jest mała w środku.

> Zapisał się do alfaholików?

Już chyba ze 2 lata temu, bo ja tyle lat auta szukałem i nie mogłem się zdecydować co właściwie chcę wink.gif

> Gratulacje z posiadania Alfy Napisz jeszcze jaki silnik masz

2.4 200KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napiszę coś więcej za tydzień, bo na tą chwilę mam wrażeń niewiele, a te co mam są dosyć

> zaskakujące

Nie zapomnij coś napisać bo równo za tydzień będę się przypominał uzbroj_zlo.gif

> Tak, jest mała w środku.

Kiedyś oglądałem policyjną 159. Dwóch pasażerów z przodu o wzroście lekko ponad 190 i z tyłu nikt więcej się nie mieści icon_rolleyes.gif

> Już chyba ze 2 lata temu, bo ja tyle lat auta szukałem i nie mogłem się zdecydować co właściwie

> chcę

> 2.4 200KM

Za kilka miesięcy zapytam o średnie spalanie i ewentualne usterki zlosnik.gif

Czuć te 200 KM czy raczej średnio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktycznie 159 jest strasznie mała w środku? W 156 brakuje mi schowków, np. czegoś w podłokietniku,

> jak to wygląda w 9?

Jest bardzo mała. W podłokietniku masz schowek i to wszystko frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktycznie 159 jest strasznie mała w środku? W 156 brakuje mi schowków, np. czegoś w podłokietniku,

> jak to wygląda w 9?

W podłokietniku są nawet 3 schowki, ale przydadzą się może na klucze, tik-taki czy inne dropsy, ze cztery CD.

Nawet kieszenie w drzwiach pomieszczą conajwyżej husteczki higieniczne i jakieś papiery (o schowku po stronie pasażera też nie warto wspominać).

I to są chyba najbardziej rozczarowujące rzeczy w 159.

Ale można do tego przywyknąć, bo cała reszta jest fajna spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to jedyny minus tego auta?

Użytkuje 159 do roku czasu. Przebieg 25 kkm. Najwieksza wada oprocz braku schowków czy uchwytu na kawe to bardzo słabo wyprofilowane fotele (oprocz wersji TI). Zawieszenie pozwala na bardzo dużo w zakrętach ale co z tego jak trzeba sie trzymać kierownicy.

Pozatym jakies denerwujące pierdółki - zawieszenie w zime skrzypi przy przejezdzaniu przez progi zwalniajace, obluzowala sie gałka zmiany biegów, jedna szyba opuszcza sie duzo wolniej niz pozostałe, czasami nie rozpoznaje klucza grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy bardzo odczuwa się masę tego kloca?

Panowie, z perspektywy czasu mając do wyboru Alfę i drugie auto tej samej klasy, być może tańsze, być może młodsze, większe w środku, oszczędniejsze przy takiej samej dynamice, co wybieracie?

Jeszcze nie dzisiaj, ale może kiedyś stanę przed dylematem...konkretnie 159 (1.9/2/4 mJTD) vs. Laguna III (najchętniej 2.0 dCi). Już się obawiam tych nieprzespanych nocy związanych z wyborem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podczas jazdy bardzo odczuwa się masę tego kloca?

Masy nie czuć, w porównaniu z wcześniej używaną Vectrą C prowadzi się bardzo lekko.

> Panowie, z perspektywy czasu mając do wyboru Alfę i drugie auto tej samej klasy, być może tańsze,

> być może młodsze, większe w środku, oszczędniejsze przy takiej samej dynamice, co wybieracie?

> Jeszcze nie dzisiaj, ale może kiedyś stanę przed dylematem...konkretnie 159 (1.9/2/4 mJTD) vs.

> Laguna III (najchętniej 2.0 dCi). Już się obawiam tych nieprzespanych nocy związanych z

> wyborem

Laguna jest większa w środku i na tym zalety się kończą. Prowadzenie nieporównywalne hehe.gif , hamulce - nie ta liga.

Co do dynamiki to też nie ma sie do czego przyczepić - ja mam 1.9 16v jtd po czipie u Cinka - spalanie miasto ok 8, trasa 6,5 - ale jadąc w stylu emeryta da się zejść do 5l na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czuć te 200 KM czy raczej średnio?

Czuć przy wyższych prędkościach. Masz gaz do dechy, wskazówka już jest przy 180km/h i dalej idzie do góry bardzo szybko ok.gif

Przy normalnym prowadzeniu jakiegoś super efektu nie ma. Pewnie zależy do czego się porównuje. Ja porównuję do Punto HGT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do diesla zalewa się taki sam olej jak do benzyniaka?

Nie bić grinser006.gif

Mam 3 butelki 4 litrowe oleju Shell, o ile pamiętam jest to 0w40 albo 5w40.

Mam tyle tego oleju, bo Punto w nim gustuje grinser006.gif

Pomyślałem że warto zmienić olej. Ten od Punto podejdzie? Czy jakiś specjalny do diesla potrzebny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem, nie kręci mnie porównywanie tabelek. natomiast BMW 3 jest zdecydowanie zwinniejsze i

> sprawia wrażenie lżejszego. Ba, nawet Accord takie wrażenie sprawia.

Moim zdaniem 159 skręca podobnie jak accord. Chociaż z drugiej strony jeździłem 159 na 19" Pirelli a accord miał seryjne 17 o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem 159 skręca podobnie jak accord. Chociaż z drugiej strony jeździłem 159 na 19" Pirelli

> a accord miał seryjne 17 o ile dobrze pamiętam.

159 skręca zasadniczo bardzo dobrze, w końcu to AR. Mówiłem jednak o tym, że czuć masę tego auta w każdej minucie za kółkiem tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy do diesla zalewa się taki sam olej jak do benzyniaka?

> Nie bić

> Mam 3 butelki 4 litrowe oleju Shell, o ile pamiętam jest to 0w40 albo 5w40.

> Mam tyle tego oleju, bo Punto w nim gustuje

> Pomyślałem że warto zmienić olej. Ten od Punto podejdzie? Czy jakiś specjalny do diesla potrzebny?

Zobacz czy ma normę C3 do diesla, jak ma, to możesz lać.

jak nie ma, to lepiej nie. DPF może się za to obrazić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> e90. ale to nie ma żadnego znaczenia.

znaczenie ma ogromne, bo E90 w wersjach niższych jest mało zwinne i żadna radość z jazdy, dopiero przy lepszych silnikach, ew Xdrive to można się bawić, chociaż i tak E90 jest jak muł w porównaniu z F30 zwłaszcza z 328 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem 159 skręca podobnie jak accord. Chociaż z drugiej strony jeździłem 159 na 19" Pirelli

> a accord miał seryjne 17 o ile dobrze pamiętam.

Ten filmik, to chyba znany zlosnik.gif

Ja mogę tylko napisać, że nie czuć aby auto pruło przodem. Zwróciłem na to uwagę, bo w moim jest ciężki silnik-kloc nad przednią osią wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Laguna jest większa w środku i na tym zalety się kończą. Prowadzenie nieporównywalne , hamulce -

> nie ta liga.

hmm.gif

> Co do dynamiki to też nie ma sie do czego przyczepić - ja mam 1.9 16v jtd po czipie u Cinka -

> spalanie miasto ok 8, trasa 6,5 - ale jadąc w stylu emeryta da się zejść do 5l na trasie.

Jakie moc/moment wyszły po chipie? Ile realnie ma teraz do 100?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kuźwa. Nie wpadłem na pomysł aby tą wajchą poruszać

> Zapaliłem tą lampkę, osiągnąłem prędkość jaką chciałem i wciskałem jakiś guzik na tej dźwigni, ale

> nic to nie dawało

> Dzięki

> Czujnik. Hmm, to już gorzej

Guzik działa jak na włączonym tempomacie przyhamujesz, wciskając ten ,,guzik'' samochód rozpędzi się do poprzednio zadanej prędkości bez konieczności ponownego ,,wajchowania'' smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zapomnij coś napisać bo równo za tydzień będę się przypominał

> Kiedyś oglądałem policyjną 159. Dwóch pasażerów z przodu o wzroście lekko ponad 190 i z tyłu nikt

> więcej się nie mieści

> Za kilka miesięcy zapytam o średnie spalanie i ewentualne usterki

> Czuć te 200 KM czy raczej średnio?

Pewnie średnio bo jak znam życie część przez uwalony EGR i klapy w ssącym poumierało, ale da się to naprawić i zobaczyć z przdu z 230-240 Km i jakieś 500 Nm smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Guzik działa jak na włączonym tempomacie przyhamujesz, wciskając ten ,,guzik'' samochód rozpędzi

> się do poprzednio zadanej prędkości bez konieczności ponownego ,,wajchowania''

Spoko, już dzisiaj potestowałem jak działa ten tempomat wink.gif

Fajnie że przy dodaniu gazu w celu wyprzedzenia i zakończeniu przyśpieszania, tempomat powróci do poprzedniej prędkości bez żadnych dodatkowych czynności ze strony kierowcy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz czy ma normę C3 do diesla, jak ma, to możesz lać.

> jak nie ma, to lepiej nie. DPF może się za to obrazić.

Faktycznie, nie ma tej normy i jest napisane na etykiecie, że nie jest dla diesli z DPF wink.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że to diesel, ale co trzeba zrobić żeby to trzymało 90 stopni? zlosnik.gif

Jadę w trybie emeryta na trasie, to wskazówka nawet się do 90 stopni nie zbliża. W mieście jest 90 stopni i trzyma.

W benzynie obstawiałbym termostat, ale może tutaj tak ma być?

Pomocy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.