Skocz do zawartości

szybsza diagnoza brania oleju trasa czy krotkie trasy?


slon

Rekomendowane odpowiedzi

WItam

W jaki sposób w aucie zdiagnozować czy bierze olej? Chodzi mi dokładnie o to, czy olej będzie szybciej ubywał :

- opcja 1.) 3 tys km w krótkich trasach średnio po 4 km w jedną stronę, jazda w mieście ale takie same krótkie dystanse

- opcja 2.) 3 tys km - trasy po 400 km w jedną stronę

W której opcji szybciej zorientujemy się, że oleju ... ubywa? Kolega ma opcje zakupu auta z możliwością zwrotu (flotowe u znajomego w firmie) w ciągu 30 dni jak będzie wada ukryta np taka i zastanawiamy się w jaki sposób lepiej przetestować smile.gif

Pozdrawiam

P.s. Czemu te dwie opcje ? On tak jeździ , a opcja 2 pożycza auto mi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli weźmie tylko w trasie, to może znaczyć, że auto wcześniej jeździło na krótkich odcinkach i w oleju zebrała się woda, która odparuje - to nie świadczy o tym, że auto łyka olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WItam

> W jaki sposób w aucie zdiagnozować czy bierze olej? Chodzi mi dokładnie o to, czy olej będzie

> szybciej ubywał :

> - opcja 1.) 3 tys km w krótkich trasach średnio po 4 km w jedną stronę, jazda w mieście ale takie

> same krótkie dystanse

> - opcja 2.) 3 tys km - trasy po 400 km w jedną stronę

> W której opcji szybciej zorientujemy się, że oleju ... ubywa? Kolega ma opcje zakupu auta z

> możliwością zwrotu (flotowe u znajomego w firmie) w ciągu 30 dni jak będzie wada ukryta np

> taka i zastanawiamy się w jaki sposób lepiej przetestować

> Pozdrawiam

> P.s. Czemu te dwie opcje ? On tak jeździ , a opcja 2 pożycza auto mi

A jeśli to Diesel z CR to w pierwszym przypadku oleju może nawet przybyć.

Więc trzeba sprawdzać koniecznie w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kolega ma kupić, to niech sprawdzi pod swoją nogą i na "swoich" dystansach.

A sprawdzić można po jednej trasie 400km z jeśli pije zauważalnie, a z drugiej strony niedogrzany silnik też może więcej pić niż katowany w trasie. Zależy dlaczego chla itd. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WItam

> W jaki sposób w aucie zdiagnozować czy bierze olej? Chodzi mi dokładnie o to, czy olej będzie

> szybciej ubywał :

> - opcja 1.) 3 tys km w krótkich trasach średnio po 4 km w jedną stronę, jazda w mieście ale takie

> same krótkie dystanse

> - opcja 2.) 3 tys km - trasy po 400 km w jedną stronę

> W której opcji szybciej zorientujemy się, że oleju ... ubywa? Kolega ma opcje zakupu auta z

> możliwością zwrotu (flotowe u znajomego w firmie) w ciągu 30 dni jak będzie wada ukryta np

> taka i zastanawiamy się w jaki sposób lepiej przetestować

> Pozdrawiam

> P.s. Czemu te dwie opcje ? On tak jeździ , a opcja 2 pożycza auto mi

palowanie po miescie najszybciej zweryfikujesz , ogolnie bedzie zaral kwestia tylko ile , najwiecej wciaga na bardzo niskich obrotach przy zimnym silniku , albo jazda powyzej 5 tys obrotow, jezdzilbym 2 tygodnie tak jak bedzie jezdzil sam a dla testu zrobilbym szybka trase ok 1000 km w miesiac sie zmiescisz i mysle ok 2 kkm natlucze jak spali powyzej 100 ml na 1000 km to bym sie martwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WItam

> W jaki sposób w aucie zdiagnozować czy bierze olej? Chodzi mi dokładnie o to, czy olej będzie

> szybciej ubywał :

> - opcja 1.) 3 tys km w krótkich trasach średnio po 4 km w jedną stronę, jazda w mieście ale takie

> same krótkie dystanse

> - opcja 2.) 3 tys km - trasy po 400 km w jedną stronę

> W której opcji szybciej zorientujemy się, że oleju ... ubywa? Kolega ma opcje zakupu auta z

> możliwością zwrotu (flotowe u znajomego w firmie) w ciągu 30 dni jak będzie wada ukryta np

> taka i zastanawiamy się w jaki sposób lepiej przetestować

> Pozdrawiam

> P.s. Czemu te dwie opcje ? On tak jeździ , a opcja 2 pożycza auto mi

Nie ma reguły, wszystko zależy od tego którędy onże olej spierdziela.

A co Ty się tak zafixowałeś na ten olej? W używanym samochodzie może wszystko paść - zużycie oleju to jedno z mniej prawodopodobnych i mniejszych zmartwień.

Pozostałości mentalności z czasów FSO 1500, gdzie NG dopiero przy 100 kkm to już był wyczyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto avenis silnik 1.8 podobno lubi popić 3 tys jest w gwarancji od firmy dlatego taka liczba

Pytanie nr 1:

Czy rocznik sprzed 2005 roku

Pytanie nr 2

Czy był wymieniany blok krótki

Jeżeli na pytania A i B odpowiesz tak - kupować i nie bawić się w szukanie dziury w całym

Jeżeli pkt 1 = nie - jak wyżej

Jeżeli pkt 1 = tak ale pkt 2 = nie - pytanie czemu i czy sprzęt kwalifikuje się do takowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo?

Bo częściej jest odpalane dopalanie cząstek stałych w filtrze i bardzo czesto się nie kończy, więc jest zaczynane od nowa.

Nie chce mi się tłumaczyć co i jak i kiedy, ale efektem jest to, ze w oleju jest coraz więcej paliwa.

Pół biedy jeśli jest to ON bez domieszki BIO. BIO-Estry zabijają olej bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie nr 1:

> Czy rocznik sprzed 2005 roku

> Pytanie nr 2

> Czy był wymieniany blok krótki

> Jeżeli na pytania A i B odpowiesz tak - kupować i nie bawić się w szukanie dziury w całym

> Jeżeli pkt 1 = nie - jak wyżej

> Jeżeli pkt 1 = tak ale pkt 2 = nie - pytanie czemu i czy sprzęt kwalifikuje się do takowej.

2002 blok byl wymieniany smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2002 blok byl wymieniany

No to masz odpowiedź.

Ewentualne zużycie oleju, o ile wystąpi, będzie już związane z ogólnym wyeksploatowaniem sprzętu - tak jak w każdym innym samochodzie - a na to gwarancji to nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oleju w ogóle nie powinno ubywać. Jeżeli ubywa, to coś się zepsuło. Wyjątek - VW, tam silniki tak

> po prostu żłopią olej, litr na 1000 to norma (wg instrukcji).

Wskaż mi proszę producenta, który w instrukcji wskazuje dopuszczalne zużycie oleju poniżej 500 ml/1 000 km.

1000 ml oleju / 1 000 km to standard, niektórzy i 2 000 piszą, żeby uniknąć akademickich dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wskaż mi proszę producenta, który w instrukcji wskazuje dopuszczalne zużycie oleju poniżej 500 ml/1

> 000 km.

Proszę - Mitsubishi w instrukcji W OGÓLE nie wspomina o zużyciu oleju, ani o konieczności sprawdzania poziomu pomiędzy przeglądami. skromny.gif I faktycznie - od przeglądu do przeglądu 20kkm ZERO ubytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszę - Mitsubishi w instrukcji W OGÓLE nie wspomina o zużyciu oleju, ani o konieczności

> sprawdzania poziomu pomiędzy przeglądami. I faktycznie - od przeglądu do przeglądu 20kkm ZERO

> ubytku.

Poczytaj UWAŻNIE.

Żaden producent nie napisze, że "oleju nie sprawdzać".

Pojęcie "ostrożność procesowa" kolega ma przyswojone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczytaj UWAŻNIE.

> Żaden producent nie napisze, że "oleju nie sprawdzać".

Ależ właśnie przeczytałem. Nie ma NIC o dopuszczalnym zużyciu oleju. Jest wzmianka o tym, że jest coś takiego jak bagnet i pokazuje poziom oleju. Tyle.

P.S. No i oczywiście że poziom oleju powinien być pomiędzy MIN a MAX. Ale nie ma nic o terminach sprawdzania oleju przez użytkownika wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to masz odpowiedź.

> Ewentualne zużycie oleju, o ile wystąpi, będzie już związane z ogólnym wyeksploatowaniem sprzętu -

> tak jak w każdym innym samochodzie - a na to gwarancji to nie ma.

z tego co się orientowalem to również wymienione bloki po podobnych przebiegach jak oryginalne zaczynaly spowrotem brac olej crazy.gif wiec nie generalizowałbym alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8 2002 vvti jak jest standardowo "walniety" to bierze bez znaczenia stylu i terenu jazdy

najwiecej przy predkosciach autostradowych - wiec przegonienie 200-300 km po autostradzie powinno dac odpowiedz natycmiastową sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo częściej jest odpalane dopalanie cząstek stałych w filtrze i bardzo czesto się nie kończy, więc

> jest zaczynane od nowa.

> Nie chce mi się tłumaczyć co i jak i kiedy, ale efektem jest to, ze w oleju jest coraz więcej

> paliwa.

> Pół biedy jeśli jest to ON bez domieszki BIO. BIO-Estry zabijają olej bardzo szybko.

Aha.

To zweryfikuj proszę swoje źródła, a nie wprowadzasz ludzi w błąd.

Opisywane przez Ciebie zjawisko (o ile wystąpi, a występuje rzadko) nie jest związane z

Quote:

A jeśli to
Diesel z CR
to w pierwszym przypadku oleju może nawet przybyć


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co się orientowalem to również wymienione bloki po podobnych przebiegach jak oryginalne

> zaczynaly spowrotem brac olej wiec nie generalizowałbym

O ile były wymienione na bloki SPRZED modyfikacji, która nastąpiła w 2004 albo 2005 - nie pamiętam już dokładnie.

Dodatkowo - jeśli sprzęt miał np 100+ kkm przed wymianą short, a potem zrobił kolejne 100+, to mamy w totalu 200+

Przy takim przebiegu normalne jest np puszczanie oleju przez uszczelniacze zaworów - objaw końcowy ten sam, ale (pra)przyczyna inna, no i intensywność też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlatego wlasnie nie generalizowałbym

IMO b rzadki przypadek.

ZZ-ty pojawiły się w ofercie w 2000 roku.

Problem z żarciem oleju zaczał się pojawiać po jakichś 3-4 latach od rozpoczęcia produkcji - zwykle wymiany shorta następowały na blok pomodyfikacyjny.

Wcześniej wymieniano pierścienie tłokowe, co rzekomo miało pomóc.

OCZYWIŚCIE - może się zdarzyć wymiana na blok sprzed mod, ale IMO prawdopodobnieństwo nikłe.

Spójrz jeszcze raz w poprzedniego posta - dorzuciłem "posłowie" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha.

> To zweryfikuj proszę swoje źródła, a nie wprowadzasz ludzi w błąd.

Konkrety proszę.

> Opisywane przez Ciebie zjawisko (o ile wystąpi, a występuje rzadko) nie jest związane z

> Quote:

> A jeśli to Diesel z CR to w pierwszym przypadku oleju może nawet przybyć

Jest tylko jeden przypadek, aby we w pełni sprawnym silniku przybyło oleju.

Może się to zdarzyć tylko w silniku z bezpośrednim wtryskiem oraz dopalaniem cząstek w filtrze, gdy zbyt często następuje niedokończona regeneracja filtra.

A są to w 100% silniki z CR, bo tylko CR masz możliwość wysterowania wtrysku dopalającego.

Oleju może przybyć też jak leje wtryskiwacz ( w każdym rodzaju diesela) lub gdy wtrysk jest brudny i nie rozpyla, tylko leje strugą (ale to musi być już wtrysk bezpośredni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo częściej jest odpalane dopalanie cząstek stałych w filtrze i bardzo czesto się nie kończy, więc

> jest zaczynane od nowa.

> Nie chce mi się tłumaczyć co i jak i kiedy, ale efektem jest to, ze w oleju jest coraz więcej

> paliwa.

> Pół biedy jeśli jest to ON bez domieszki BIO. BIO-Estry zabijają olej bardzo szybko.

ale to chodzi o auta z DPF-em a nie ogolnie z dieslem CR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Konkrety proszę.

No toć sam podałeś.

> A są to w 100% silniki z CR, bo tylko CR masz możliwość wysterowania wtrysku dopalającego.

W pimpe-dize też masz.

Baaaa, nawet w fertajlspimpe też.

Tyle, że z przyczyn niejako oczywistych nie będzie to takie wysterowanie, jakie umożliwia CR.

> Oleju może przybyć też jak leje wtryskiwacz ( w każdym rodzaju diesela) lub gdy wtrysk jest brudny

> i nie rozpyla, tylko leje strugą (ale to musi być już wtrysk bezpośredni)

Wtedy to najprędzej oleju przybędzie od spłyniętego do miski tłoka :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.