EGON-TKL Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > Czy użytkowanie uniaka zgodnie z "ksiażką" > do dobry pomysł w sumie chodzi mi o płyny ,przeglądy itp > nie ukrywam ,że mam nówkę czyli 2002 sierpien > 899 cm > i bardzo mało jeżdzę dopiero 24tys na zegarku > a wszystko robię tak jak Fiat przykazał cczyli selenia > i spółka ale czy w na dłuższą metę trzeba coś zmienić > czy spoko trzymać się tego kierunku i nie zawracać sobie gitary > więcej jak 10tys rocznie nie zrobię Czy chodzi ci o oleje tylko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makler48 Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 Mialem ten sam dylematMoj o rok mlodszy.Zaraz po 6tys na swja odpowiedzialnosc zmienilem olej w silniku na 10W/40Mobil nie bardzo chcieli ale w ksiazce pisze o tym oleju i nie musi byc Selena Mechanik na ucho powiedzial mi ze dobrze zrobilem Wiecej na przeglady nie jezdze.Dbam o autko samCzego nie wiem spytam wspanialych kolegow z AK Czasem jest tak ze im wiecej mechanikow grzebie w aucie tym gorzej.Wnioski sam wyciagni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 >Czasem jest tak ze im wiecej mechanikow > grzebie w aucie tym gorzej pod tym podpisze sie rekami i nogami. pomimo tego, ze moje obycie w samochodach nie jest wielkie, to zauwazylem, ze trzymanie sie jednego wrsztatu i jednego mechanika daje najlepsze efekty (oczywiscie jesli ow mechanik jest niezly). pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 ja się stosowalem do takich zaleceń przez 8 lat - a teraz wszystko zalęzy od używania samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 Mam identycznego uniaka jak Twój (nie wiem jak kolor ) tyle że z grudnia 2002. Najechałem 92 tys. km. Od razu po kupieniu zmieniłem olej na Castrol Magnatec 5W40 full syntetic. Świece NGK. Reszta - w/g zaleceń producenta. Olej do skrzyni Tutella, płyn do chłodnicy Para Flu... Ale przy Twoich przebiegach, myślę że nie musisz nic zmieniać od tego co Fiat proponuje. Nawet jak dasz lepszy olej, to nie odczujesz tego przy tak znikomym wykorzystaniu autka, i to samo jak dasz tańszy, mała oszczędność... Najważniejsze - to terminowe wymiany wszystkiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 A doradźcie mi czy przy przebiegu 65tys. Uno 1.0.i.e. 2001r opłaca się (można) zmieniać olej na syntetyk? dodam że nie wiem na jakim oleju jeździł poprzedni wlaściciel?? i czy przy tym przebiegu co jest zalecane do wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > A doradźcie mi czy przy przebiegu 65tys. Uno 1.0.i.e. 2001r opłaca > się (można) zmieniać olej na syntetyk? dodam że nie wiem na > jakim oleju jeździł poprzedni wlaściciel?? i czy przy tym > przebiegu co jest zalecane do wymiany? przebieg jeszcze nieduży - zostań lepiej przy półsynetyku - ponieważ tak jak piszesz nie wiesz co wlał poprzedni właściciel a z olejami przechodzi się tylko w jedną stronę tzn. syntetyk->półsyntetyk->mineralny. Jeśli wlejesz syntetyk a poprzedni właściciel w ramach oszczędnosci wlał mineralny to tylko się sprawa pogorszy a nie polepszy - więc zastanów się nad półsyntetykiem lub mineralnym (uno to nie ferrari - można wlać dobry olej mineralny - bedzie oki - a zawsze to taniej ) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makler48 Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 Zgadzam sie całkowicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaku_b Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > przebieg jeszcze nieduży - zostań lepiej przy półsynetyku - ponieważ > tak jak piszesz nie wiesz co wlał poprzedni właściciel a z > olejami przechodzi się tylko w jedną stronę tzn. > syntetyk Moj Uniaczek przy przebiegu 132tys. jest zalany półsyntetycznym olejkiem 10W/40. Zmieniłem tylko Lotosa na Elfa i jest W skrzyni jest jakiś 80W/90 a płyn chłodniczy jest krajowy. Jaku-b Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > Moj Uniaczek przy przebiegu 132tys. jest zalany półsyntetycznym > olejkiem 10W/40. Zmieniłem tylko Lotosa na Elfa i jest W > skrzyni jest jakiś 80W/90 a płyn chłodniczy jest krajowy. > Jaku-b A czemu zmieniles z lotosa na elfa ?? dalo to cos ? poza ubytkiem $$ w kieszeni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaku_b Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > A czemu zmieniles z lotosa na elfa ?? dalo to cos ? poza ubytkiem $$ > w kieszeni? Czytałem tyle złego o tym Lotosie i w końcu na próbę nalałem do dwóch słoików Lotosa i Elfa. Słoik z Lotosem wyglądał jak cienka herbatka, a słoik z Elfem jak gęsta zupka. Elf jest ciemniejszy i wyraźnie gęstszy. Do tego ktoś pisał, że Lotos spełnia normy przez pierwsze 1 tys.km. po zalaniu. Możę zrobiłem źle, ale jak mówi klasyk "Każdy ma prawo wybrac źle". Ja wybrałem Elfa i jest Jaku-b Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 no mam takie same Uniaki i tez mysle nad jakim olesjem dobrym ale nie fiatowskim a ile juz zrobiles na elfie km?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaku_b Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > no mam takie same Uniaki i tez mysle nad jakim olesjem dobrym ale nie > fiatowskim a ile juz zrobiles na elfie km?? Dopiero jakieś 8 tys.km., ale samochód jest cichy i posłuszny. Zapala od pierwszego przekręcenia i bez oporów. Przeżyję większy wydatek w zamian za spokojną (jeśli nawet tylko subiektywnie) jazdę. Samochód sprawuje sie wyśmienicie i po prostu je z ręki! Jaku-b. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 moj 899 jak widac tez z 2002r (ale nie pisze ze to nowka bo nowka toby byl z 2004r) olej zmienilem na pierwszym przegladzie z fabrycznego VS na lotos polsyntetyk i to byl moj ostatni kurs do ASO ktore staram sie omijac z daleka swiece iskra plynu chlodniczy jak na razie paraflu ale kolejna wymiana pewnie bedzie cos polskiego- tanszego przejechane 45kkm i ogolnie spoczko GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 > A doradźcie mi czy przy przebiegu 65tys. Uno 1.0.i.e. 2001r opłaca > się (można) zmieniać olej na syntetyk? dodam że nie wiem na > jakim oleju jeździł poprzedni wlaściciel?? i nie oplaca sie, nie ma sensu, szkoda pieniedzy, nic to nie da tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.