Skocz do zawartości

Duże mrozy i BBMy


Rekomendowane odpowiedzi

> świecąca kontrolka wtrysku to chyba norma - w jtd zawsze się świeci

> jak temp soadnie poniżej - 10. Nie zwracam na to uwagi.

> Ten typ tak ma

w MW JTD miałem to samo w zeszłym roku jak były mrozy większe niż 10 stopni.

ale dzialo się to po chwili jazdy tzn. auto odpalo (roczny aku wtedy) jechałem i po 4-5 km zapalała się kontrolka wtrysku i świeciła.

nie dolewałem żadnych specyfików i wszystko dzialało jak potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie -21* i do autka nie mogłem wejść. Wszystkie klamki jakby były przyspawane. Do zamka nawet na centymetr kluczyk nie wszedł. Więc co odmrażacz i zapalniczka i po 5 minutach pełny sukces drzwi od pasażera otwarte. I to by było na tyle, reszta ani drgnie, wobec tego cała rodzinka wczołgała się jednymi drzwiami. Za to bravka odpaliła od kopa. Szyba tragedia jeden lód i to najwięcej od środka - koszmar. Na marginesie dygresja - zauważyłem że od czasu jak mam LPG auto nagrzewa się dłużej a powietrze które wylatuje z dmuchawy jest zdecydowanie chłodniejsze. Czy też tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zauważyłem że od czasu jak mam LPG auto nagrzewa się dłużej a

> powietrze które wylatuje z dmuchawy jest zdecydowanie

> chłodniejsze. Czy też tak macie?

od kiedy masz gaz układ musi jeszce ogrzać parownik a w tych temperaturach to trochę ciepła pochłania więc siłą rzeczy jest zimniej w nawiewach smile.gif

TTTM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwie się, że w takie mrozy na pustym baku zostawiacie auta -

Ja tankowałem wczoraj do pełna i zrobiłem może 30 km, a dzisiaj rano miałem problemy, więc poleciałem i dolałem do baku "rozcieńczalnika" a wieczorem i tak padaka! Kręcił, kręcił, a i tak nie zapalił, chwilami jakby chciał, ale niestety nic z tego... Teraz to mam na dodatek aku padniete. Więc co jest przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co będzie jutro rano.

276316852-Temperatura1.jpg

Na wszelki wypadek podłączyłem dziś w garażu prostownik do akumulatora przez wyłącznik czasowy, tak aby ok. 5 rano akumulator podładował się przez pół godziny.

post-8372-14352467823949_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świecąca kontrolka wtrysku to chyba norma - w jtd zawsze się świeci

> jak temp soadnie poniżej - 10. Nie zwracam na to uwagi.

> Ten typ tak ma

U mnie wczoraj nawet jak odpalałem przy -20 to kontrolka nie zaświeciła , podczas jazdy też nie , a próbowałeś jak ci się kontrolka zaświeci , bez odpalania silnika wyłączyć i ponownie załączyć zapłon ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znow ledwo, ledwo - ale odpalila za pierwszym razem.

Jednak zauwazylem, ze caly czas (nawet po godzinie jazdy po miescie) jest niedogrzany silnik. Wskaznik jest ledwo powyzej dolnej skali.

Zastanawiam sie czy nie wpakowac jakiegos kartonu za atrape, zeby sie lepiej silnik dogrzal.

NIe wiem czy to kwestia termostatu czy po prostu wplyw az tak niskich temperatur.

pzdr

Rostek

> Jak tam Wasze BBMy znoszą te siarczytste mrozy?Wyłem ze śmiechu

> patrząc na "dumę germańskiej myśli technicznej"na sznurkach a

> moja Maryśka warknęła od pierwszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj znow ledwo, ledwo - ale odpalila za pierwszym razem.

> Jednak zauwazylem, ze caly czas (nawet po godzinie jazdy po miescie)

> jest niedogrzany silnik. Wskaznik jest ledwo powyzej dolnej

> skali.

> Zastanawiam sie czy nie wpakowac jakiegos kartonu za atrape, zeby sie

> lepiej silnik dogrzal.

> NIe wiem czy to kwestia termostatu czy po prostu wplyw az tak niskich

> temperatur.

> pzdr

> Rostek

> > moja Maryśka warknęła od pierwszego

termostat padaka, temperatura nie ma tu nic do tego - moze jedynie się dłużej nagrzewać ale temp powinna byc na wskaźniku taka jak w lato 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja dzis wsiadlem odpalilem za pierwszym razem i autko chodzilo jakby ktos je zarzynal - zwiekszylem obroty do 2000 i nagle padlo mimo tego ze dodalem gazu - POZNIEJ NIE CHCIALO JUZ ZAPALIC, a po kilkunastu probach padl aku !!!!!

I nie mam pojecia co z nia jest - MOZE KTOS JUZ Z WAS TAK MIAL??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na parkingu byla ta sama spiewka sasiada Merolek z E klase piekna fura nie cholery nei chciala spiewac a moje bravo zajeczhalo ale za to od 1wszego razu odpalil po stekal po jeczal i pieknie sie rozgrzal i heja a sasiad ...Memory 5 i Taxi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-22 st. - odpalij dopiero za 4 razem - z gazem w podlodze, 1.2.3. - krecil i krecil niby zaskakiwal ale nic z tego. Wyswietlacz za 3.4. ledwo dal rade sie zaswiecic. No ale sie udalo smile.gif

pyt. Mam plyn do chlodnic przez mechanika opisany na -12st. z czym to sie wiaze w takie mrozy tj. -22. -strach myslec czy mozna jezdzic???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciez nie ma znaczenia samochod - tylko akumulator.

> Widocznie masz lepszy akumulator - dlatego Ci odpalila i to wszystko.

> Ja mam okolo 2-letni aku. VARTA - a wczoraj z ledwoscia auto

> odpalilo.

> pzdr

> Rostek

> > moja Maryśka warknęła od pierwszego

Rostek, mój aku to QUAND(Warta robiona na Tajwanie)i też ma 2a lata rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lato jest tak samo... no moze silnik jest troche cieplejszy w lecie.

Nawet w lecie jak stoje w korku - dochodzi tylko do 1/4 wskaznika.

Chyba wczoraj samochod stal z 10 minut w miejscu z wlaczonym silnikiem - i temperatura podniosla sie do polowy skali, ale jak ruszylem i jechalem znow spadla prawie do pierwszej kreski :-(

pzdr

Rostek

> termostat padaka, temperatura nie ma tu nic do tego - moze jedynie

> się dłużej nagrzewać ale temp powinna byc na wskaźniku taka jak

> w lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przy -15 startował jak trzeba. Dzis pokręcił się i nic. Walczyłem długo i wytrwale, nawet podłączyłem cieplutki akumulatorek Ojca - kręcił lepiej a się "nie wkręcil" frown.gif. Mam stare przewody WN, które właśnie na dniach miałem wymienić - czy one mogą być przyczyną zbyt dużego oporu (świece nówki) i problemów z odpaleniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W lato jest tak samo... no moze silnik jest troche cieplejszy w

> lecie.

> Nawet w lecie jak stoje w korku - dochodzi tylko do 1/4 wskaznika.

> Chyba wczoraj samochod stal z 10 minut w miejscu z wlaczonym

> silnikiem - i temperatura podniosla sie do polowy skali, ale jak

> ruszylem i jechalem znow spadla prawie do pierwszej kreski :-(

> pzdr

> Rostek

> > w lato

Termostat nie padaka tylko trup pad.gif,a dodatkowo pęd powietrza w czasie jazdy jeszcze bardziej obniża temperaturę.Moja Maryśka ma nówkę termostat ,a ledwo przy 60km/h przekracza 70*C hmm.gif.Zasłonięcie dolnej połowy chłodnicy napewno pomoże waytogo.gif,ale nie zwlekaj z wymianą termostatu.Niedogrzany silnik chodzi na ssaniu,i tracisz sporo kasiory przez rurę wydechową,a lepiej przeznaczyć ją na grzane 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja dzis wsiadlem odpalilem za pierwszym razem i autko chodzilo

> jakby ktos je zarzynal - zwiekszylem obroty do 2000 i nagle

> padlo mimo tego ze dodalem gazu - POZNIEJ NIE CHCIALO JUZ

> ZAPALIC, a po kilkunastu probach padl aku !!!!!

> I nie mam pojecia co z nia jest - MOZE KTOS JUZ Z WAS TAK MIAL??

Też tak miałem w Feli, zalała się chyba. Ale ja puściłem nogę ze sprzęgła i zgasła a potem nie odpaliła:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś furka JTD z nowym akumulatorkiem nie odpalila. Rozrusznik kreci

> szybko, ale silnik nie chce zaskoczyc. Swiece nagrzewaja sie po

> jakichs 20 sek ? Co moze byc podowem ze nie odpala, swiece czy

> moze paliwko jakies nie bardzo?

Czesc to jest nas dwoch co prawda mam 1,6 benzyna ale od wczoraj autko nie pali aku podladowane kreci szybko a silnik milczy dzis zrobilem 2 podejscie i znowu porazka chyba przyjdzie mi czekac do wiosny.Wyglada jakby paliwko gdzies przymarzlo ale czy to aby molzliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czesc to jest nas dwoch (...)

Witam! To jest nas trzech, a już myslałem, ze wszystkim tak ładnie odpalają tylko moja to jakaś padaka! Wczoraj wieczorem pokręcił nawet nieźle, ale nie odpalił. A dzisiaj rano 4 godziny grzania farelką pod silnikiem + ładowanie aku i zapalił! Ale najgorsze było podniesienie maski, była jak przyspawana, kolejne 2 godziny grzania cha cha cha. Jak już otwarłem to cięgno otwierania maski pozostało w pozycji "otwarte". Pozdrawiam i pędzę grzac autko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dzisiaj ponownie po naladowaniu aku w dzien podszedlem do

autka no i ladnie krecilo ale lipa nic z tego pewnie parafina:(

w zwiazku z wyjeciem aku mam pytanie

czy po wlozeniu jakies magiczne czynnosci sa potrzebne?

mysle o tym fiat kode lub jakies kompiutery czy cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy po wlozeniu jakies magiczne czynnosci sa potrzebne?

> mysle o tym fiat kode lub jakies kompiutery czy co

Powiem szczerze, ze nie wiem. Chyba nie, bo nie zauwazylem zeby coś sie działo z autkiem. Zwyczajnie przekręcilem kluczyk, poczekałem aż zgasnie kontroka świec i paliłem. Ja dzisiaj grzałem Farelką silnik a zwłaszcza filtr paliwa - może dlatego zapaliła tak ochoczo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbował ktoś z Was przemili kącikowicze ogrzewać silnik kocykiem elektrycznym? Może idiotyczny pomysł, ale kiedy tak się mordowałem z moją Bravcią na 25 stopniowym mrozie to mi przyszło do głowy żeby wsadzić taki kocyk pod maskę i niech grzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do głowy żeby wsadzić taki kocyk pod maskę i niech grzeje...

ciekawy pomysł bbq.gif

teraz ja smile.gif

najwięcej -19

w samochodzie w garażu -9 rano i niby odpala, trochę cięzko bo ciężko ale od wczoraj gdy spadły temp drastycznie po odpaleniu w okolicach rozrządu strasznie coś trze i to dość głośno frown.gif

czy mogą tak trzeć łożyska ?? paski ?? i czy może tak robić pompa wspomagania i czy płyn ten zmienia właściwości przy takich temp ?

skrzynia chodzi jak w lato smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj znow ledwo, ledwo - ale odpalila za pierwszym razem.

> Jednak zauwazylem, ze caly czas (nawet po godzinie jazdy po miescie)

> jest niedogrzany silnik. Wskaznik jest ledwo powyzej dolnej

> skali.

Witam

U mnie dzisiaj podobna sytuacja. Rano odpaliłem w garażu (ok. -15st.) bez żadnych problemów, temperaturka taka jak zwyke. Po południu, po 8 godzinnym postoju dopiero za drugim razem zaskoczył.

Po przejechaniu ok 20 km. Wskazówka temp. nie podniosła się za wysoko. Trzymałem trochę na wysokich obrotach, ale nic to nie dało.

Termostat wymieniany w listopadzie, tak więc mało prawdopodobne żeby się skończył tak szybko.

Zobaczę jutro jaka będzie temeraturka, jak taka sama to termostat do reklamacji frown.gif

Pozdrawiam i życzę sukcesów przy odpalaniu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak tam Wasze BBMy znoszą te siarczytste mrozy?

- 20 balwanek.gif i odpala od pierwszego razu. Tylko trochę ciężej kręci i wajhowanie przychodzi z trudem przez pierwsze kilka kilometrów.

Ale najważniejsze że pali jak złoto, a aku nie wygląda na nowy hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie,

wlasnie zauwazylem, ze chyba zaczal palic w te mrozy jakies 15l / 100 km.

Termostatu chyba sam nie wymienie, bo:

primo: nie mam garazu

sekundo: chyba bym nie umial

pzdr

Rostek

> Termostat nie padaka tylko trup ,a dodatkowo pęd powietrza w czasie

> jazdy jeszcze bardziej obniża temperaturę.Moja Maryśka ma nówkę

> termostat ,a ledwo przy 60km/h przekracza 70*C .Zasłonięcie

> dolnej połowy chłodnicy napewno pomoże ,ale nie zwlekaj z

> wymianą termostatu.Niedogrzany silnik chodzi na ssaniu,i tracisz

> sporo kasiory przez rurę wydechową,a lepiej przeznaczyć ją na

> grzane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale od wczoraj gdy spadły temp drastycznie po odpaleniu w

> okolicach rozrządu strasznie coś trze i to dość głośno

> czy mogą tak trzeć łożyska ?? paski ?? i czy może tak robić pompa

> wspomagania i czy płyn ten zmienia właściwości przy takich temp

> ?

Mam to samo.Tylko u mnie jak jest temp w okolicy 0 C i poniżej to ten meatliczny dzwięk się zaczyna wydobywać. Też nie wiem co to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam moja Brava 1.2 /2000 pali od pierwszego, ale na wszelki wypadek zmieniłem akumulator Centra Plus taki był też poprzednio. Przy -20 zapalił, ale podejrzewam że drugiego rozruch już bym nie zrealizował. Nie wiem jak w innych bravach ale u mnie jak mam niedowładowany akumulator przy odpalaniu pali się kontrolka od ABS, pewnie od niskiego napięcia. Wczoraj w czasie jazdy - 20, po jakichs 20 km przy wrzuceniu na luz zaczęły wzrastać obroty zatrzymywały się na jakichś 4500 obr, linka luźna wyłączenie silnika nic nie pomogło ale postój 15 minutowy rozwiązał problem, a już chciałem rozkrecac przepustnicę co nie było by miłe na mrozie. Przypomniało mi się moje przeżycie na trasie z zablokowaną przepustnica przez kawałek plastiku odłamany niewiem jakim cudem od obudowy filtra. Wtedy obroty były na full, 120 i prędkośc rosła.

Tutaj sprawa byłaby trudniejsza jechałem przez miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja dzis wsiadlem odpalilem za pierwszym razem i autko chodzilo

> jakby ktos je zarzynal - zwiekszylem obroty do 2000 i nagle

> padlo mimo tego ze dodalem gazu - POZNIEJ NIE CHCIALO JUZ

> ZAPALIC, a po kilkunastu probach padl aku !!!!!

> I nie mam pojecia co z nia jest - MOZE KTOS JUZ Z WAS TAK MIAL??

Ja mam tak samo od wczoraj frown.gif 1,4 zapalil, przejechal 3m i zgasl. Za nic nie idzie go odpalic, stoi w garazu z farelka i prostownikiem i w dalszym ciagu nic. Wyglada na zamarzniete paliwo. Pozostaje chyba czekac tylko na wiosne crazy.gif Do tego rozrusznik strasznie wolno kreci. Aku ma 1,5 roku a po trzech przekreceniach ma dosc sick.gif Za to 1,2 odpalil za 6 podejsciem po dwoch dniach postoju w garazu przy -8 stopniach, a aku ma prawie 6 lat wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - 20 i odpala od pierwszego razu. Tylko trochę ciężej kręci i

> wajhowanie przychodzi z trudem przez pierwsze kilka kilometrów.

> Ale najważniejsze że pali jak złoto, a aku nie wygląda na nowy

Wczoraj i dzis (noce po -25 albo i mniej) za pierwszym razem zeby.GIF

Co prawda, wczoraj jak od razu pojechalem, biegi jak w smole chodza,

ale dzisiaj, po odpaleniu i paru minutach na papierosa wszystko

ok. Tylko szyby od srodka oszronione mam :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj poleglem frown.gif, aku krecił bez problemu, jednak po 5-6 probach odpuscilem.

Do pracy z buta, przy -25 srednia przyjemnosc.

Bravka na sznurek, 8 godzin w ogrzewanym garazu i wszysko ok.gif.

W zbiornik 0,25 denaturatu, traska paredziesiat kilometrow i powinno pomoc.

W ubieglym roku mialem to samo, przy jazdach do pracy i z pracy po 1,5 km woda ktora sie skroplila w ukladzie wydechowym po prostu zamarza.

pozdrowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.