Skocz do zawartości

1.6 TDI


TomekD000

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli to silnik o kodzie CAYC to wypowiem się jak to działa w octavii.

Przebieg 80 kkm (zakup marzec 2010), w obu egzemplarzach jakie mamy. W jednym poszedł do wymiany EGR po tym przebiegu. Niestety po gwarancji, ale skoda się trochę dołożyła.

Silnik cichy, komfort jazdy nieporównywalny z 1.9.

Ogólnie muł i ma gorszy dół niż 1.9.

Spalania 6 - 6,5 w trasie w jeździe nie emeryckiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli to silnik o kodzie CAYC to wypowiem się jak to działa w octavii.

> Przebieg 80 kkm (zakup marzec 2010), w obu egzemplarzach jakie mamy. W jednym poszedł do wymiany

> EGR po tym przebiegu. Niestety po gwarancji, ale skoda się trochę dołożyła.

> Silnik cichy, komfort jazdy nieporównywalny z 1.9.

> Ogólnie muł i ma gorszy dół niż 1.9.

> Spalania 6 - 6,5 w trasie w jeździe nie emeryckiej.

dzięki za opinie, octavia z tym silnikiem też jest brana pod uwagę ok.gif

egr nie ma możliwości czyszczenia? w jtd czyścili mi to ustrojstwo i jeździ dalej

myślę o 1.6tdi bo 1.2 - 1.4 tsi z lat 2009-2010 jest chyba trochę ryzykownym zakupem, jakbym kupował nowy to tsi jednak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... ale coś być musi w opowieściach o problemach z łańcuchem rozrządu ...

Kopalnia wiedzy na forum motor-talk.de ok.gif po niemiecku wink.gif

W skrócie: problemy były - ale się skończyły.

Generalnie na początku produkcji i je wyeliminowano.

> nowego z salonu nie bałbym się ...

Wzieliśmy nowy 1.4.tsi.160.ps bez lęku.

Ale 3 lata dodatkowej gwarancji na wszelki wypadek zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kopalnia wiedzy na forum motor-talk.de po niemiecku

> W skrócie: problemy były - ale się skończyły.

> Generalnie na początku produkcji i je wyeliminowano.

były problemy w 1.4tsi czy 1.6tdi który mnie interesuje?

(po niemiecku niestety ja nie sprechen)

> Wzieliśmy nowy 1.4.tsi.160.ps bez lęku.

> Ale 3 lata dodatkowej gwarancji na wszelki wypadek

nowego tsi to ja też nie bałbym się ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 1.4 tsi i nawet nie patrz na klekota. A jeżeli już klekot , to moim zdaniem , lepiej brać 2.0 110 KM, którego można spokojnie wymodzić na 160-170KM!!!

Czy z rozrządem w tsi jest coś nie tak dowiesz się od razu po pracy silnika. Warkocze jak diesel. W octavii jest i był montowany 1.8 tsi 160km-super jednostka!

W aso koszt wymiany rozrządu bez jakiegokolwiek rabatu to 3000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bierz 1.4 tsi i nawet nie patrz na klekota. A jeżeli już klekot , to moim zdaniem , lepiej brać 2.0

> 110 KM, którego można spokojnie wymodzić na 160-170KM!!!

2.0tdi 110 chyba nie występuje w wersji kombi, bo nie ma takich wogóle, poza tym nie chce 2.0

> Czy z rozrządem w tsi jest coś nie tak dowiesz się od razu po pracy silnika. Warkocze jak diesel. W

> octavii jest i był montowany 1.8 tsi 160km-super jednostka!

i właśnie dlatego nie chce używanego tsi i zastanawiam się jak sprawuje się 1.6tdi, auta na tapecie to golf 6 kombi i octavia (dowolna wersja), roczniki 2009-2010 mnie interesują

> W aso koszt wymiany rozrządu bez jakiegokolwiek rabatu to 3000zł.

W który silniku?

ps. stilo do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.4 tsi. Dużo zależy od salonu, bo znam takie ASO gdzie robią rozrząd za niecałe 2000 zł.

Z którego roku chcesz kupić auto?

Jeżeli kupisz G VI, to bravo już Ci się nie będzie chciało jeździć wink.gif

Jest coś takiego jak jakiś program dla aut używanym grupy VAG.

KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1.4 tsi. Dużo zależy od salonu, bo znam takie ASO gdzie robią rozrząd za niecałe 2000 zł.

> Z którego roku chcesz kupić auto?

2009 - 2010

> Jeżeli kupisz G VI, to bravo już Ci się nie będzie chciało jeździć

bez jest znaczenia chciało czy nie nim jeździć, potrzebuje 2 aut, a że fiat nie ma nic do zaoferowania i za dużo ich już miałem to szukam alternatywy

myślałem o octavii tour... ale poziom wyposażenie to jakiś dramat w porównaniu z moim 9 letnim stilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> były problemy w 1.4tsi czy 1.6tdi który mnie interesuje?

Na początku produkcji 1.4.tsi. Np. ślizgacze powodowały wyciąganie się łańcuchów. Błędy usunięto.

O 1.6.tdi nie znalazłem negatywnych opinii poza tym, że mało mocy mają zlosnik.gif

> nowego tsi to ja też nie bałbym się ...

Leasing i do przodu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie czytaj tyle fiatowych for

fiata w to nie mieszaj zlosnik.gif osobiście nie jestem dżihadowcem fiatowym, a problem jakiś z 1.2 i 1.4 tsi jest i tego nie da się ukryć

> znam kilka passków z tymi silnikami, przebiegi koło 120kkm i jest git

tak czy inaczej nie chce używanego 1.4tsi, poza tym lubię klekoty a ten 1.6 jakoś tak fajnie brzmi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak czy inaczej nie chce używanego 1.4tsi, poza tym lubię klekoty a ten 1.6 jakoś tak fajnie brzmi

common raile od VW ładnie brzmią ok.gif

osobiście tylko kawałek jechałem golfem z tym silnikiem - na plus na pewno małe spalanie i kultura pracy. jakby był za dobre pieniądze to czemu nie.

Ale 2.0 IMO o wiele płynniej rozwija moc, a spalanie 2.0 140KM potrafi również zaskoczyć - w ciężkim passacie 140konny CBAB jeszcze mi 7 litrów z calego baku licząc ze zeżarł, a nogi lekkiej nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za drogi, szukam taniego wozidła

Obawiam się, że golf z 2010 roku z 1.4 tsi, a nie mówiąc już o 1.6 tdi w dobrym wyposażeniu może być droższy lub w tej samej cenie co nowe bravo emotion w beznynie...

1.4 tsi 122 km w wersji HL z 2010 to wydatek ok 60 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obawiam się, że golf z 2010 roku z 1.4 tsi, a nie mówiąc już o 1.6 tdi w dobrym wyposażeniu może

> być droższy lub w tej samej cenie co nowe bravo emotion w beznynie...

a co ma do tego bravo emotion w benzynie??

> 1.4 tsi 122 km w wersji HL z 2010 to wydatek ok 60 tys zł.

jasne, kolega zza biurka kupił rok temu nowego takiego za 68 a dwulatek 60? wystawiać za tyle można, ale nie sprzedać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki za opinie, octavia z tym silnikiem też jest brana pod uwagę

> egr nie ma możliwości czyszczenia? w jtd czyścili mi to ustrojstwo i jeździ dalej

> myślę o 1.6tdi bo 1.2 - 1.4 tsi z lat 2009-2010 jest chyba trochę ryzykownym zakupem, jakbym

> kupował nowy to tsi jednak

1,2 do Octavi się nie nadaje są już przypadki szybkiej sprzedaży auta z tym silnikiem zlosnik.gif

co do 1,4 śmiało możesz brać

z rocznika 2009-2010 trafisz ostatki sławetnego klekota 1,9 w OIIFL jeśli nie przeszkadza Ci hałas to polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciężkim passacie 140konny CBAB jeszcze mi 7 litrów z calego baku licząc ze zeżarł, a nogi

> lekkiej nie mam.

i to jest właśnie piękne w tych silnikach depiesz auto jedzie a spalanie bajka zlosnik.gif

miałem zastępczą 1,4tsi i wszystko było pięknie (cicho i miło w środku) poza spalaniem ponad 10l/100km w mieście yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,2 do Octavi się nie nadaje są już przypadki szybkiej sprzedaży auta z tym silnikiem

> co do 1,4 śmiało możesz brać

> z rocznika 2009-2010 trafisz ostatki sławetnego klekota 1,9 w OIIFL jeśli nie przeszkadza Ci hałas

> to polecam

być może własnie octe 1.9 tdi będę miał możliwość kupić, zadbany egzemplarz w wersji elegance, tylko muszę poczekać na niego 2 miesiące i coś się wyjaśni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i to jest właśnie piękne w tych silnikach depiesz auto jedzie a spalanie bajka

> miałem zastępczą 1,4tsi i wszystko było pięknie (cicho i miło w środku) poza spalaniem ponad

> 10l/100km w mieście

Przelicz różnicę w cenie zakupu, cenę dwumasy, itd. Jak się nauczysz jeździć tym silniczkiem ,to naprawdę może odwdzięczyć się niskim spalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przelicz różnicę w cenie zakupu, cenę dwumasy, itd. Jak się nauczysz jeździć tym silniczkiem ,to

> naprawdę może odwdzięczyć się niskim spalaniem.

czemu wszystkich na siłę chcesz uszczęśliwić silnikiem TSI? bo Ty/Twój tato tak wybraliście?

miedzy 1.4 tsi a 1.6tdi w golfie jest 6kpln różnicy w cenie co zwraca się po 50kkm przebiegu, dla kogoś kto jeździ powyżej 20kkm na rok i kupuje auto na min. 5 lat ma to sens

i nie opowiadaj mi o tych dużo wyższych kosztach eksploatacji diesla, może takiego co ma dobrze powyżej 200kkm przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miedzy 1.4 tsi a 1.6tdi w golfie jest 6kpln różnicy w cenie co zwraca się po 50kkm przebiegu, dla

> kogoś kto jeździ powyżej 20kkm na rok i kupuje auto na min. 5 lat ma to sens

6600zł różnicy

Golf VI 1.6 TDI, średnio: 5,35l/100km

1.6 TDI

Wynik trochę zaniżony, bo jest tam spalanie wielu nawiedzonych na niskie zużycie paliwa z BlueMotion na pokładzie. Ale niech będzie grinser006.gif

Golf IV 1.4 TSI 122 KM: średnio 7,14l/100km

1.4 TSI

1.6 TDI: 5,35l * 5,58zł = 29,85 zł

1.4 TSI: 7,14l * 5,77zł = 41,20 zł

ceny paliw

11zł oszczędności na 100km.

6600zł/11zł = 60.000km

I teraz zależy ile kto jeździ, itd. itd. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja założyłem spalanie 8 dla tsi 6 dla tdi i mniej więcej na to samo wyszło ok.gif

co kto lubi to kupuje, irytuje mnie, że każdym możliwym wątku kolega michal8937 wszystkim poleca tsi, prawda leży pośrodku, każdy inaczej eksploatuje auto i ma inne uwarunkowania i oczekiwania od auta, ja np bardzo nie lubie tankować i duże znaczenia ma dla mnie że klekotem robię na baku 1kkm bez wizyt na stacji zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam, się że każdy kupuje co chce. Osobiście, jeżeli auto nie ma być wołem roboczym, wolę zdecydowanie tsi, szczególnie w przypadku nowego/ w miarę nowego auta. 1.9 tdi na pewno będzie dobrą opcją.

Z tego co wiedzę , to znajomym 1.9 tdi na tych samych trasach palą bardzo podobnie. Do krk zawsze latamy tymi samymi trasami. Mnie spalanie się waha między 5.3, a 5.7, gdzie znajomemu A4 1.9 tdi pali ok 5,0, a znajomej leon też ok 5.2l/100km. W tsi mam ciszę, czego nie można powiedzieć klekocie.

Może uda Ci się trafić auto z przedłużoną gwarancją, to już w ogóle będzie super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam, się że każdy kupuje co chce. Osobiście, jeżeli auto nie ma być wołem roboczym, wolę

> zdecydowanie tsi, szczególnie w przypadku nowego/ w miarę nowego auta. 1.9 tdi na pewno będzie

> dobrą opcją.

> Z tego co wiedzę , to znajomym 1.9 tdi na tych samych trasach palą bardzo podobnie. Do krk zawsze

> latamy tymi samymi trasami. Mnie spalanie się waha między 5.3, a 5.7, gdzie znajomemu A4 1.9

> tdi pali ok 5,0, a znajomej leon też ok 5.2l/100km. W tsi mam ciszę, czego nie można

> powiedzieć klekocie.

> Może uda Ci się trafić auto z przedłużoną gwarancją, to już w ogóle będzie super.

według Ciebie tsi pali tyle co tdi ? facepalm%5B1%5D.gif

Ci wszyscy ludzie się mylą i nie umieją jeździć? tdi i tutaj tsi

i jeszcze tutaj? link

jeśli tak, dalsza jakakolwiek rozmowa nie ma najmniejszego sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę się tylko do własnych doświadczeń. Może ja mam jakiś super oszczędny styl jazdy. Mnie bravo 1.9 120 paliło niewiele mniej od tsi, różnica 1 l/ 100 km, nie ma dla mnie przełożenia.

1.6 diesel na pewno będzie bardziej oszczędny.

Bierz co dla Ciebie jest lepsze ok.gif

Warto tylko sobie nim pojeździć, żeby potem nie było ,że auto jest dla Ciebie mułem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> według Ciebie tsi pali tyle co tdi ?

> Ci wszyscy ludzie się mylą i nie umieją jeździć? tdi i tutaj tsi

> i jeszcze tutaj? link

> jeśli tak, dalsza jakakolwiek rozmowa nie ma najmniejszego sensu

TSI nie spali tyle co TDI. Co do doznań akustycznych to silnika 1.6 TDI praktycznie nie słychać wewnątrz samochodu. Golf będzie pewnie jeszcze lepiej wyciszony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Mam pytanie do Was o 1.6 TDI 105 w golfach, jest to silnik CR rozumie, o awarności można już coś

> powiedzieć? jakieś typowe problemy? jak ze spalaniem?

> Wiem tylko tyle, że bardzo ładnie cicho klekocze i szału nie jeśli chodzi o osiągi.

1.6TDI ma jedna wade meeeeeeeeeeega turbo dziure

poza tym silnik OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6TDI ma jedna wade meeeeeeeeeeega turbo dziure

W octavii 1.6 TDI faktycznie czuć dziurę, ale nie nazywałbym jej mega wink.gif Nie przeszkadza za bardzo smile.gif

Poza tym silnik zaskakująco dobry, mało pali, sprawnie porusza octavię, i jest w środku bardzo cicho, właściwie nie słychać że to dizel.

Nie mam pojęcia jak będzie z awaryjnością, przekonamy się pewnie za 2-3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli to silnik o kodzie CAYC to wypowiem się jak to działa w octavii.

> Przebieg 80 kkm (zakup marzec 2010), w obu egzemplarzach jakie mamy. W jednym poszedł do wymiany

> EGR po tym przebiegu. Niestety po gwarancji, ale skoda się trochę dołożyła.

> Silnik cichy, komfort jazdy nieporównywalny z 1.9.

> Ogólnie muł i ma gorszy dół niż 1.9.

> Spalania 6 - 6,5 w trasie w jeździe nie emeryckiej.

6-6.5 w trasie z 1,6 ? Moje 1,9 w Cromie w okolice 5 schodzi po sofcie frown.gif

Masakra jakaś

Szwagra 1,9 BXE w OII w trasie spokojnie poniżej 5 schodzi.

O kant kara.gif z takim ,,oszczędzaniem'' smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 6-6.5 w trasie z 1,6 ? Moje 1,9 w Cromie w okolice 5 schodzi po sofcie

> Masakra jakaś

> Szwagra 1,9 BXE w OII w trasie spokojnie poniżej 5 schodzi.

> O kant z takim ,,oszczędzaniem''

podejrzewam, słowo klucz "firmowe auto" zlosnik.gif wszystkie diesle w tym wątku na trasie z lekko nogą i przemyślaną jazdą schodzą dobrze poniżej 5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.