Kazu Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Panowie znajomy ma problem wlasnie z automatyczna skrzynia biegow, troche to tak nie precyzyjnie opisal, wiec wstawie nagranie mp4 http://sendfile.pl/178150/2012-06-16-338.mp4 chodzi ze przy zmianie z biegu 3 na 4 z gazem w podlodze auto potrafi przegazowac obroty o 1000obr za znim zmieni bieg, na innych biegach nie ma problemow z tym, i przy redukcji rowniez, im mniej gazu ma tym plynniej zmienia bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 To jest (drogi)problem z zaworami sterującymi, skrzynia jest w stanie C1, ma zapiąć C2 utrzymując C1, ale z jakiś powodów rozpina wszystkie stany na chwilę. Tu opisane stany. Na początek podłączyć autko pod komputer i popatrzeć czy nie ma błędów i jak się zachowuje skrzynia podczas tej zmiany. Jeśli komputer nic nie podpowie to szukać całej skrzyni używanej. EDIT: To chyba noPB, więc 5 przełożeń, więc stany mogą być inaczej ustawione i może się to dziać przy wypinaniu. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 > Panowie znajomy ma problem wlasnie z automatyczna skrzynia biegow, troche to tak nie precyzyjnie > opisal, wiec wstawie nagranie mp4 http://sendfile.pl/178150/2012-06-16-338.mp4 > chodzi ze przy zmianie z biegu 3 na 4 z gazem w podlodze auto potrafi przegazowac obroty o 1000obr > za znim zmieni bieg, na innych biegach nie ma problemow z tym, i przy redukcji rowniez, im > mniej gazu ma tym plynniej zmienia bieg. Wyciera się któryś z cylindrów zaworów - można rozbierać i regenerować lub spróbować metalo-ceramiki, która nie pomoże w stanie agonalnym, jednak jest kilkadziesiąt razy tańsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 W pierwszym kroku wymienił bym olej i dolał tych dodatków Xado.... olej wlał bym od Amsoil .... na pewno nie zaszkodzi a może pomóc - tańsze to niż wymiana skrzyni Quote: Ilość oleju: ~7 litrów, wymiana około 3 litrów Czyli trzeba by z 3 razy wymienić.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 > olej wlał bym od Amsoil .... na > pewno nie zaszkodzi a może pomóc - tańsze to niż wymiana skrzyni Z tym jest mały problem bo te skrzynie jeżdżą na TUTELA CAR GI/V, nie jestem pewien czy ten olej ma jakiś zamiennik w popularnych markach. > Czyli trzeba by z 3 razy wymienić.... Albo jeden raz przeprowadzić wymianę dynamiczną. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 > Z tym jest mały problem bo te skrzynie jeżdżą na TUTELA CAR GI/V, nie jestem pewien czy ten olej ma > jakiś zamiennik w popularnych markach. Każdy producent aut leje to co promuje... Quote: Stosowany olej: JWS 3309 (akurat w tym wypadku Volvo), ATF AW-1 > Albo jeden raz przeprowadzić wymianę dynamiczną. > Pozdrawiam BAS Albo i tak.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzest Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 > Z tym jest mały problem bo te skrzynie jeżdżą na TUTELA CAR GI/V, Jeśli to prawda, to źle, bo 6-cio biegowa skrzynia jeździć powinna na GI/IV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Bardzo dużo informacji o tych skrzyniach jest na forum Opla. Olej należy wymienić dynamicznie, ponieważ tylko ta metoda powoduje całkowitą wymianę i przepłukanie skrzyni. Wymiana statyczna ma jeszcze jedną wadę - wymieniamy tylko część oleju i tak naprawdę dolewamy kilka litrów oleju, który może być zupełnie inny niż ten stary. Wymianę dynamiczną można przeprowadzić z zaprzyjaźnionym mechanikiem, procedurę z forum Volvo lub Opla już tutaj przytaczałem. Objawy, o których pisze kolega wskazują niestety na zużycie (wytarcie) cylinderka i wymiana oleju nic tutaj nie da. Można się ratować Xado lub podobnymi preparatami, jeśli to nie pomoże to skrzynia do naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 17 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Nie to jest 1.9 mjet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 > Nie to jest 1.9 mjet Zasugerowałem się obrotomierzem do 7krpm. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 17 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 > Zasugerowałem się obrotomierzem do 7krpm. > Pozdrawiam BAS Bo w Cromie z przed FL licznik w klekocie jest wlasnie wyskalowany do 7krpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 > Bo w Cromie z przed FL licznik w klekocie jest wlasnie wyskalowany do 7krpm Nie wiedziałem, szczerze mówiąc to od czasu tamtego posta, kilka razy jeździłem moją KrowąFL i nadal nie wiem do ilu mam wyskalowany obrotek. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matal Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Naczytałem się Waszych mądrych porad i postanowiłem wymienić olej w mojej skrzyni biegów. Auto ściągnięte z Niemiec. Pewnie długo stało, nie wiem co tam takiego jest. W jednym ASO Fiat od razu powiedzieli, ze producent tego nie przewiduje, a ponadto nie mają urządzenia do dynamicznej zmiany oleju. W innym ASO Fiat od razu wyrazili zgodę, stwierdzając, że zdejmą osłonę, wyciągną filtr oraz olej. Skrzynia będzie czysta. Zapytali się tylko, czy wiem ile litrów mieści skrzynia, bo tego jest sporo. Na razie ceny takiej operacji nie podali, a ja powiedziałem, że się zastanowię. Wiadomym jest, że najpierw zapytam Was. Najbardziej obawiam się, czy coś się mojej skrzyni w czasie tej operacji nie stanie, czy się nie pogorszy jej działanie, bo jak na razie chodzi świetnie. Wywołałem wilka z lasu. Właśnie otrzymałem wiadomość, że operacja zaczyna się już 17.08.2012 o godz. 8.00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 > Naczytałem się Waszych mądrych porad i postanowiłem wymienić olej w mojej skrzyni biegów. Auto > ściągnięte z Niemiec. Pewnie długo stało, nie wiem co tam takiego jest. > W jednym ASO Fiat od razu powiedzieli, ze producent tego nie przewiduje, a ponadto nie mają > urządzenia do dynamicznej zmiany oleju. > W innym ASO Fiat od razu wyrazili zgodę, stwierdzając, że zdejmą osłonę, wyciągną filtr oraz olej. > Skrzynia będzie czysta. Zapytali się tylko, czy wiem ile litrów mieści skrzynia, bo tego jest > sporo. Na razie ceny takiej operacji nie podali, a ja powiedziałem, że się zastanowię. > Wiadomym jest, że najpierw zapytam Was. > Najbardziej obawiam się, czy coś się mojej skrzyni w czasie tej operacji nie stanie, czy się nie > pogorszy jej działanie, bo jak na razie chodzi świetnie. > Wywołałem wilka z lasu. Właśnie otrzymałem wiadomość, że operacja zaczyna się już 17.08.2012 o > godz. 8.00 Dopytaj ich koniecznie o wymianę filtra - była na ten temat burzliwa dyskusja i ostatecznie kolega Saigon w zasadzie udowodnił, że to niemożliwe w tej skrzyni. Jak będziesz potrzebował oryginalny olej w dobrej cenie to pisz na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saigon Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Jak znowu słyszę,że wymiana oleju w tej skrzyni ma właściwości uzdrawiające to mnie wstrząsa jakoś nikt nie pisze,że wymiana po dużym przebiegu może rozłożyć skrzynie ,,,, ale każdy robi jak chce to jedno a drugie wrócę do tego nieszczęsnego filtra bo co niektórzy koledzy twierdzą,że im mechanik wymieniał bez rozbierania skrzyni Parę fotek rozebranej skrzyni automatycznej Tu widać filtr To filtr Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 > Jak znowu słyszę,że wymiana oleju w tej skrzyni ma właściwości uzdrawiające to mnie wstrząsa jakoś > nikt nie pisze,że wymiana po dużym przebiegu może rozłożyć skrzynie ,,,, ale każdy robi jak > chce to jedno To prawda najprawdziwsza, jednak nie należy doprowadzać do takiego stanu. > a drugie wrócę do tego nieszczęsnego filtra bo co niektórzy koledzy twierdzą,że im mechanik > wymieniał bez rozbierania skrzyni > Parę fotek rozebranej skrzyni automatycznej > Tu widać filtr > To filtr > Pozdrawiam ! To ja osobiście Koledze podziękuje za zamknięcie tematu filtra w tej skrzyni - wielu kolegów uniknie naciągania po przeczytaniu tego wątku. Proponuje podpiąć osobny temat i przenieść dyskusję oraz zdjęcia kolegi, ku potomności. Dla Kolegi ogromne ! PS - Mam jeszcze pytanie, które zadałem na Motokąciku, jednak nikt nie odpowiedział - chodzi o kolor naklejek z kodem kreskowym i numerem części na oryginalnych gratach Fiata. Były niebieskie, widziałem też szare i ostatnio czerwone, czy to ma jakiś związek z datą produkcji i zmianą logo Fiata? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Jak znowu słyszę,że wymiana oleju w tej skrzyni ma właściwości uzdrawiające to mnie wstrząsa jakoś > nikt nie pisze,że wymiana po dużym przebiegu może rozłożyć skrzynie ,,,, ale każdy robi jak > chce czy wymiana przy 150kkm w 5-letniej VC z w sumie podobnym silnikiem Z19DTH ma sens? nie wiem czy wcześniej był olej wymieniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saigon Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 zapytaj w serwisie opla to forum fiata :) Karax daj spokój :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Naczytałem się Waszych mądrych porad i postanowiłem wymienić olej w mojej skrzyni biegów. Auto > ściągnięte z Niemiec. Pewnie długo stało, nie wiem co tam takiego jest. > W jednym ASO Fiat od razu powiedzieli, ze producent tego nie przewiduje, a ponadto nie mają > urządzenia do dynamicznej zmiany oleju. > W innym ASO Fiat od razu wyrazili zgodę, stwierdzając, że zdejmą osłonę, wyciągną filtr oraz olej. > Skrzynia będzie czysta. Zapytali się tylko, czy wiem ile litrów mieści skrzynia, bo tego jest > sporo. Na razie ceny takiej operacji nie podali, a ja powiedziałem, że się zastanowię. > Wiadomym jest, że najpierw zapytam Was. > Najbardziej obawiam się, czy coś się mojej skrzyni w czasie tej operacji nie stanie, czy się nie > pogorszy jej działanie, bo jak na razie chodzi świetnie. > Wywołałem wilka z lasu. Właśnie otrzymałem wiadomość, że operacja zaczyna się już 17.08.2012 o > godz. 8.00 Nie jestem przeciwnikiem ASO. Ale jeżeli jakieś ASO pyta się klienta ile wchodzi oleju do skrzyni i proponuje wymianę filtra w asb zamontowanej w Cromie, kiedy jest to możliwe tylko po jej wyjęciu i rozebraniu, to ja bym takie ASO omijał szerokim łukiem. W zakresie asb. Bo nie twierdzę, że nie znają się na innych tematach. Ale na pewno nie na asb. Chcesz zrobić diagnostykę asb, jedź do warsztatu, który się w tym specjalizuję. Te skrzynie (Aisin TF-80SC oznakowana inaczej AF40) są znane. Montowane były poza Fiatem w Oplach i Volvo, pewnie też w innych autach. Wyspecjalizowany warsztat na pewno rozwieje twoje wątpliwości. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 > zapytaj w serwisie opla to forum fiata Karax daj spokój no ja wiem, że Fiata, ale nie od dziś wiadomo, że największe fachury są od tej marki w sumie ja też mam silnik i skrzynię jak we Fiacie tylko buda trochę ładniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki640 Napisano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 tylko buda trochę ładniejsza kwestia gustu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 > w sumie ja też mam silnik i skrzynię jak we Fiacie tylko buda trochę ładniejsza Nie wnikam czy ładniejsza ale olej w skrzyni warto wymienić.... 2-ga szkoła mówi że nie warto wymieniać oleju bo lepiej skrzynie wymienić.... jak kto woli.... Ja zawsze wymieniałem i będę wymieniał czy to manual czy automat.. bo nic na tym świecie nie jest wieczne i trwałe a tam gdzie zachodzi zjawisko ścierania coś się musi wydzielić i to coś się gdzieś krąży częściowo złapane przez filtr a częściowo nie.... do tego dochodzi wilgoć, temperatura zmienna, itp... i niestety te oleje w skrzyni po 100- 150 - 200.... tys km to już ciekawie nie wyglądają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 13 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 >buda trochę ładniejsza Ale we Fiacie ladniejsza oczywiscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 > no ja wiem, że Fiata, ale nie od dziś wiadomo, że największe fachury są od tej marki > w sumie ja też mam silnik i skrzynię jak we Fiacie tylko buda trochę ładniejsza Ładniejsza buda? A u okulisty kiedy był ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matal Napisano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 Nie jestem przeciwnikiem ASO. Ale jeżeli jakieś ASO pyta się klienta ile wchodzi oleju do skrzyni i > proponuje wymianę filtra w asb zamontowanej w Cromie, kiedy jest to możliwe tylko po jej > wyjęciu i rozebraniu, to ja bym takie ASO omijał szerokim łukiem. W zakresie asb. Bo nie > twierdzę, że nie znają się na innych tematach. Ale na pewno nie na asb. Chcesz zrobić > diagnostykę asb, jedź do warsztatu, który się w tym specjalizuję. Te skrzynie (Aisin TF-80SC > oznakowana inaczej AF40) są znane. Montowane były poza Fiatem w Oplach i Volvo, pewnie też w > innych autach. Wyspecjalizowany warsztat na pewno rozwieje twoje wątpliwości. Powodzenia! Witam. Pytanie miało na celu poinformowanie mnie, że nie jest to litr czy dwa, ale dużo dużo więcej i czy o tym wiem - koszt.Ale uwagę dot. sposobu wymiany filtra biorę do serca. W lipcu zrobiłem ponad 5 tyś km i żadnych problemów ze skrzynią. Dlatego jeszcze decyzji nie podjąłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akalwas Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 A tak na marginesie zapytam. Ile kosztuje dynamiczna wymiana oleju i jaki najlepiej olej użyć??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkot7 Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 Miałem tą przypadłość - z 3 na 4 dochodził do 3500 obr - czasami nie zawsze, ale problem pojawiał się coraz częściej. Kilka razy zapaliła się kontrolka - ale komp nie znalazł żadnego błedu. W serwisie w BB wymieniłem olej - po 3 tygodniach od wymiany usterka przestała mnie gnębić. Zaraz po wymianie zdarzyło się jeszcze ze 3 lub 4 razy że nie chciał zapiąć 4. Teraz - odpukać - jest wszystko OK. Przebieg = 172000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > Miałem tą przypadłość - z 3 na 4 dochodził do 3500 obr - czasami nie zawsze, ale problem pojawiał > się coraz częściej. Kilka razy zapaliła się kontrolka - ale komp nie znalazł żadnego błedu. > W serwisie w BB wymieniłem olej - po 3 tygodniach od wymiany usterka przestała mnie gnębić. Zaraz > po wymianie zdarzyło się jeszcze ze 3 lub 4 razy że nie chciał zapiąć 4. > Teraz - odpukać - jest wszystko OK. Przebieg = 172000 Podziel się proszę z kolegami i podaj namiary na warsztat o raz koszty. Wymieniali ci statycznie czy dynamicznie? Oferowali inne usługi dotyczące asb? Komentowali ten model skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkot7 Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 > Podziel się proszę z kolegami i podaj namiary na warsztat o raz koszty. Wymieniali ci statycznie > czy dynamicznie? Oferowali inne usługi dotyczące asb? Komentowali ten model skrzyni? Koszty to lekko ponad 800 zł. Wymiana dynamiczna. Ale wszystko to wymuszone w zasadzie przeze mnie. ASO w Bielsku przy fabryce. Dowiedziałem się jedynie tego, że żadne ASO Fiata, Lancii i Alfy w Polsce nie ma specjalistycznego urządzenia do dynamicznej wymiany oleju. Podobno kosztuje to ... aż 16.000 zł. Procedura wg książki gwarancyjnej oraz opisu auta ze skrzynią automatyczną nie przewiduje wymiany oleju. Na moje pytania - a co zrobić, gdy taka wymiana jest konieczna - usłyszałem odpowiedź - iż w moim przypadku zgodnie z procedurami skrzynia podlegała - nie nie nie - to nie błąd - skrzynia podlegała WYMIANIE !!! Podejrzewam, iż skrzyń tych jest już na rynku sporo - a i ciągle ich przybywa - dlatego warsztaty specjalistyczne, które zainwestują w odpowiedni sprzęt będą miały co robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 > Koszty to lekko ponad 800 zł. Wymiana dynamiczna. Ale wszystko to wymuszone w zasadzie przeze mnie. > ASO w Bielsku przy fabryce. > Dowiedziałem się jedynie tego, że żadne ASO Fiata, Lancii i Alfy w Polsce nie ma specjalistycznego > urządzenia do dynamicznej wymiany oleju. Podobno kosztuje to ... aż 16.000 zł. Procedura wg > książki gwarancyjnej oraz opisu auta ze skrzynią automatyczną nie przewiduje wymiany oleju. Na > moje pytania - a co zrobić, gdy taka wymiana jest konieczna - usłyszałem odpowiedź - iż w moim > przypadku zgodnie z procedurami skrzynia podlegała - nie nie nie - to nie błąd - skrzynia > podlegała WYMIANIE !!! > Podejrzewam, iż skrzyń tych jest już na rynku sporo - a i ciągle ich przybywa - dlatego warsztaty > specjalistyczne, które zainwestują w odpowiedni sprzęt będą miały co robić. Nie jest potrzebny żaden specjalistyczny sprzęt - wpinasz się w chłodnicę oleju skrzyni lub w przypadku jej braku, w korki od przewodów do chłodnicy. Na forum Volvo i Vectry są opisy wymiany dynamicznej "pod blokiem". Jednym słowem kompletne bzdury i banialuki. Koszt wymiany dynamicznej w niezależnym warsztacie 150-300 zł plus olej. Koszt oryginalnego oleju to u mnie 53 zł za litr. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkot7 Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > Nie jest potrzebny żaden specjalistyczny sprzęt - wpinasz się w chłodnicę oleju skrzyni lub w > przypadku jej braku, w korki od przewodów do chłodnicy. Na forum Volvo i Vectry są opisy > wymiany dynamicznej "pod blokiem". Jednym słowem kompletne bzdury i banialuki. Koszt wymiany > dynamicznej w niezależnym warsztacie 150-300 zł plus olej. Koszt oryginalnego oleju to u mnie > 53 zł za litr. > Pozdrawiam > Bartek Pisałem o ASO a nie u p.Heńka. A w przypadku ASO np we Włoszech mają taki sprzęt - stąd wiadomo ile kosztuje. Bo ustrojstwo jest z komputerem, jakimś elementem diagnostycznym i coś tam jeszcze. U mnie poszło prawie 8 l oleju - stąd koszt jaki pisałem - i w zasadzie taki sam jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akalwas Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 Przy -15 rano po nocy jak auto jest zimne nie zmienia mi biegów w opcji automatycznej, wogóle nie chce ruszyć wkręca obroty a stoii, muszę przełączyć na manual i dopiero mogę ruszyć po jakichś 200 - 300 metrach jest już ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterro Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Przy -15 rano po nocy jak auto jest zimne nie zmienia mi biegów w opcji automatycznej, wogóle nie > chce ruszyć wkręca obroty a stoii, muszę przełączyć na manual i dopiero mogę ruszyć po jakichś > 200 - 300 metrach jest już ok Ja zauważyłem u siebie, że zmienia biegi przy wyższych obrotach niż w ciepłą porę roku, coś koło 2500 rpm. Ale po właśnie ok 100 m już normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 co prawda jest to przypadek mercedesa c kalsy ale postępowanie z większoscią automatów jest analogiczne potrzebne materiały to 12l tak 12l oleju do skrzyń automatycznych i nowy filterek oraz uszcelka miski wygląda to tak ze pdopina się auto do testera diagnostycznego odpala jakąś specjalną procedure i rozgrzewa olej w skrzyni do 60 stopni następnie się go spuszcza i zalewa świeżym olejem aż zacznie sie wylewac przez otwór kontrolny. Następnie ponownie nagrzewa sie olej i go spuszcza, potem zdejmuje sie miskę, czyści ją i magnes znajdujący się w środku z osadów i opiłków zmienia się filterek i po złozeniu do kupy zalewa się świerzy olej. I tutaj jest zonk nawet jak mamy odpowiedni komputer to mercedes nie daje do samochodów bagnetu do kontroli poziomu oleju w skrzyni biegów, bagnet jest dostępny tylko w ASO i nie ma mozliwości zakupienia go, trochę to nie ładnie z ich strony. cała zabawa kosztuje w serwisie około 1000zł gdzie same materiały sa warte 250zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.