Skocz do zawartości

Captiva 2012 - pierwszy 1000


blue_impuls

Rekomendowane odpowiedzi

I przejechane smile.gif

Oczywiście bezproblemowo i z każdym kilometrem jestem coraz bardziej zadowolony. Dziś zafundowaliśmy sobie wycieczkę do Kazimierza Dolnego i była to pierwsza trasa Captivą. Do tej pory były jazdy na działkę i po zakupy weekendowe.

Wrażenia z trasy.

W porównaniu z poprzednią wersją zaskakuje stabilnością i ciszą w kabinie. W zasadzie słychać tylko szum powietrza i to na dosyć niskim poziomie. Przy gwałtownych zmianach pasa i wjechaniu w koleiny nie ma żadnych nerwowych reakcji yikes.gif

Silnik i skrzynia

W zasadzie nie co pisać wink.gif Na razie wychwyciłem jeden minus - hamując silnikiem na niskich obrotach jest przyjemny pomruk. Hamując z wysokich (ok. 4000) jest "buuuu" jak z pustego tłumika. Jest to o tyle dziwne, że rozpędzając się silnika prawie nie słychać, a przy wspomnianych obrotach jest ciche "buuu". Dziwne spineyes.gif

Jeszcze kwestia VI biegu. Przełożenie wybitnie autostradowe - przy 170km/h jest ok. 3800 obrotów ok.gif Więcej nie jechałem ale silnik ma potencjał i lubi wysokie obroty.

Spalanie

Spalanie z kompa, nie weryfikowane inaczej. Warunki jak to w PL, jazda od IV do VI i nazad. Ciągłe mieszanie biegami + korek 3km w sławnej Kołbieli no.gif

286096927-spalanie_trasa.JPG

Komfort

Tego nikt by się nie spodziewał patrząc na fotele ale po ponad 2h jazdy nie zauważa się żadnego zmęczenia. Żeby jeszcze miały jakiekolwiek trzymanie boczne....

post-50925-14352516814672_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawosci, EU warunki, 2.4l ma ok 120kW (jesli dobrze pamietam), Diesel ma 135kW, wiec czemu nie

> Diesel?

> ?

Jakieś 124 kW nono.gif

Czemu? Bo lubię benzynę i jej charakterystykę ok.gif Ponadto nie ma tu efektów dźwiękowych ze strony silnika. Ciszaaaaa.... 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakieś 124 kW

> Czemu? Bo lubię benzynę i jej charakterystykę Ponadto nie ma tu efektów dźwiękowych ze strony

> silnika. Ciszaaaaa....

Ale z tego co piętam to wolniejsze od diesla? Nie jest trochr mulowata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale z tego co piętam to wolniejsze od diesla?

Nie ma turbodziury, ciągnie w całym zakresie obrotów. W dieslu najpierw nie było nic, później strzał i przy 4000obr finito grinser006.gif Nie odnoszę się do wartości katalogowych bo to fikcja

> Nie jest trochr mulowata?

Jak wyżej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma turbodziury, ciągnie w całym zakresie obrotów. W dieslu najpierw nie było nic, później

> strzał i przy 4000obr finito Nie odnoszę się do wartości katalogowych bo to fikcja

> Jak wyżej

Jechałem na jeździe testowej (i to długiej, ze 20-30km zrobiłem zlosnik.gif) i nie czułem nic takiego, a do tego muszę przyznać że cichutki silniczek. No ciągle myślę nad tym samochodem i nie wiem czy warto tylko LT+ albo LTZ. zlosnik.gif W przypadku LTZ to w ogóle 2.4 odpada. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechałem na jeździe testowej (i to długiej, ze 20-30km zrobiłem ) i nie czułem nic takiego, a do

> tego muszę przyznać że cichutki silniczek.

A w korku jechałeś? Tak żeby np. trzeba było gwałtownie zmienić pas z ostrym dodaniem gazu? W poprzedniej Captivie diesel+AT to było ciekawe doświadczenie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w korku jechałeś? Tak żeby np. trzeba było gwałtownie zmienić pas z ostrym dodaniem gazu? W

> poprzedniej Captivie diesel+AT to było ciekawe doświadczenie

czyli de facto mowisz, ze nawet 4'cylinder, 2.4l jest lepsze od Dieselhmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest względne. Faktycznie diesel w Chevim ma dużego laga poniżej 1800 obr ( doopy dali z tym softem ). Jeszcze gorzej jak kompresor klimy chodzi na pełnym obciążeniu - wtedy poniżej tych obrotów jest dramat. Niestety trzeba się pilnować.

No i każde turbo przy tych upałach puchnie, niestety...

Z jednym się nie zgodzę - przy manualu ( przynajmniej ) do odcinki ciągnie aż miło - nie ma mowy o puchnięciu przy 4000 obr.

Aczkolwiek faktycznie - następne auto to raczej 2,0 TFSI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w korku jechałeś? Tak żeby np. trzeba było gwałtownie zmienić pas z ostrym dodaniem gazu? W

> poprzedniej Captivie diesel+AT to było ciekawe doświadczenie

Trafił mi się i korek i autostrada i nie było takich akcji. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

286129288-boczek.JPG

> Boczek

Nie mogles jej druga strona postawiczlosnik.gif?

Nie moge znalesc prawej strony pod twoj kolorwink.gifzlosnik.gif - biala musi byczlosnik.gif[...]

1230834-12.jpg

1230834-13.jpg

1230834-1.jpg

1230834-2.jpg

1230834-3.jpg

1230834-4.jpg

hmm.gif To MY2012?

Chyba swiatla z tylu sa inne idea.gif

1230834-14.jpg

Czy ja dobrze widze - stalowe kola hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Środki porównaj

Manual?!!! nawet nie wiedzalem, ze 2.4l jest w ogole z manual, wyobrazalem sobie, ze Diesel tak, ale benzynapanic.gif[...]

Brzydko to wyglada z_lol1.gif no dobra, dziwniewink.gif

Ktora wersja wyposazenia, to dopasujezlosnik.gif? (Bieda, srodek, "zydle w swiniaku"oink.gif" zlosnik.gif?

1230834-15.jpg

1230834-11.jpg

1230834-10.jpg

1230834-9.jpg

1230834-8.jpg

1230834-7.jpg

1230834-6.jpg

1230834-5.jpg

1230771-15.jpg

2011_holden_captiva7_v6_21-4dd0b350110c7-500x375.jpg

Ta z ikonka_photo2.gif 4x4 3.0l V6 twoja za $41,880 Drive away, (146,926.07 PLN) czyli ze wszystkimi podatkami stanowymi i federalnymi, rocznym ubezpieczeniem, zarejstrowana, pelnym bakiem paliwa, gotowa do wyjazdu na ulicehmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Ktora wersja wyposazenia, to dopasuje? (Bieda, srodek, "zydle w swiniaku"" ?

> (...)

Na twoich zdjęciach jest LTZ, blue-impuls ma LT. LTZ w Polsce wygląda tak samo jak ta na Twoich zdjęciach (białe tylne lampy, większe felgi itp).

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy w naszych wersjach w sterowaniu z kierownicy też można sterować siłą i kierunkiem nawiewów i

> tempomatem czy tylko tempomatem? I czy tak jak w starej wersji te przyciski nie są dalej

> poświetlane?

IMO z tego co pamiętam to tylko tempomatem. Z tym nawiewem to pewnie jakiś australijski wymysł. Po co to komu jak jest klimatronik?

A przyciski nadal nie są podświetlane.

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na twoich zdjęciach jest LTZ, blue-impuls ma LT.

czyli co, wersja bieda czy po srodkuhmm.gif?

U mnie jest:

SX - Biedabuu.gif silnik 2.4l

CX - srodek - silnik 3.0l V6

LX - swiniaki na zydluzlosnik.gif 3.0l V6 = LT-Z

- 2.2l Diesel jest opcja zarowno do SX, CX jak i LXhmm.gif

- Jedna skrzynia biegow dla calej trojki - 6s automatic.

- teraz SX jest tylko 2WDpad.gif z 2.4l lub opcja AWD z Diesel, CX i LX jest tylko AWD.

lizak.gif

LTZ w Polsce wygląda tak samo jak ta na Twoich

> zdjęciach (białe tylne lampy, większe felgi itp).

Felgi ida takzlosnik.gif

-bieda 17"

-srodek' 18"

-LX - 19"

Co do swiatel to takie sa w kazdej wersji, bieda, srodek i oink.gif - sprawdzilem001.gif

FR4E7224.jpg

FR4E7225.jpg

IMG_6885.jpg

CX na ikonka_photo2.gif wyzejhmm.gif

Wersja bieda 2WD (SX) ponizejpad.gif

Captiva7-15.jpg

Wersja CX (4WD)

Captiva7-14.jpg

Wersja LX (4WD)

Captiva7-13.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli co, wersja bieda czy po srodku?

> U mnie jest:

> SX - Bieda silnik 2.4l

> CX - srodek - silnik 3.0l V6

> LX - swiniaki na zydlu 3.0l V6 = LT-Z

U nas odpowiednio LS, LT i LTZ. Jest jesczcze LT+ ale to taka LT z dodatkami.

> - 2.2l Diesel jest opcja zarowno do SX, CX jak i LX

> - Jedna skrzynia biegow dla calej trojki - 6s automatic.

> - teraz SX jest tylko 2WD z 2.4l lub opcja AWD z Diesel, CX i LX jest tylko AWD.

U nas podobnie, tyle że są dwa diesle, 163KM (2WD) i 184KM (4WD). 2,4l występuje 2WD i 4WD.

Wersja LS tylko 2WD 2,4l i 2WD diesel 163KM.

LT 2,4l 2WD i 4WD oraz diesle 163KM 2WD i 184KM 4WD.

W LT+ możesz mieć automat do benzyny lub do diesla 2WD.

W LTZ tylko diesel 184KM (manual lub auto) i 3.0 benzyna auto 4WD.

> Felgi ida tak

> -bieda 17"

> -srodek' 18"

> -LX - 19"

Felgi tak samo.

> Co do swiatel to takie sa w kazdej wersji, bieda, srodek i - sprawdzilem

U nas takie światla tylko w LTZ.

> CX na wyzej

> Wersja bieda 2WD (SX) ponizej

> Wersja CX (4WD)

> Wersja LX (4WD)

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U nas odpowiednio LS, LT i LTZ. Jest jesczcze LT+ ale to taka LT z dodatkami.

THX za to, teraz to wreszcie pojalem dla calej gamy Chevywaytogo.gif

> U nas podobnie, tyle że są dwa diesle, 163KM (2WD) i 184KM (4WD).

ta sma pojemnoschmm.gif?[...]

[...].

> W LTZ tylko diesel 184KM (manual lub auto) i 3.0 benzyna auto 4WD.

nie rozumiem GMpad.gif , takombinacja z silnikaminono.gif, bylem gotowy kupic Holden Colorado w tym roku ale nieeeeeeeeeeeeepad.gif, bo takie kombinacje V6 brak, tylko Dieselpad.gif, - "w tej wersji tylko 5% bralo V6" wiec nie ma - normalnie klinet w kara.gif... wiec poszlem i wydalem $$$ w Toyota, zlosnik.gif a GM niech mnie w (pi pi pi pi) pocalujefuckyou-052.giffuckyou-052.giffuckyou-052.gif stracili klienta i $$$www.MessenTools.com-Frutas-fyou2.gif

> Felgi tak samo.

> U nas takie światla tylko w LTZ.

aaa magazyny na EU oprozniajazlosnik.gif

> > Wersja LX (4WD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Właśnie wróciłem z gór. Spalanie na trasie niezależnie od warunków pogodowych utrzymuje się na poziomie ok. 10L/100km. Wychodzi tyle zarówno jadąc w maksymalnym upale na klimie jak i w ulewie i kałużach. Moim zdaniem wynik OK porównując do masy i pojemności oraz uwzględniając ilość bagażu jaką wożę grinser006.gif.

Po zrobieniu sporej ilości km po górskich serpentynach mogę powiedzieć, że to idealny samochód na takie rejony.

Jeżdżąc po mieście czujemy tylko rozmiar samochodu. Na górskich szlakach można docenić dopiero ładnie dobraną sztywność zawieszenia i przełożenia skrzyni biegów. II bieg jest tak dobrany, że na strome podjazdy gdzie osobówki wjeżdżają na I biegu wyjąc silnikiem i tracąc momentami przyczepność, tu wdrapujemy się na II przy 2000 obrotów nie czując żeby silnik cierpiał wink.gif

Fajną robotę robi też hamulec zjazdowy ok.gif Wciskamy guzik i pyk, prędkość zjazdu reguluje samochód.

Ogromny plus za komfort jazdy po nierównościach i ciszę pracy silnika i zawieszenia 893goodvibes.gif Jeździłem po takich zadupiach, że osobówką bym się chyba bał tam wjeżdżać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Czy tylna kanapa jest szeroka w Captivie ? 3 osoby dorosłe albo 2 foteliki i jedna dorosła osoba

> mogą podróżować wygodnie ? Nowa Captiva różni się w środku wymiarami od poprzedniego modelu ?

> Pzdr

Pojęcie wygody jest względne, samochód jest szerszy od kompakta, czy klasy średniej. Więc trzy osoby z tyłu mają wygodniej ale środkowe miejsce nie jest mistrzem komfortu. Wymiary Captivy 1 i 2 są identyczne. Tak naprawdę ten model miał tylko lift. Zmieniono silniki, reflektory i wystrój wnętrza (z przodu) reszta po staremu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozważam czy nadaje się dla rodziny 3+2 zamiast jakiegoś vana typu S-Max, Sharan itp. No i jeszcze kwestia bagażnika, który w Suv nie jest chyba poręczny i duży.

Pozdrawiam

> Pojęcie wygody jest względne, samochód jest szerszy od kompakta, czy klasy średniej. Więc trzy

> osoby z tyłu mają wygodniej ale środkowe miejsce nie jest mistrzem komfortu. Wymiary Captivy 1

> i 2 są identyczne. Tak naprawdę ten model miał tylko lift. Zmieniono silniki, reflektory i

> wystrój wnętrza (z przodu) reszta po staremu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy tylna kanapa jest szeroka w Captivie ? 3 osoby dorosłe albo 2 foteliki i jedna dorosła osoba

> mogą podróżować wygodnie ?

Myślę, że tak. Środkowe miejsce co prawda jakieś super nie będzie ale dzięki temu, że podłoga jest płaska powinno wszystkim być wygodnie

> Nowa Captiva różni się w środku wymiarami od poprzedniego modelu ?

Nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozważam czy nadaje się dla rodziny 3+2 zamiast jakiegoś vana typu S-Max, Sharan itp.

S-max jest z tyłu większy i ma przesuwną kanapę.

> No i jeszcze

> kwestia bagażnika, który w Suv nie jest chyba poręczny i duży.

Płaska podłoga, schowki w niej. Na minus wnęki kół wchodzące do wewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> I przejechane

Dokładnie to już prawie 11000km ale teraz piszę.

Oczywiście wszystko bezproblemowo, silnik zbiera się coraz lepiej, spalanie ciut spadło ok.gif

Pokusiłem się o sprawdzenie czy koreański samochód lubi polską sól...

286568405-dol.JPG

Wniosek? Nie, nie lubią się wzajemnie. Nawet na wydechu nic się nie dzieje.

post-50925-14352518440046_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie to już prawie 11000km ale teraz piszę.

> Oczywiście wszystko bezproblemowo, silnik zbiera się coraz lepiej, spalanie ciut spadło

> Pokusiłem się o sprawdzenie czy koreański samochód lubi polską sól...

> Wniosek? Nie, nie lubią się wzajemnie. Nawet na wydechu nic się nie dzieje.

U mnie po 6 zimach też tragedii nie ma smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.