PrezesAdam Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Podzielę się wrażeniami z jazdy Toyotą GT86 Pozycja za kierownicą prawidłowa, fotele trzymają dobrze i nie utrudniają wsiadania/wysiadania. Nieznacznie lepsze ma może Golf GTI. Siedzi się nisko i nie ma wątpliwości co do tego, że jest to auto sportowe. Widoczność typowa dla takich aut, fajnie ponad linię maski wystają nadkola, są widoczne z wnętrza i pomagają trafić idealnie w zakręt Miejsce z tyłu pomijam Bagażnik - dla 2 osób spokojnie. Mała, ładnie obszyta kierowniczka Wokół kolan z lewej i prawej strony miękkie wstawki - przy przeciążeniach na torze ładnie "łapały" nogi. Skok lewarka - idealnie krótki, lepszy niż w 350Z którego skok dźwigni do tej pory był moim nr1. Sprzęgło działa z przyjemnym mechanicznym oporem, bez problemu można przy przyspieszaniu zapiszczeć kołami jeszcze na 3-cim biegu. Automat zmienia biegi bardzo szybko, ale chyba jednak do charakteru auta nie pasuje. Niby ma możliwość ręcznej zmiany, ale cóż z tego jeśli łopatki obracają się razem z kierownicą i w zakrętach nie ma z nich pożytku. Ponadto, nie pozwala na redukcję, gdy uzna że obroty są za wysokie. W manualu można idealnie hamować silnikiem, a przed zakrętem podciąć tylne koła nieco przedwczesną redukcją i ładnie wrzucić auto w zakręt. Moc 200KM na prostej, czy też przy starcie ze świateł nie poraża, ale auto napędza się sprawnie Trochę brak mi wściekłości jaką przy podobnej mocy ma Civic Type-R ale dla wielu przeciętnych użytkowników liniowo rozwijana moc będzie zaletą. Od 5 tys obrotów silnik ładnie się dokręca. Dźwięk silnika, dodatkowo wzmocniony w kabinie przez wychodzący z dolotu "sound generator" brzmi dobrze, nie ma wątpliwości że to boxer. Przy wyższej stałej prędkości jest trochę za głośno ale to już co kto lubi. Spalania na torze nie mierzyłem, na mieście przy mieści się w 12 litrach ale w tym aucie ma to mniejsze znaczenie W zakrętach autem można robić cuda - jeśli tylko są jakieś umiejętności to auto da mnóstwo frajdy z jazdy. Nisko umieszczony środek ciężkości i dobre wyważenie pozwalają na wiele. Ciasne nawroty przy prędkości 80-100 km/h auto łyka bezbłędnie. Nieco gorzej na mokrej nawierzchni - tam trzeba już bardziej uważać, bo auto chętnie zamiata tyłem. Zawieszenie nie jest przesadnie twarde, prześwit też pozwala na normalną jazdę po naszych drogach. Tu parę słów o systemie VSC+. To tryb ESP który pozwala na trochę więcej, w sam raz aby bezpiecznie "pójść bokiem" i zbytnio nie nawyrabiać Odłączenie całkowite VSC na śliskim i lekko za mocno wciśnięty gaz w zakręcie, skutkowało natychmiastowym "zawinięciem" nawet doświadczonych kierowców obytych z RWD. Jeśli miałbym podsumować wrażenia z jazdy tym autem - na pewno jest to udany samochód. Są emocje, których brak w innych szosowych Toyotach, są wrażenia jakich próżno szukać w hot-hatch'ach. Nawet nie twierdzę, że potrzebne jest tam turbo, jeśli udałoby się softem czy niewielkimi zmianami podnieść moc do ok 230 KM byłoby idealnie. Fajne auto dla potrafiących czerpać radość z jazdy by PrezesAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Twój opis jest zbieżny z moja opinia o tym aucie. Bardzo mnie cieszy ze powstało, choć to nie jest auto dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 jak mi prezes zaoferuje sluzbowke bede wiedzial na co go naciagnac, no przynajmniej bede probowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 > jak mi prezes zaoferuje sluzbowke bede wiedzial na co go naciagnac, no przynajmniej bede probowal A potem dostaniesz limit max 5L/100 w trasie i 7L w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 > A potem dostaniesz limit max 5L/100 w trasie i 7L w mieście. trudno, bede dolewal z wlasnej kiesy. wiem ze przyjemnosci kosztuja przynajmniej jakis inny watek niz "auto rodzinne do ... tys pln" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 fajnie się czyta Kurcze pojeździłbym taką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 > Fajne auto dla potrafiących czerpać radość z jazdy [...] i sie dziwic, ze lud polknal caly zapas na 2012.. Ide pod koniec miesiaca, ale takie posty robia mi jeszcze wiekszy apetyt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 > Kurcze pojeździłbym taką... To w czym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 > [...] i sie dziwic, ze lud polknal caly zapas na 2012.. Ide pod koniec miesiaca, ale takie posty > robia mi jeszcze wiekszy apetyt Spróbuj, ciekaw jestem Twoich wrażeń. Najczęstsza opinia jaką słyszałem do tej pory (i to również od ludzi jeżdżących dużo lepszymi autami) to po prostu "fajne auto". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 masz info czy subaru jest bardziej "twarde" czy tylko "znaczkime na masce" rozni sie od toyoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > masz info czy subaru jest bardziej "twarde" czy tylko "znaczkime na masce" rozni sie od toyoty Są takie informacje, że jest bardziej twarde, ale potwierdzenia na 100% nie mam. Auta schodzą z jednej linii w jednej fabryce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > Odłączenie całkowite VSC na śliskim i lekko za mocno wciśnięty gaz w zakręcie, skutkowało > natychmiastowym "zawinięciem" nawet doświadczonych kierowców obytych z RWD. to akurat chyba nie za dobrze świadczy o tym aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > to akurat chyba nie za dobrze świadczy o tym aucie Raczej o kierowcach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > to akurat chyba nie za dobrze świadczy o tym aucie A kiedys pisałeś, że to dobrze, jeśli auto stawia jakieś wyzwania przed kierowcą, bo to daje satysfakcję, gdy się nad nim zapanuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > A kiedys pisałeś, że to dobrze, jeśli auto stawia jakieś wyzwania przed kierowcą, bo to daje > satysfakcję, gdy się nad nim zapanuje. no jasne że tak, ale skoro ktoś pisze że DOŚWIADCZONEGO kierowcę od razu wyprzedza tył, to świadczy o tym że coś jest nie halo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > no jasne że tak, ale skoro ktoś pisze że DOŚWIADCZONEGO kierowcę od razu wyprzedza tył, to świadczy > o tym że coś jest nie halo Myśle ze z tym doświadczeniem coś było nie tak, bo rzeczywiście doświadczeni kierowcy testowi rożnych magazynów zagranicznych mówią coś wręcz przeciwnego o tym samochodzie - ze ma bardzo dobre maniery przy zbliżaniu się do granic możliwości, a co wiecej staje się lekko podsterowny = zrobienie niezaplanowanego bąka jest bardzo trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > Myśle ze z tym doświadczeniem coś było nie tak, bo rzeczywiście doświadczeni kierowcy testowi > rożnych magazynów zagranicznych mówią coś wręcz przeciwnego o tym samochodzie - ze ma bardzo > dobre maniery przy zbliżaniu się do granic możliwości, Może faktycznie lekko przesadziłem w tym opisie, ale też warunki o których pisałem były specyficzne - mocno nagumowany tor + świeżo padający deszcz i seryjne Micheliny. >a co wiecej staje się lekko podsterowny > = zrobienie niezaplanowanego bąka jest bardzo trudne. To o czym piszesz, jak najbardziej potwierdzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > To w czym problem? W niczym - no dobra to moje wrażenia z jazdy tym autem Wygląda super! Jakby ktoś do porządnego auta sportowego dał znaczek Toyoty... Bo toyoty z założenia nie mogą wyglądać super. A ta wygląda. I to w wielu aspektach W sumie to nawet Ci z Toyoty na to wpadli, bo środku nie ma ani jednego znaczka toyota - nawet na klaksonie fajne linie, wnętrze z bardzo dobrymi fotelami. Trochę dziwnych wstawek z plastiku pomiędzy skórzanymi elementami. No i imitujące aluminium plastikowe obramowania są niezbyt... Ale to nie avensis żeby go oceniać za jakośc ramek wokół liczników. To auto ma dawać radochę i daje - i to jaką Silnik na wolnych obrotach pracuje jak w Yarisie 1.3 Ale im bardziej się go kręci tym bardziej się drze i to ładnie - rasowo się drze Może dla niektórych nawet za bardzo, bo dłuższa szybka jazda może być męcząca. Siedzi się nisko i twardo, siedzenia bardzo dobrze trzymają na boki, są też fajne miękkie bandy po bokach żeby kolana nie latały podczas jazdy po torze Kierownica dobrze leży w rękach, hamulce żylety, ręczny idealnie pod ręką tak aby bez problemu trafić kiedy się ma ochotę poszaleć No i te biegi... zmiana biegów wręcz genialna. Nie wiem czy lewarek wchodzi prosto w skrzynię, ale takie się ma odczucie - doskonale precyzyjne biegi, megakrótkie skoki, mieszanie tym lewarkiem to sama przyjemność. Brawo za to Wg mnie auto stworzone wybitnie dla ludzi lubiących zabawy na torze, tudzież innych mieszkańców rejonow obfitujących w serpentyny, bądź dobre zakręty - samochód w zakrętach prowadzi się super, chociaż IMO tryb sportowy ESP to powinien być tryb podstawowy - pozwala na minimalny uślizg boku, tak aby kierowca poczuł że udało mu sie bokiem polecieć, po czym po minisekundzie... przerywa całą zabawę i wyprowadza auto. Jak dla mine powinien być tam następny level gdzie ten ESP pozwala na dużo więcej. Wyłączać cąłkie mnie próbowałem, bo nie miałem zbytnio gdzie. Jazda na wprost już niestety bez szału - zgadzam się z PrezesemAdamem - zdecydowanie autku brakuje parudziesięciu koni. Poza tym mnie wyruchało jakieś A3 z 4 rurami z tyłu spod świateł... Ale mam wrażenie że w drodze obfitującej w zakręty, to by mogło tylko wąchać spaloną gumę, toyka lubi winkle Podsumowując - fajny gokart dla ludzi lubiących odważny styl jazdy (wdepnąc do dechy na prostej każdy idiota potrafi). Myslę że będzie to super baza do modów i świrnięci Japończycy zaraz zaczną w to turbo wsadzać i wykręcać z tego niesamowite osiągi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 to ja jeszcze dorzucę mój filmik Przepraszam za jakość materiału, ale pod ręką miałem tylko telefon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 w koncu i mnie (btw. latwo nie bylo: jak sie umowilem na jazde to okazalo sie pare dni pozniej ze auto zostalo skasowane i stoi w warsztacie w koncu pojechalem do innego dealera) udalo sie przejechac GT86 w milym damskim towarzystwie zeby wlasnorecznie i wlasnoocznie przekonac sie czy mam o czym myslec czy moge ze spokojem odpuscic Hmmmmm jakby tu powiedziec ... jest niedobrze ... czyli szkoda ze nie mam tyle $$$ Z zewnatrz mi sie podoba, szczegolnie z tylu -> plus nr 1 w srodku fajnie wykonczone (jechalem wersja Prestige czyli podgrzewane fotele polskora/alcantara + nawigacja dotykowa). Ladne zegary z duzym obrotomierzem i predkosciomierzem o "przekreconej" skali, choc gdyby mialy jeszcze cos wiecej niz wskaznik poziomu paliwa i temperatury byloby jeszcze fajniej! -> plus nr 2 moznaby sie troche doczepic ze galeczki i przelaczniki - skandinand w fajnych ksztaltach - sa niestety plastikowe ale poza tym naprawde fajnie. Wykonczenie skora z czerwona nicia + wstawki niby carbonowe zrobilo na mnie mile wrazenie. Zupelnie nie wiem dlaczego Clarkson - ktorego generalnie lubie - tak marudzil w TG na wyglad z zewnatrz i wewnatrz tego auta :?: siedzi sie wygodnie i bardzo nisko, generalnie lubie szorowac tylkiem po asfalcie ale tu zaczalem zastanawiac sie nad podniesieniem fotela ergonomia bdb, wszystko to potrzebne jest do jazdy jest pod reka ->plus nr 3 Zauwazylem 2 miejsca z tylu ale chyba tylko dla malych dzieci Jak dziala radio i navi nie wiem bo prawde mowiac nie interesowalo mnie to jazda czyli to co tygrysy lubia najbardziej 8) Generalnie jak na sportowe auto przystalo wszystko jest zwarte. Tzn. kierownica, uklad hamulcowy pracuja z lekkim wyczuwalnym oporem, lewarek milo lezy w dloni, ma fajny b. krotki skok i przyjemne czucie wskakujacego biegu. Zawieszenie jest dosc sztywne ale bez przegiec, zeby nie bola Krotko mowiac - podoba mi sie! -> plus nr 4 Nawet z wlaczonym ESP uklad na maly uslizg pozwala :D . Z wylaczonym nie jezdzilem poniewaz moje ostatnie doswiadczenia z RWD pochodza sprzed 10+ lat i to z Poloneza a nie chcialem stresowac ladnej Pani z saloonu ktora ze mna jechala :D ani nie chcialem uszkodzic maszyny Silnik. Musze od razu przyznac ze nie jestem fanem bokserow, jezdzilem kiedys troche Foresterem 2.0NA i ten dzwiek raczej mnie wkurzal niz sie podobal, wole R4 szczegolnie hondowski DOHC VTEC Tu jednak dzwiek jest dosc fajny, nie jest mocno bokserowy i nie jest zbyt glosny (2.0 w MX5 ktorym jezdzilem z miesiac temu byl sporo glosniejszy co bylo meczace). Dobra reakcja na gaz, nawet z dosc niskich obrotow, czuc ze auto rwie sie do jazdy Im wyzsze obroty tym jedzie fajniej, VTECowego kopniaka oczywiscie nie ma ale to inne czasy przecie, poza tym zle nie jest! Przy 7krpm zapala sie czerwona kontrolka i slychac pikniecie informujace o koniecznosci rozwazenia zmiany biegu. Jesli nie zastosujemy sie do tej sugestii odciecie nastepuje przy rowno 7.5krpm - dokladnie na granicy czerwonego pola - i jest dosc brutalne. Chcialem ladnie pociagnac do konca na 2ce i niestety zostalem sprowadzony na ziemie. Troche rozczarowala mnie moc a konkretnie jej niedobor, spodziewalem sie jednak lepszego efektu w aucie ktore wazy 100kG albo i mniej niz stara Prelude ktora obecnie jezdze. Dlatego tutaj bedzie tylko 1/2 plusa Najmniej w tym aucie podoba mi sie cena, o czym juz zreszta pisalem -> minus nr 1. Pytalem sie Pani jak sprzedaz - mowila ze jest duze zainteresowanie. Ale chyba jazdami probnymi (auto mialo juz 8500km) bo gdy zapytalem o transakcje to zaczela sie z lekka wić Niemniej jednak gdyby cena zaczynala sie ok jakis 100-110 kpln zamiast 130 - mialbym trudniejszy zgryz tak to jeszcze moge sobie racjonalnie wytlumaczyc ze "fajnie ale za drogo" Pozyjemy zobaczymy ... tymczasem planuje zaliczyc jazde Genesisem Coupe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.