yaboll Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 ostatnio z roznych powodów rzadko pojawiam się na kąciku...więc dziś chcialbym się choć trochę zrehabilitować...zapodaję w związku z tym manual wymiany oleju w skrzyni biegów - na orgu nie ma,a ludzie często pytają... -------------------------------------------------------------- Wymiana oleju w skrzyni biegów C514 - silniki FIRE (zdjęcia dotyczą Punto Mk1,ale w Punto Mk2 jest baaardzo podobnie ): -podnosimy auto/wjeżdzamy na kanał Najlepiej podnieść auto tak,aby przód stał na podwyższeniu - wtedy więcej oleju ścieknie Lokalizujemy korek spustowy oleju - na obudowie mechanizmu różnicowego: Podstawiamy miskę i odkręcamy korek kluczem imbusowym 8... Czekamy,aż olej ścieknie: Zakręcamy korek,opuszczamy auto i lokalizujemy wlew oleju - najlepiej wlewać przez odpowietrznik na wybieraku : Wyciągamy korek za pomocą kombinerek : I takim sposobem mamy odkryty otwór wlewowy: Za pomocą lejka wlewamy dwa litry oleju : Potem wkładamy spowrotem korek odpowietrznika i...cieszymy się lekko pracującym lewarkiem biegów oraz cichą skrzynią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PUNTO21 Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 za FR przyda sie bo musze latem wymienic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GalAnonim Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > ostatnio z roznych powodów rzadko pojawiam się na kąciku...więc > dziś chcialbym się choć trochę zrehabilitować...zapodaję w > związku z tym manual wymiany oleju w skrzyni biegów - na orgu > nie ma,a ludzie często pytają... > -------------------------------------------------------------- > Wymiana oleju w skrzyni biegów C514 - silniki FIRE (zdjęcia dotyczą > Punto Mk1,ale w Punto Mk2 jest baaardzo podobnie ): > -podnosimy auto/wjeżdzamy na kanał > Najlepiej podnieść auto tak,aby przód stał na podwyższeniu - wtedy > więcej oleju ścieknie > Lokalizujemy korek spustowy oleju - na obudowie mechanizmu > różnicowego: > Podstawiamy miskę i odkręcamy korek kluczem imbusowym 8... > Czekamy,aż olej ścieknie: > Zakręcamy korek,opuszczamy auto i lokalizujemy wlew oleju - najlepiej > wlewać przez odpowietrznik na wybieraku : > Wyciągamy korek za pomocą kombinerek : > I takim sposobem mamy odkryty otwór wlewowy: > Za pomocą lejka wlewamy dwa litry oleju : > Potem wkładamy spowrotem korek odpowietrznika i...cieszymy się lekko > pracującym lewarkiem biegów oraz cichą skrzynią Stu krotne dzięki za ten FR. Ja w swoim kropku jestem przed wymianą oleju w skrzyni - od nowego olej nie był wymieniany a autko ma na zegarku 122 000 z małym haczykiem. Z tego co wiem olej powinno sie wymienić po 120 000 (może sie mylę), a więc już czas najwyższy. Ten FR - ek jest the best, po podchodziłem do sprawy jak do jeża. Niech sie tylko zrobi cieplej. I na koniec pytanie. Jakie OLEUM BYŚ POLECIŁ ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Z tego co wiem olej > powinno sie wymienić po 120 000 (może sie mylę), a więc już czas > najwyższy. rozsądnie jest wymieniać max.co 80 kkm... I na koniec pytanie. > Jakie OLEUM BYŚ POLECIŁ ?. Tutela ZC 75 Synth - 39 PLN/l w ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GalAnonim Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > Z tego co wiem olej > rozsądnie jest wymieniać max.co 80 kkm... > I na koniec pytanie. > Tutela ZC 75 Synth - 39 PLN/l w ASO To widać, że w temacie brakło mi rozsądku Wielki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Naprawde Ci się nudziło Ale robota prima sort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilanex Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > ostatnio z roznych powodów rzadko pojawiam się na kąciku...więc > dziś chcialbym się choć trochę zrehabilitować...zapodaję w > związku z tym manual wymiany oleju w skrzyni biegów - na orgu > nie ma,a ludzie często pytają... > -------------------------------------------------------------- > Wymiana oleju w skrzyni biegów C514 - silniki FIRE (zdjęcia dotyczą > Punto Mk1,ale w Punto Mk2 jest baaardzo podobnie ): > -podnosimy auto/wjeżdzamy na kanał > Najlepiej podnieść auto tak,aby przód stał na podwyższeniu - wtedy > więcej oleju ścieknie > Lokalizujemy korek spustowy oleju - na obudowie mechanizmu > różnicowego: > Podstawiamy miskę i odkręcamy korek kluczem imbusowym 8... > Czekamy,aż olej ścieknie: > Zakręcamy korek,opuszczamy auto i lokalizujemy wlew oleju - najlepiej > wlewać przez odpowietrznik na wybieraku : > Wyciągamy korek za pomocą kombinerek : > I takim sposobem mamy odkryty otwór wlewowy: > Za pomocą lejka wlewamy dwa litry oleju : > Potem wkładamy spowrotem korek odpowietrznika i...cieszymy się lekko > pracującym lewarkiem biegów oraz cichą skrzynią Super FR Jak tylko zrobi sie cieplej to zabieram sie do wymiany oleju. P.S. Jaka jest róznica pomiędzy PI a PII?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > Naprawde Ci się nudziło foty stare jak świat...z polowy grudnia... Ale jutro robię znów to samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bastino Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Super dokładne fotki Dobra robota Może kiedyś zgłoszę się do Ciebie na wymiane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > Ale jutro robię znów to samo... czyżby strulec back on road's ?? I co zrobili, z tym dachem ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > czyżby strulec back on road's ?? > I co zrobili, z tym dachem ?? na razie jest dobrze...wszystko wyjdzie w praniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > Z tego co wiem olej > rozsądnie jest wymieniać max.co 80 kkm... > I na koniec pytanie. > Tutela ZC 75 Synth - 39 PLN/l w ASO No to bardzo ładnie ,cena tez niczego sobie tanszy niż Castrol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > No to bardzo ładnie ,cena tez niczego sobie tanszy niż Castrol Castrol 25 PLN/0,5l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > na razie jest dobrze...wszystko wyjdzie w praniu... to super kiedy do BB przyjeżdżacie na pizze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > to super kiedy do BB przyjeżdżacie na pizze niebawem trzeba się wybrać,bo musze kupic u Sosulskiego w Jaworzu kilka gratów do auta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto115 Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Ja też przed zimą zalałem nowy olejek, tutela oczywiście, biegi pomimo takiego mrozu chodza jak masełko, normalnie jakby nówka fura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Brawa za kolejną już FR Z pewnością pomoże przy wymianie oleju w skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafciojuve Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 no teraz to podane na talerzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwin Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 bardzo fajne FR. przyda sie na pewno!!!! bravo Yaboll Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jatza Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Grande FR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 fajne fr tylko mam pytanie: na boku skrzyni jest sruba kontrolna i to chyba przez nia sie wlewa olej... w sumie to w puncie tego sam nie robilem ale juz w innych autach sie z tym spotkalem... pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafacc Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Dobre FR Przyda sie napewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Ładna FR Panie Na wiosne zrobie cos podobnego do skrzyni CVT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nyepi Napisano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 > fajne fr > tylko mam pytanie: > na boku skrzyni jest sruba kontrolna i to chyba przez nia sie wlewa > olej... Ale sposobem Yabola więcej wlizie tak sądze, jak wlewałem przez ten otwór z boku to se auto musiałem przechylić lewarkiem bo tylko (?) 1,5L weszło, poza tym trza mieć szczykawe a tu siup przez lejek i git > w sumie to w puncie tego sam nie robilem ale juz w innych autach sie > z tym spotkalem... > pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 > ostatnio z roznych powodów rzadko pojawiam się na kąciku...więc > dziś chcialbym się choć trochę zrehabilitować...zapodaję w co ty gadasz? udzielasz sie bez przerwy - kazdy tylko yaboll to, yaboll tamto... jest git! > wlewać przez odpowietrznik na wybieraku : > Wyciągamy korek za pomocą kombinerek : a jak ten korek jest ciagle uwalany olejem to co to bedzie oznaczac? chyba nic dobrego, co nie? poza tym - frka miodna - tez mi sie przyda, bo zamiaruje samemu wynienic olej w skrzyni - zawsze to pare zl zostanie w kieszeni... dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 > Za pomocą lejka wlewamy dwa litry oleju : nie za malo? jak wszystko spuscisz to powinno wejsc ciut wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 25 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 > fajne fr > tylko mam pytanie: > na boku skrzyni jest sruba kontrolna i to chyba przez nia sie wlewa > olej... tak się teoretycznie powinno lać,i wtedy wchodzi katalogowo 1,7-1,8l... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 25 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 > nie za malo? jak wszystko spuscisz to powinno wejsc ciut wiecej tak na dobrą sprawę to przez właściwy korek wlewowy wchodzi max.1,8l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 Super bede to przerabial po zimie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
latosinski Napisano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 super sprawa!!! u mnie akurat trzeba wymienić oleum w skrzyni! A co trzeba zrobić ze starym olejem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 > tak na dobrą sprawę to przez właściwy korek wlewowy wchodzi max.1,8l to masz jakas popsuta skrzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 > super sprawa!!! u mnie akurat trzeba wymienić oleum w skrzyni! A co > trzeba zrobić ze starym olejem? Utylizować Stary olej przyjmują na niektórych stacjach paliw, są też specjalistyczne firmy zajmujące się jego utylizacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 26 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 > to masz jakas popsuta skrzynie nie ja jeden Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmilaz Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 U mnie problem z wrzuceniem jedynki i z jedynki na dwójkę już jest ponad 2 lata. Jakoś to przebolewam. W tej sprawie było robione w ASO -wymiana sprzęgła , a prędzej zakładałem nową linkę do sprzęgła. Nic to nie pomogło. Smarowane też były tryby pod mieszkiem gałki zmiany biegów. Też nie pomogło. Tu na forum w tym temacie wyczytałem, że jak TUTELE zapodam to powinno pomóc. Kupiłem TUTELE, zalałem u mechanika - i nic http://autokacik.pl/images/icons/frown.gif frown . Kiedyś ktoś mi mówił, że to możliwe że jakiś sworzęń , taka złączka co wchodzi tam ten metal aby przełączyć bieg. Fakt tak jest , że jak powoli dosłownie powoli na postoju przełączambieg to słysze taki przeciskiwanie sie (stunknięci) w porównaniu do innych samochodów to tak nie ma. Ma ktoś może schemat skrzyni biegów?? Może dałoby rade to zlokalizować. Bo już mnie denerwuje ta zmiana biegów. Najgorsze jest to że jak chce sie pościgać - daję (jakoś jedynkę) i chce szybko na dwójkę a i jest tak ciężko. Właśnie !- ten sam problem mam z wrzuceniem biegu wsteczenego !! - > inne biegi ( w miare ok ) , pomóżcie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radix Napisano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2006 > ostatnio z roznych powodów rzadko pojawiam się na kąciku...więc > dziś chcialbym się choć trochę zrehabilitować...zapodaję w > związku z tym manual wymiany oleju w skrzyni biegów - na orgu > nie ma,a ludzie często pytają... > -------------------------------------------------------------- > Wymiana oleju w skrzyni biegów C514 - silniki FIRE (zdjęcia dotyczą > Punto Mk1,ale w Punto Mk2 jest baaardzo podobnie ): > -podnosimy auto/wjeżdzamy na kanał > Najlepiej podnieść auto tak,aby przód stał na podwyższeniu - wtedy > więcej oleju ścieknie > Lokalizujemy korek spustowy oleju - na obudowie mechanizmu > różnicowego: > Podstawiamy miskę i odkręcamy korek kluczem imbusowym 8... > Czekamy,aż olej ścieknie: > Zakręcamy korek,opuszczamy auto i lokalizujemy wlew oleju - najlepiej > wlewać przez odpowietrznik na wybieraku : > Wyciągamy korek za pomocą kombinerek : > I takim sposobem mamy odkryty otwór wlewowy: > Za pomocą lejka wlewamy dwa litry oleju : > Potem wkładamy spowrotem korek odpowietrznika i...cieszymy się lekko > pracującym lewarkiem biegów oraz cichą skrzynią Pełna rewelacja,Kurcze długo szukałem w necie jak wymienić olej a tu proszę taka dokładna instrukcja!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bastino Napisano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2006 > Pełna rewelacja,Kurcze długo szukałem w necie jak wymienić olej a tu > proszę taka dokładna instrukcja!!! Ale kolega odkopał wątek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radix Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Ale kolega odkopał wątek Siemano ! Jeszcze niejeden odkopie bo mam zaszczyt posiadania od niedawna puntolota 1.Z uwagi ,że trochę wiosen już przejechał to muszę powymieniać kilka rzeczy.Dopiero to auto poznaje ( i Wasze forum)także będę często tu zaglądać POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bastino Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Siemano ! Jeszcze niejeden odkopie bo mam zaszczyt posiadania od > niedawna puntolota 1.Z uwagi ,że trochę wiosen już przejechał to > muszę powymieniać kilka rzeczy.Dopiero to auto poznaje ( i Wasze > forum)także będę często tu zaglądać POZDRAWIAM I tak trzymać Od tego w końcu to forum jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 Ktos ma pomysl co zrobic z objechanym korkiem spustu oleju? Imbus prawie sie przekrecil, a korek ani drgnie. Bedzie sie dalo przyspawac imbus do tej sruby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 Obspawanie powinno pomoc, ewentualnie przed samym odkreceniem mozna jeszcze delikatnie podgrzac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > Ktos ma pomysl co zrobic z objechanym korkiem spustu oleju? Imbus prawie sie przekrecil, a korek > ani drgnie. Bedzie sie dalo przyspawac imbus do tej sruby? Spróbuj wbić większy imbus lub coś przyspawać, potem korek do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > Spróbuj wbić większy imbus lub coś przyspawać, potem korek do wymiany. większy imbus nie pomoże jak już to trzeba torx`a wbijać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 > Obspawanie powinno pomoc, ewentualnie przed samym odkreceniem mozna jeszcze delikatnie podgrzac. Okazalo sie, ze lepszy klucz z grzechotka (Honiton) wystarczyl (wczesniej uzywalem takiego gietego preta, ktory nie wszedl do konca). Wymienilem wlasnie olej pod domem, lezac na sniegu Teraz moze byc juz mroz, biegi beda wchodzic gladziutko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.