Skocz do zawartości

Wymiana oleju w skrzyni - FR


yaboll

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio z roznych powodów crazy.gif rzadko pojawiam się na kąciku...więc dziś chcialbym się choć trochę zrehabilitować...zapodaję w związku z tym manual wymiany oleju w skrzyni biegów - na orgu nie ma,a ludzie często pytają... wink.gif

--------------------------------------------------------------

Wymiana oleju w skrzyni biegów C514 - silniki FIRE (zdjęcia dotyczą Punto Mk1,ale w Punto Mk2 jest baaardzo podobnie wink.gif):

-podnosimy auto/wjeżdzamy na kanał

Najlepiej podnieść auto tak,aby przód stał na podwyższeniu - wtedy więcej oleju ścieknie ok.gif

Lokalizujemy korek spustowy oleju - na obudowie mechanizmu różnicowego:

276327687-Obraz%20004.jpg

Podstawiamy miskę i odkręcamy korek kluczem imbusowym 8...

Czekamy,aż olej ścieknie:

276327687-Obraz%20005.jpg

Zakręcamy korek,opuszczamy auto i lokalizujemy wlew oleju - najlepiej wlewać przez odpowietrznik na wybieraku ok.gif:

276327687-Obraz%20003.jpg

Wyciągamy korek za pomocą kombinerek zlosnik.gif:

276327687-Obraz%20008.jpg

276327687-Obraz%20009.jpg

I takim sposobem mamy odkryty otwór wlewowy:

276327687-Obraz%20010.jpg

Za pomocą lejka wlewamy dwa litry oleju ok.gifzlosnik.gif:

276327687-Obraz%20011.jpg

Potem wkładamy spowrotem korek odpowietrznika i...cieszymy się lekko pracującym lewarkiem biegów oraz cichą skrzynią wink.gif

post-25682-14352467850014_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio z roznych powodów rzadko pojawiam się na kąciku...więc

> dziś chcialbym się choć trochę zrehabilitować...zapodaję w

> związku z tym manual wymiany oleju w skrzyni biegów - na orgu

> nie ma,a ludzie często pytają...

> --------------------------------------------------------------

> Wymiana oleju w skrzyni biegów C514 - silniki FIRE (zdjęcia dotyczą

> Punto Mk1,ale w Punto Mk2 jest baaardzo podobnie ):

> -podnosimy auto/wjeżdzamy na kanał

> Najlepiej podnieść auto tak,aby przód stał na podwyższeniu - wtedy

> więcej oleju ścieknie

> Lokalizujemy korek spustowy oleju - na obudowie mechanizmu

> różnicowego:

> Podstawiamy miskę i odkręcamy korek kluczem imbusowym 8...

> Czekamy,aż olej ścieknie:

> Zakręcamy korek,opuszczamy auto i lokalizujemy wlew oleju - najlepiej

> wlewać przez odpowietrznik na wybieraku :

> Wyciągamy korek za pomocą kombinerek :

> I takim sposobem mamy odkryty otwór wlewowy:

> Za pomocą lejka wlewamy dwa litry oleju :

> Potem wkładamy spowrotem korek odpowietrznika i...cieszymy się lekko

> pracującym lewarkiem biegów oraz cichą skrzynią

Stu krotne dzięki za ten FR. Ja w swoim kropku jestem przed wymianą oleju w skrzyni - od nowego olej nie był wymieniany a autko ma na zegarku 122 000 z małym haczykiem. Z tego co wiem olej powinno sie wymienić po 120 000 (może sie mylę), a więc już czas najwyższy. Ten FR - ek jest the best, po podchodziłem do sprawy jak do jeża. Niech sie tylko zrobi cieplej. I na koniec pytanie. Jakie OLEUM BYŚ POLECIŁ ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem olej

> powinno sie wymienić po 120 000 (może sie mylę), a więc już czas

> najwyższy.

rozsądnie jest wymieniać max.co 80 kkm...

I na koniec pytanie.

> Jakie OLEUM BYŚ POLECIŁ ?.

Tutela ZC 75 Synth ok.gif - 39 PLN/l w ASO zlosnik.gif

276327993-tutela.jpg

post-25682-14352467878587_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio z roznych powodów rzadko pojawiam się na kąciku...więc

> dziś chcialbym się choć trochę zrehabilitować...zapodaję w

> związku z tym manual wymiany oleju w skrzyni biegów - na orgu

> nie ma,a ludzie często pytają...

> --------------------------------------------------------------

> Wymiana oleju w skrzyni biegów C514 - silniki FIRE (zdjęcia dotyczą

> Punto Mk1,ale w Punto Mk2 jest baaardzo podobnie ):

> -podnosimy auto/wjeżdzamy na kanał

> Najlepiej podnieść auto tak,aby przód stał na podwyższeniu - wtedy

> więcej oleju ścieknie

> Lokalizujemy korek spustowy oleju - na obudowie mechanizmu

> różnicowego:

> Podstawiamy miskę i odkręcamy korek kluczem imbusowym 8...

> Czekamy,aż olej ścieknie:

> Zakręcamy korek,opuszczamy auto i lokalizujemy wlew oleju - najlepiej

> wlewać przez odpowietrznik na wybieraku :

> Wyciągamy korek za pomocą kombinerek :

> I takim sposobem mamy odkryty otwór wlewowy:

> Za pomocą lejka wlewamy dwa litry oleju :

> Potem wkładamy spowrotem korek odpowietrznika i...cieszymy się lekko

> pracującym lewarkiem biegów oraz cichą skrzynią

Super FR claps.gif Jak tylko zrobi sie cieplej to zabieram sie do wymiany oleju.

P.S. Jaka jest róznica pomiędzy PI a PII??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajne fr

> tylko mam pytanie:

> na boku skrzyni jest sruba kontrolna i to chyba przez nia sie wlewa

> olej...

Ale sposobem Yabola więcej wlizie biglaugh.gif tak sądze, jak wlewałem przez ten otwór z boku to se auto musiałem przechylić lewarkiem bo tylko (?) 1,5L weszło, poza tym trza mieć szczykawe a tu siup przez lejek i git

> w sumie to w puncie tego sam nie robilem ale juz w innych autach sie

> z tym spotkalem...

> pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio z roznych powodów rzadko pojawiam się na kąciku...więc

> dziś chcialbym się choć trochę zrehabilitować...zapodaję w

co ty gadasz? udzielasz sie bez przerwy - kazdy tylko yaboll to, yaboll tamto... jest git!

> wlewać przez odpowietrznik na wybieraku :

> Wyciągamy korek za pomocą kombinerek :

a jak ten korek jest ciagle uwalany olejem to co to bedzie oznaczac? chyba nic dobrego, co nie?

poza tym - frka miodna - tez mi sie przyda, bo zamiaruje samemu wynienic olej w skrzyni - zawsze to pare zl zostanie w kieszeni...

dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajne fr

> tylko mam pytanie:

> na boku skrzyni jest sruba kontrolna i to chyba przez nia sie wlewa

> olej...

tak się teoretycznie powinno lać,i wtedy wchodzi katalogowo 1,7-1,8l...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> super sprawa!!! u mnie akurat trzeba wymienić oleum w skrzyni! A co

> trzeba zrobić ze starym olejem?

Utylizować ok.gif Stary olej przyjmują na niektórych stacjach paliw, są też specjalistyczne firmy zajmujące się jego utylizacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

U mnie problem z wrzuceniem jedynki i z jedynki na dwójkę już jest ponad 2 lata. Jakoś to przebolewam. W tej sprawie było robione w ASO -wymiana sprzęgła , a prędzej zakładałem nową linkę do sprzęgła.

Nic to nie pomogło. Smarowane też były tryby pod mieszkiem gałki zmiany biegów. Też nie pomogło. Tu na forum w tym temacie wyczytałem, że jak TUTELE zapodam to powinno pomóc. Kupiłem TUTELE, zalałem u mechanika - i nic http://autokacik.pl/images/icons/frown.gif

frown . Kiedyś ktoś mi mówił, że to możliwe że jakiś sworzęń , taka złączka co wchodzi tam ten metal aby przełączyć bieg.

Fakt tak jest , że jak powoli dosłownie powoli na postoju przełączambieg to słysze taki przeciskiwanie sie (stunknięci) w porównaniu do innych samochodów to tak nie ma.

Ma ktoś może schemat skrzyni biegów?? Może dałoby rade to zlokalizować. Bo już mnie denerwuje ta zmiana biegów.

Najgorsze jest to że jak chce sie pościgać - daję (jakoś jedynkę) i chce szybko na dwójkę a i jest tak ciężko.

Właśnie !- ten sam problem mam z wrzuceniem biegu wsteczenego !! - > inne biegi ( w miare ok ) , pomóżcie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> ostatnio z roznych powodów rzadko pojawiam się na kąciku...więc

> dziś chcialbym się choć trochę zrehabilitować...zapodaję w

> związku z tym manual wymiany oleju w skrzyni biegów - na orgu

> nie ma,a ludzie często pytają...

> --------------------------------------------------------------

> Wymiana oleju w skrzyni biegów C514 - silniki FIRE (zdjęcia dotyczą

> Punto Mk1,ale w Punto Mk2 jest baaardzo podobnie ):

> -podnosimy auto/wjeżdzamy na kanał

> Najlepiej podnieść auto tak,aby przód stał na podwyższeniu - wtedy

> więcej oleju ścieknie

> Lokalizujemy korek spustowy oleju - na obudowie mechanizmu

> różnicowego:

> Podstawiamy miskę i odkręcamy korek kluczem imbusowym 8...

> Czekamy,aż olej ścieknie:

> Zakręcamy korek,opuszczamy auto i lokalizujemy wlew oleju - najlepiej

> wlewać przez odpowietrznik na wybieraku :

> Wyciągamy korek za pomocą kombinerek :

> I takim sposobem mamy odkryty otwór wlewowy:

> Za pomocą lejka wlewamy dwa litry oleju :

> Potem wkładamy spowrotem korek odpowietrznika i...cieszymy się lekko

> pracującym lewarkiem biegów oraz cichą skrzynią

Pełna rewelacja,Kurcze długo szukałem w necie jak wymienić olej a tu proszę taka dokładna instrukcja!!! claps.gif

post-79067-14352473301682_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale kolega odkopał wątek

Siemano ! Jeszcze niejeden odkopie smile.gif bo mam zaszczyt posiadania od niedawna puntolota 1.Z uwagi ,że trochę wiosen już przejechał to muszę powymieniać kilka rzeczy.Dopiero to auto poznaje ( i Wasze forum)także będę często tu zaglądać wink.gif POZDRAWIAM waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siemano ! Jeszcze niejeden odkopie bo mam zaszczyt posiadania od

> niedawna puntolota 1.Z uwagi ,że trochę wiosen już przejechał to

> muszę powymieniać kilka rzeczy.Dopiero to auto poznaje ( i Wasze

> forum)także będę często tu zaglądać POZDRAWIAM

I tak trzymać ok.gif Od tego w końcu to forum jest smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 2 tygodnie później...

> Obspawanie powinno pomoc, ewentualnie przed samym odkreceniem mozna jeszcze delikatnie podgrzac.

Okazalo sie, ze lepszy klucz z grzechotka (Honiton) wystarczyl (wczesniej uzywalem takiego gietego preta, ktory nie wszedl do konca). Wymienilem wlasnie olej pod domem, lezac na sniegu grinser006.gif

Teraz moze byc juz mroz, biegi beda wchodzic gladziutko yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.