wodzu Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 Czy ktoś z AK użytkuje ten silnik ? Jakie opinie ? Spalanie ? Rozrząd jest w nim słaby podobno, co jeszcze ? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 powiem tyle ze mamy w firmie rcz'tki z tym silnikeim 200 konne i doopy nie urywa jak dotad byly tolko problemy z rozciekajacymi sie obudowami termostatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 > Czy ktoś z AK użytkuje ten silnik ? Jakie opinie ? Spalanie ? Rozrząd jest w nim słaby podobno, co > jeszcze ? > Pzdr jeszcze powiedz ile koni czy 200 czy 156 słaby rozrząd niby jedzie ale szału nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 > jeszcze powiedz ile koni czy 200 czy 156 > słaby rozrząd niby jedzie ale szału nie ma. Wytlumacz prosze jak 200KM niby jedzie? To juz jest spora moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 > Wytlumacz prosze jak 200KM niby jedzie? To juz jest spora moc. To zależy na ile masy przypada i jak efektywnie jest wykorzystane przez napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 > To zależy na ile masy przypada i jak efektywnie jest wykorzystane przez napęd. Wiecej niz 1,3t nie wazy. Wiec skoro takie same auto bez turbo jakies max 140KM jezdzi przyzwoicie to 200KM juz nie? W PL wiekszosc aut ma ponizej 120KM wiec to jest IMO rakieta na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 Tutaj poczytaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 > Wiecej niz 1,3t nie wazy. Wiec skoro takie same auto bez turbo jakies max 140KM jezdzi przyzwoicie > to 200KM juz nie? W PL wiekszosc aut ma ponizej 120KM wiec to jest IMO rakieta na drodze. Ja to odebrałem raczej ze słabo jeździ jak ba 200 KM. A tak btw ten silnik w mini cooper s ztcp 186 KM zrobił na mnie pozytywne wrażenie. Chciał jechać. Niestety jego słaba strona są niskie obroty (poniżej 1300) ciekaw jestem jak sie sprawuje z asb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 > Wytlumacz prosze jak 200KM niby jedzie? To juz jest spora moc. w citroenie ds4 z racji na wagę jak i wysokość auta (duże opory powietrza) jest tak sobie bez rewelacji 204km z silnika 2,7 hdi jedzie dużo lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 > Chciał jechać. Niestety jego słaba strona są niskie > obroty (poniżej 1300) ciekaw jestem jak sie sprawuje z asb. Rany, ale minus. Jak czesto jezdzisz ponizej 1300rpm?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 > w citroenie ds4 z racji na wagę jak i wysokość auta (duże opory powietrza) jest tak sobie bez > rewelacji 204km z silnika 2,7 hdi jedzie dużo lepiej Czyli co lepszy 1.6 16V no litosci 200KM to juz jest spora wartosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 > Rany, ale minus. Jak czesto jezdzisz ponizej 1300rpm?? Przez 70 procent czasu w mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 2 Września 2012 Udostępnij Napisano 2 Września 2012 > Przez 70 procent czasu w mieście. Bo masz diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Września 2012 Udostępnij Napisano 2 Września 2012 > Bo masz diesla i automat. Jak jezdze w kapeluszu po miescie to moja wolnossaca benzyna tez zadko wychyla sie ponad 1500 obr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 2 Września 2012 Udostępnij Napisano 2 Września 2012 > i automat. > Jak jezdze w kapeluszu po miescie to moja wolnossaca benzyna tez zadko wychyla sie ponad 1500 obr Oczywiscie. Ale jest to generalnie toczenie sie, utrzymywanie niewielkich miejskich predkosci bez obciazania silnika. A wowczas silnik THP nie ma tez zadnego problemu...on tylko (podobnie jak chyba 99% silnikow benzynowych) nie lubi obciazenia przy tych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 2 Września 2012 Udostępnij Napisano 2 Września 2012 > i automat. > Jak jezdze w kapeluszu po miescie to moja wolnossaca benzyna tez zadko wychyla sie ponad 1500 obr I przyspieszenie ze świateł do 50km/h jakieś 2 minuty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 2 Września 2012 Udostępnij Napisano 2 Września 2012 > I przyspieszenie ze świateł do 50km/h jakieś 2 minuty. Tacy kierowcy to jedna z głównych przyczyn korków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Września 2012 Udostępnij Napisano 2 Września 2012 > Oczywiscie. Ale jest to generalnie toczenie sie, utrzymywanie niewielkich miejskich predkosci bez > obciazania silnika. A wowczas silnik THP nie ma tez zadnego problemu...on tylko (podobnie jak > chyba 99% silnikow benzynowych) nie lubi obciazenia przy tych obrotach. Mam wrażenie ze fiatowski 1,4 t 150 KM zachowuje sie znacznie lepiej przy takich obrotach. Nie wspominając o 2.0 BMW ktory ma tu już maks momentu. Generalnie chodzi o to aby zachować przy tych obrotach (które dodam są zalecane przez producenta ) jakis margines przyspieszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Września 2012 Udostępnij Napisano 2 Września 2012 > I przyspieszenie ze świateł do 50km/h jakieś 2 minuty. Napisalem zadko wiec nie oznacza to ze nigdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Września 2012 Udostępnij Napisano 2 Września 2012 > Tacy kierowcy to jedna z głównych przyczyn korków spokojna twoja rozczochrana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Września 2012 Udostępnij Napisano 2 Września 2012 > chyba 99% silnikow benzynowych) nie lubi obciazenia przy tych obrotach. Od tego jest automat ktory dba aby nie obciazac silnika na niskich obr i redukuje biegi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 > Generalnie chodzi o to aby zachować przy > tych obrotach (które dodam są zalecane przez producenta ) jakis margines przyspieszania. I zameczac przy tym uklad korbowo-tlokowy W silnikach T i tak bedzie to zalezalo tylko i wylacznie od wstawania sprezarki. Widocznie we Fiacie wstaje nieco szybciej. Mini z tym 1.6 budzi sie od 1500-1600 czyli jak najbardziej akceptowalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 > I zameczac przy tym uklad korbowo-tlokowy > W silnikach T i tak bedzie to zalezalo tylko i wylacznie od wstawania sprezarki. Widocznie we > Fiacie wstaje nieco szybciej. Mini z tym 1.6 budzi sie od 1500-1600 czyli jak najbardziej > akceptowalnie. Jestem pierwszym przeciwnikiem ciśnienia gazu na niskich obrotach. Jednak czym innym jest ciśniecie do deski a czym innym drobne korekty prędkości. W granicach tego gdzie nawet automat by nie zredukował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 > Jestem pierwszym przeciwnikiem ciśnienia gazu na niskich obrotach. Jednak czym innym jest ciśniecie > do deski a czym innym drobne korekty prędkości. W granicach tego gdzie nawet automat by nie > zredukował. Tak naprawde tym co bardzo wkurza w tym silniku (przynajmniej w Mini) jest nie to, ze nie bardzo chce jechac ponizej 1500rpm ale ze szarpie w okolicach 1000rpm, np przy czolganiu sie w korku bardzo trudno minimalnie dodac badz ujac gazu bo skacze. A niby bezposredni wtrysk i elektroniczna przepustnica wiec nie powinno byc takich problemow a dawkowanie powinno byc bardzo dokladne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 > Tak naprawde tym co bardzo wkurza w tym silniku (przynajmniej w Mini) jest nie to, ze nie bardzo > chce jechac ponizej 1500rpm ale ze szarpie w okolicach 1000rpm, np przy czolganiu sie w korku > bardzo trudno minimalnie dodac badz ujac gazu bo skacze. A niby bezposredni wtrysk i > elektroniczna przepustnica wiec nie powinno byc takich problemow a dawkowanie powinno byc > bardzo dokladne. Tego akurat nie przypominam sobie. Ale głownie korzystalem z obrotów pow 4 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 > Tego akurat nie przypominam sobie. Ale głownie korzystalem z obrotów pow 4 tys. Tez sie tak raczej staram Ale korki w Wwa zdarzaja sie raczej czesto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczmar Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 > Czy ktoś z AK użytkuje ten silnik ? Jakie opinie ? Spalanie ? Rozrząd jest w nim słaby podobno, co > jeszcze ? > Pzdr C4 Picasso rocznik 2011 (156KM) - obecnie 21 tys. km przejechane. Od razu zaznaczam, że żaden ze mnie ekspert samochodowy a doświadczenie mam jedynie z autami na "F" (2 razy PF126, CC900, Punto 1.2 60KM, Xsara Picasso 1.6 - 110KM i teraz C4 Picasso). Z powyższego chyba jasno wynika, że obecne C4 jeździ lepiej niż poprzednicy. Co do awaryjności - trudno coś powiedzieć bo auto jeszcze młode i jak dotąd, odpukać, nic się nie dzieje. Opinie z "Internetu" nt. aut na "F" i dodatkowo dot. silników THP były mi z grubsza znane, jednakowoż osobiście złe doświadczenia miałem jedynie z drugim PF 126p. Podobno rozrząd w THP ma czy też miał jakąś wadę. Mam nadzieję, że nieprędko się sam o tym przekonam. Zresztą ponoć coś tam poprawiono w międzyczasie. Szukałem informacji w sieci na ten temat, ale z tego co widzę większość wypowiadających się jedynie powiela gdzieś zasłyszane czy przeczytane newsy. Do tego newsy te w większości dotyczą lat przed 2011. Ponieważ jak napisałem, żaden ze mnie fachura, a C4 podobało mi się, ryzyko przyjąłem na klatę. Zobaczymy co będzie dalej. Co do spalania - na razie: miasto (9-10 l / 100km) autostrada (7-9 l/100 zależnie od prędkości - powiedzmy 130 - 150km/h) cruising pozamiejski - da się chyba zejść poniżej 7 l/100 W C4 Picasso jest tak, że z tym silnikiem jest dostępna jedynie zautomatyzowana skrzynia biegów MCP/EGS. I tu nie ma przebacz - trzeba się z tym ustrojstwem polubić/przyzwyczaić. Jak pisałem wyżej rajdowiec ze mnie żaden - auto służy do dojazdów do pracy i kilka razy do roku dłuższa trasa PL-NL (całość po autostradzie) 4 osobową rodzinką. Pomijając wyczyny skrzyni EGS, w porównaniu z poprzednimi autami, C4 THP ładnie ciągnie już od niskich obrotów (1400 rpm). Jak trzeba przyspieszyć to też nie narzekam. Vmax w teorii 204 km/h (rzekomo elektroniczny limit). Po testach na niemieckiej autobahnie stwierdzam, że do190km/h ciągnie bez specjalnego wysiłku, dalej jest już słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczmar Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 > Tak naprawde tym co bardzo wkurza w tym silniku (przynajmniej w Mini) jest nie to, ze nie bardzo > chce jechac ponizej 1500rpm ale ze szarpie w okolicach 1000rpm, np przy czolganiu sie w korku > bardzo trudno minimalnie dodac badz ujac gazu bo skacze. A niby bezposredni wtrysk i > elektroniczna przepustnica wiec nie powinno byc takich problemow a dawkowanie powinno byc > bardzo dokladne. W C4 Picasso (THP 156) absolutnie nie stwierdzam tego typu objawów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 > W C4 Picasso (THP 156) absolutnie nie stwierdzam tego typu objawów No to dobrze, bo w Mini sa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.