donPablito Napisano 13 Września 2012 Udostępnij Napisano 13 Września 2012 Pany, sprzedałem stary zawias i nie pomierzyłem a chcę na nowym też zrobić i stąd moje pytanie, jaki trzeba zrobić wymiar otworu na śrubę w amortyzatorze aby uzyskać 1.5-2 stopnie negatywu?? Gdzieś to ktoś już opisywał ale totalnie nie mogę znaleźć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MattRallyFAN Napisano 13 Września 2012 Udostępnij Napisano 13 Września 2012 Dobre pytanie. Z chęcią poczekam na fachową odpowiedź . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2012 A tu cisza... No nic, jadę na Wisłę, może po powrocie ludzie dobrej woli coś napiszą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Września 2012 Udostępnij Napisano 13 Września 2012 > Pany, sprzedałem stary zawias i nie pomierzyłem a chcę na nowym też zrobić i stąd moje pytanie, > jaki trzeba zrobić wymiar otworu na śrubę w amortyzatorze aby uzyskać 1.5-2 stopnie > negatywu?? Gdzieś to ktoś już opisywał ale totalnie nie mogę znaleźć... A to nie mozesz policyc? Trygonometria byla w szkole podstawowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyfilip Napisano 14 Września 2012 Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lata155 Napisano 14 Września 2012 Udostępnij Napisano 14 Września 2012 > A to nie mozesz policyc? Trygonometria byla w szkole podstawowej. z ciekawosci sie zastanowilem jak to policzyc i wedlug mnie wymiar ktorego kolega szuka to sin(alfa)*b gdzie alfa to zadany kat pochylenia koła a wymiar b to wymiar od osi otworu z ktorego robimy fasolke do podloza, przy zalozeniu ze fasolka nie bedzie pozioma tylko skierowana lekko w dol (styczna do okregu) co Wy na to?? moze ktos pomierzy i policzy?? pozdr edit: obliczenia zakladaja, ze otwor z ktorego robimy fasolke jak i "kierunek robienia fasolki" jest taki jak na obrazku, ktory dodal rallyfilip, tylko nie poziomo a stycznie do okregu(roznica bardzo niewielka bedzie) i oczywiscie wymiar x to bedzie wymiar od osi otworu seryjnego do osi otworu ktory dalby wymagany kat pochylenia kola alfa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n0n Napisano 14 Września 2012 Udostępnij Napisano 14 Września 2012 fasolka: 2xwielkość otworu na zewnątrz no chyba, że chcesz dokładnie obliczyć na -2st ale lepiej zrobić większe i ustawić na żądany kąt i zastosować Monroe Magic Camber albo po ustawieniu zaspawać śrubę (a dokładnie tylko złapać, żeby dało się łatwo odciąć) bo kat się potrafi rozjechać na dziurach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 14 Września 2012 Udostępnij Napisano 14 Września 2012 > fasolka: 2xwielkość otworu na zewnątrz no chyba, że chcesz dokładnie obliczyć na -2st ale lepiej > zrobić większe i ustawić na żądany kąt i zastosować Monroe Magic Camber albo po ustawieniu > zaspawać śrubę (a dokładnie tylko złapać, żeby dało się łatwo odciąć) bo kat się potrafi > rozjechać na dziurach JAk Ci sie sruby luzuja na dziurach to nie chce wiedziec jak masz caly zawias poskrecany ....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 17 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2012 > A to nie mozesz policyc? Trygonometria byla w szkole podstawowej. Dzięki za pomoc. Właśnie o takie pomocne posty mi chodziło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 17 Września 2012 Udostępnij Napisano 17 Września 2012 > Dzięki za pomoc. Właśnie o takie pomocne posty mi chodziło... Stary, nie oslabiaj mnie.... tgL=B/A B=AtgL A - odleglosc miedzy osiami srub mocujacych zwrotnice B - poszukiwany wymiar L - kąt o który chcesz pochylic dodatkowo kolo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 17 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2012 > Stary, nie oslabiaj mnie.... Stary, doceniam to że jesteś pomocny, i że są tu ludzie którzy bezinteresownie pomagają, ale nie w ten sposób... No offence... Dzięki wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 17 Września 2012 Udostępnij Napisano 17 Września 2012 > Stary, doceniam to że jesteś pomocny, i że są tu ludzie którzy bezinteresownie pomagają, ale nie w > ten sposób... > No offence... > Dzięki wszystkim za pomoc Sluchaj, ale ja to wymyslilem na poczekaniu, a wymyslenie tego zajelo mi doslownie chwile. Warto czasami chwile sie zastanowic nad tym, co sie chce osiagnac i jakie sie ma dane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 17 Września 2012 Udostępnij Napisano 17 Września 2012 > JAk Ci sie sruby luzuja na dziurach to nie chce wiedziec jak masz caly zawias poskrecany ....... Nie tyle luzują co śruba pływa w fasolce bo nawet dociągnięcie poza zakres Nm nie utrzyma jej na miejscu na naszych drogach Dobry punktowy szczep magiem rozwiązuje problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 17 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2012 > Nie tyle luzują co śruba pływa w fasolce bo nawet dociągnięcie poza zakres Nm nie utrzyma jej na > miejscu na naszych drogach > Dobry punktowy szczep magiem rozwiązuje problem Hmmm... No to na poprzednim zawiasie (PZM + Eibach) miałem na fasolkach ustawione kąty, i jedno ustawienie na wiosnę, cały sezon w KJS-ach i nic się nie przestawiało, a lekko to ten zawias nie miał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 > Nie tyle luzują co śruba pływa w fasolce bo nawet dociągnięcie poza zakres Nm nie utrzyma jej na > miejscu na naszych drogach > Dobry punktowy szczep magiem rozwiązuje problem Nigdy w zyciu nie ma prawa sie odkrecic chyba ze skrecone sruba meblowa. Mam u siebie od poczatku ustawione katy z przodu na minusie, zawias ustawiony na najtwardszy i nigdy bym nawet nie pomyslal ze gdzies w jakis warunkach moze sie to poluzowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n0n Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 > JAk Ci sie sruby luzuja na dziurach to nie chce wiedziec jak masz caly zawias poskrecany ....... Nie napisałem, że mi się luzują U mnie akurat jest wszystko ok , a patent ze spawem przeczytałem kiedyś na forum rally Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 5 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2012 Dla potomnych - 1 mm rozwiertu otworu górnego dało mi 1 stopień pochylenia. Zakładając że fabrycznie ma on 0.4 stopnia czyli de facto 1 mm pozwala uzyskać 0.6 stopnia pochylenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 7 Października 2012 Udostępnij Napisano 7 Października 2012 > Nie napisałem, że mi się luzują U mnie akurat jest wszystko ok , a patent ze spawem przeczytałem > kiedyś na forum rally Forum jakis paranoikow. Przy takim toku myslenia niedlugo bedziemy spawac kola do piast bo moze sie poluzowac ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n0n Napisano 7 Października 2012 Udostępnij Napisano 7 Października 2012 > Forum jakis paranoikow. Przy takim toku myslenia niedlugo bedziemy spawac kola do piast bo moze sie > poluzowac ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 7 Października 2012 Udostępnij Napisano 7 Października 2012 > Forum jakis paranoikow. Przy takim toku myslenia niedlugo bedziemy spawac kola do piast bo moze sie > poluzowac ...... Niestety, to nie przesada. Widziałem jak się wszystko rozjechało w czasie jazdy na torze i to wcale nie u konia teścia brata. W aucie forumowicza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Niestety, to nie przesada. Widziałem jak się wszystko rozjechało w czasie jazdy na torze i to wcale > nie u konia teścia brata. > W aucie forumowicza. w takim razie tzreba znalesc przyczyne tego ze sie poluzowala. Zniszczony gwint lub nakretka innej opcji nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lata155 Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Forum jakis paranoikow. Przy takim toku myslenia niedlugo bedziemy spawac kola do piast bo moze sie > poluzowac ...... moze poprostu nie wiesz co to sa warunki rajdowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > moze poprostu nie wiesz co to sa warunki rajdowe... Ja za to wiem co to są warunki rajdowe bo tylko do tego używam mojego CC i wiem że jak jest wszystko poprawnie zrobione, czyli "zdrowe" śruby i nakrętki (wymieniane na nowe a nie dokręcane po 10-15 razy) i dobrze wszystko skręcone to nic się nie rozjeżdża... Nawet na zawiasie PZM + Eibach który jest mega twardy i po dziurskach dawał rade i nic się nie działo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Ja za to wiem co to są warunki rajdowe bo tylko do tego używam mojego CC i wiem że jak jest > wszystko poprawnie zrobione, czyli "zdrowe" śruby i nakrętki (wymieniane na nowe a nie > dokręcane po 10-15 razy) i dobrze wszystko skręcone to nic się nie rozjeżdża... Nawet na > zawiasie PZM + Eibach który jest mega twardy i po dziurskach dawał rade i nic się nie > działo... Tak czy siak widziałem i reanimowałem cc do następnego startu bo się przestawiło na fasolce. Jechane było na Michałach po torze rc w Toruniu. P.S. PZM to faktycznie beton, ale z Eibachami to chyba tak z rozpędu napisałeś, że twarde. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Tak czy siak widziałem i reanimowałem cc do następnego startu bo się przestawiło na fasolce. > Jechane było na Michałach po torze rc w Toruniu. Coś musiało być nie tak - komisja śledcza musiała by to ustalić... > PZM to faktycznie beton, ale z Eibachami to chyba tak z rozpędu napisałeś, że twarde. A nie są twarde z Eibachem?? Twardsze są chyba tylko H&R-y... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Coś musiało być nie tak - komisja śledcza musiała by to ustalić... > A nie są twarde z Eibachem?? Twardsze są chyba tylko H&R-y... Może tak: 1. IMO PZM jest twardy. 2. Eibachy uważam za dość miękkie springi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Może tak: > 1. IMO PZM jest twardy. > 2. Eibachy uważam za dość miękkie springi. Hmmm... Zaciekawiło mnie to Co jest twardszego od Eibach-a?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > moze poprostu nie wiesz co to sa warunki rajdowe... nie ale wiem jakie druciarstwo sie uprawia .... ktos idzie na latwizne bo nie potrafi lub nie chce znalesc przyczyny luzujacych sie srub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > Hmmm... Zaciekawiło mnie to > Co jest twardszego od Eibach-a?? IMO OMP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 10 Października 2012 Udostępnij Napisano 10 Października 2012 > Hmmm... Zaciekawiło mnie to > Co jest twardszego od Eibach-a?? hr, kw, omp, pospring. eibach wybiera dobrze, nie jest twardy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Tak tylko dodam patent od pewnego "inżyniera", po ustawieniu kątów nakrętki przyłapujemy migomatem do amortyzatora, można rozkręcać i skręcać ponownie i kąty pozostają niezmienione... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 Albo zrobić to tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2012 Ooooo... Dobry patent Nie luzuje się to to?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 13 Października 2012 Udostępnij Napisano 13 Października 2012 > Ooooo... Dobry patent > Nie luzuje się to to?? w sumie pablito patrz, nie poluzuje się w strone budy, a wdruga jakby co to i tak po hopie w razie w i tak wróci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > w sumie pablito patrz, nie poluzuje się w strone budy, a wdruga jakby co to i tak po hopie w razie > w i tak wróci Sluchaj chlopakow - jak mowio ze sie poluzuje to sie poluzuje, Przyspawac czeba! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Sluchaj chlopakow - jak mowio ze sie poluzuje to sie poluzuje, Przyspawac czeba! Ja mam u siebie śruby monroe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Ja mam u siebie śruby monroe Jest piniondz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Jest piniondz... do clio w angli kosztują 3 x mniej z wysyłką niż w pl do seicento Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.