G.O.A.T. Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 Mam taki drobny problem, ze koła letnie to 18'' a na zimę by się przydało coś mniejszego np. 16''. Czy to prawda, że do tego modelu nie pasują felgi od innych modeli BMW? W salonie zaproponowali promocujną cenę za koła zimowe, która jest dość zaporowa. Czy może polecacie jakiegoś producenta gdzie stosunek jakości do ceny jest na dobrym poziomie. Widziałem kilka kompletów nówek za około 2000zł ze znaczkami BMW, M czy co tylko ale wyglądały na produkcję plastelinową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 Determinuje to szerokosc tarczy, mniejsze mogą poprostu nie wejsc - tak jak do 330d e46 minimum to 16" zobacz w katalogu (np realoem) jakie felgi pasują. nie psuj auta nie oryginalnymi felgami - rozwaz uzywane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 tak jak kolega napisał, wielkosć hamulców (tarcza zacisk) decyduje jakie najmniejsze felgi można włozyc. Nie wiem jaką masz wersje auta i czy masz podstawowe koła do tej wersji czy z pakietu "większy wypas" wtedy możesz dobrać mniejsze podstawowe koła do danego modelu. Jesli masz 18" to jestem pewien, że 17" też występują. o 16" to chyba możesz zapomnieć. Osobiście skupiłbym się tylko i wyłącznie na felgach oryginalnych i to przewidzianych do X3, poszukaj na allegro jakiś lekko używanych, najlepiej z oponami, jest tego troche. Jeśli jesteś zainteresowany to mam w Szczecinie gości, który sprzedaje felgi i opony i bierze też kompletne zestawy bezposrednio z BMW z Niemiec. Czasem jest jakaś promocja na jakiś zestaw + dodatkowo ma nienajgorsze rabaty. Kupowaliśmy 3 lata temu komplet kół zimowych do X6, wszystko było ok, pocisnij z ceną, powiedz, że masz kontakt od kolegi z Łodzi i że mówił, ze zawsze daje dobrą cene. Popatrz też na jego promocje, ma też felgi robione na wzór BMW albo bardzo podobne, które nie są chińskimi plastelinkami. ZENDER Szczecin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Teraz są 18'' więc przejście na 16'' może być bolesna dla oczu Natek, dzięki za namiary. Właśnie rozmawiałem z facetem... nie wiem kto był po drugiej stornie ale megagość, całą historię poznałem, info o zmianach na rynku, dostępności opon, felg, zmianach systemowych itp. Cena ok, musze tylko pomysleć które Wybór baaardzo skromy, nic z felg nie pasuje z innych modeli BMW a do tego opony runflaty Masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Teraz są 18'' więc przejście na 16'' może być bolesna dla oczu ja mam 18ki na lato i 16ki na zime, ale moze po tej zimie tez cos mniejszego wrzuce na lato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychuk Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Teraz są 18'' więc przejście na 16'' może być bolesna dla oczu będzie bolało, mam zestaw 19 lato/ 18 zima i jakoś tak dziwnie wygląda na tych zimowych > Natek, dzięki za namiary. Właśnie rozmawiałem z facetem... nie wiem kto był po drugiej stornie ale > megagość, całą historię poznałem, info o zmianach na rynku, dostępności opon, felg, zmianach > systemowych itp. > Cena ok, musze tylko pomysleć które > Wybór baaardzo skromy, nic z felg nie pasuje z innych modeli BMW a do tego opony runflaty > Masakra. tak z ciekawości, czemu nie pasuje? patrząc po et to nie ma dramatu i od 1, 3, x1, x3 powinny pasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Ja sie nie znam. Juz drugi Pan powiedział że BMW coś strasznie namieszało z kołami i jest problem. Że zbyt młody model i nie ma niczego ciekawego na rynku i tak po prawdzie liczyć mozna na oryginały BMW dedykowane do modelu. A opony to generalnie tylko dwa modele do wyboru, Conti albo chyba Uniroyal. W Imprezie zimę spędzam na 16'' i jest optymalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Teraz są 18'' więc przejście na 16'' może być bolesna dla oczu sprawdzilem, najmniejsze montowane są 17", 16" nawet gdyby się zmieściły wizualnie byłyby za male > Natek, dzięki za namiary. Właśnie rozmawiałem z facetem... nie wiem kto był po drugiej stornie ale > megagość, całą historię poznałem, info o zmianach na rynku, dostępności opon, felg, zmianach > systemowych itp. gość "super, jasne, fajnie, super, nie ma sprawy" jest dosć specyficzny ale zawsze byłem z niego zadowolony, czasem zamawiam nawet u niego coś z czesci do BMW bo ma dobre ceny > Cena ok, musze tylko pomysleć które > Wybór baaardzo skromy, nic z felg nie pasuje z innych modeli BMW a do tego opony runflaty > Masakra. jesli masz pod podłogą bagażnika miejsce na zapas/ dojazdówkę, to zrezygnuj z Runflatów. Ja niestety nie mam w E91 a i tak zrezygnowalem z RFT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > sprawdzilem, najmniejsze montowane są 17", 16" nawet gdyby się zmieściły wizualnie byłyby za male Niby są oryginalnie oferowane 16'', przynajmniej jest taka oferta i wizualizacja na stronie BMW. > jesli masz pod podłogą bagażnika miejsce na zapas/ dojazdówkę, to zrezygnuj z Runflatów. Ja > niestety nie mam w E91 a i tak zrezygnowalem z RFT Zagladałem tam raz po zakupie... nie ma zapasu tylko miejsce na przydasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > nie psuj auta nie oryginalnymi felgami - rozwaz uzywane No to kupione oryginały do F30 w rozsądnym rozmiarze 17". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > No to kupione oryginały do F30 w rozsądnym rozmiarze 17". poka poka calosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > poka poka calosc Jeszcze opony nie wybrane. Nawet jednej foty na letnich nie mam Nie ma czasu. Te cholerne run flaty i brak miejsca na zapas ograniczają wybór. Dunlop ma fajna ofertę, że jak się laczka złapie to przyjedzie Pan z zapasowym kołem... niby, bo musze sprawdzić. Korzystaliście kiedyś z zaślepiacza koła w spray'u? Jak to się sprawuje? Nie chce co by po złapaniu laka stać jak ta pipa bez szans na dalszą jazde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Te cholerne run flaty i brak miejsca na zapas ograniczają wybór. Bardzo prosty i dobry wybor to Continentale z systemem ContiSeal, poczytaj, poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Olej run flaty. Masz asistance. Chyba nie będziesz koła zmieniał na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Olej run flaty. Masz asistance. Chyba nie będziesz koła zmieniał na drodze. no tak, w końcu to forum gospodyń domowych. kto by tam poświęcał 10 minut na zmianę koła, kiedy się spieszy (a zawsze akurat wtedy jakieś gówno rozwala boczną ściankę opony). lepiej godzinę stać i czekać na assistance Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Pewnie kolega nie ma zapasu więc musiałby kupić albo dojazdówkę albo kolejne koło. Po co ma to robić, skoro płaci za AC? Dodatkowo traci miejsce w bagażniku. Co do felg bmw. Kupiłem 5 lat temu kpl kół zimowych w salonie. Felgi to chyba jakieś chinole.. Wczoraj zauważyłem, że łuszczy się na nich lakier. Co za tandeta za takie pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Pewnie kolega nie ma zapasu więc musiałby kupić albo dojazdówkę albo kolejne koło. Po co ma to > robić, skoro płaci za AC? Dodatkowo traci miejsce w bagażniku. > Co do felg bmw. Kupiłem 5 lat temu kpl kół zimowych w salonie. Felgi to chyba jakieś chinole.. > Wczoraj zauważyłem, że łuszczy się na nich lakier. Co za tandeta za takie pieniądze. niestety czesta praktyka w aso, osobiscie sie z kilkoma takimi przypadkami ze repliki jako orginaly za ogromne pieniadze byly sprzedawane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > no tak, w końcu to forum gospodyń domowych. kto by tam poświęcał 10 minut na zmianę koła, kiedy > się spieszy (a zawsze akurat wtedy jakieś gówno rozwala boczną ściankę opony). lepiej godzinę > stać i czekać na assistance Ostatni raz zapałem gumę 3 lata temu. Miałem wtedy akurat rft. Była godzina 6 rano jechalem na pogrzeb. Znalezienie zakładu gdzie naprawiali rft zajęło mi 2 h jeżdżenia. Po czym okazało się ze opony nie da się naprawić. Było właśnie tak jak piszesz rozciecie z boku. Kolejne 2h zajęło mi dojechanie do zakładu gdzie dało się kupić rft w tym rozmiarze i wymienić. Na pogrzeb nie zdążyłem. Gdybym miał zwykle opony sprawa byłaby załatwiona w godzinę. Byłem w okolicach borow tucholskich. Zakład znalazłem w Chojnicach. Sam miód prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Ostatni raz zapałem gumę 3 lata temu. Miałem wtedy akurat rft. Była godzina 6 rano jechalem na > pogrzeb. Znalezienie zakładu gdzie naprawiali rft zajęło mi 2 h jeżdżenia. Po czym okazało się > ze opony nie da się naprawić. Było właśnie tak jak piszesz rozciecie z boku. Kolejne 2h zajęło > mi dojechanie do zakładu gdzie dało się kupić rft w tym rozmiarze i wymienić. Na pogrzeb nie > zdążyłem. Gdybym miał zwykle opony sprawa byłaby załatwiona w godzinę. Byłem w okolicach borow > tucholskich. Zakład znalazłem w Chojnicach. Sam miód prawda? Quote: Chyba nie będziesz koła zmieniał na drodze. do tego się odniosłem, nie runflatów. najlepiej mieć po prostu zapas i w razie potrzeby zmienić i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Quote: > Chyba nie będziesz koła zmieniał na drodze. > do tego się odniosłem, nie runflatów. > najlepiej mieć po prostu zapas i w razie potrzeby zmienić i tyle. Ale nie rozmawiamy o zapasie, bo i tak nie ma na niego miejsca, ale o runflatach właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Ale nie rozmawiamy o zapasie, bo i tak nie ma na niego miejsca, ale o runflatach właśnie. Kolega napisał, że nie chce stać jak pipa w razie W. Sam napisałeś, żeby olał runflaty. Zapas/dojazdówka, to jedyna rozsądna opcja. Miejsce zawsze się znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Olej run flaty. Masz asistance. Chyba nie będziesz koła zmieniał na drodze. też jestem zdania, że to nie przystoi komuś w BMW P.S. robisz coś sam przy swoim aucie za wyjątkiem płacenia faktur? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Zapas/dojazdówka, to jedyna rozsądna opcja. > Miejsce zawsze się znajdzie. nie zawsze, np w E90/91 nie ma fabrycznego miejsca na koło zapasowe/dojazdowe a wożenie czegoś w magażniku mnie nie urzadza. W razie czego mam Assistance i czujniki ciśnienia co moim zdaniem bardzo pomaga. Zanim powietrze całkiem zejdzie jest informacja o spadku ciśnienia, zazwyczaj jak spadnie o ok 0,5 bara. Ze 3 razy już złapałem gwoździa w oponie w mieście i zawsze troche podpompowałem i dałem rade dojechać do wulkanizatora. Raz przebiłem oponę w trasie, na szczęście za kilka/kilkanaście kilometrów trafiłem na warsztat oponiarski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > też jestem zdania, że to nie przystoi komuś w BMW > P.S. robisz coś sam przy swoim aucie za wyjątkiem płacenia faktur? Tak. Wciskam gaz. Czasem hamulec i kręce kierownica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 No niestety, nie ma miejsca na zapas, bo juz bym poszukał dojazdówki. Faktycznie rozsądnym rozwiązaniem wydają się Dunlopy z serwisem albo samonaprawiające się Conti. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Jeszcze opony nie wybrane. > Nawet jednej foty na letnich nie mam > Nie ma czasu. > Te cholerne run flaty i brak miejsca na zapas ograniczają wybór. > Dunlop ma fajna ofertę, że jak się laczka złapie to przyjedzie Pan z zapasowym kołem... niby, bo > musze sprawdzić. > Korzystaliście kiedyś z zaślepiacza koła w spray'u? > Jak to się sprawuje? > Nie chce co by po złapaniu laka stać jak ta pipa bez szans na dalszą jazde Ja w moim mam runflat a w zasadzie tylko juz dwie od poczatku zaczne Mialem 4 run flaty ale dwie byly do wymiany , na stanie mialem do starego wozu zwykle opony o tym samym rozmiarze , czytalem opinie itp o runflatach i doczytalem ze w wiekszosci przypadkow po przejechaniu na run flacie wiekszej ilosci km (na panie , kapciu , bez powietrza) runflat jest do wymiany... wszystko zalezy gdzie bedzie uszkodzenie i jak szybko znajdziesz wulkanizatora.... Po namysle i sprawdzeniu cennika opon stwierdzilem ze zaloze zwykle opony + wsadze do bagaznika 2 spraye do uszczelniania przebitych opon... Bo stweirdzilem ze jak juz mam kupowac nowe opony po zlapaniu pany to wole kupic zwykle niz runflaty (cena) a jezeli bedzie tak zle ze nie pianka nie bedzie pomagac bede dzwonic na asistans by mnie dowiezli to jakiegos zakladu z oponami i po problemie Kolejna sprawa jest jak czesto sie lapie pane ?? ja w sumie w calym moim zyciu moze mialem okolo 5ciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Kolejna sprawa jest jak czesto sie lapie pane ?? ja w sumie w calym moim zyciu moze mialem okolo > 5ciu ja jeszcze w życiu gumy nie złapałem a jeżdżę np regularnie po puszczy Augustowskiej, na Ukrainę itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > ja jeszcze w życiu gumy nie złapałem a jeżdżę np regularnie po puszczy Augustowskiej, na Ukrainę > itd. Ty masz pancerne kola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Ty masz pancerne kola ale żadnym autem nigdy przez blisko 400kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > ale żadnym autem nigdy przez blisko 400kkm Hmm, ja mniej jezdze. Przez 11 lat zrobilem jakies 220kkm swoimi autami i tez ani razu kapcia nie bylo Raz wentyl poszedl sie kochac po zmianie na zimowki no to musialem zalozyc zapas (pech chcial, ze akurat bagaznik po brzegi zapakowany ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > nie zawsze, np w E90/91 nie ma fabrycznego miejsca na koło zapasowe/dojazdowe a wożenie czegoś w > magażniku mnie nie urzadza. To już Twój wybór. Też mam kombi z małym bagażnikiem i wożę pełnowymiarowy zapas. W końcu nie mam codziennie wypchanego po dach bagażnika, a zakupy się mieszczą. Co się ma miejsce marnować. Jak się do ar147 mieści dojazdówka w tym mikroskopijnym bagażniczku (butla z gazem w kole, jak u mnie w kombiaku) to i do F30 albo e90/91 by weszła. Ale to już kwestia wyboru użytkownika. Ja po prostu już tak miałem, że jak mi się spieszyło to złapałem kapcia takiego, że momentalnie zbrakło powietrza. I co z tego, że stacja była tuż obok, jak nie dało się tego dopompować i trzeba było zmienić Jakże ja wtedy byłem rad, że nie zrealizowałem myśli o wywaleniu prawdziwego zapasu i kupieniu zapasu w sprayu Zresztą, opona 215/35 i 225/35/18 jest tak samo zdobywalna od ręki na pierwszej lepszej wulkanizacji, co taki runflat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Problem z runflatem jest dodatkowo taki, ze często wulkanizacja nie ma do niego odpowiedniej maszyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Problem z runflatem jest dodatkowo taki, ze często wulkanizacja nie ma do niego odpowiedniej > maszyny. do niskich profili też nie wszystkie wulkanizacje mają przystawkę w każdym razie, ja się przekonałem, że warto było poświęcić miejsce w bagażniku. życzę pozostałym, żeby nie musieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > ale żadnym autem nigdy przez blisko 400kkm pewnie nie jezdzisz po jakis dupiatych drogach :D ja zazwyczaj mialem pane jak jechalem na hale produkcujna tam zawsze rozne gagety lezaly w okolicy wiec i czasem je natrafialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 No to padnie na normalne laczki, assistance i gluta w spray'u. Ten runflat to widze same kłopoty tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > No to padnie na normalne laczki, assistance i gluta w spray'u. > Ten runflat to widze same kłopoty tylko. Ma tez zalety. Podstawowa to bezpieczeństwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > No to padnie na normalne laczki, assistance i gluta w spray'u. > Ten runflat to widze same kłopoty tylko. ogolnie wada tez jest ze sa twarde ale zaleta jest ze scianki sa grube i mocne przez co nie ma mozliwosci by ci sie opona zeslizgnela z felgi przy bardzo szybkim zakrecie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Ma tez zalety. Podstawowa to bezpieczeństwo. a co bedzie niebezpiecznego w nowych michelinach ale nie funflatach ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > a co bedzie niebezpiecznego w nowych michelinach ale nie funflatach ?? Sam napisałeś powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Sam napisałeś powyżej. napisalem o extremalnej sytuacji jakie sa jeszcze plusy runflat ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > napisalem o extremalnej sytuacji > jakie sa jeszcze plusy runflat ?? Ale ta ekstremalna sytuacja to wlasnie kwestia bezpieczeństwa. Podobnie jak np. Nagła utrata powietrza przy jeździe z duża prędkością. Przy RFT raczej możemy sie nie bać utraty kierowalnosci auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Ale ta ekstremalna sytuacja to wlasnie kwestia bezpieczeństwa. Podobnie jak np. Nagła utrata > powietrza przy jeździe z duża prędkością. Przy RFT raczej możemy sie nie bać utraty > kierowalnosci auta. ale takie rzeczy to się raczej zdarzały jakieś 40 lat temu jak nie było opon i się jeździło na dętkowych, zużytych którym już druty wyłaziły do środka. Osobiście nie słyszałem żeby komuś rozwaliło oponę w czasie jazdy już bardzo dawno* *poza TIRami ale to trochę jednak co innego.. im by się za to przydały runflaty obowiazkowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 Osobiście nie słyszałem żeby komuś > rozwaliło oponę w czasie jazdy już bardzo dawno Moj znajomy mial taki przypadek ostatnio - opona wystrzelila przy 180km/h na autobahnie w niemczech. Wykręcil bąka i przywalił w bariery. Nic się poza obcierkami nie stało, miał szczeście. Jezdzilem kiedys na runflacie bez powietrza (tylna oś), gdyby nie efekty dzwiekowe slyszalne z zewnatrz prawdopodobnie nawet nie wiedzialbym ze mam flaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 plusy: - nie zejdzie opona z felgi, można dojechać bez powietrza - nie powinna spowodować utraty panowania nad autem w czasie jazdy gdy zdarzy się awaria minusy: - droga w zakupie w stosunku do zwykłej opony - nie wszystkie zakłady wulkanizacyjne obsługuja RFT - znacznie cięższe od zwykłych opon - koszmarny komfort jazdy jak dla mnie nie jeżdze szybko, jezdze spokojnie więc dla mnie RFT jest żadną korzyścią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > - koszmarny komfort jazdy jak dla mnie > nie jeżdze szybko, jezdze spokojnie więc dla mnie RFT jest żadną korzyścią Współczesne auta, jak np, rzeczonego f30 radzą sobie już z RFT b dobrze. Komfort jest zadziwiająco wysoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 No to Dunlopy 4D zakupione, dzisiaj montaż... może zrobie wreszcie jakąś fote auta Wielkie dzięki za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > No to Dunlopy 4D zakupione, dzisiaj montaż... może zrobie wreszcie jakąś fote auta > Wielkie dzięki za porady. Na zimówki polecam conti ts830p/ts850, ale daj znać jak sie sprawują dunlopy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Na zimówki polecam conti ts830p/ts850, ale daj znać jak sie sprawują dunlopy widzisz nie sztuką jest kupić najdroższe opony. Sztuką jest kupić najlepsze w dobrej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > widzisz nie sztuką jest kupić najdroższe opony. Sztuką jest kupić najlepsze w dobrej cenie Ha ha ha. Od kiedy to conti jest najdroższe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Ha ha ha. Od kiedy to conti jest najdroższe ? spośród czołówki z testu ADAC dla popularnego rozmiaru 205/55/16 w popularnym sklepie opony.com są najdroższe. W innych sklepach pewnie podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.