Skocz do zawartości

Felgi do F30


G.O.A.T.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki drobny problem, ze koła letnie to 18'' a na zimę by się przydało coś mniejszego np. 16''.

Czy to prawda, że do tego modelu nie pasują felgi od innych modeli BMW?

W salonie zaproponowali promocujną cenę za koła zimowe, która jest dość zaporowa.

Czy może polecacie jakiegoś producenta gdzie stosunek jakości do ceny jest na dobrym poziomie.

Widziałem kilka kompletów nówek za około 2000zł ze znaczkami BMW, M czy co tylko ale wyglądały na produkcję plastelinową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega napisał, wielkosć hamulców (tarcza zacisk) decyduje jakie najmniejsze felgi można włozyc. Nie wiem jaką masz wersje auta i czy masz podstawowe koła do tej wersji czy z pakietu "większy wypas" wtedy możesz dobrać mniejsze podstawowe koła do danego modelu. Jesli masz 18" to jestem pewien, że 17" też występują. o 16" to chyba możesz zapomnieć.

Osobiście skupiłbym się tylko i wyłącznie na felgach oryginalnych i to przewidzianych do X3, poszukaj na allegro jakiś lekko używanych, najlepiej z oponami, jest tego troche.

Jeśli jesteś zainteresowany to mam w Szczecinie gości, który sprzedaje felgi i opony i bierze też kompletne zestawy bezposrednio z BMW z Niemiec. Czasem jest jakaś promocja na jakiś zestaw + dodatkowo ma nienajgorsze rabaty.

Kupowaliśmy 3 lata temu komplet kół zimowych do X6, wszystko było ok, pocisnij z ceną, powiedz, że masz kontakt od kolegi z Łodzi i że mówił, ze zawsze daje dobrą cene.

Popatrz też na jego promocje, ma też felgi robione na wzór BMW albo bardzo podobne, które nie są chińskimi plastelinkami.

ZENDER Szczecin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz są 18'' więc przejście na 16'' może być bolesna dla oczu buu.gif

Natek, dzięki za namiary. Właśnie rozmawiałem z facetem... nie wiem kto był po drugiej stornie ale megagość, całą historię poznałem, info o zmianach na rynku, dostępności opon, felg, zmianach systemowych itp.

Cena ok, musze tylko pomysleć które 893goodvibes.gif

Wybór baaardzo skromy, nic z felg nie pasuje z innych modeli BMW a do tego opony runflaty sick.gif Masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz są 18'' więc przejście na 16'' może być bolesna dla oczu

będzie bolało, mam zestaw 19 lato/ 18 zima i jakoś tak dziwnie wygląda na tych zimowych zlosnik.gif

> Natek, dzięki za namiary. Właśnie rozmawiałem z facetem... nie wiem kto był po drugiej stornie ale

> megagość, całą historię poznałem, info o zmianach na rynku, dostępności opon, felg, zmianach

> systemowych itp.

> Cena ok, musze tylko pomysleć które

> Wybór baaardzo skromy, nic z felg nie pasuje z innych modeli BMW a do tego opony runflaty

> Masakra.

tak z ciekawości, czemu nie pasuje? patrząc po et to nie ma dramatu i od 1, 3, x1, x3 powinny pasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie nie znam.

Juz drugi Pan powiedział że BMW coś strasznie namieszało z kołami i jest problem. Że zbyt młody model i nie ma niczego ciekawego na rynku i tak po prawdzie liczyć mozna na oryginały BMW dedykowane do modelu.

A opony to generalnie tylko dwa modele do wyboru, Conti albo chyba Uniroyal.

W Imprezie zimę spędzam na 16'' i jest optymalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz są 18'' więc przejście na 16'' może być bolesna dla oczu

sprawdzilem, najmniejsze montowane są 17", 16" nawet gdyby się zmieściły wizualnie byłyby za male

> Natek, dzięki za namiary. Właśnie rozmawiałem z facetem... nie wiem kto był po drugiej stornie ale

> megagość, całą historię poznałem, info o zmianach na rynku, dostępności opon, felg, zmianach

> systemowych itp.

gość "super, jasne, fajnie, super, nie ma sprawy" jest dosć specyficzny ale zawsze byłem z niego zadowolony, czasem zamawiam nawet u niego coś z czesci do BMW bo ma dobre ceny

> Cena ok, musze tylko pomysleć które

> Wybór baaardzo skromy, nic z felg nie pasuje z innych modeli BMW a do tego opony runflaty

> Masakra.

jesli masz pod podłogą bagażnika miejsce na zapas/ dojazdówkę, to zrezygnuj z Runflatów. Ja niestety nie mam w E91 a i tak zrezygnowalem z RFT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzilem, najmniejsze montowane są 17", 16" nawet gdyby się zmieściły wizualnie byłyby za male

Niby są oryginalnie oferowane 16'', przynajmniej jest taka oferta i wizualizacja na stronie BMW.

> jesli masz pod podłogą bagażnika miejsce na zapas/ dojazdówkę, to zrezygnuj z Runflatów. Ja

> niestety nie mam w E91 a i tak zrezygnowalem z RFT

Zagladałem tam raz po zakupie... nie ma zapasu tylko miejsce na przydasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> poka poka calosc

Jeszcze opony nie wybrane.

Nawet jednej foty na letnich nie mam icon_eek.gif

Nie ma czasu.

Te cholerne run flaty i brak miejsca na zapas ograniczają wybór.

Dunlop ma fajna ofertę, że jak się laczka złapie to przyjedzie Pan z zapasowym kołem... niby, bo musze sprawdzić.

Korzystaliście kiedyś z zaślepiacza koła w spray'u?

Jak to się sprawuje?

Nie chce co by po złapaniu laka stać jak ta pipa bez szans na dalszą jazde icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Olej run flaty. Masz asistance. Chyba nie będziesz koła zmieniał na drodze.

hehe.gif no tak, w końcu to forum gospodyń domowych. kto by tam poświęcał 10 minut na zmianę koła, kiedy się spieszy (a zawsze akurat wtedy jakieś gówno rozwala boczną ściankę opony). lepiej godzinę stać i czekać na assistance ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie kolega nie ma zapasu więc musiałby kupić albo dojazdówkę albo kolejne koło. Po co ma to robić, skoro płaci za AC? Dodatkowo traci miejsce w bagażniku.

Co do felg bmw. Kupiłem 5 lat temu kpl kół zimowych w salonie. Felgi to chyba jakieś chinole.. Wczoraj zauważyłem, że łuszczy się na nich lakier. Co za tandeta za takie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie kolega nie ma zapasu więc musiałby kupić albo dojazdówkę albo kolejne koło. Po co ma to

> robić, skoro płaci za AC? Dodatkowo traci miejsce w bagażniku.

> Co do felg bmw. Kupiłem 5 lat temu kpl kół zimowych w salonie. Felgi to chyba jakieś chinole..

> Wczoraj zauważyłem, że łuszczy się na nich lakier. Co za tandeta za takie pieniądze.

niestety czesta praktyka w aso, osobiscie sie z kilkoma takimi przypadkami ze repliki jako orginaly za ogromne pieniadze byly sprzedawane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak, w końcu to forum gospodyń domowych. kto by tam poświęcał 10 minut na zmianę koła, kiedy

> się spieszy (a zawsze akurat wtedy jakieś gówno rozwala boczną ściankę opony). lepiej godzinę

> stać i czekać na assistance

Ostatni raz zapałem gumę 3 lata temu. Miałem wtedy akurat rft. Była godzina 6 rano jechalem na pogrzeb. Znalezienie zakładu gdzie naprawiali rft zajęło mi 2 h jeżdżenia. Po czym okazało się ze opony nie da się naprawić. Było właśnie tak jak piszesz rozciecie z boku. Kolejne 2h zajęło mi dojechanie do zakładu gdzie dało się kupić rft w tym rozmiarze i wymienić. Na pogrzeb nie zdążyłem. Gdybym miał zwykle opony sprawa byłaby załatwiona w godzinę. Byłem w okolicach borow tucholskich. Zakład znalazłem w Chojnicach. Sam miód prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatni raz zapałem gumę 3 lata temu. Miałem wtedy akurat rft. Była godzina 6 rano jechalem na

> pogrzeb. Znalezienie zakładu gdzie naprawiali rft zajęło mi 2 h jeżdżenia. Po czym okazało się

> ze opony nie da się naprawić. Było właśnie tak jak piszesz rozciecie z boku. Kolejne 2h zajęło

> mi dojechanie do zakładu gdzie dało się kupić rft w tym rozmiarze i wymienić. Na pogrzeb nie

> zdążyłem. Gdybym miał zwykle opony sprawa byłaby załatwiona w godzinę. Byłem w okolicach borow

> tucholskich. Zakład znalazłem w Chojnicach. Sam miód prawda?

Quote:

Chyba nie będziesz koła zmieniał na drodze.


do tego się odniosłem, nie runflatów.

najlepiej mieć po prostu zapas i w razie potrzeby zmienić i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapas/dojazdówka, to jedyna rozsądna opcja.

> Miejsce zawsze się znajdzie.

nie zawsze, np w E90/91 nie ma fabrycznego miejsca na koło zapasowe/dojazdowe a wożenie czegoś w magażniku mnie nie urzadza. W razie czego mam Assistance i czujniki ciśnienia co moim zdaniem bardzo pomaga. Zanim powietrze całkiem zejdzie jest informacja o spadku ciśnienia, zazwyczaj jak spadnie o ok 0,5 bara. Ze 3 razy już złapałem gwoździa w oponie w mieście i zawsze troche podpompowałem i dałem rade dojechać do wulkanizatora. Raz przebiłem oponę w trasie, na szczęście za kilka/kilkanaście kilometrów trafiłem na warsztat oponiarski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze opony nie wybrane.

> Nawet jednej foty na letnich nie mam

> Nie ma czasu.

> Te cholerne run flaty i brak miejsca na zapas ograniczają wybór.

> Dunlop ma fajna ofertę, że jak się laczka złapie to przyjedzie Pan z zapasowym kołem... niby, bo

> musze sprawdzić.

> Korzystaliście kiedyś z zaślepiacza koła w spray'u?

> Jak to się sprawuje?

> Nie chce co by po złapaniu laka stać jak ta pipa bez szans na dalszą jazde

Ja w moim mam runflat a w zasadzie tylko juz dwie smile.gif

od poczatku zaczne wink.gif

Mialem 4 run flaty ale dwie byly do wymiany , na stanie mialem do starego wozu zwykle opony o tym samym rozmiarze , czytalem opinie itp o runflatach i doczytalem ze w wiekszosci przypadkow po przejechaniu na run flacie wiekszej ilosci km (na panie , kapciu , bez powietrza) runflat jest do wymiany... wszystko zalezy gdzie bedzie uszkodzenie i jak szybko znajdziesz wulkanizatora....

Po namysle i sprawdzeniu cennika opon stwierdzilem ze zaloze zwykle opony + wsadze do bagaznika 2 spraye do uszczelniania przebitych opon... Bo stweirdzilem ze jak juz mam kupowac nowe opony po zlapaniu pany to wole kupic zwykle niz runflaty (cena)

a jezeli bedzie tak zle ze nie pianka nie bedzie pomagac bede dzwonic na asistans by mnie dowiezli to jakiegos zakladu z oponami i po problemie wink.gif

Kolejna sprawa jest jak czesto sie lapie pane ?? smile.gif ja w sumie w calym moim zyciu moze mialem okolo 5ciu niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale żadnym autem nigdy przez blisko 400kkm

Hmm, ja mniej jezdze. Przez 11 lat zrobilem jakies 220kkm swoimi autami i tez ani razu kapcia nie bylo zlosnik.gif

Raz wentyl poszedl sie kochac po zmianie na zimowki no to musialem zalozyc zapas (pech chcial, ze akurat bagaznik po brzegi zapakowany zlosnik.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zawsze, np w E90/91 nie ma fabrycznego miejsca na koło zapasowe/dojazdowe a wożenie czegoś w

> magażniku mnie nie urzadza.

To już Twój wybór.

Też mam kombi z małym bagażnikiem i wożę pełnowymiarowy zapas.

W końcu nie mam codziennie wypchanego po dach bagażnika, a zakupy się mieszczą. Co się ma miejsce marnować. Jak się do ar147 mieści dojazdówka w tym mikroskopijnym bagażniczku (butla z gazem w kole, jak u mnie w kombiaku) to i do F30 albo e90/91 by weszła. Ale to już kwestia wyboru użytkownika. Ja po prostu już tak miałem, że jak mi się spieszyło to złapałem kapcia takiego, że momentalnie zbrakło powietrza. I co z tego, że stacja była tuż obok, jak nie dało się tego dopompować i trzeba było zmienić zlosnik.gif Jakże ja wtedy byłem rad, że nie zrealizowałem myśli o wywaleniu prawdziwego zapasu i kupieniu zapasu w sprayu wink.gif

Zresztą, opona 215/35 i 225/35/18 jest tak samo zdobywalna od ręki na pierwszej lepszej wulkanizacji, co taki runflat wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem z runflatem jest dodatkowo taki, ze często wulkanizacja nie ma do niego odpowiedniej

> maszyny.

do niskich profili też nie wszystkie wulkanizacje mają przystawkę wink.gif

w każdym razie, ja się przekonałem, że warto było poświęcić miejsce w bagażniku.

życzę pozostałym, żeby nie musieli wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to padnie na normalne laczki, assistance i gluta w spray'u.

> Ten runflat to widze same kłopoty tylko.

ogolnie wada tez jest ze sa twarde ale zaleta jest ze scianki sa grube i mocne przez co nie ma mozliwosci by ci sie opona zeslizgnela z felgi przy bardzo szybkim zakrecie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ta ekstremalna sytuacja to wlasnie kwestia bezpieczeństwa. Podobnie jak np. Nagła utrata

> powietrza przy jeździe z duża prędkością. Przy RFT raczej możemy sie nie bać utraty

> kierowalnosci auta.

ale takie rzeczy to się raczej zdarzały jakieś 40 lat temu jak nie było opon i się jeździło na dętkowych, zużytych którym już druty wyłaziły do środka. Osobiście nie słyszałem żeby komuś rozwaliło oponę w czasie jazdy już bardzo dawno* zlosnik.gif

*poza TIRami ale to trochę jednak co innego.. im by się za to przydały runflaty obowiazkowo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie słyszałem żeby komuś

> rozwaliło oponę w czasie jazdy już bardzo dawno

Moj znajomy mial taki przypadek ostatnio - opona wystrzelila przy 180km/h na autobahnie w niemczech. Wykręcil bąka i przywalił w bariery. Nic się poza obcierkami nie stało, miał szczeście.

Jezdzilem kiedys na runflacie bez powietrza (tylna oś), gdyby nie efekty dzwiekowe slyszalne z zewnatrz prawdopodobnie nawet nie wiedzialbym ze mam flaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plusy:

- nie zejdzie opona z felgi, można dojechać bez powietrza

- nie powinna spowodować utraty panowania nad autem w czasie jazdy gdy zdarzy się awaria

minusy:

- droga w zakupie w stosunku do zwykłej opony

- nie wszystkie zakłady wulkanizacyjne obsługuja RFT

- znacznie cięższe od zwykłych opon

- koszmarny komfort jazdy jak dla mnie

nie jeżdze szybko, jezdze spokojnie więc dla mnie RFT jest żadną korzyścią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.