krzysq11998866 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 Zima zastała mnie z paliwem tankowanym na początku września, kiedy o mrozach nie śniło się jeszcze nikomu. Auto stało sobie do tej pory w ciepłym garażu, a teraz wystawiłem je na dwór. Obawiam się, że z braku czasu, potrzeby i letnich opon nie wyjeżdżę tej ropy, a na dzisiejszą noc mówią u mnie o -9 stopniach (w co nie bardzo wierzę, bo teraz mam +4). Skydda mogę mieć dopiero jutro, zresztą silnik na CR więc z zasady nic nie dolewam. Wytrzyma ta ropa, czy czeka akcja podgrzewanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Zima zastała mnie z paliwem tankowanym na początku września, po co ci diesel jak tam mało jezdzisz > Wytrzyma ta ropa, czy czeka akcja podgrzewanie? wytrzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 28 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > po co ci diesel jak tam mało jezdzisz 1. Bo lubię diesla i o! :D 2. To mój drugi samochód, miał jeździć baardzo dużo, ale ostatecznie jego rolę przejął inny, też diesel. > wytrzyma Miejmy nadzieję, lepiej jednak będzie chyba dzisiaj mi nim pojeździć mimo letnich opon - na razie nie pada, a to co spadło, drogowcy raczej roztopili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Zima zastała mnie z paliwem tankowanym na początku września, kiedy o mrozach nie śniło się jeszcze > nikomu. Auto stało sobie do tej pory w ciepłym garażu, a teraz wystawiłem je na dwór. Obawiam > się, że z braku czasu, potrzeby i letnich opon nie wyjeżdżę tej ropy, a na dzisiejszą noc > mówią u mnie o -9 stopniach (w co nie bardzo wierzę, bo teraz mam +4). Skydda mogę mieć > dopiero jutro, zresztą silnik na CR więc z zasady nic nie dolewam. Wytrzyma ta ropa, czy czeka > akcja podgrzewanie? Bez przesady ja mam taką samą sytuacje i pietruchy nie sieje ! Narazie nie zapowiadaja trzaskających mrozów ,więc nie widzę problemu ! Paliwko spokojnie da rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > po co ci diesel jak tam mało jezdzisz > wytrzyma Jeśli będzie faktycznie -9 to raczej nie wytrzyma, bo temperatura blokady filtra dla letniego paliwa to 0 stopni. Niektóre auta mają podgrzewacze w filtrach więc to może ratować nieco sytuację. Tutaj więcej o oleju napędowym z Orlenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 28 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Jeśli będzie faktycznie -9 to raczej nie wytrzyma, bo temperatura blokady filtra dla letniego > paliwa to 0 stopni. Niektóre auta mają podgrzewacze w filtrach więc to może ratować nieco > sytuację. > Tutaj więcej o oleju napędowym z Orlenu. I odnośnie tego właśnie pytałem. Ale na razie mam za oknem 3,6 na plusie i trochę się chmurzy, to może spadnie snieg zamiast mrozu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 Jeżeli zatankujesz w grudniu, to myslisz, że tankujesz zimowe paliwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 Są przecież dodatki ktore mozna wlać do baku. Jak niepokoisz sie ze ci parafina wyskoczy, to kup taki, dolej i miej spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Jeżeli zatankujesz w grudniu, to myslisz, że tankujesz zimowe paliwo? Jeśli na normalnej stacji i normalny ON to tak, szczegóły w linku, który dałem we wcześniejszym poście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Jeśli na normalnej stacji i normalny ON to tak, szczegóły w linku, który dałem we wcześniejszym > poście Teoria, a rzeczywistość się od siebie różnią. Nie zmyślam, znam temat "od zaplecza" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 28 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Teoria, a rzeczywistość się od siebie różnią. Nie zmyślam, znam temat "od zaplecza" Widzisz, tankuję zawsze na stacji PKS. Zeszłą zimę z mrozami -30 stopni przejeździłem nie dolewając nic do paliwa i trzymając samochód na podwórku. Letnie toto nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Teoria, a rzeczywistość się od siebie różnią. Nie zmyślam, znam temat "od zaplecza" O tym, że ON zimowy jest zimowy dla warunków umiarkowanych a nie zimy już się raz przekonałem - jak 1/3 moich sąsiadów (najbliższa stacja to Orlen i tam prawie wszyscy tankują). Co ciekawe - zatankowane późną jesienią dostawczaki (też CR i wszelkie związane z tym "szykany") - ale na zupełnie innym Orlenie odpaliły bez problemu Tak więc IMHO zależy to bardziej od uczciwości stacji, niż tego, co Orlen pisze w swoich kartach charakterystyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Widzisz, tankuję zawsze na stacji PKS. Zeszłą zimę z mrozami -30 stopni przejeździłem nie dolewając > nic do paliwa i trzymając samochód na podwórku. Letnie toto nie było. ale, ja nie pisze, że paliwo zimowe nei istnieje. Istnieje, ale dociera nieco później niż się moze wydawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > O tym, że ON zimowy jest zimowy dla warunków umiarkowanych a nie zimy już się raz przekonałem - jak > 1/3 moich sąsiadów (najbliższa stacja to Orlen i tam prawie wszyscy tankują). Co ciekawe - > zatankowane późną jesienią dostawczaki (też CR i wszelkie związane z tym "szykany") - ale na > zupełnie innym Orlenie odpaliły bez problemu > Tak więc IMHO zależy to bardziej od uczciwości stacji, niż tego, co Orlen pisze w swoich kartach > charakterystyki Na każdej stacji można poprosić o okazanie karty paliwa które chcesz zatankowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Na każdej stacji można poprosić o okazanie karty paliwa które chcesz zatankowac. I co to zmieni według Ciebie? Jeżeli napiszę w karcie charakterystyki, że żwir kwarcowy to brylanty, to tak będzie? W okresie przejściowym problemem jest to, co zostało w zbiornikach na stacji - jeżeli do ON typu B doleje się typu D, to parametry wypadną gdzieś tak pośrodku Czyli dostawa ON "przejściowego" niekoniecznie oznacza, że takie paliwo zaleje się do baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > I co to zmieni według Ciebie? Jeżeli napiszę w karcie charakterystyki, że żwir kwarcowy to > brylanty, to tak będzie? > W okresie przejściowym problemem jest to, co zostało w zbiornikach na stacji - jeżeli do ON typu B > doleje się typu D, to parametry wypadną gdzieś tak pośrodku Czyli dostawa ON "przejściowego" > niekoniecznie oznacza, że takie paliwo zaleje się do baku. Karta musi odpowiadać temu co jest w zbiorniku. Przynajmniej teoretycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 ON tankuję głównie na Neste, na ich stronie znalazłem następujące info: Quote: Sprzedawany olej napędowy spełnia wymagania zależne od warunków klimatycznych: * letni od 1 maja do 15 września * przejściowy od 16 marca do 30 kwietnia i od 16 września do 15 listopada ( CFPP -10 st C ) * zimowy od 16 listopada do 15 marca ( CFPP -20 st C ) Czyli to co mam teraz w zbiorniku to tzw. ON przejściowy do -10*C, stacja gdzie tankuję ma spore obroty a ostatnio tankowałem wtorek/środa, więc... Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Czyli to co mam teraz w zbiorniku to tzw. ON przejściowy do -10*C, stacja gdzie tankuję ma spore > obroty a ostatnio tankowałem wtorek/środa, więc... A tankujesz po wyjeżdżeniu paliwa do końca jak już silnik zgaśnie? Bo mnie się wydaje, że masz w zbiorniku mieszankę ON przejściowego z ON z poprzedniego tankowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > A tankujesz po wyjeżdżeniu paliwa do końca jak już silnik zgaśnie? Różnie, zwykle po zapaleniu się rezerwy, czasami chwilę później, ostatnio kilka razy dotaczałem się z trasy na głębokiej rezerwie(ze dwa razy ostatnio, uzupełniałem przed wyjazdem w trasę). > Bo mnie się wydaje, że masz w > zbiorniku mieszankę ON przejściowego z ON z poprzedniego tankowania. Po ~1,5miesiąca, kilku tankowaniach i przejechaniu iluś tam tysięcy km(akurat trafił mi się okres z dużą ilością jeżdżenia)? Myślę, że w tej chwili mam 99% przejściowy. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 To dolałbym Skydda w zalecanym stężeniu 1:1000, wykonał jazdę żeby się dobrze rozmieszał i bym się nie przejmował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > To dolałbym Skydda w zalecanym stężeniu 1:1000, wykonał jazdę żeby się dobrze rozmieszał i bym się > nie przejmował Ubiegłej zimy nic nie dolewałem i autko nie miało najmniejszych problemów. Czasami dolewam środek do czyszczenia wtryskiwaczy, ale nie robię tego zimą. Ponieważ nigdy nie miałem problemów z paliwem a naczytałem się różnych opinii(zarówno pozytywnych jak i negatywnych) o dodatkach do ON to wolę niepotrzebnie nie kombinować. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > ale, ja nie pisze, że paliwo zimowe nei istnieje. Istnieje, ale dociera nieco później niż się moze > wydawać. nie wiem o jakiej stacji mowisz ale okoliczne orlen'y maja paliwa z temp zablokowania filtra -27st wczesniejszcze dostawy -20st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 u brata na podworku stal c15 1.9d praktycznie nie jezdzony cala zime, w marcu wsadzil naladowany aku i wrum pojechal do nowego nabywcy a ropa w baku miala ze 2 lata i nic sie nie zaglutowalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > A tankujesz po wyjeżdżeniu paliwa do końca jak już silnik zgaśnie? Bo mnie się wydaje, że masz w zbiorniku mieszankę ON przejściowego z ON z poprzedniego tankowania. Czyli podobnie, jak paliwo na stacji Też nie jest przecież wypompowywane do zera (zresztą w wielu przypadkach zbiorniki opróżnione całkowicie po prostu by wypłynęły), więc w okresie przejściowym do letniego ON pozostającego w baku dolewamy świeżej mieszanki letniego z przejściowym w proporcji zależnej od obrotów stacji paliw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Zima zastała mnie z paliwem tankowanym na początku września, kiedy o mrozach nie śniło się jeszcze > nikomu... Różnie może być. Mi nowy 2.0 dCi na zimowym już przy -14 miewał kłopoty w czasie jazdy a dzisiaj na Podlasiu ma być -10... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 wy tam z dąbrowy tarnowskiej macie ropę orlenowską, a ZTCW tam przemiał jest niezły. więc powinni już dawać conajmniej przejściówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 28 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Różnie może być. Mi nowy 2.0 dCi na zimowym już przy -14 miewał kłopoty w czasie jazdy a dzisiaj > na Podlasiu ma być -10... > Pozdrawiam. Auto o którym mówię to dziesięcioletni 1.9 dCi, całą zeszłą zimę przejeździłem bez dolewania niczego do paliwa, i nigdy nie było problemów ani z jazdą ani z odpaleniem. Natomiast teraz jak udało mi się przypomnieć mam paliwo tankowane w połowie września dokładnie. No nic, miejmy nadzieję że będzie dobrze. Od wczoraj stoi, zaraz odpalam i jadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > wy tam z dąbrowy tarnowskiej macie ropę orlenowską, a ZTCW tam przemiał jest niezły. więc powinni > już dawać conajmniej przejściówkę jak narazie idzie "letnie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > jak narazie idzie "letnie" hmmm... i zarząd na to pozwala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Zima zastała mnie z paliwem tankowanym na początku września, nalej skydd (czy jak to tam się pisze ) i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > nalej skydd (czy jak to tam się pisze ) i po problemie U mnie zupełnie nic nie pomagał. -14st. C. i gaśnięcie silnika w trasie było co jakiś czas jak w banku. Nawet na najlepszym oleju. 2.0 dCi w X-Trail-u 2009. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 Skydd jest w stanie obniżyć temp. blokady zimnego filtra z tego co pamiętam tylko o 3 stC ale czasami to właśnie może zadecydować czy uruchomimy silnik czy nie. Podwojenie dawki Skydd trochę jeszcze poprawia wynik. Dalsze zwiększanie stężenia to już tylko strata pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2012 > nalej skydd (czy jak to tam się pisze ) i po problemie Prawdopodobnie naleję. Tylko jak to ma się do CR - nie ma wpływu? Wczoraj wieczorem bez problemu jeździłem, a dziś okaże się - auto stoi na dworze i to w cieniu a w nocy było -7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 31 Października 2012 Udostępnij Napisano 31 Października 2012 Ciekawe co robisz na tym zapleczu Jakby ktoś miał duże wątpliwości odnośnie ropy, którą kupuje czy jest zimowa, to podpowiem, że butelka po napoju Nestea idealnie pasuje do pistoletu z ON. Wystarczy przy okazji tankowania nalać sobie z 300ml, a potem wsadzić do zamrażalnika, gdzie macie pewnie koło -18stopni. Ja robiłem tak poprzedniej zimy kilkukrotnie i ani razu nie natknąłem się na paliwo, w którym byłyby bryłki lodu bądź wytrącona parafina. Zawsze to lepsze niż zastanawianie się co ma się w baku lub rozbieranie filtra paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.