Skocz do zawartości

Letni olej napędowy w baku


krzysq11998866

Rekomendowane odpowiedzi

Zima zastała mnie z paliwem tankowanym na początku września, kiedy o mrozach nie śniło się jeszcze nikomu. Auto stało sobie do tej pory w ciepłym garażu, a teraz wystawiłem je na dwór. Obawiam się, że z braku czasu, potrzeby i letnich opon nie wyjeżdżę tej ropy, a na dzisiejszą noc mówią u mnie o -9 stopniach (w co nie bardzo wierzę, bo teraz mam +4). Skydda mogę mieć dopiero jutro, zresztą silnik na CR więc z zasady nic nie dolewam. Wytrzyma ta ropa, czy czeka akcja podgrzewanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po co ci diesel jak tam mało jezdzisz

1. Bo lubię diesla i o! :D

2. To mój drugi samochód, miał jeździć baardzo dużo, ale ostatecznie jego rolę przejął inny, też diesel.

> wytrzyma

Miejmy nadzieję, lepiej jednak będzie chyba dzisiaj mi nim pojeździć mimo letnich opon - na razie nie pada, a to co spadło, drogowcy raczej roztopili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zima zastała mnie z paliwem tankowanym na początku września, kiedy o mrozach nie śniło się jeszcze

> nikomu. Auto stało sobie do tej pory w ciepłym garażu, a teraz wystawiłem je na dwór. Obawiam

> się, że z braku czasu, potrzeby i letnich opon nie wyjeżdżę tej ropy, a na dzisiejszą noc

> mówią u mnie o -9 stopniach (w co nie bardzo wierzę, bo teraz mam +4). Skydda mogę mieć

> dopiero jutro, zresztą silnik na CR więc z zasady nic nie dolewam. Wytrzyma ta ropa, czy czeka

> akcja podgrzewanie?

Bez przesady ja mam taką samą sytuacje i pietruchy nie sieje !

Narazie nie zapowiadaja trzaskających mrozów ,więc nie widzę problemu ! ok.gif

Paliwko spokojnie da rade ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po co ci diesel jak tam mało jezdzisz

> wytrzyma

Jeśli będzie faktycznie -9 to raczej nie wytrzyma, bo temperatura blokady filtra dla letniego paliwa to 0 stopni. Niektóre auta mają podgrzewacze w filtrach więc to może ratować nieco sytuację.

Tutaj więcej o oleju napędowym z Orlenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli będzie faktycznie -9 to raczej nie wytrzyma, bo temperatura blokady filtra dla letniego

> paliwa to 0 stopni. Niektóre auta mają podgrzewacze w filtrach więc to może ratować nieco

> sytuację.

> Tutaj więcej o oleju napędowym z Orlenu.

I odnośnie tego właśnie pytałem. Ale na razie mam za oknem 3,6 na plusie i trochę się chmurzy, to może spadnie snieg zamiast mrozu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoria, a rzeczywistość się od siebie różnią. Nie zmyślam, znam temat "od zaplecza"

Widzisz, tankuję zawsze na stacji PKS. Zeszłą zimę z mrozami -30 stopni przejeździłem nie dolewając nic do paliwa i trzymając samochód na podwórku. Letnie toto nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoria, a rzeczywistość się od siebie różnią. Nie zmyślam, znam temat "od zaplecza"

O tym, że ON zimowy jest zimowy dla warunków umiarkowanych a nie zimy już się raz przekonałem - jak 1/3 moich sąsiadów (najbliższa stacja to Orlen i tam prawie wszyscy tankują). Co ciekawe - zatankowane późną jesienią dostawczaki (też CR i wszelkie związane z tym "szykany") - ale na zupełnie innym Orlenie odpaliły bez problemu wink.gif

Tak więc IMHO zależy to bardziej od uczciwości stacji, niż tego, co Orlen pisze w swoich kartach charakterystyki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz, tankuję zawsze na stacji PKS. Zeszłą zimę z mrozami -30 stopni przejeździłem nie dolewając

> nic do paliwa i trzymając samochód na podwórku. Letnie toto nie było.

ale, ja nie pisze, że paliwo zimowe nei istnieje. Istnieje, ale dociera nieco później niż się moze wydawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tym, że ON zimowy jest zimowy dla warunków umiarkowanych a nie zimy już się raz przekonałem - jak

> 1/3 moich sąsiadów (najbliższa stacja to Orlen i tam prawie wszyscy tankują). Co ciekawe -

> zatankowane późną jesienią dostawczaki (też CR i wszelkie związane z tym "szykany") - ale na

> zupełnie innym Orlenie odpaliły bez problemu

> Tak więc IMHO zależy to bardziej od uczciwości stacji, niż tego, co Orlen pisze w swoich kartach

> charakterystyki

Na każdej stacji można poprosić o okazanie karty paliwa które chcesz zatankowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na każdej stacji można poprosić o okazanie karty paliwa które chcesz zatankowac.

I co to zmieni według Ciebie? Jeżeli napiszę w karcie charakterystyki, że żwir kwarcowy to brylanty, to tak będzie?

W okresie przejściowym problemem jest to, co zostało w zbiornikach na stacji - jeżeli do ON typu B doleje się typu D, to parametry wypadną gdzieś tak pośrodku wink.gif Czyli dostawa ON "przejściowego" niekoniecznie oznacza, że takie paliwo zaleje się do baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co to zmieni według Ciebie? Jeżeli napiszę w karcie charakterystyki, że żwir kwarcowy to

> brylanty, to tak będzie?

> W okresie przejściowym problemem jest to, co zostało w zbiornikach na stacji - jeżeli do ON typu B

> doleje się typu D, to parametry wypadną gdzieś tak pośrodku Czyli dostawa ON "przejściowego"

> niekoniecznie oznacza, że takie paliwo zaleje się do baku.

Karta musi odpowiadać temu co jest w zbiorniku. Przynajmniej teoretycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ON tankuję głównie na Neste, na ich stronie znalazłem następujące info:

Quote:

Sprzedawany olej napędowy spełnia wymagania zależne od warunków klimatycznych:

* letni od 1 maja do 15 września

* przejściowy od 16 marca do 30 kwietnia i od 16 września do 15 listopada ( CFPP -10 st C )

* zimowy od 16 listopada do 15 marca ( CFPP -20 st C )


Czyli to co mam teraz w zbiorniku to tzw. ON przejściowy do -10*C, stacja gdzie tankuję ma spore obroty a ostatnio tankowałem wtorek/środa, więc...

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli to co mam teraz w zbiorniku to tzw. ON przejściowy do -10*C, stacja gdzie tankuję ma spore

> obroty a ostatnio tankowałem wtorek/środa, więc...

A tankujesz po wyjeżdżeniu paliwa do końca jak już silnik zgaśnie? wink.gif Bo mnie się wydaje, że masz w zbiorniku mieszankę ON przejściowego z ON z poprzedniego tankowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tankujesz po wyjeżdżeniu paliwa do końca jak już silnik zgaśnie?

Różnie, zwykle po zapaleniu się rezerwy, czasami chwilę później, ostatnio kilka razy dotaczałem się z trasy na głębokiej rezerwie(ze dwa razy ostatnio, uzupełniałem przed wyjazdem w trasę).

> Bo mnie się wydaje, że masz w

> zbiorniku mieszankę ON przejściowego z ON z poprzedniego tankowania.

Po ~1,5miesiąca, kilku tankowaniach i przejechaniu iluś tam tysięcy km(akurat trafił mi się okres z dużą ilością jeżdżenia)? Myślę, że w tej chwili mam 99% przejściowy.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dolałbym Skydda w zalecanym stężeniu 1:1000, wykonał jazdę żeby się dobrze rozmieszał i bym się

> nie przejmował

Ubiegłej zimy nic nie dolewałem i autko nie miało najmniejszych problemów.

Czasami dolewam środek do czyszczenia wtryskiwaczy, ale nie robię tego zimą. Ponieważ nigdy nie miałem problemów z paliwem a naczytałem się różnych opinii(zarówno pozytywnych jak i negatywnych) o dodatkach do ON to wolę niepotrzebnie nie kombinować.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tankujesz po wyjeżdżeniu paliwa do końca jak już silnik zgaśnie? Bo mnie się wydaje, że masz w zbiorniku mieszankę ON przejściowego z ON z poprzedniego tankowania.

Czyli podobnie, jak paliwo na stacji wink.gif Też nie jest przecież wypompowywane do zera (zresztą w wielu przypadkach zbiorniki opróżnione całkowicie po prostu by wypłynęły), więc w okresie przejściowym do letniego ON pozostającego w baku dolewamy świeżej mieszanki letniego z przejściowym w proporcji zależnej od obrotów stacji paliw wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zima zastała mnie z paliwem tankowanym na początku września, kiedy o mrozach nie śniło się jeszcze

> nikomu...

Różnie może być. Mi nowy 2.0 dCi na zimowym już przy -14 miewał kłopoty w czasie jazdy a dzisiaj na Podlasiu ma być -10...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Różnie może być. Mi nowy 2.0 dCi na zimowym już przy -14 miewał kłopoty w czasie jazdy a dzisiaj

> na Podlasiu ma być -10...

> Pozdrawiam.

Auto o którym mówię to dziesięcioletni 1.9 dCi, całą zeszłą zimę przejeździłem bez dolewania niczego do paliwa, i nigdy nie było problemów ani z jazdą ani z odpaleniem. Natomiast teraz jak udało mi się przypomnieć mam paliwo tankowane w połowie września dokładnie. No nic, miejmy nadzieję że będzie dobrze. Od wczoraj stoi, zaraz odpalam i jadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nalej skydd (czy jak to tam się pisze ) i po problemie

U mnie zupełnie nic nie pomagał. -14st. C. i gaśnięcie silnika w trasie było co jakiś czas jak w banku. Nawet na najlepszym oleju.

2.0 dCi w X-Trail-u 2009.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skydd jest w stanie obniżyć temp. blokady zimnego filtra z tego co pamiętam tylko o 3 stC ale czasami to właśnie może zadecydować czy uruchomimy silnik czy nie.

Podwojenie dawki Skydd trochę jeszcze poprawia wynik. Dalsze zwiększanie stężenia to już tylko strata pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co robisz na tym zapleczu devil.gif

Jakby ktoś miał duże wątpliwości odnośnie ropy, którą kupuje czy jest zimowa, to podpowiem, że butelka po napoju Nestea idealnie pasuje do pistoletu z ON. Wystarczy przy okazji tankowania nalać sobie z 300ml, a potem wsadzić do zamrażalnika, gdzie macie pewnie koło -18stopni. Ja robiłem tak poprzedniej zimy kilkukrotnie i ani razu nie natknąłem się na paliwo, w którym byłyby bryłki lodu bądź wytrącona parafina. Zawsze to lepsze niż zastanawianie się co ma się w baku lub rozbieranie filtra paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.