Skocz do zawartości

czy napewno uszkodzona UPG


woox

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem, dotyczy mojego auta P 206 1,4 benzyna. Wszystko wskazuje na uszkodzenie UPG ale mam pewne wątpliwości. Zaczęło się od tego , ze zauważyłem coś jakby brudny olej w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Pierwsza myśl poszła uszczelka. No ale oprócz tego auto nie daje żadnych objawów, silnik suchutki ( żadnych wycieków) pięknie pali i równo pracuje, moc posiada jak zwykle, nie dymi , no nic wszystko OK. Nie ubywa płynu, nie ubywa oleju ( znaczy ubyło 200ml na 6 tys km ale to raczej normalne chyba. Wymieniłem olej i płyn, wypłukałem zbiornik wyrównawczy i zacząłem obserwacje. Mianowice uruchomiłem motor i obserwowałem co się dzieje w zbiorniku wyrównawczym ( nie zakręciłem korka ). Gdy silnik się rozgrzał zaczął się przelewać płyn tym wężem powrotnym i wszystko ładnie pięknie leci sobie niebieski płyn aż tu nagle łup glut takiego ni to smaru czy oleju ale takiego brudnego czarnego a olej świeżutki ( pierwsze odpalenie po wymianie przecież). patrze dalej znowu czyściutki płyn po czym po jakimś czasie znowu glut smaru. I tak okresowo co jakiś czas wylatuje ta czarna maź i brudzi płyn w zbiorniku wyrównawczym. Nie wiem co robić bo podejrzewam że być może gazownik podczas montażu instalacji zlał stary płyn w jakieś brudne naczynie i potem pożałował i wlał to badziewie i teraz ma zanieczyszczony układ chłodzenia. Auto ma 50 tys przebiegu. Nie bardzo uśmiecha mi się ta wymiana bo raz, że koszty jakieś tam wygeneruję a po drugie nie wierze mechanikom jak psom i jestem prawie pewny , że nie złożą tego tak jak było w fabryce jeżeli nie będę przy nich stał i pilnował. Sam raczej tego nie zrobię bo nie mam ani odpowiednich narzędzi ani czasu. Znacie jakieś sposoby, żeby potwierdzić lub wykluczyć uszkodzenie UPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak pójdzie UPG to nie ma zmiłuj, aby silnik normalnie pracował. Nawet jeśli miałoby puszczać olej

> do układu chłodzenia to to działa również w drugą stronę. Pod korkiem miałbyś majonez

stąd moje wątpliwości przecież wyższe ciśnienie jest w układzie chłodzenia to raczej płyn by się dostawał do oleju. ale na forum 206 wyczytałem w jednym poście nie potwierdzonym przez nikogo , że ten silnik potrafi odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,4 peugeot/citroen UPG potrafi paść bardzo szybko przy małym przebiegu.

Przyzwoity mechanik wymieni uszczelkę i będziesz dalej śmigał nawet do 200kkm ok.gif

Pad UPG to nie jest tragedia dla silnika, a i mechanicy to robią bez większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stąd moje wątpliwości przecież wyższe ciśnienie jest w układzie chłodzenia to raczej płyn by się

> dostawał do oleju. ale na forum 206 wyczytałem w jednym poście nie potwierdzonym przez nikogo

> , że ten silnik potrafi odwrotnie.

W układzie chłodzenia maksymalne ciśnienie to 1 bar więc nie wiem skąd wniosek, że w układzie smarowania jest niższe hmm.gif

Dodatkowo uszkodzenie uszczelki pod głowicą może dawać różne objawy, ale takie jw. również. Być może uszkodzenie w innym układzie np. w wymienniku olej-płyn (jeśli oczywiście taki występuje w tym modelu) wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stąd moje wątpliwości przecież wyższe ciśnienie jest w układzie chłodzenia to raczej płyn by się

> dostawał do oleju. ale na forum 206 wyczytałem w jednym poście nie potwierdzonym przez nikogo

> , że ten silnik potrafi odwrotnie.

Chyba sobie jajca robisz. Większe ciśnienie cieczy niż oleju???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba nie wiesz jak działa i układ smarowania, słyszałeś że olej spływa do miski? I co w trakcie spływania też jest pod ciśnieniem?

Olej w płynie i na odwrót zdarzają się tak samo często (czasami równocześnie) i ciśnienie nie ma tu nic do rzeczy. Zależy tylko gdzie UPG pęknie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak pójdzie UPG to nie ma zmiłuj, aby silnik normalnie pracował.

Jest to jak najbardziej możłiwe. O ile nieszczelność będzie drodna i akurat między kanałem wodnym i olejowym. Wtedy kompresja nigdzie nie ucieka i silnik pracuje normalnie (dopóki za dużo wody nie pójdzie do oleju i nie zrobi z niego mleka.

Przy takich drobnych nieszczelnościach zwykle najpierw olej idzie do wody, dopiero później, z czasem, jak nieszczelność się rozrasta, to woda pójdzie do oleju i wtedy to juz jeździć nie polecam.

A co do konkretnie tego przypadku, o ile auto nie ma chłodnicy oleju (którą wypadałoby najpierw sprawdzic), to wina leży po stronie upg, bo po prostu nie ma inej możliwości (poza pękniętym blokiem/ głowica co raczej wykluczamy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to jak najbardziej możłiwe. O ile nieszczelność będzie drodna i akurat między kanałem wodnym

> i olejowym. Wtedy kompresja nigdzie nie ucieka i silnik pracuje normalnie (dopóki za dużo wody

> nie pójdzie do oleju i nie zrobi z niego mleka.

> Przy takich drobnych nieszczelnościach zwykle najpierw olej idzie do wody, dopiero później, z

> czasem, jak nieszczelność się rozrasta, to woda pójdzie do oleju i wtedy to juz jeździć nie

> polecam.

> A co do konkretnie tego przypadku, o ile auto nie ma chłodnicy oleju (którą wypadałoby najpierw

> sprawdzic), to wina leży po stronie upg, bo po prostu nie ma inej możliwości (poza pękniętym

> blokiem/ głowica co raczej wykluczamy)

no OK. to mamy na 99% uszkodzona uszczelkę , teraz pytanie za 100pkt , planować głowice czy nie trzeba tego robić gdy niewielkie uszkodzenie, wtedy może bym się pokusił sam to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet nie myśl o robieniu tego bez planowania głowicy.

kiedyś wymieniałem z kumplem pod Tesco w Czechach "na szybko" UPG - oczyściliśmy gładzie żyletką i acetonem i auto śmigało na takiej UPG jeszcze ze 100kkm i poszło do żyda zlosnik.gif

no ale w aucie które ma 50kkm to raczej bym tego jednak nie uskuteczniał hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.