analyzer64 Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > A mógł byś nieco bardziej po ludzku? Nie wiem co to są noacki. Jak będzie olej brała to zaleje z > powrotem 5w50 mimo, ze toyota zaleca 5w30. > W sumie to zmieniłem bo się naczytałem tutaj, że bezsprzecznie należy lać to podaje producent. > Siostra w corolce 1.6 vvti ma od nowości 10w40, silnik przelatał 140 tyś i dalej jeździ. http://www.1st-in-synthetics.com/what_is_the_noack_volatility_test.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > Tylko z amsoilami jest jeden problem.... > CENA > Więc pewnie i tak lepszym rozwiązaniem jest kupić jakiś zwykły 5w40, bo to co stracimy na > zwiększeniu spalania paliwa, odzyskamy, kupując tańszy olej (nie uwzględniam np. zwiększenia > trwałości silnika) Masz jeszcze do wyboru tańsze Fuchsy i Millersy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Ja tam leje taki do benzynowca od 5 lat http://autogp.pl/platinum-syntethic-5w40-olej-syntetyczny-50kg-p-75.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 odkopię trochę: wybuchł silnik w tej skodzie, czy nie? Bo dzisiaj też wlałem zlewki syntetyków do silnika i nie wiem, czy eksploduje, czy nie? CC700 nie grymasił na tą samą mieszankę, ale tu jednak 4 cylindry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 29 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 Dnia 2 listopad 2012 o 18:35, alastair napisał: hmmmm... czego to ludzie nie wymysla zeby pare zl zaoszczedzic. Ale to twoj cyrk i twoj silnik, informuj o rezultatach jakby co raz jeden odwazylem sie dolac inny olej (10W40 Mobil S) niz mialem w silniku (5W40 valvo) ale to tylko dlatego ze chcialem sprawdzic roznice w pracy silnika na min oleju i przy polowie stanu a olej i tak szedl do zmiany 2 dni pozniej Dzieki Tobie koncerny dobrze sie maja :)) Ja zlalem 3 rodzaje do DU 5w30 i dziala:) silnik ma 300.000 km:) Dodam, ze przez jakis czas jakos jezdzil bez oleju bo zona sprawdzala ostatni raz w 2015 roku:) Mozna? Mozna:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 29 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 3 godziny temu, fanlan napisał: Dzieki Tobie koncerny dobrze sie maja :)) Ja zlalem 3 rodzaje do DU 5w30 i dziala:) silnik ma 300.000 km:) Dodam, ze przez jakis czas jakos jezdzil bez oleju bo zona sprawdzala ostatni raz w 2015 roku:) Mozna? Mozna:) W starym gruzie dolewane było GM 5W30 do Lotosa 10W40 jak i do Mobila 10W40. Systematycznie co wymianę jak zabrakło "oryginału" na dolewki to szedł z 1L GM-a. Gruz jeździ, prawdziwy stan licznika bliżej nieznany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 29 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 Oleje od API SG można mieszać prawie dowolnie bynajmniej te komercyjne jest kilka gdzie np. bor(Millers) połączany z penrite 5w.. Full zink zmyje cynk a sam osiądzie i wtedy paując silni można mu zrobić krzywdę, ale tak to mieszalne..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 30 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 7 godzin temu, Pawel1984 napisał: Oleje od API SG można mieszać prawie dowolnie bynajmniej te komercyjne jest kilka gdzie np. bor(Millers) połączany z penrite 5w.. Full zink zmyje cynk a sam osiądzie i wtedy paując silni można mu zrobić krzywdę, ale tak to mieszalne..... generalnie wszsystkie płyny bazowe są mieszalne, ale we wszystkim są dodatki, których mieszalność trzeba sprawdzić. Najlepiej mieszać tylko w ostateczności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 30 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 15 godzin temu, ZUBERTO napisał: W starym gruzie dolewane było GM 5W30 do Lotosa 10W40 jak i do Mobila 10W40. Systematycznie co wymianę jak zabrakło "oryginału" na dolewki to szedł z 1L GM-a. Gruz jeździ, prawdziwy stan licznika bliżej nieznany. A myslisz ze insignia 1,4T to jakas rewolucja silnikowa? Sadze, ze oleje sa na tak podobnym poziomie, ze mieszanie jednej grupy 5W30,40 nic nie zmienia. Nie mieszalbym jednak 5W z 15W Ponoc podstawa jest baza olejowa, a potem wszyscy dodaja swoje cudawianki, ktore to obniza spalanie, wycisza to i tamto i w ogole. do multijeta lalem i selene, i millersa super hiper i motura i jak jezdzil tak jezdzi, tyle ze majac DPFa i chcas mu pomoc w dzialaniu musze miec C3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 Współczesne silniki są bardzo wrażliwe na rodzaj oleju. Do najnowszego 1,4T Opel zdaje się zmieniał specyfikację po jakimś czasie od wprowadzenia silnika na rynek. Poprzednie 1,4T mniej wrażliwe były, ale też zalecany był konkretny rodzaj oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 30 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 2 godziny temu, fanlan napisał: A myslisz ze insignia 1,4T to jakas rewolucja silnikowa? Sadze, ze oleje sa na tak podobnym poziomie, ze mieszanie jednej grupy 5W30,40 nic nie zmienia. Nie mieszalbym jednak 5W z 15W Ponoc podstawa jest baza olejowa, a potem wszyscy dodaja swoje cudawianki, ktore to obniza spalanie, wycisza to i tamto i w ogole. do multijeta lalem i selene, i millersa super hiper i motura i jak jezdzil tak jezdzi, tyle ze majac DPFa i chcas mu pomoc w dzialaniu musze miec C3. Nie, tak nie mysle, ale wartosc, przynajmniej dla mnie ma narazie zupelnie inna. Za kilka lat napisze o niej "stary gruz". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 30 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 4 godziny temu, Ozarek napisał: generalnie wszsystkie płyny bazowe są mieszalne, ale we wszystkim są dodatki, których mieszalność trzeba sprawdzić. Najlepiej mieszać tylko w ostateczności. I nie mieszać w większych porcjach niż 300ml dolewki oleju full saps tam gdzie jest olej low saps przewidziany dla dobra dpf-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.