Igorek Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Szukałem ale nic konkretnego nie umiem znaleźć, no to pytam. W dowodzie rejestracyjnym samochodu mam podaną maksymalną masę całkowitą przyczepy bez hamulca 650kg. Zamierzam kupić przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej 750kg i nigdy nie załadowywać jej do pełna, maksymalnie będzie załadowywana do osiągnięcia max 650kg masy rzeczywistej . Pytanie brzmi: czy istnieje jakiś przepis, który zabrania ciągnięcia przyczepy o DMC większej niż MMC określona w dowodzie rejestracyjnym. Oczywiście przyczepa mimo wyższego DMC w momencie ciągnięcia, z ładunkiem, nie przekracza pozycji O2 z dowodu rejestracyjnego samochodu. Interesuje mnie konkretny przepis, który tego zabrania ewentualnie prawne wskazanie, że MMC z dowodu rejestracyjnego należy utożsamiać z DMC przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Szukałem ale nic konkretnego nie umiem znaleźć, no to pytam. W dowodzie rejestracyjnym samochodu > mam podaną maksymalną masę całkowitą przyczepy bez hamulca 650kg. Zamierzam kupić przyczepę > o dopuszczalnej masie całkowitej 750kg i nigdy nie załadowywać jej do pełna, maksymalnie > będzie załadowywana do osiągnięcia max 650kg masy rzeczywistej . Pytanie brzmi: czy istnieje > jakiś przepis, który zabrania ciągnięcia przyczepy o DMC większej niż MMC określona w > dowodzie rejestracyjnym. Oczywiście przyczepa mimo wyższego DMC w momencie ciągnięcia, z > ładunkiem, nie przekracza pozycji O2 z dowodu rejestracyjnego samochodu. Interesuje mnie > konkretny przepis, który tego zabrania ewentualnie prawne wskazanie, że MMC z dowodu > rejestracyjnego należy utożsamiać z DMC przyczepy. ja przepisu nie znalazłem i nawet napisałem do policji w tej sprawie dostałem tylko zakręcone tłumaczenie że MMC=DMC i tak to będzie sprawdzane na drodze, jak chcesz to podaj mail na PW, jak mam jeszcze gdzieś tą odpowiedź to Ci podeśle wieczorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > ja przepisu nie znalazłem i nawet napisałem do policji w tej sprawie > dostałem tylko zakręcone tłumaczenie że MMC=DMC i tak to będzie sprawdzane na drodze, > jak chcesz to podaj mail na PW, jak mam jeszcze gdzieś tą odpowiedź to Ci podeśle wieczorem Czytałem cały ten wątek na forum karawaningu. Z jednej strony odpowiedź na Twoje zapytanie, która nadal nie rozwiewa wątpliwości; policjant podał sposób interpretacji bez wskazania konkretnego przepisu z jakiego on wynika. Z drugiej strony przecież była tam też wypowiedź człowieka, który uzyskał info od "krokodyla", że DMC nie równa się MMC. Szkoda, że nie pociągnął tego dalej ażeby ostatecznie mieć to na piśmie. Moim skromnym zdaniem mogę ciągnąć taką przyczepę, szukam tylko konkretnego zapisu, który mi na to nie pozwala. Jak nie znajdę to wiadomo, co nie jest zabronione jest dozwolone. Logika podpowiada, że można. Po coś jednak jest w dowodzie rejestracyjnym masa całkowita zamiast dopuszczalnej. Z resztą, na tej samej zasadzie mogę próbować w pracy odmówić np przeniesienia pustej,kilkunastokilogramowej palety z jednego miejsca na drugie, tłumacząc się, że maksymalny ciężar dozwolony przez prawo pracy został przekroczony- bo na paletę można załadować tonę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Policjant nie poda ci takiego przepisu, poniewaz MMC nie jest zwiazane z PoRD, ale z homologacja producenta samochodu. Nie przeklada sie wiec na przepisy. Zeby naswietlic to w prosty i przejrzysty sposob to zeby dowiedziec sie o jakiej masie przyczepe mozemy ciagnac mamy dwa zalozenia: 1. wynikajacy z PoRD (i tu policjant ma cos do powiedzenia): DMC pojazdu + DMC przyczepy nie moze byc wieksze niz 3,5t (z wyjatkien do 4250kg)(zakladam, ze mowimy o kat.B); DMC przyczepy to jej MW plus ladownosc, wiec tu mozna cos pokombinowac, zeby ci cos podeszlo) 2. wynikajacy z homologacji pojazdu: MMC przyczepy nie wieksza niz O1 lub O2 w DR (i tu policjant nie moze nic powiedziec) MMC nie przeklada sie w zaden sposob na DMC i nie mozna powiedziec, ze MMC=DMC, bo toak jakby homologacje pojazdu przyrownac do PoRD... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Policjant nie poda ci takiego przepisu, poniewaz MMC nie jest zwiazane z PoRD, ale z homologacja > producenta samochodu. Nie przeklada sie wiec na przepisy. Zeby naswietlic to w prosty i > przejrzysty sposob to zeby dowiedziec sie o jakiej masie przyczepe mozemy ciagnac mamy dwa > zalozenia: > 1. wynikajacy z PoRD (i tu policjant ma cos do powiedzenia): DMC pojazdu + DMC przyczepy nie moze > byc wieksze niz 3,5t (z wyjatkien do 4250kg)(zakladam, ze mowimy o kat.B); DMC przyczepy to > jej MW plus ladownosc, wiec tu mozna cos pokombinowac, zeby ci cos podeszlo) > 2. wynikajacy z homologacji pojazdu: MMC przyczepy nie wieksza niz O1 lub O2 w DR (i tu policjant > nie moze nic powiedziec) > MMC nie przeklada sie w zaden sposob na DMC i nie mozna powiedziec, ze MMC=DMC, bo toak jakby > homologacje pojazdu przyrownac do PoRD... Strasznie to wszystko zagmatwane Moja Alfa 2.5V6 może ciagnąć przyczepę bez hamulca o MMC 500kg. Czy mogę zatem ciągnąć PUSTĄ przyczepę lekką o DMC750kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Strasznie to wszystko zagmatwane Moja Alfa 2.5V6 może ciagnąć przyczepę bez hamulca o MMC 500kg. > Czy mogę zatem ciągnąć PUSTĄ przyczepę lekką o DMC750kg? zależy od policjanta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Niestety masz racje. Teściu puntem ( przyczepa z hamulcem 800 kilo w dowodzie ) ciągnął moją lawetke a na niej kanape. dmc lawety 1250, masa własna 300 kilo. Dostał upomnienie bo oni nie mają wagi i nie mają jak udowodnić ile waży laweta. Potem szukałem po przepisach i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Za to z viatollem sprawa łatwiejsza - krokodylki biorą lawete na wagę i sprawdzają czy dmc nieprzekroczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Strasznie to wszystko zagmatwane Moja Alfa 2.5V6 może ciagnąć przyczepę bez hamulca o MMC 500kg. > Czy mogę zatem ciągnąć PUSTĄ przyczepę lekką o DMC750kg? Zgodnie z PoRD tak, bo jesli nie ma ladunku to wtedy ciagniesz tylko MW przyczepy. Jesli cokolwiek na nia polozysz nie. Zgodnie z homologacja pojazdu do momentu, gdy RMC przyczepy jest mniejsze od MMC przyczepy dla twojego pojazdu tak. Jesli RMC przyczepy > MMC przyczepy dla twojego pojazdu nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellti Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Zgodnie z PoRD tak, bo jesli nie ma ladunku to wtedy ciagniesz tylko MW przyczepy. Jesli cokolwiek > na nia polozysz nie. Możesz to rozwinąć? Dlaczego po położeniu ładunku, przy założeniu, że nie przekraczamy MMC określonego w DR, nie można już jechać takim zestawem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Możesz to rozwinąć? Dlaczego po położeniu ładunku, przy założeniu, że nie przekraczamy MMC > określonego w DR, nie można już jechać takim zestawem? Bo MW pprzyczepy jest parametrem wpisanym w DR przyczepy, wiec wiadomo ile wynosi. Po polozeniu ladunku juz nie wiadomo ile, wiec trudno powiedziec czy przekracza MMC pojazdu czy nie a taze nie wiadomo jaka jet RMC przyczepy i czy jest ona mniejsza od MMC z DR. Policjant oczywiscie tez tego nie wie, wiec sytuacja jest dwuznaczna i albo masz dobra gadke i uda ci sie wybronic, albo nie. Mi na ten przyklad udalo sie jak ciagnalem na lawecie gole nadwozie malucha. DMC przyczepy bylo > od MMC, ale masa nadwozia byla kilka razy mniejsza niz ladownosc. Ale przyczepili sie do tego. Dla pokazania o co chodzi: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Możesz to rozwinąć? Dlaczego po położeniu ładunku, przy założeniu, że nie przekraczamy MMC > określonego w DR, nie można już jechać takim zestawem? Bo policjant nie będzie z wagą ganiał by to mierzyć na drodze. Decydują wartości maksymalne jakie są podane w dowodzie. A to czy jest pusta czy pełna nie ma absolutnie znaczenia. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Za to z viatollem sprawa łatwiejsza - krokodylki biorą > lawete na wagę i sprawdzają czy dmc nieprzekroczone. Jestes tego pewny ? Moim zdaniem liczy sie to co w DR auta i przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Jestes tego pewny ? > Moim zdaniem liczy sie to co w DR auta i przyczepy. kupowałem w maju przyczepe lekką i mam dmc 600 kilo - mają w 3 opcjach ta sama przyczepe. Sprzedawca też tak twierdził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellti Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Bo MW pprzyczepy jest parametrem wpisanym w DR przyczepy, wiec wiadomo ile wynosi. Po polozeniu > ladunku juz nie wiadomo ile, wiec trudno powiedziec czy przekracza MMC pojazdu czy nie a taze > nie wiadomo jaka jet RMC przyczepy i czy jest ona mniejsza od MMC z DR. Policjant oczywiscie > tez tego nie wie, wiec sytuacja jest dwuznaczna i albo masz dobra gadke i uda ci sie wybronic, > albo nie. dzięki, o to mi chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Moim skromnym zdaniem mogę ciągnąć taką przyczepę, Pewnie że możesz... do pierwszej kontroli. Na pusto nic Ci nie zrobią, ale jak coś cięższego załadujesz, to zastosują najczęstszą interpretację że MMC=DMC Quote: Pamiętać należy, że pomimo spełnienia powyższych warunków masa maksymalna-dopuszczalna przyczepy nie może być większa niż ta określona w dowodzie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego. Jest to zapisane w pozycjach O1 i O2 w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, odpowiednio dla przyczepy z hamulcem i bez hamulca. Znalezione na policyjnej stronie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 To źle Ci powiedział. ViaToll obowiązuję pojazd lub zestaw o DMC powyżej 3.5t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > kupowałem w maju przyczepe lekką i mam dmc 600 kilo - mają w 3 opcjach ta sama przyczepe. > Sprzedawca też tak twierdził Jezdziles bez viatola zestawem powyzej 3.5t DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Jezdziles bez viatola zestawem powyzej 3.5t DMC? Nie, poniżej ale krokodylki chcieli udowodnić że nie mogę mieć kii załądowanej na fill i lawety z cc o dmc poniżej 3.5 tony. Ile było zabawy gdy sprawdzali masy i szukali dziury a ja jak na złość miałem lawete załadowaną i wazyła 1000 kilo. dmc lawety 1250, dmc kii 1900 i ni huhu nie było powyżej 3.5 tony. i 3 tysiące mandatu poszło sie paść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > To źle Ci powiedział. ViaToll obowiązuję pojazd lub zestaw o DMC powyżej 3.5t. ale viatoll to co innego. Mam w dowodzie masa przyczepy na haku bez hamulca 600 kilo. Dlatego kupiłem przyczepe lekką o dmc 600 kilo i mam spokój w razie kontroli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Bo policjant nie będzie z wagą ganiał by to mierzyć na drodze. > Decydują wartości maksymalne jakie są podane w dowodzie. > A to czy jest pusta czy pełna nie ma absolutnie znaczenia. > pozdr Jest sobie znak B-18 który mówi, że na drodze nie mogą znaleźć się pojazdy, których rzeczywista masa wynosi więcej niż na znaku. Jest też znak B-5 który określa jaka może być maksymalna DMC dla danej drogi. I teraz zatrzymuje nas policjant, znak B-18, wartość 2t. Policjant spogląda w dowód, masa własna pojazdu 1800, kierowca normalnej postury, żadnych pasażerów, żadnego ładunku a DMC w dowodzie to 2500. Policjant wypisuje mandat bo: Quote: Bo policjant nie będzie z wagą ganiał by to mierzyć na drodze. Czyli tak naprawdę zostaniemy niesłusznie ukarani za B-5 bo policjant nie ma wagi. A co mnie obchodzi, że on nie dysponuje wagą? To mój problem czy jego? Może od razu mi da 500zł za przekroczenie prędkości, bo samochód ma prędkość maksymalną 180km/h a ja jechałem w obszarze zabudowanym a liczą się maksymalne wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Pewnie że możesz... do pierwszej kontroli. Na pusto nic Ci nie zrobią, ale jak coś cięższego > załadujesz, to zastosują najczęstszą interpretację że MMC=DMC > Quote: > Pamiętać należy, że pomimo spełnienia powyższych warunków masa maksymalna-dopuszczalna przyczepy > nie może być większa niż ta określona w dowodzie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego. Jest to > zapisane w pozycjach O1 i O2 w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, odpowiednio dla przyczepy z > hamulcem i bez hamulca. > Znalezione na policyjnej stronie Dziękuję za linka, przyda się. W wolnej chwili napiszę prośbę o wskazanie podstawy prawnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Bo policjant nie będzie z wagą ganiał by to mierzyć na drodze. > Decydują wartości maksymalne jakie są podane w dowodzie. > A to czy jest pusta czy pełna nie ma absolutnie znaczenia. Bzdury kolego piszesz ! Jezeli policja chce kontrolowac wage, to wczesniej musi sie w ta wage zaopatrzyc aby modz udowodnic to, ze dany uzytkownik przeladowal czy to auto czy przyczepe. On musi to Tobie udowodnic. Rownie dobrze moglby Ci zabrac dowod rej. twierdzac, ze pojazd jest za glosny - musi wiec miec przyzad umozliwajacy kontrole glosnosci - tester. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Pewnie że możesz... do pierwszej kontroli. Na pusto nic Ci nie zrobią, ale jak coś cięższego > załadujesz, to zastosują najczęstszą interpretację że MMC=DMC Prosilbym abys nie sial paniki, zwlaszcza, ze ie masz racji. Stosowac moga co chca, a oceniac to beda organy kompetentniejsze niz jais niedouczony kraweznik czy stujkowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > kupowałem w maju przyczepe lekką i mam dmc 600 kilo - mają w 3 opcjach ta sama przyczepe. Zupelnie niepotrzebnie, jak zmieniszy auto na wieksze to sam sobie w kolano strzeliles. Pozatym czy kg przyczepy nie da sie przeladowac ? > Sprzedawca też tak twierdził sprzedawca w literach byl i dokladnie tyle wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Rownie dobrze moglby Ci zabrac dowod rej. twierdzac, ze pojazd jest za glosny - musi wiec miec > przyzad umozliwajacy kontrole glosnosci - tester. yyy, ale tak rob ią, kierują cię na przegląd ponowny. Nikt nie bada głosności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Zupelnie niepotrzebnie, jak zmieniszy auto na wieksze to sam sobie w kolano strzeliles. Pozatym czy > kg przyczepy nie da sie przeladowac ? > sprzedawca w literach byl i dokladnie tyle wie. No nie bo większośc aut ma max 600 na haku bez hamulca w dowodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Rownie dobrze moglby Ci zabrac dowod rej. twierdzac, ze pojazd jest za glosny - musi wiec miec > przyzad umozliwajacy kontrole glosnosci - tester. czyli policjant na drodze w sumie nie ma za co zabrać DR ? za źle ustawione światła np ? bo przecież nie ma przyrządu ? czy za "zaciemnione" ? albo za "czarne" szyby ? może podaj przepis na podstawie którego twierdzisz, że policja oceni RMC przyczepy dodam że w DR jest rubryka MMC, przeważnie = DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > yyy, ale tak rob ią, kierują cię na przegląd ponowny. Nikt nie bada głosności. W autach moze i nie ale w motocyklach to bys sie zdziwil. Pozatym, to byl tylko przyklad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > yyy, ale tak rob ią, kierują cię na przegląd ponowny. Nikt nie bada głosności > yyy, ale tak rob ią, kierują cię na przegląd ponowny. Nikt nie bada głosności. W autach moze i nie ale w motocyklach to bys sie zdziwil. Pozatym, to byl tylko przyklad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > No nie bo większośc aut ma max 600 na haku bez hamulca w dowodzie Nie zrozum mnie zle, ale mi jest obojetne co w tym przypadku stoi w dowodzie, wazniejsze jest aby tej przyczepy nie przeladowac.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Nie zrozum mnie zle, ale mi jest obojetne co w tym przypadku stoi w dowodzie, wazniejsze jest aby > tej przyczepy nie przeladowac.. Ile razy miałeś kontrole policyjną / itd z przyczepą i ile kilometrów rocznie robisz z przyczepą. W tym roku nie startowałem w zawodach ale i tak z przyczepami walnąłem ponad4 tysiące kilometrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Nie zrozum mnie zle, ale mi jest obojetne co w tym przypadku stoi w dowodzie, wazniejsze jest aby > tej przyczepy nie przeladowac.. tzn w czym jest problem jak przeładujesz ? chodzi ci o problemy z policją/ITD czy bezpieczeństwo ? bo konstrukcyjnie to te przyczepy pewnie się nie różnią, inny jest tylko kwitek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > czyli policjant na drodze w sumie nie ma za co zabrać DR ? > za ź....czy za "zaciemnione" ? > albo za "czarne" szyby ? Kiepski przyklad, bo na folie masz papiery a nawet jezeli nie to dwa zewnetrzne lusterka rozwiazuja problem foli. Zgadza sie, moze zatrzymac ale w razie niewykazania bledu wlasciciela mosz prawo do ubiegania sie o zwrot kosztow, pomijam, ze nikt tego nie robi, bo nikomu sie nie chce. > może podaj przepis na podstawie którego twierdzisz, że policja oceni RMC przyczepy Pisalem, ze jezeli chca Ci cos zarzucic to musza Ci to udowodnic. W tym konkretnym przypadku musza zwazyc bo przed sadem nie beda mieli dowodu. Co do przepisu to co jest niejasne, ze masz kg o podczepic do kazdego pojazdu przyczepe o masie 750kg. Inna bajka, ze producent redukuje mase przyczepy do wartosci X, Twoim obowiazkiem jest tak zaladowac przyczepe aby nie przekroczyla wartosci wpisanej w DR. > tzn w czym jest problem jak przeładujesz ? > chodzi ci o problemy z policją/ITD czy bezpieczeństwo ? Tym, ze w pernych sytuacjach mozesz uszkodzic sama przyczepe, Z policja wdam sie w kazda dyskusje, nie ma problemu. Bezpieczenstwo. hmmmm osmiele sie stwierdzic ze nie problem zacznie sie w przypadku wypadku gdy ktos wpadnie na pomysl aby sprawdzic. Skucha bedzie gdy okaze sie, ze przyczepa byla przeladowana, pytanie tylko czy polskiej policji bedzie sie chcialo to sprawdzac. > bo konstrukcyjnie to te przyczepy pewnie się nie różnią, inny jest tylko kwitek. Moze ale nie musi. Np. w Niemczech kazd aprzyczepa budowana jest pod predkosc 100 km/h i spelnia wymagane warunki, inna bajka czy te warunki spelni pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Kiepski przyklad, bo na folie masz papiery a nawet jezeli nie to dwa zewnetrzne lusterka rozwiazuja > problem foli. zakładam że folia jest na przednich bocznych, folia czarna bez papieru na jakiej podstawie zabiera DR ... "na oko" > Zgadza sie, moze zatrzymac ale w razie niewykazania bledu wlasciciela mosz prawo do ubiegania sie o > zwrot kosztow, pomijam, ze nikt tego nie robi, bo nikomu sie nie chce. owszem > Pisalem, ze jezeli chca Ci cos zarzucic to musza Ci to udowodnic. W tym konkretnym przypadku musza > zwazyc bo przed sadem nie beda mieli dowodu. ale jaki dowód im potrzebny ? mają zapis że auto może holować powiedzmy 1000kg MMC, a przyczepa za tyłu ma 1200DMC=1200MMC i powiedzmy 500kg MW więc masa przyczepy przekracza masę z DR i nikt nie wnika jaka jest RMC tak to wygląda w praktyce, a nasze przepisy raczej nie są tu klarowne > Co do przepisu to co jest niejasne, ze masz kg > o podczepic do kazdego pojazdu przyczepe o masie 750kg. Inna bajka, ze producent redukuje mase > przyczepy do wartosci X, Twoim obowiazkiem jest tak zaladowac przyczepe aby nie przekroczyla > wartosci wpisanej w DR. tu nie wiem do czego zmierzasz oczywistym jest że kierowca ma pilnować czy DMC nie jest przekroczona, niestety zdarza sie że zważą, nawet kempingówki >Np. w Niemczech kazd aprzyczepa budowana jest pod predkosc 100 km/h i spelnia wymagane warunki, inna bajka czy te warunki spelni pojazd. hmm, tzn jak jest budowana ? jakie warunki musi spełnić pojazd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Ile razy miałeś kontrole policyjną / itd z przyczepą i ile kilometrów rocznie robisz z przyczepą. W > tym roku nie startowałem w zawodach ale i tak z przyczepami walnąłem ponad4 tysiące kilometrów. Z przyczepa bujam sie regularnie po Niemczech jak i do PL, przebiegi mam moze ciut wieksze ale czysa to 4 czy nawet 8 t. Km to raczej nie gra roli, bo to zadne przebiegi. Kontroli wagi nie kialem nigdy, moze dla tego, ze mam CE wiec nikogo to nie wali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Ile razy miałeś kontrole policyjną / itd z przyczepą i ile kilometrów rocznie robisz z przyczepą. W > tym roku nie startowałem w zawodach ale i tak z przyczepami walnąłem ponad4 tysiące kilometrów. Z przyczepa bujam sie regularnie po Niemczech jak i do PL, przebiegi mam moze ciut wieksze ale czysa to 4 czy nawet 8 t. Km to raczej nie gra roli, bo to zadne przebiegi. Kontroli wagi nie kialem nigdy, moze dla tego, ze mam CE wiec nikogo to nie wali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 ale osobówką plus przyczepa?? bo to jest nowe mięso armatnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Bzdury kolego piszesz ! > Jezeli policja chce kontrolowac wage, to wczesniej musi sie w ta wage zaopatrzyc aby modz udowodnic > to, ze dany uzytkownik przeladowal czy to auto czy przyczepe. Ale udowadniać to co jest czarno na białym na papierze? Czytasz czasem ze zrozumieniem co inni napisali? Mnie nie chodzi o przeładowanie przyczepy czy auta tylko o zapięcie za ciężkiej przyczepy do danego pojazdu. Skoro DMC danej przyczepy jest większe niż przewiduje to producent pojazdu ciągnącego to sprawa jest jasna. > On musi to Tobie udowodnic. > Rownie dobrze moglby Ci zabrac dowod rej. twierdzac, ze pojazd jest za glosny - musi wiec miec > przyzad umozliwajacy kontrole glosnosci - tester. Wyobraź sobie, że może to zrobić - jeśli ma uzasadnione przypuszczenie. Tak stanowi KD (art 132 ) A to czy pojazd jest za głośny czy nie to weryfikuje diagnosta na SKP. Polecam lekturę przepisów - bo zarzucasz mi bzdury a samegu głupoty piszesz. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Jest sobie znak B-18 > który mówi, że na drodze nie mogą znaleźć się pojazdy, których rzeczywista masa wynosi więcej niż > na znaku. > Jest też znak B-5 > który określa jaka może być maksymalna DMC dla danej drogi. > I teraz zatrzymuje nas policjant, znak B-18, wartość 2t. Policjant spogląda w dowód, masa własna > pojazdu 1800, kierowca normalnej postury, żadnych pasażerów, żadnego ładunku a DMC w dowodzie > to 2500. Policjant wypisuje mandat bo: > Quote: > Bo policjant nie będzie z wagą ganiał by to mierzyć na drodze. > Czyli tak naprawdę zostaniemy niesłusznie ukarani za B-5 bo policjant nie ma wagi. A co mnie > obchodzi, że on nie dysponuje wagą? To mój problem czy jego? Tu sprawa jest jasna - przepis mówi o wadze rzeczywistej w przypadku znaku B18 - czyli pojazd musi zostać zważony. Chyba że MW jest większa niż masa podana na znaku - to wtedy sprawa jest ewidentna. > Może od razu mi da 500zł za > przekroczenie prędkości, bo samochód ma prędkość maksymalną 180km/h a ja jechałem w obszarze > zabudowanym a liczą się maksymalne wartości. nie fantazjuj pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Szukałem Podepnę się pod temat: O1 i O2 - masa przyczepy z hamulcem/bez hamulca - tak stoi w DR. Czy O1 to z hamulcem, a O2 bez hamulca, czy odwrotnie? Mam wpisane O1 900kg, O2 ----, G 860kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Podepnę się pod temat: O1 i O2 - masa przyczepy z hamulcem/bez hamulca - tak stoi w DR. Czy O1 to z > hamulcem, a O2 bez hamulca, czy odwrotnie? > Mam wpisane O1 900kg, O2 ----, G 860kg. pierwszy linka z gogle http://pl.wikipedia.org/wiki/Dow%C3%B3d_rejestracyjny_pojazdu swoją drogą, chyba żadne auto nie ma masy bez hamulca wyższej od 750kg ? bo takie przyczepy nie występują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Prosilbym abys nie sial paniki, zwlaszcza, ze ie masz racji. Policji to napisz a nie mi. Masz linka pare postów wyżej. Nie twierdzę że mam rację, ale poki co nie znalazłem innego w miarę mocnego zaprzeczenia podanej interpretacji. > Stosowac moga co chca, Nie mogą stosować tego co chcą, tylko to co muszą. Bedą stosować to co stosują do czasu aż dostaną inną wykładnię. >a oceniac to beda organy kompetentniejsze niz jais niedouczony kraweznik czy > stujkowy. Oczywiście. Ale najpierw delikwent od stujkowego zarobi mandat, zabronią mu jazdy jak sie uprą... A sąd oceni że przepisy są niejasne i można je interpretować różnie. Jeśłi masz jakieś urzędowe argumenty na podważenie tego co wypisuje Policja, to się z chęcią zapoznam. Jestem sam ciekawy jak powinno być to rozwiązane zgodnie z literą prawa w oparciu o konkretne przepisy. Myśle że można by tu w jakiś sposób wykorzystać ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia a konkretnie § 3.4 przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust. 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas. ale to troche karkołomne rozwiązanie i nie odnosi sie do MMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > pierwszy linka z gogle Dziękować > swoją drogą, chyba żadne auto nie ma masy bez hamulca wyższej od 750kg ? > bo takie przyczepy nie występują Tego to nie wiem, ale jak interpretować zapis: O2 ---- ? To jest zakaz ciągnięcia przyczepki bez hamulca, czy też domyślnie jest owe 750kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Dziękować > Tego to nie wiem, ale jak interpretować zapis: O2 ---- ? To jest zakaz ciągnięcia przyczepki bez > hamulca, czy też domyślnie jest owe 750kg? Chyba domyślene 750. Mam tak samo ----- w dowodzie i nie miałem z tym nigdy kłopotu podczas kontroli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Tego to nie wiem, ale jak interpretować zapis: O2 ---- ? To jest zakaz ciągnięcia przyczepki bez > hamulca, czy też domyślnie jest owe 750kg? Raczej to pierwsze, w każdym razie nic tam nie może być domyślnie O2 nie może być większe niż połowa masy własnej auta choć może być mniejsze. Możesz też poszukać w instrukcji auta albo gdzieś w necie, w danych technicznych powinna być podana informacja o masie przyczepki z hamulcem i bez. Potem można pomyśleć czy trzeba poprawiać wpis w dowodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Chyba domyślene 750. Mam tak samo ----- w dowodzie i nie miałem z tym nigdy kłopotu podczas > kontroli raczej ktoś zapomniał wpisać masz kartę pojazdu ? tam może jest ja w astrze miałem znowu tylko masę przyczepy bez hamulca po zmianie z cieżarówki na osobowe wpisali obydwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Tu sprawa jest jasna - przepis mówi o wadze rzeczywistej w przypadku znaku B18 - czyli pojazd musi > zostać zważony. > Chyba że MW jest większa niż masa podana na znaku - to wtedy sprawa jest ewidentna. > nie fantazjuj > pozdr A mógłbyś się odnieść do tego co wcześniej napisałem? Bo ja widzę ogromne podobieństwo. Dla przypomnienia: Dowód rejestracyjny samochodu zawiera informację o MMC przyczepy a ja się pytam, jaki to przepis dopuszcza równanie tego z DMC ? Znaki jasno mówią, jeden o masie rzeczywistej a drugi o dopuszczalnej całkowitej i różnicę widzisz. Zapisy o masach przyczepki też się różnią ale dla wielu tu wypowiadających się osób nie ma różnicy. Póki co mamy w wątku wiele paniki bo przyjęło się tak praktykować przy kontroli. Ja jednak chciałbym udowodnić, że to błąd. Konkretny przepis poproszę, nie doświadczenie czy zwyczajowo przyjęte zachowanie podczas kontroli. I pomińmy tu kwestię czy policjant będzie upierdliwy czy nie, skupmy się tylko na tym co mu można. Kwestia uprawnień do kierowania w moim przypadku też nie robi problemu. Z gaśnicami kiedyś też były jaja, dawali mandaty za brak naklejek legalizacyjnych. I co? I jednak nie mieli racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > czyli policjant na drodze w sumie nie ma za co zabrać DR ? > za źle ustawione światła np ? bo przecież nie ma przyrządu ? czy za "zaciemnione" ? > albo za "czarne" szyby ? Jeśli policjant jest pewien swego bo sytuacja nie budzi wątpliwości to chyba normalne, że zabierze dowód. Ale w sytuacjach spornych po to właśnie się przyrządy pomiarowe, żeby rozwiać wątpliwości. > może podaj przepis na podstawie którego twierdzisz, że policja oceni RMC przyczepy > dodam że w DR jest rubryka MMC, przeważnie = DMC Nie odwracaj kota ogonem Skoro jest rozróżnienie w nazewnictwie to każdy się zorientuje, że o coś tu chodzi. Jak na razie nie mamy przepisu, który zabrania, czyli można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 > Nie odwracaj kota ogonem Skoro jest rozróżnienie w nazewnictwie to każdy się zorientuje, że o coś > tu chodzi. Jak na razie nie mamy przepisu, który zabrania, czyli można. ja nic nie odwracam, sam szukałem w tym temacie i poległem w naszych przepisach w sumie nie masz* odniesienia do RMC na logikę powinno być tak jak piszesz, tzn RMC mniejsza od MMC z dowodu holownika i MMC przyczepy ale interpretacja jest inna * jest gdzieś (w warunkach technicznych?) dodatkowy warunek jaki trzeba spełnić i odnosi się do RMC tu jest mail jaki dostałem z policji Quote: pojęcia maksymalnej masy całkowitej i dopuszczalnej masy całkowitej nie są tożsame. Maksymalna masa całkowita pojazdu, zwana potocznie konstrukcyjną dopuszczalną masą całkowitą, jest określana przez producenta przed właściwą homologacją pojazdu dokonywaną przez Instytut Transportu Drogowego i co ważne podlega ona dalszej weryfikacji. Drugie pojęcie zwane potocznie administracyjną dopuszczalną masą całkowitą jest już wartością określoną po homologacji pojazdu, czyli ostateczną i niepodważalną. W chwili obecnej producenci pojazdów samochodowych, tak określają mmc – „nie zawyżając jej wartości” – że po homologacji takiego pojazdu jego dmc jest najczęściej równe mmc. Należy jednak mieć świadomość, że w trakcie policyjnej kontroli funkcjonariusz sprawdzając zapisy w dowodzie rejestracyjnym „ciągnika” znajdujące się w polach oznaczonych O.1 bądź O.2 będzie odnosił się do dmc przyczepy (pole F2) a nie do jej mmc (pole F1). Wynika to z faktu, iż mmc w żadnym razie nie może stanowić odniesienia do sprawdzenia czy dany pojazd może ciągnąć stosowną przyczepę czy też nie. niestety bez powołania się na paragrafy chcesz to mogę podać kontakt do Pana podinspektora i pomęczysz go w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 8 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 > tu jest mail jaki dostałem z policji > Quote: > pojęcia maksymalnej masy całkowitej i dopuszczalnej masy całkowitej nie są tożsame. Maksymalna masa > całkowita pojazdu, zwana potocznie konstrukcyjną dopuszczalną masą całkowitą, jest określana > przez producenta przed właściwą homologacją pojazdu dokonywaną przez Instytut Transportu > Drogowego i co ważne podlega ona dalszej weryfikacji. Drugie pojęcie zwane potocznie > administracyjną dopuszczalną masą całkowitą jest już wartością określoną po homologacji > pojazdu, czyli ostateczną i niepodważalną. W chwili obecnej producenci pojazdów > samochodowych, tak określają mmc – „nie zawyżając jej wartości” > – że po homologacji takiego pojazdu jego dmc jest najczęściej równe mmc. Należy > jednak mieć świadomość, że w trakcie policyjnej kontroli funkcjonariusz sprawdzając zapisy w > dowodzie rejestracyjnym „ciągnika” znajdujące się w polach oznaczonych O.1 > bądź O.2 będzie odnosił się do dmc przyczepy (pole F2) a nie do jej mmc (pole F1). Wynika to z > faktu, iż mmc w żadnym razie nie może stanowić odniesienia do sprawdzenia czy dany pojazd może > ciągnąć stosowną przyczepę czy też nie. > niestety bez powołania się na paragrafy > chcesz to mogę podać kontakt do Pana podinspektora i pomęczysz go w temacie Heh, wydaje mi się, że ta interpretacja dotyczy przyczep a raczej naczep, które mogą więcej niż przewiduje prawo. Daj namiar, pomęczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.