Skocz do zawartości

Wybór pierwszego 4x4


Ketchup87

Rekomendowane odpowiedzi

Tematów takich było mnóstwo ale żaden nie daje pełnego porównania bo zwykle kotś zapytuje o konkretny model, ewentualnie dwa. Zrzućmy wszystko w jedno miejsce.

Jeep Cherokiee - czy ma ramę czy taką pseudo ramkę jak grand? Czy resory z tyłu to duża wada w terenie? Co z dyframi na osiach?

Dyskoteka - widziałem na fotkach, że rama jest porządna. O silnikach nie wiem nic. To samo pytanie co wyżej i w każdym następnym aucie - co z blokadami dyfrów na osiach?

Frontera - muszę przyznać, że martwi mnie niezależne zawieszenie z przodu - czy potrzebnie? Jak z blokadą dyfra centralnego i na osiach? Kumpel kupił Frotke i mówi, że może coś na piastach blokować. W Oplu technologia z UAZ a smile.gif ? Czy to to ma ramę? W całkiem fajnych cenach to stoi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frontera seryjnie nie ma blokad, to, co przelaczasz w piastach, to sprzegielka napedu przedniego (ale tylko we frocie A, w B robi sie te przyciskiem w kabinie)

Mozesz jedynie szukac egzemplarza z LSD na tyle, lub dolozyc blokade ARB grinser006.gif

Nie ma centralnego mechanizmu roznicowego, wiec po czarnym 4x4 nie mozna jezdzic.

Tak, ma rame, a sztywny most z przodu zawsze mozna wlozyc np z patrola :D, ale poki nie orasz w terenie, to seryjny styknie. Najslabsze mosty maja Froty A z silnikiem 2.0 - latwo go ukrecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Frontera seryjnie nie ma blokad, to, co przelaczasz w piastach, to sprzegielka napedu przedniego

> (ale tylko we frocie A, w B robi sie te przyciskiem w kabinie)

> Mozesz jedynie szukac egzemplarza z LSD na tyle, lub dolozyc blokade ARB

> Nie ma centralnego mechanizmu roznicowego, wiec po czarnym 4x4 nie mozna jezdzic.

> Tak, ma rame, a sztywny most z przodu zawsze mozna wlozyc np z patrola :D, ale poki nie orasz w

> terenie, to seryjny styknie. Najslabsze mosty maja Froty A z silnikiem 2.0 - latwo go ukrecic.

Te szpery w tylnym moście można po czymś poznać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprosciej po oznaczeniu na tabliczce znamionowej na scianie grodziowej, bo wiekszosc uzytkownikow

> nie zdaje sobie sprawy, ze ma

> Szukaj G80 - Axle, Limited slip

Bardzo cenna informacja ok.gif o co chodzi z tymi sprzęgiełkami jednokierunkowymi na przedniej osi (czytam opelfrontera.pl )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo cenna informacja o co chodzi z tymi sprzęgiełkami jednokierunkowymi na przedniej osi

> (czytam opelfrontera.pl )

Tylko w A. Oryginalnie sa automatyczne, ale jezdzac w terenie trzeba zalozyc manualne i ruszac dupe z auta, zeby przy wjezdzie w teren przekrecic na 4x4. No chyba, ze wieksze spalanie ci nie przeszkadza, to mozesz caly czas jezdzic na sprzegielkach zapietych. Normalnie rozpina sie je (4x2) jak nie wlaczas napedu na przod, zeby mniej palil.

Jak zalaczysz 4H lub 4L w aucie a sprzegielka sa rozlaczone, to krecie sie przedni wal, most i polosie, a jak zalaczysz sprzegielka a w aucie masz 2H, to kreca sie polosie z kolami tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cherokee ma nadwozie samonośne - czyli ramy brak. Podłużnice są dość solidne. Resory - parę osób zmieniło zawieszenie tylne na sprężyny, ale to niewielki procent. Raczej nie przeszkadzają.

Co do blokad - przy zapięciu 4x4 lo masz zblokowany centralny układ - czyli stricte napęd 50/50 procent. W zależności od modelu mostu z tyłu może tam się znajdować pseudo blokada - LSD.

Auto proste, jak masz odrobinę zdolności mechanicznych to naprawisz większość rzeczy sam. Dostępność części (nowe i używki) bardzo dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeep Cherokiee - czy ma ramę czy taką pseudo ramkę jak grand? Czy resory z tyłu to duża wada w

> terenie? Co z dyframi na osiach?

Resory są wytrzymalsze w terenie, ale za to mniej komfortowe. Cherokee mówi się, że to takie podniesione kombi, ale radzi sobie w terenie, widziałem też kilka modyfikacji, które znacznie przekraczały zdrowy rozsądek... życie smile.gif

> Dyskoteka - widziałem na fotkach, że rama jest porządna. O silnikach nie wiem nic. To samo pytanie

> co wyżej i w każdym następnym aucie - co z blokadami dyfrów na osiach?

Ramę trzeba dobrze obejrzeć, topiona będzie gnić podobnie jak każda inna, do tego mocowania budy do ramy (przegniją też te nietopione, to kwestia czasu, jednak na pewno później... wink.gif czasu się nie oszuka). Na pewno pomyłką był 2.0 MPi; jedyny diesel to 2,5 TDI w wersji 200 (89 - 94) oraz 300 (połowa 94 - połowa 98), choć zdarzały się wyjątki (ktoś kiedyś kupił ze Szwajcarii 300 z 99 roku zlosnik.gif I to nie był fake. 200 różni się od 300 inną puchą filtru powietrza, ciągnie bardziej od dołu, oczywiście kilka innych detali mechanicznych też się znajdzie - ich nie wymienię, bo sam nie znam wink.gif Silniki generalnie niezawodne, czapka nie spada tak często jak w Patrolach 2.8, silniki jak i całe auta dużo wybaczają. Przegrzać Landa jest bardzo ciężko, drwi się, że przy -10 pracujący silnik szybciej zamarznie niż da ciepłe powietrze zlosnik.gifzlosnik.gif Było kilka przypadków (w tym mój), że odkręciła się rotacyjna pompa oleju i nie dawała takiego ciśnienia jak powinna, co ciekawe czujnik również wariował i nie pokazywał tego. Od naprawy jest wszystko w porządku.

Blokadę masz jedną, w centralnym mechanizmie różnicowym, w odróżnieniu od Patroli czy Samuraiów, Land ma napęd permanentny na 4 koła, blokada powoduje, że oba wały kręcą się z tą samą prędkością. Można w mosty władować blokady typu Detroit Truetrac albo sterowane ręcznie (ARB), ale niekiedy 2 blokady mogą sięgnąć ceną w okolice 10 000 zł smile.gif Ale i tak znaczna część ludzi radzi sobie bez nich smile.gif Dyskoteka nie ma pancernych mostów jak Patrol, to fakt. 35" cali też ciężko zamontować, da się, ale po co? Prócz liftu, buda do góry, a z tym wiąże się kilka kolejnych zmian, jak np. dłuższe przewody hamulcowe, zwiększa się znacznie kąt pracy wałów, niektórzy obniżają skrzynię z reduktorem... bez sensu. Optymalnie to 32" (235/85R16 albo 265/75R16), na 31" z kumplem przejeżdżaliśmy tam, gdzie Parchy i inne cuda na 35", zwykle wystarczy pomyśleć, a nie "redukto, 2, but i jakoś to będzie" zlosnik.gif Z grubsza to tyle, więcej na landklinika.pl - ja i chojny jesteśmy też na AK.

Całkiem fajny silniczek to benzynowy V8 - ale żłopie jak porąbany smile.gif 25 litrów na mieście to norma, można wstawić gaz, ale butla zabiera sporo bagażnika, dlatego w akcie desperacji już miałem kupić benzynę, ale jednak trafił się dobry dieselek smile.gif

> Frontera - muszę przyznać, że martwi mnie niezależne zawieszenie z przodu - czy potrzebnie? Jak z

> blokadą dyfra centralnego i na osiach? Kumpel kupił Frotke i mówi, że może coś na piastach

> blokować. W Oplu technologia z UAZ a ? Czy to to ma ramę? W całkiem fajnych cenach to stoi

Pewnie chodziło o przedni napęd. Terrano II też ma niezależne z przodu i ludzie tym autem jeżdżą... O Frotce się więcej nie wypowiem, bo nie znam smile.gif

Każde auto da frajdę z jazdy, a że jedne wjadą dalej to co za różnica, będzie miał kto wyciągać waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie chodziło o przedni napęd. Terrano II też ma niezależne z przodu i ludzie tym autem jeżdżą...

jeździć jeżdżą, problem jest chyba przy lifcie hmm.gif

cudów tu nie zrobisz, na serii kilka cali tylko, potem trza zmieniać całe wahacze, obniżać most icon_rolleyes.gif

przynajmniej tak jest w vitarce

> Każde auto da frajdę z jazdy, a że jedne wjadą dalej to co za różnica, będzie miał kto wyciągać

wszystko zależy do czego auto ma służyć

mnie czasem śmieszy taki wyścig zbrojeń, lifty, duże opony ... a potem jeździmy razem, tzn ja prawie seryjną vitarką a kumple zmotami grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to ma rame?

a musi ?

> Nie wiem jak z awaryjnoscia, bo nie znam, wiec sie nie wypowiadam.

"dziwka" to auto dla pasjonatów grinser006.gif

trochę jeździłem z chłopakami co ujeżdżają nivy ... sami czasem wypowiadali się że jednak się psuje, ale łatwo naprawić grinser006.gif

faktem jest że seryjna objeżdża inne seryjne 4x4 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tematów takich było mnóstwo ale żaden nie daje pełnego porównania bo zwykle kotś zapytuje o

> konkretny model, ewentualnie dwa. Zrzućmy wszystko w jedno miejsce.

i najlepiej pogrupujmy pod kątem zastosowań i budżetu

bo dla jednego starczy Forester, dla innego Dyskoteka a inny będzie musiał mieć pająka zbudowanego na bazie Gelendy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i najlepiej pogrupujmy pod kątem zastosowań i budżetu

> bo dla jednego starczy Forester, dla innego Dyskoteka a inny będzie musiał mieć pająka zbudowanego

> na bazie Gelendy ...

Też do tego doszedłem po godzinach spędzonych na forach itp.

nie mniej jest kilka modeli od których się zaczyna tj. Frotka, Cherokee, Samuraj, Jimny, UAZ i tym podbne. Dopiero z czasem są patrole wink.gif Ale widziałem, ze choć cherokee nie ma ramy to ludzie grzebią przy nich dośc mocno, robią duże lifty i montują wyciągarki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko zależy do czego auto ma służyć

> mnie czasem śmieszy taki wyścig zbrojeń, lifty, duże opony ... a potem jeździmy razem, tzn ja

> prawie seryjną vitarką a kumple zmotami

Ja używam do szeroko rozumianej turystyki, weekendowo wokół komina (nie każdy weekend oczywiście), urlopowo gdzieś dalej.

Do niedawna jeździłem na seryjnym zawiasie i kołach praktycznie wszędzie tam, gdzie Parchy na 35" i lifcie 10". Przed Ukrainą zmieniłem zawieszenie, bo tył już był dobity i siedział, koła 31" pożyczył mi na wyjazd kolega Landroverowiec zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif Opony najchętniej kupiłbym 235/85R16 (32"), najbardziej idealne do Dyskoteki (most siedzi najwyżej), względnie 245/75R16 (31"). I co ciekawe, spodobały mi się MT'ki, miałem na wyjeździe Toyo Open Country, w terenie radziła sobie bardzo dobrze, na asfalcie hałasowała, ale nie tak mocno smile.gif I zużycie paliwa wzrosło raptem o litr na setkę. Do tej pory byłem zwolennikiem AT'eków, ale kto wie, może mi się punkt widzenia zmieni... Szczególnie, że dobrze mieć na dalszym wyjeździe dobrą oponę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co myślicie o czymś takim? Fajnie, że przygotowany czy źle bo zmęczony?

> http://moto.allegro.pl/jeep-cherokee-1992-4-0-lpg-off-road-i2782921314.html

Do zabawy? Może być zlosnik.gif

Wyjazdy? Jak widać, jeździł zlosnik.gifzlosnik.gif chyba, że same naklejki przykleił zlosnik.gif

Jak na pierwsze auto będzie dobry, kwestia dokładnego sprawdzenia pod względem mechanicznym, bo oglądanie wizualne sobie odpuść smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez osobistego sprawdzenia to niewiele można powiedzieć - wizualnie wygląda ok, jak dla mnie trzebaby zmienić progi na takie pod Hi-lifta.

Naprawa klimy może być kosztowna, ciężko znaleźć zakład który napełni już uszczelnioną czynnikiem R12.

Chyba że wywalasz sprężarkę klimy i dasz alternator w to miejsce - odpada Ci naprawa klimy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Tylko w A. Oryginalnie sa automatyczne, ale jezdzac w terenie trzeba zalozyc manualne i ruszac dupe

> z auta, zeby przy wjezdzie w teren przekrecic na 4x4. No chyba, ze wieksze spalanie ci nie

> przeszkadza, to mozesz caly czas jezdzic na sprzegielkach zapietych. Normalnie rozpina sie je

> (4x2) jak nie wlaczas napedu na przod, zeby mniej palil.

> Jak zalaczysz 4H lub 4L w aucie a sprzegielka sa rozlaczone, to krecie sie przedni wal, most i

> polosie, a jak zalaczysz sprzegielka a w aucie masz 2H, to kreca sie polosie z kolami tylko.

A jesteś w stanie oszacować o ile więcej/mniej pali? Odkąd kupiłem pickupa zapiąłem sprzęgięłka i tak mam cały czas. 4x4 załączam jak wjeżdżam na bezdroże, na asfalcie tylko tył. Do tej pory czytałem że to tylko kwestia zużycia elementów dyfra z przodu, ale jakby mniej palił, to może warto je jednak odpinać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jesteś w stanie oszacować o ile więcej/mniej pali? Odkąd kupiłem pickupa zapiąłem sprzęgięłka i

> tak mam cały czas. 4x4 załączam jak wjeżdżam na bezdroże, na asfalcie tylko tył. Do tej pory

> czytałem że to tylko kwestia zużycia elementów dyfra z przodu, ale jakby mniej palił, to może

> warto je jednak odpinać?

Roznie znajomi, ktorzy tak jezdza mowia, ale wychodzi 1-2L gazu wiecej (lato-zima) przy 2.0 pod maska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jesteś w stanie oszacować o ile więcej/mniej pali? Odkąd kupiłem pickupa zapiąłem sprzęgięłka i

> tak mam cały czas. 4x4 załączam jak wjeżdżam na bezdroże, na asfalcie tylko tył. Do tej pory

> czytałem że to tylko kwestia zużycia elementów dyfra z przodu, ale jakby mniej palił, to może

> warto je jednak odpinać?

Jeśli masz sprzęgiełka automatyczne to nie znaczy ze cały czas masz je zapięte, kiedy włączasz 4H lub 4L w kabinie to się zapinają, a jak wyłączysz to się rozepną w momencie kiedy auto przetoczy się w przeciwnym kierunku niż podczas zapinania. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz sprzęgiełka automatyczne to nie znaczy ze cały czas masz je zapięte, kiedy włączasz 4H

> lub 4L w kabinie to się zapinają, a jak wyłączysz to się rozepną w momencie kiedy auto

> przetoczy się w przeciwnym kierunku niż podczas zapinania.

Poprawię kolegę: nie do ostatniego kierunku jazdy - Suzuki Vitara automat na automatach tak miała.

TZN zapinasz jadąc do przodu, pojeździsz troszkę, ale ostatni manewr jaki robiłeś to np. cofanie więc zwalniasz dźwignie w kabinie i do przoda. Sam to ze mną obczjałes pamiętasz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprawię kolegę: nie do ostatniego kierunku jazdy - Suzuki Vitara automat na automatach tak miała.

> TZN zapinasz jadąc do przodu, pojeździsz troszkę, ale ostatni manewr jaki robiłeś to np. cofanie

> więc zwalniasz dźwignie w kabinie i do przoda. Sam to ze mną obczjałes pamiętasz ??

Ja myślę, że wystarczy po prostu zluzować mechanizm. W ciężarówkach blokada tylnego mostu jest praktycznie w standardzie i jest właśnie tak, że jak ją wyłączysz to musisz kawałek przejechać w miarę prosto, żeby siłownik miał szansę rozblokować mechanizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja myślę, że wystarczy po prostu zluzować mechanizm. W ciężarówkach blokada tylnego mostu jest

> praktycznie w standardzie i jest właśnie tak, że jak ją wyłączysz to musisz kawałek przejechać

> w miarę prosto, żeby siłownik miał szansę rozblokować mechanizm.

nie, suzuki ma automaty takie, że nawet jak odepniesz 4wd to zachowując kierunek się nie rozepną,

dzięki temu można potem wrzucić 4wd w czasie jazdy - sprawdzane wink.gif

z tym ostatnim kierunkiem może mieć też racje, bo sprzęgiełka się przepinają przy zmianie kierunku hmm.gif

(dlatego tak łatwo je zamordować w błocie - bujanie tył/przód)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, suzuki ma automaty takie, że nawet jak odepniesz 4wd to zachowując kierunek się nie rozepną,

> dzięki temu można potem wrzucić 4wd w czasie jazdy - sprawdzane

> z tym ostatnim kierunkiem może mieć też racje, bo sprzęgiełka się przepinają przy zmianie kierunku

> (dlatego tak łatwo je zamordować w błocie - bujanie tył/przód)

To się zgadza w całej rozciągłości tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.