Skocz do zawartości

Przymarzająca klamka od strony keirowcy


kurian

Rekomendowane odpowiedzi

jako że dziś był pierwszy przymrozek to juz jest problem. Właściwie powtórka problemu z zeszłego roku.

Przymarza mi klamka zewnętrzna, jak się ja oderwie na siłę robi się luźna i drzwi nie chcą się zamknąć. Czasem klamka się zrywała i nawet drzwi nie można było otworzyć, nawet od środka.

Co rozbierać i co nasmarować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez obrazu ale kuźwa mi przez 4 lata użytkowania jakos nie zamarzła klamka i auto nie stoi w ciepłym garażu !!!! angryfire.gif

nawet przy -27 ... chodź dziwi otworzyły się jak w stodole hehe

może kupcie sobie silikon w spraju??jakiś preparat co usuwa wodę nie wiem ale to dla mnie dziwne ze wam ciągle te klamki zamarzają??psujecie renomę i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez obrazu ale kuźwa mi przez 4 lata użytkowania jakos nie zamarzła klamka i auto nie stoi w

> ciepłym garażu !!!!

> nawet przy -27 ... chodź dziwi otworzyły się jak w stodole hehe

> może kupcie sobie silikon w spraju??jakiś preparat co usuwa wodę nie wiem ale to dla mnie dziwne ze

> wam ciągle te klamki zamarzają??psujecie renomę i tyle

a gdzie sobie mam tym silikonem w spraju napsikać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez obrazu ale kuźwa mi przez 4 lata użytkowania jakos nie zamarzła klamka i auto nie stoi w

> ciepłym garażu !!!!

Pewnie masz już założone linki tzw. pozmianowe które nie zamarzają - a przynajmniej nie nagminnie.

U mnie problem nie istnieje od 3 lat kiedy to w zimie się wkurzyłem i wymieniłem mechanizmy na nowe. U mojego ojca (rocznik 2004) problem zamarzających klamek nie wystąpił ani razu od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie masz już założone linki tzw. pozmianowe które nie zamarzają - a przynajmniej nie nagminnie.

> U mnie problem nie istnieje od 3 lat kiedy to w zimie się wkurzyłem i wymieniłem mechanizmy na

> nowe. U mojego ojca (rocznik 2004) problem zamarzających klamek nie wystąpił ani razu od

> nowości.

pozmianowe czy przedzmiaowe ale nie zamarza tymbardziej od środka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może kupcie sobie silikon w spraju??jakiś preparat co usuwa wodę nie wiem ale to dla mnie dziwne ze

> wam ciągle te klamki zamarzają??psujecie renomę i tyle

Wystarczy raz prysnąć byleczym co smaruje i będzie spokój na 10lat. Ja jak kupiłem stilona to całe klamki w miejscu styku elementu ruchomego z nieruchomym (jest tam uszczelka), całe wymazałem jakimś tam smarem pierwszym lepszym, zamknąłem i otworzyłem, nadmiar smaru wytarłem ściereczką i tyle, przez 3 lata żadna klamka nie zamarzła i do dziś jak się przejedzie palcem po tej uszczelce to jest lekko śliskie smile.gif

Zasada jest prosta i sprawdza się zawsze.... "Nie smarujesz nie jedziesz"

Równie dobrze jest na zime kupiś sprej do uszczelek, kosztuje 5-10zł, roboty na całe 2 min, leci się do okoła wszystkie drzwi i ma się święty spokój z przymarzaniem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jak jest w miarę ciepło na zewnątrz to można napsikać jakiegoś smaru. Ja np. użyłem smaru penetrującego i mam spokój drugi rok, z tym, że klamka zaczęła zamarzać mi 3 lata temu i wtedy ratowałem się w zimę tym smarem bezskutecznie. Po zimie zapewne preparat rozprowadził się po linkach i uszczelnił pancerze i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak koledzy mówią musisz wyciągnąć i zapsikać jakąś oliwą aż się zacznie wylewać z drugiej strony, najlepiej też zabezpieczyć linkę aby dalej nie wlewała się tam woda w manualu wszystko jest ładnie opisane,

co do nowszych modeli podobno są jakieś pozmianowe linki z zabezpieczeniem żeby woda się tam nie odstawała ale na własne oczy tego nie widziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie jak koledzy mówią musisz wyciągnąć i zapsikać jakąś oliwą aż się zacznie wylewać z

> drugiej strony, najlepiej też zabezpieczyć linkę aby dalej nie wlewała się tam woda w manualu

> wszystko jest ładnie opisane,

> co do nowszych modeli podobno są jakieś pozmianowe linki z zabezpieczeniem żeby woda się tam nie

> odstawała ale na własne oczy tego nie widziałem

Linki pozmianowe mają na zakończeniach gumowe kapturki-harmonijki, coś ala gumowe osłony w rowerowych hamulcach v- brake, przez co woda nie dostaje się do środka pancerza linki i nie zamarza w nim. Auta ze starymi linkami niestety ten problem często dotyka. Jako że nowe pozmianowe linki to spory wydatek, ja kupiłem starą linkę na allegro i przełożyłem tylko same kapturki, można także kupić gumowe osłony hamulca rowerowego w każdym rowerowym sklepie i nimi zabezpieczyć linkę. Dla pewności posmarowane odpornym na mrozy smarem, by wszystko chodziło jak trzeba. Naprawdę pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.