kurian Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 jako że dziś był pierwszy przymrozek to juz jest problem. Właściwie powtórka problemu z zeszłego roku. Przymarza mi klamka zewnętrzna, jak się ja oderwie na siłę robi się luźna i drzwi nie chcą się zamknąć. Czasem klamka się zrywała i nawet drzwi nie można było otworzyć, nawet od środka. Co rozbierać i co nasmarować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomi1985 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 najlepiej to przegrzebać forum i odnaleźć manual do tego zabiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilomaniac Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 bez obrazu ale kuźwa mi przez 4 lata użytkowania jakos nie zamarzła klamka i auto nie stoi w ciepłym garażu !!!! nawet przy -27 ... chodź dziwi otworzyły się jak w stodole hehe może kupcie sobie silikon w spraju??jakiś preparat co usuwa wodę nie wiem ale to dla mnie dziwne ze wam ciągle te klamki zamarzają??psujecie renomę i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > bez obrazu ale kuźwa mi przez 4 lata użytkowania jakos nie zamarzła klamka i auto nie stoi w > ciepłym garażu !!!! > nawet przy -27 ... chodź dziwi otworzyły się jak w stodole hehe > może kupcie sobie silikon w spraju??jakiś preparat co usuwa wodę nie wiem ale to dla mnie dziwne ze > wam ciągle te klamki zamarzają??psujecie renomę i tyle a gdzie sobie mam tym silikonem w spraju napsikać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Do linki wewnątrz drzwi. .. W zts drzwi manual DARKOOO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > bez obrazu ale kuźwa mi przez 4 lata użytkowania jakos nie zamarzła klamka i auto nie stoi w > ciepłym garażu !!!! Pewnie masz już założone linki tzw. pozmianowe które nie zamarzają - a przynajmniej nie nagminnie. U mnie problem nie istnieje od 3 lat kiedy to w zimie się wkurzyłem i wymieniłem mechanizmy na nowe. U mojego ojca (rocznik 2004) problem zamarzających klamek nie wystąpił ani razu od nowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 musze dolaczyc do obozu kolegi stilomanic. Moje pudelko z 2005 nie widzialo spraju w zamku i jeszcze nigdy mnie nie zawiodlo. Juz predzej uszczelki w kolo drzwi czaaaaaaasem chwyci ale klamka never Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilomaniac Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Pewnie masz już założone linki tzw. pozmianowe które nie zamarzają - a przynajmniej nie nagminnie. > U mnie problem nie istnieje od 3 lat kiedy to w zimie się wkurzyłem i wymieniłem mechanizmy na > nowe. U mojego ojca (rocznik 2004) problem zamarzających klamek nie wystąpił ani razu od > nowości. pozmianowe czy przedzmiaowe ale nie zamarza tymbardziej od środka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > może kupcie sobie silikon w spraju??jakiś preparat co usuwa wodę nie wiem ale to dla mnie dziwne ze > wam ciągle te klamki zamarzają??psujecie renomę i tyle Wystarczy raz prysnąć byleczym co smaruje i będzie spokój na 10lat. Ja jak kupiłem stilona to całe klamki w miejscu styku elementu ruchomego z nieruchomym (jest tam uszczelka), całe wymazałem jakimś tam smarem pierwszym lepszym, zamknąłem i otworzyłem, nadmiar smaru wytarłem ściereczką i tyle, przez 3 lata żadna klamka nie zamarzła i do dziś jak się przejedzie palcem po tej uszczelce to jest lekko śliskie Zasada jest prosta i sprawdza się zawsze.... "Nie smarujesz nie jedziesz" Równie dobrze jest na zime kupiś sprej do uszczelek, kosztuje 5-10zł, roboty na całe 2 min, leci się do okoła wszystkie drzwi i ma się święty spokój z przymarzaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomi1985 Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Teraz jak jest w miarę ciepło na zewnątrz to można napsikać jakiegoś smaru. Ja np. użyłem smaru penetrującego i mam spokój drugi rok, z tym, że klamka zaczęła zamarzać mi 3 lata temu i wtedy ratowałem się w zimę tym smarem bezskutecznie. Po zimie zapewne preparat rozprowadził się po linkach i uszczelnił pancerze i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubasan Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 dokładnie jak koledzy mówią musisz wyciągnąć i zapsikać jakąś oliwą aż się zacznie wylewać z drugiej strony, najlepiej też zabezpieczyć linkę aby dalej nie wlewała się tam woda w manualu wszystko jest ładnie opisane, co do nowszych modeli podobno są jakieś pozmianowe linki z zabezpieczeniem żeby woda się tam nie odstawała ale na własne oczy tego nie widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marjano82 Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 > dokładnie jak koledzy mówią musisz wyciągnąć i zapsikać jakąś oliwą aż się zacznie wylewać z > drugiej strony, najlepiej też zabezpieczyć linkę aby dalej nie wlewała się tam woda w manualu > wszystko jest ładnie opisane, > co do nowszych modeli podobno są jakieś pozmianowe linki z zabezpieczeniem żeby woda się tam nie > odstawała ale na własne oczy tego nie widziałem Linki pozmianowe mają na zakończeniach gumowe kapturki-harmonijki, coś ala gumowe osłony w rowerowych hamulcach v- brake, przez co woda nie dostaje się do środka pancerza linki i nie zamarza w nim. Auta ze starymi linkami niestety ten problem często dotyka. Jako że nowe pozmianowe linki to spory wydatek, ja kupiłem starą linkę na allegro i przełożyłem tylko same kapturki, można także kupić gumowe osłony hamulca rowerowego w każdym rowerowym sklepie i nimi zabezpieczyć linkę. Dla pewności posmarowane odpornym na mrozy smarem, by wszystko chodziło jak trzeba. Naprawdę pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.