9442 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Cześć Mam mały problem z silnikiem fiata 1.6 16V. Słabiej pali na jeden cylinder. Potwierdził to sygnał z knock sensora. Wartość na 1 cylindrze to około 60 - 80% pozostałych. Ciśnienie w cylindrach na poziomie 16 - 17 bar. Świece nowe i zamieniane miejscami. Wtryskiwacze również sprawdzane i zamieniane. Przewody nowe i bez zmian. Cewka podmieniana pomimo, ze jest półroczna, bez zmian. Na gazie i benzynie to samo. Zastanawiam się, czy to może być popychacz hydrauliczny? Jeśli nie otwiera zaworu w 100% to może być to przyczyną utrudnionej wymiany w cylindrze. A może coś przeoczyłem na co warto zwrócić uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Cześć > Mam mały problem z silnikiem fiata 1.6 16V. > Słabiej pali na jeden cylinder. Potwierdził to sygnał z knock sensora. Wartość na 1 cylindrze to > około 60 - 80% pozostałych. > Ciśnienie w cylindrach na poziomie 16 - 17 bar. > Świece nowe i zamieniane miejscami. > Wtryskiwacze również sprawdzane i zamieniane. > Przewody nowe i bez zmian. > Cewka podmieniana pomimo, ze jest półroczna, bez zmian. Jak rozumiem kable WN też. > Na gazie i benzynie to samo. > Zastanawiam się, czy to może być popychacz hydrauliczny? Jeśli nie otwiera zaworu w 100% to może > być to przyczyną utrudnionej wymiany w cylindrze. Popychacz nie takiego efektu. W tym przypadku obejrzałbym krzywki wałka rozrządu. Niestety aby je obejrzeć w tym silniku trzeba pół silnika zepsuć. Ale może ktoś podsunie lepszy pomysł. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 miałem prawie ze ten sam problem, wszystkie możliwości, które załem wyeliminowałem, a na wolnych obrotach nadal wypadały zapłony. okazało się, że uszczelka kolektora dolotowego była nieszczelna i zasysało lewe powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 U mnie w tym samym silniku zaczęło się od nierównej pracy na wolnych obrotach,temat lekko olałem.po pewnym czasie silnik zaczął głośniej pracować okazało sie,że pękła prowadnica i zawór sie troche wykrzywił(przebieg 175tys ok 20tys z lpg). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Cześć jak mierzone cisnienie? próba olejowa była poza pomiarem zwyklym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > próba olejowa była poza pomiarem zwyklym? a po co się z tym bawić, skoro i bez dolewania oleju ciśnienie jest bardzo wysokie? jaki sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > a po co się z tym bawić, skoro i bez dolewania oleju ciśnienie jest bardzo wysokie? > jaki sens? bo różne cuda bywają i juz zaczeło się wymienianie połowy auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > bo różne cuda bywają i juz zaczeło się wymienianie połowy auta. no ale sam powiedz, co ta dolewka oleju ma w przypadku prawidłowego ciśninia na sucho dać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > no ale sam powiedz, co ta dolewka oleju ma w przypadku prawidłowego ciśninia na sucho dać? a skad mam wiedziec ze jest prawidłowe? nie znam danych producenta tego konkretnego silnika... edit: poza tym kolega nie doprecyzował... moze wlasnie to 16-17 jst przy olejowej, a na sucho sie zmienia... wiesz to na pewno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > miałem prawie ze ten sam problem, wszystkie możliwości, które załem wyeliminowałem, a na wolnych > obrotach nadal wypadały zapłony. > okazało się, że uszczelka kolektora dolotowego była nieszczelna i zasysało lewe powietrze. czyli trafiłem z diagnoza wtedy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > a skad mam wiedziec ze jest prawidłowe? nie znam danych producenta tego konkretnego silnika... No bez jaj. Żeby wypadały zapłony, to ciśnienie musi być na prawdę masakrycznie niskie, żeby nie powiedzieć szczątkowe. 16 to jest aż za dużo jak na standardową benzynówke. > edit: poza tym kolega nie doprecyzował... moze wlasnie to 16-17 jst przy olejowej, a na sucho sie > zmienia... wiesz to na pewno? Gdyby zrobił próbę olejową, to by o tym na pewno napisał. JAk mierzy się ciśnienie, w 99% przypadków zaczyna się od zwykłego pomiaru bez żadnych dolewek, bo i po co. EOT z mojej strony, bo zaśmiecamy wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > czyli trafiłem z diagnoza wtedy ? taa dla Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Doprecyzuje jeszcze, bo widzę, że wątek się rozwija w różne strony. W wakacje robiłem głowicę przy okazji wymiany pierścieni na tłokach (spalał olej, zdarzało się, że stawiał zasłonę dymną za sobą ). Szlif głowicy, wymiana uszczelnień zaworowych sprawdzanie szczelności. Gładzie na cylindrach w dbd stanie. Silnik złożony na nowych uszczelkach. Problem z ubytkami oleju już nie występuje. Wałki bez większych śladów zużycia. Popychacze oglądałem, jednak nie rozbierałem ich i nie czyściłem, ewidentnego uszkodzenia nie stwierdziłem. Ciśnienie sprężania sprawdzane na ciepłym (ale nie gorącym) silniku, próby olejowej nie robiłem. Jak sobie przypominam, silnik czasami "kulał" na wolnych obrotach od zawsze, ale nie zwracaliśmy na to większej uwagi. Jest nieszczelność na wejściu odmy do rury ssącej (zaraz idę to zakleić) ale to jest przed przepustnicą i dlaczego kuleje tylko na jednym cylindrze? Zastanawiałem się również czy to nie jest błąd czujnika położenia wału i daje iskrę z złym momencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Jak rozumiem kable WN też. TAK > Popychacz nie takiego efektu. > W tym przypadku obejrzałbym krzywki wałka rozrządu. popychacz jeśli jest uszkodzony to nie napompuje się i efekt może być podobny, nie otwiera w pełni zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > TAK > popychacz jeśli jest uszkodzony to nie napompuje się i efekt może być podobny, nie otwiera w pełni > zaworu. ale wtedy było by go słychać z daleka .. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > ale wtedy było by go słychać z daleka .. > pozdr I tu mam problem. Nigdy jeszcze nie miałem uszkodzonego popychacza i nie wiem "jak to gra". Słychać cykanie, ale nie wiem, czy to jest to, dlatego staram się wysnuć diagnozę na podstawie innych objawów. Z tego co sprawdziłem, to wynika, że pozostał wałek lub popychacze. Chyba zacznę od dolotowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 swiece na tym cylindrze to jaka była? normalna? okopcona czy biała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > swiece na tym cylindrze to jaka była? > normalna? okopcona czy biała? Bardzo ładnie wypalona, tak jak na pozostałych cylindrach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.