Skocz do zawartości

Słabiej pali na jeden gar


9442

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam mały problem z silnikiem fiata 1.6 16V.

Słabiej pali na jeden cylinder. Potwierdził to sygnał z knock sensora. Wartość na 1 cylindrze to około 60 - 80% pozostałych.

Ciśnienie w cylindrach na poziomie 16 - 17 bar.

Świece nowe i zamieniane miejscami.

Wtryskiwacze również sprawdzane i zamieniane.

Przewody nowe i bez zmian.

Cewka podmieniana pomimo, ze jest półroczna, bez zmian.

Na gazie i benzynie to samo.

Zastanawiam się, czy to może być popychacz hydrauliczny? Jeśli nie otwiera zaworu w 100% to może być to przyczyną utrudnionej wymiany w cylindrze.

A może coś przeoczyłem na co warto zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć

> Mam mały problem z silnikiem fiata 1.6 16V.

> Słabiej pali na jeden cylinder. Potwierdził to sygnał z knock sensora. Wartość na 1 cylindrze to

> około 60 - 80% pozostałych.

> Ciśnienie w cylindrach na poziomie 16 - 17 bar.

> Świece nowe i zamieniane miejscami.

> Wtryskiwacze również sprawdzane i zamieniane.

> Przewody nowe i bez zmian.

> Cewka podmieniana pomimo, ze jest półroczna, bez zmian.

Jak rozumiem kable WN też.

> Na gazie i benzynie to samo.

> Zastanawiam się, czy to może być popychacz hydrauliczny? Jeśli nie otwiera zaworu w 100% to może

> być to przyczyną utrudnionej wymiany w cylindrze.

Popychacz nie takiego efektu.

W tym przypadku obejrzałbym krzywki wałka rozrządu.

Niestety aby je obejrzeć w tym silniku trzeba pół silnika zepsuć.

Ale może ktoś podsunie lepszy pomysł.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale sam powiedz, co ta dolewka oleju ma w przypadku prawidłowego ciśninia na sucho dać?

a skad mam wiedziec ze jest prawidłowe? nie znam danych producenta tego konkretnego silnika...

edit: poza tym kolega nie doprecyzował... moze wlasnie to 16-17 jst przy olejowej, a na sucho sie zmienia... wiesz to na pewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem prawie ze ten sam problem, wszystkie możliwości, które załem wyeliminowałem, a na wolnych

> obrotach nadal wypadały zapłony.

> okazało się, że uszczelka kolektora dolotowego była nieszczelna i zasysało lewe powietrze.

cfaniaczek.gif czyli trafiłem z diagnoza wtedy ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a skad mam wiedziec ze jest prawidłowe? nie znam danych producenta tego konkretnego silnika...

No bez jaj.

Żeby wypadały zapłony, to ciśnienie musi być na prawdę masakrycznie niskie, żeby nie powiedzieć szczątkowe.

16 to jest aż za dużo jak na standardową benzynówke.

> edit: poza tym kolega nie doprecyzował... moze wlasnie to 16-17 jst przy olejowej, a na sucho sie

> zmienia... wiesz to na pewno?

Gdyby zrobił próbę olejową, to by o tym na pewno napisał.

JAk mierzy się ciśnienie, w 99% przypadków zaczyna się od zwykłego pomiaru bez żadnych dolewek, bo i po co.

EOT z mojej strony, bo zaśmiecamy wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuje jeszcze, bo widzę, że wątek się rozwija w różne strony.

W wakacje robiłem głowicę przy okazji wymiany pierścieni na tłokach (spalał olej, zdarzało się, że stawiał zasłonę dymną za sobą ). Szlif głowicy, wymiana uszczelnień zaworowych sprawdzanie szczelności. Gładzie na cylindrach w dbd stanie.

Silnik złożony na nowych uszczelkach. Problem z ubytkami oleju już nie występuje.

Wałki bez większych śladów zużycia.

Popychacze oglądałem, jednak nie rozbierałem ich i nie czyściłem, ewidentnego uszkodzenia nie stwierdziłem.

Ciśnienie sprężania sprawdzane na ciepłym (ale nie gorącym) silniku, próby olejowej nie robiłem.

Jak sobie przypominam, silnik czasami "kulał" na wolnych obrotach od zawsze, ale nie zwracaliśmy na to większej uwagi.

Jest nieszczelność na wejściu odmy do rury ssącej (zaraz idę to zakleić) ale to jest przed przepustnicą i dlaczego kuleje tylko na jednym cylindrze?

Zastanawiałem się również czy to nie jest błąd czujnika położenia wału i daje iskrę z złym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak rozumiem kable WN też.

TAK

> Popychacz nie takiego efektu.

> W tym przypadku obejrzałbym krzywki wałka rozrządu.

popychacz jeśli jest uszkodzony to nie napompuje się i efekt może być podobny, nie otwiera w pełni zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale wtedy było by go słychać z daleka ..

> pozdr

I tu mam problem. Nigdy jeszcze nie miałem uszkodzonego popychacza i nie wiem "jak to gra".

Słychać cykanie, ale nie wiem, czy to jest to, dlatego staram się wysnuć diagnozę na podstawie innych objawów.

Z tego co sprawdziłem, to wynika, że pozostał wałek lub popychacze.

Chyba zacznę od dolotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.