Skocz do zawartości

WYŁĄCZENIE POMPY PALIWA


lolnik904

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam. Tak jak w temacie. Czy ma ktoś może jakiś zestaw lub wie gdzie można taki kupić w celu

> odłączenia pompy paliwa przy przełączeniu na gaz. Będę wdzięczny za każdy schemat oraz pomoc.

> Chevrolet Lacetti 1.4 16v.

napisz do kolegi tdon on to ma zrobione - trzeba zastosować przekaźnik z opóźnieniem ok 5-10s (zakładam że masz sekwencję)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może mi ktoś napisze skąd bierze się ten błąd PO444. Układ oczyszczania spalin otwarty. Na benzynie wczesniej tego nie bylo. Od momentu gazu to sie pojawia. Swiece wymienione, kable WN, ten EVAP znajdujący się poniżej układu dolotowego nawet filtr paliwa, sprawdzenie czystości paliwa w baku i nadal nic. Czy może mieć to coś wspólnego z sondom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Wszystkie te rzeczy zostały sprawdzone w warsztacie samochodowym.

Niestety wróżek na etacie nie mamy, a jak widać nikt nie spotkał się z takim przypadkiem.

Błąd pojawił się po instalacji LPG, więc tym tropem bym podążał.

Niech instalator podłączy komputer i przejedzie się autem patrząc co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może inaczej. Jak ten błąd usunąć lub co może być jego przyczyną. Co wymieniłem opisałem wyżej.

> Brak pomysłów co z tym zrobić? Po skasowaniu błędu check ponownie się pojawia po przejechaniu

> 20-30 km.

Więc raczej przyczyną może być coś innego - coś powoduje pewnie zły skład mieszanki - obstawiam instalkę LPG. Ale co dokładnie, to jak wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wszystko zostało zrobione. Instalacja zestrojona idealnie. Tylko nieprawidłowo wskazywał czujnik

> temperatury spalin. W sobote przy O stopni na zewnatrz wskazywal po podpieciu 25 stopni

Jaki czujnik temperatury spalin? Ani instalacja gazowa, ani sam samochód czegoś takiego nie ma. To po pierwsze. A po drugie to jak można mówić o ideale, skoro sam jednak zauważasz dużą rozbieżność jakiegoś parametru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcesz zamordować wtryski noPb?

Mam trzy prośby:

1. Nie strasz kolegów

2. Nie wypisuj głupstw

3. Jeśli potrafisz, podaj choć jeden LOGICZNY argument na potwierdzenie Twojej tezy. W zamian podam Ci kilka przesłanek ZA odcinaniem pompy...ewentualnie użyj szukajki, bo pisałem już o tym kilkakrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pad.gif myślałem, że po pięciu latach wałkowania tematu, przeprowadzonych testach na AK Nuby temat jest skończony i definitywnie wyjaśniony.

Ale jak nie to przypominam:

1. Pompa psuje sie od zbyt małego poziomu paliwa a nie ciągłej pracy na gazie, napodstawie doswiadczeń kolegów nie stwierdzono związku pomiędzy odłączoną pompą a wiekszym jej żywotem.

2. Osobiście byłem zwolennikiem odłaczania pompy i tak miałem w Nubie skończyło sie wymianą wtrysków. Teperatura listwy dzięki przepływającemu paliwu jest niska, a każde obniżenie temperatury w obrębie głowicy czy w tym przypadku wtrysków, uwzględniając wyższa temperature spalania gazu - JEST WSKAZANE I DOBRE !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jak nie to przypominam:

> 1. Pompa psuje sie od zbyt małego poziomu paliwa a nie ciągłej pracy na gazie...

Swięta racja. Jednak w związku z typową mentalnością Polaka istnieje ścisła zależność pomiędzy posiadaniem w aucie instalacji LPG a ilością benzyny w baku.

> napodstawie

> doswiadczeń kolegów nie stwierdzono związku pomiędzy odłączoną pompą a

> wiekszym jej żywotem.

Tego nawet nie skomentuę...

Dodam tylko (nieco ironicznie), że auto stojące w garażu i jeżdżone tylko raz w tygodniu "na mszę i z powrotem" zużywa się tak samo intensywnie jak to, którym każdego dnia robione jest 200 km.

Mam nadzieję, że choć trochę złapałem analogię...

> 2. Osobiście byłem zwolennikiem odłaczania pompy i tak miałem w Nubie skończyło sie wymianą

> wtrysków.

Proponuję się zastanowić, jaka była tego rzeczywista przyczyna.

> Teperatura listwy dzięki przepływającemu paliwu jest niska, a każde obniżenie

> temperatury w obrębie głowicy czy w tym przypadku wtrysków, uwzględniając wyższa temperature

> spalania gazu - JEST WSKAZANE I DOBRE !!!!

Uważasz, że chodzenie komory silnika wywołane intensywnym przepływem powietrza podczas jazdy jest tak małe, że w bilansie chłodzenia przepływająca benzyna nie jest pomijalna ???

I czy ta benzyna naprawdę chłodzi końcówki wtryskiwaczy nie przepływając przez nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam odcinkę od dobrych kilku lat i turlam się tak i nic złego się nie dzieje.

Ja zawsze montuję natychmiast po zagazowaniu auta. Z odcinką zrobiłem swoimi dwoma autami w ciągu 6 lat ok. 120 kkm. Zrobiłem też kilka odcinek kolegom. Żaden z nas nie miał najmniejszych kłopotów z wtryskami.

A może koledzy zapominają, że mając na pokładzie LPG należy jednak raz na jakiś czas przegonić auto na noPB no i nie starać się ustawiać przełączania sekwencji np. przy 20 stopniach, żeby wtryski benzynowe mogły sobie choć trochę "poklekotać" ?

Osobiście widzę, że to częste "grzeszki" posiadaczy LPG.

EDIT: Wspomnę jeszcze o kwestii czysto energetycznej - moja pompa pobiera podczas pracy 5,5 A prądu. Czy warto, żeby pracowała bezsensownie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnie najczęściej spotykanych układach bezpowrotowych o ewentualnym chłodzeniu i tak nie może być mowy, bo przez listwę, w której nie działają wtryskiwacze, nic nie przepływa. To z jednej strony, z drugiej przełączenie na benzynę w sytuacji, gdy kończy się gaz a pompka jest wyłączona, może nie być fajne.

Osobiście nie jeżdżę na rezerwie "benzynowej", natomiast gaz zdarza mi się wyjeździć do spodu, więc entuzjastą wyłączania pompy nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przełączenie na benzynę w sytuacji, gdy kończy się gaz a pompka jest

> wyłączona, może nie być fajne.

Dokładnie, a jeśli w instalacji coś się zepsuje i postanowi przełączyć na noPb, podczas np. nerwowego wyprzedania przy prędkości pow. 100km/h , to strach pomyśleć jakie to może mieć skutki.

> Osobiście nie jeżdżę na rezerwie "benzynowej", natomiast gaz zdarza mi się wyjeździć do spodu, więc

> entuzjastą wyłączania pompy nie jestem.

Ja również zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przełączenie na benzynę w sytuacji, gdy kończy się gaz a pompka jest

> wyłączona, może nie być fajne.

Przyznaję, że u mnie odbywa się to w formie lekkiego szarpnięcia w zależności od obciążenia silnika (nieco silniejszego, jeśli pedał jest akurat w podłodze) - pompa musi mieć ułamek sekundy, aby napompować paliwo.

Jest to jednak sytuacja niezwykle rzadka, bo nieczęsto wyjeżdżam gaz do zera. Zazwyczaj tankuję, kiedy mam poniżej 1/4 butli a akurat przejeżdżam obok stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam nie widzę oczywistych plusów odcinania pompy a tylko w takim

> przypadku mógłbym wziąć to pod

> uwagę - ale naprawdę nie widzę żadnego konkretnego argumentu za.

Naprawdę nie czuję potrzeby przekonywania kogokolwiek. Temat jest wybitnie dla ludzi potrafiących dostrzec korzyści z odcinania - kto ich nie czuje, lepiej niech nie robi...auto i tak przecież będzie pracować.

Wiele osób nie potrafi się obejść np. bez podgrzewanych lusterek, a mi są one kompletnie zbyteczne - kwestia punktu widzenia i osobistych preferencji oraz w dużej mierze warunków eksploatacji auta. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważasz, że chodzenie komory silnika wywołane intensywnym przepływem powietrza podczas jazdy jest

> tak małe,

Koledzy! Chłodzenie wtryskiwaczy jest zapewnione przepływajacym powietrzem przez kolektor ssący - czy Ktoś sprawdził temperaturę kolektora podczas pracy silnika ?

Jest chłodny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest chłodny

No, to już zależy od warunków, bo np. w lecie przeciętny kolektor, zwłaszcza silnika z zewnętrzną recyrkulacją spalin, jak dla mnie chłodny nie jest. W każdym bądź razie, nie chciałbym pić takiego chłodnego piwa. hehe.gif

Czy to, samo w sobie, ma większy wpływ na wtryskiwacze, to już osobna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam trzy prośby:

> 1. Nie strasz kolegów

> 2. Nie wypisuj głupstw

> 3. Jeśli potrafisz, podaj choć jeden LOGICZNY argument na potwierdzenie Twojej tezy. W zamian podam

> Ci kilka przesłanek ZA odcinaniem pompy...ewentualnie użyj szukajki, bo pisałem już o tym

> kilkakrotnie.

Doświadczenie (stopka) co prawda w Lanku, ale skutecznie leczące z układu wyłączającego pompę. Po 30kkm po zamontowaniu tego ustrojstwa, dwa wtryski do wymiany - jeden robił zwarcie, drug zalewał, pozostałe dwa do czyszczenie. Pompa na złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cicho, przecież producenci wtrysków też muszą zarobić, sprzedadza, zatrudnią same korzyści dla społeczeństwa w dobie kryzyzu biglaugh.gif

Montować koleczy montować przekaźniczki claps.gif

Ja na szczęście nie mam dylematu ECU w Evie "widzi" pracującą pompę i przy odcięciu wywala checka - icon_eek.gif (sprwadzone empirycznie) o w mordę, a może DU zadbało o mnie żebym wtrysków nie zmieniał - nieładnie oj nieładnie, kryzys się pogłębi hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja na szczęście nie mam dylematu ECU w Evie "widzi" pracującą pompę i przy odcięciu wywala checka -

> (sprwadzone empirycznie) o w mordę, a może DU zadbało o mnie żebym wtrysków nie zmieniał -

> nieładnie oj nieładnie, kryzys się pogłębi

Jest czujnik ciśnienia paliwa w tym wozie?

Jaki błąd wywala? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest czujnik ciśnienia paliwa w tym wozie?

> Jaki błąd wywala?

Chyba czujnika nie ma, przynajmniej ja go nie widzę, albo jest poza komora albo ECM ma jakiś sygnał zwrotny - elektryczny np. spadek napięcia albo zamykanie się obwodu.

To było dawno temu jak zakładałem gaz, gazownik powiedział, że odcięcia pompy nie zrobił (nikt go o to nie prosił ale i nie zakazał) bo po wyjęciu bezpiecznika od pompy podczas pracy na gazie wywaliło checka ja tematu nie zgłębiałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doświadczenie (stopka) co prawda w Lanku, ale skutecznie leczące z układu wyłączającego pompę. Po

> 30kkm po zamontowaniu tego ustrojstwa, dwa wtryski do wymiany - jeden robił zwarcie, drug

> zalewał, pozostałe dwa do czyszczenie. Pompa na złom.

Zastanów się raczej, co lałeś do baku.

Pokazałem Twoje uwagi koledze - mechanikowi (ma naprawdę spore doświadczenie i prowadzi swój warsztat) - normalnie się chłop za głowę złapał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanów się raczej, co lałeś do baku.

> Pokazałem Twoje uwagi koledze - mechanikowi (ma naprawdę spore doświadczenie i prowadzi swój

> warsztat) - normalnie się chłop za głowę złapał...

Ponoć wtryskiwacze są chłodzone przepływającym przez nie paliwem, ale tylko ponoć. Gdy robisz 5 - 8 pomiędzy trzaśnięciami drzwiami, szybko nie doświadczasz problemów. Ja robiłem przebiegi 10 - 50 razy większe. Dziękuje za odłączanie pompy paliwowej.

A co lałem do baku? Nie wiem, bo zbiornika nie zaglądałem. Podjeżdżałem, tankowałem, odjeżdżałem. Nie wiąże uszkodzonych wtrysków z paliwem, mam flit paliwa.

Może jestem odosobnionym przypadkiem, tylko mnie spotkał taki psikus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .....mój znajomy załatwił wszystkie jak śmigał do chorwacji

Zatem mogę się cieszyć z kondycji mojego Aveo - trzy letnie objazdy po Bałkanach (4 - 4,5 kkm każdy), cały czas z odcięciem i ŻADNYCH problemów z autem....no może z wyjątkiem zerwanego paska od alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponoć wtryskiwacze są chłodzone przepływającym przez nie paliwem, ale tylko ponoć.

Ależ oczywiście, że nieznacznie są - podczas normalnej pracy na noPB.

Tak samo oczywiste jest jednak, że podczas jazdy na LPG paliwo przez nie NIE PŁYNIE, i to niezależnie od tego, czy pompa pracuje, czy jest odcięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak samo oczywiste jest jednak, że podczas jazdy na LPG paliwo przez nie NIE PŁYNIE, i to

> niezależnie od tego, czy pompa pracuje, czy jest odcięta.

A dotykał kolega listwę wtryskowa jak auto pracuje na gazie i ma pracującą pompę? - jest chłodna wiec jeśli wtryski są do nie włożone to jednak chłód odbierają - fizyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dotykał kolega listwę wtryskowa jak auto pracuje na gazie i ma pracującą pompę? - jest chłodna

> wiec jeśli wtryski są do nie włożone to jednak chłód odbierają - fizyka

A jeśli układ wtrysku benzyny jest bezpowrotowy (regulator ciśnienia w baku) to jak to będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcesz zamordować wtryski noPb?

Przespałem się i przypomniałem.

Jakiś czas temu (liczone w latach), spotkałem sie z info o sposobie odłączania pompy noPb. Po przejściu na LPG, co jakiś czas sterownik przełączał na benzynę, na chwilę, kilka sekund. Wszystko by czyścić wtryski. temat znam tylko ze "słyszenia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przespałem się i przypomniałem.

> Jakiś czas temu (liczone w latach), spotkałem sie z info o sposobie odłączania pompy noPb. Po

> przejściu na LPG, co jakiś czas sterownik przełączał na benzynę, na chwilę, kilka sekund.

> Wszystko by czyścić wtryski. temat znam tylko ze "słyszenia".

U mnie też się przełącza - przy każdym rozruchu silnika wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.