wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Malo tego jest 2.0 170KM chociazby w Optimie, Sportage, ten sam silnik byl w ceedzie ale 150KM. Optima i Sportage to nie C. W Ceedzie już tego silnika nie ma. > Jest jeszcze honda 1.8. A jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Malo tego jest 2.0 170KM chociazby w Optimie Ale to 170 KM w Optimie przy masie 1421 kg ma 9.5 do setki. Więc nie jakiś szczególnie porywający wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > I jakie jest spalanie? w brew pozorom bardzo bliskie Laserowi 2.0 FWD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Corolla okular - jeśli się nie mylę, to co 150kkm. Z tego co pamiętam to 96000 przynajmniej dla silnika 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Ale to 170 KM w Optimie przy masie 1421 kg ma 9.5 do setki. Więc nie jakiś szczególnie porywający > wynik. Nie jest dodatkowo trzeba kręcić wysoko żeby jechał. Jednak co turbo to turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > 1400kg, a dokładniej to 1195kg. Jak ja ruda zjadla , w rzeczywistosci byla sporo ciezsza. Fakt, producent deklarowal okolo 1200kg, ale w praktyce bylo to w granicach 1400kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Nie jest dodatkowo trzeba kręcić wysoko żeby jechał. Jednak co turbo to turbo. Wszystko ma swoje plusy i minusy... Gdyby turbo nie miało minusów, to już dawno temu wszystkie benzyniaki byłyby doładowane, a technologia istnieje od 100 lat. A jednak wciąż zdecydowana większość sprzedawanych samochodów benzynowych na świecie jest N/A. Największy na świecie producent, czyli Toyota, w ogóle nie ma turbobenzyn w segmentach A, B i C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Jak ja ruda zjadla , w rzeczywistosci byla sporo ciezsza. > Fakt, producent deklarowal okolo 1200kg, ale w praktyce bylo to w granicach 1400kg. Czyli że co, producent skłamał o 200 kg? To może mój waży 1700, a ja nic nie wiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Nie jest dodatkowo trzeba kręcić wysoko żeby jechał. Jednak co turbo to turbo. Niby tak tylko np. mój Forek w wersji turbo (177 vs 125 KM) jeździ dużo lepiej i pali niewiele więcej. Z kolei jest dużo bardziej awaryjny. Także coś za coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Jak ja ruda zjadla , w rzeczywistosci byla sporo ciezsza. > Fakt, producent deklarowal okolo 1200kg, ale w praktyce bylo to w granicach 1400kg. Ale przyjmijmy jakieś zasady porównania - jeżeli to ma być deklaracja producenta, to niech będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Z tego co pamiętam to 96000 przynajmniej dla silnika 1.6 Mike się zna na toyotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > 9.8 czyli przyspiesza gorzej niz diesel Focus III, 2.0TDCI, prawie 1500kg, 140KM i 8.9s do 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > czyli przyspiesza gorzej niz diesel > Focus III, 2.0TDCI, prawie 1500kg, 140KM i 8.9s do 100 Kupisz takiego Focusa za 53100 zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Czyli że co, producent skłamał o 200 kg? To może mój waży 1700, a ja nic nie wiem? Pojedz na wage to sie dowiesz . Np: Fiat tez wielu modelom zanizyl wage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Ale przyjmijmy jakieś zasady porównania - jeżeli to ma być deklaracja producenta, to niech będzie. No dobra, moze bedzie ciekawej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Kupisz takiego Focusa za 53100 zł? nagle dorzucamy kryterium ceny? przeciez to nic nie zmienia w kwestii "jedzie/nie jedzie" a odpowiadajac na pytanie: focusy z 2011r niestety juz wszystkie sprzedane a gdy porownac nowe samochody to cena lancera i focusa jest podobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > No dobra, moze bedzie ciekawej A tak przy okazji - te 9,5s to zmierzone czy deklaracja producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > nagle dorzucamy kryterium ceny? > przeciez to nic nie zmienia w kwestii "jedzie/nie jedzie" Rozmawiamy o silnikach BENZYNOWYCH w pewnym przedziale cenowym. Za 90kzł mogę Ci podać pełno samochodów nawet w klasie C, które "jadą", ale nie o to chodzi. > a odpowiadajac na pytanie: focusy z 2011r niestety juz wszystkie sprzedane > a gdy porownac nowe samochody to cena lancera i focusa jest podobna. No nie bardzo - Focus z przyspieszeniem poniżej 10s. do 100 jest znacznie droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Czyli że co, producent skłamał o 200 kg? To może mój waży 1700, a ja nic nie wiem? raczej 1550, bo producent podaje wage 1350kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > czyli przyspiesza gorzej niz diesel > Focus III, 2.0TDCI, prawie 1500kg, 140KM i 8.9s do 100 Jak czesto zdarza Ci sie przyspieszac od 0-100? Dla mnie ten argument to jest glownie istotny na papierze Duzo wazniejsze sa ogolne odczucia z jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Jak czesto zdarza Ci sie przyspieszac od 0-100? > Dla mnie ten argument to jest glownie istotny na papierze > Duzo wazniejsze sa ogolne odczucia z jazdy Tyle, że odczucia przyspieszania są lepsze w jakimkolwiek turbo silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > raczej 1550, bo producent podaje wage 1350kg Dla sedana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Tyle, że odczucia przyspieszania są lepsze w jakimkolwiek turbo silniku. Oczywiście Bo "kop" jest niżej. Ale to niekoniecznie przekłada się na faktyczne osiągi. A podczas wyprzedzania nie liczą się odczucia i wrażenia, tylko faktyczne przyspieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > raczej 1550, bo producent podaje wage 1350kg W mojej wersji i z CVT 1480. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Rozmawiamy o silnikach BENZYNOWYCH to chyba tym wiekszy wstyd, ze silnik benzynowy jest gorszy od diesla > Za 90kzł mogę Ci podać pełno > samochodów nawet w klasie C, które "jadą", ale nie o to chodzi. podaj, tylko, zeby mialy zblizona moc do powyzszych przykladow > No nie bardzo - Focus z przyspieszeniem poniżej 10s. do 100 jest znacznie droższy. focus 72tys (a to diesel, benzyna by byla pewnie jeszcze tansza), a lancer 70tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Tyle, że odczucia przyspieszania są lepsze w jakimkolwiek turbo silniku. Oczywiscie, przy czym w dieslu trwa to zdecydowanie zbyt krotko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Oczywiście Bo "kop" jest niżej. Ale to niekoniecznie przekłada się na faktyczne osiągi. A podczas > wyprzedzania nie liczą się odczucia i wrażenia, tylko faktyczne przyspieszenie. Ale on pisze o samych odczuciach ("wgniatanie w fotel"). A te rzeczywiście najlepsze są w turbo dieslu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > W mojej wersji i z CVT 1480. zaraz zaraz pisales, ze lancer wazy 150kg i przyspiesza do 100 w 9.8s pokaz mi taki samochod bo wedlug producenta 1.8 sedan wazy 1350, a do setki przyspiesza w 10.4s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Jak czesto zdarza Ci sie przyspieszac od 0-100? bardzo rzadko, ale to nie ja zaczalem od przerzucania sie danymi z tabelek, zeby udowodnic czy swoja teze ja sie tylko wpasowalem w toczaca sie dyskusje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Ale on pisze o samych odczuciach ("wgniatanie w fotel"). A te rzeczywiście najlepsze są w turbo > dieslu. W turbo benzynie sa jednak fajniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > to chyba tym wiekszy wstyd, ze silnik benzynowy jest gorszy od diesla Dlaczego? To turbodiesel, a benzyna jest N/A. Poza tym masa... > focus 72tys (a to diesel, benzyna by byla pewnie jeszcze tansza), a lancer 70tys Lancer w podstawowej wersji kosztuje 53100 (sedan, rocznik 2011, czyli przedliftingowy, produkcja może być nawet 2012, chodzi o wersję), sportback 60900. W tej cenie nie kupisz Focusa z przyspieszeniem poniżej 10s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > zaraz zaraz > pisales, ze lancer wazy 150kg i przyspiesza do 100 w 9.8s > pokaz mi taki samochod > bo wedlug producenta 1.8 sedan wazy 1350, a do setki przyspiesza w 10.4s Nie. Sedan właśnie przyspiesza w 9,8. Sportback 10,4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > W turbo benzynie sa jednak fajniejsze To fakt. A jeszcze jak weźmiesz porządną (a nie marne 140 KM z 2 litrów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > W turbo benzynie sa jednak fajniejsze Wiadomo Nie mam nic przeciwko DOBRZE ZROBIONYM turbobenzynom o słusznej (powyżej 1.6) pojemności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > A tak przy okazji - te 9,5s to zmierzone czy deklaracja producenta? Raczej zmierzone, bo producent podaje 9, ale samochod przeciez ciezszy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > To fakt. A jeszcze jak weźmiesz porządną (a nie marne 140 KM z 2 litrów) Są takie turbobenzyny? Po cholerę tam turbo w takim razie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Są takie turbobenzyny? Po cholerę tam turbo w takim razie? Takich to chyba obecnie juz nie ma... Ale Renault dosc dlugo produkowalo 2.0T 170KM. Swoja droga, bardzoe fajny silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Są takie turbobenzyny? Myślałem o turbodieslu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Myślałem o turbodieslu Ale my tu o samochodach, a nie o traktorach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Ale my tu o samochodach, a nie o traktorach Ale taki traktor mniej pali i lepiej jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Ale taki traktor mniej pali i lepiej jedzie I klekocze dużo bardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > lepiej jedzie Od 2 litrowej turbobenzyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > I klekocze dużo bardziej To radio glosniej i nie slychac klekotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > To radio glosniej i nie slychac klekotu Ale on tam nadal jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Od 2 litrowej turbobenzyny? Nie, w porownaniu do niejednego N/A 1.8 czy nawet 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Nie, w porownaniu do niejednego N/A 1.8 czy nawet 2.0 Wiadomo Ale i cenę ma inną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Ale on tam nadal jest Oj tam, w niejednym benzyniaku zawory potrafia klepac glosniej niz silnik diesla . Inna sprawa, ze niektore nowe diesle potrafia byc ciche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Wiadomo Ale i cenę ma inną To fakt, chociaz mozna trafic u niektorych producentow na jakas promocje, ze diesle bedzie w podobnej cenie jak benzyniak . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Oj tam, w niejednym benzyniaku zawory potrafia klepac glosniej niz silnik diesla . Mieliśmy nie rozmawiać o VW > Inna sprawa, ze niektore nowe diesle potrafia byc ciche Ale nie w klasie C, niestety. Nie da się dobrze wyciszyć diesla (i zlikwidować wibracje) w kompakcie. A przynajmniej ja się nigdy z tym nie spotkałem. W klasie D powiedzmy, ale też dla niezbyt wymagających, w klasach wyższych już tak, zwłaszcza jak te diesle to V6 i V8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Nie, w porownaniu do niejednego N/A 1.8 czy nawet 2.0 Ano Tyle że wszystko jest kwestią odpowiedniego porównania. Jak porównujesz turbo diesla do n/a benzyny to tak jest. Ale awaryjność benzyny jest zdecydowanie mniejsza. Jak dołożysz turbo do tej benzyny to w dieslu zostaje jedynie małe spalanie. Tego typu porównania w sumie są bez sensu. Niech każdy jeździ tym co lubi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.