Skocz do zawartości

Miernik napięcia akumulatora


Jerzy

Rekomendowane odpowiedzi

W samochodzie brakuje mi fabrycznego miernika napięcia akumulatora. W Calibrze miałem taki zegar i raz uratował mi życie.

Czy takie coś ma prawo działać? Zeby po prostu wsadzić do gniazda zapalniczki co jakiś czas żeby sprawdzić czy aku ma dobre napięcie. Nie chodzi mi o dokładność, wytarczy że będzie pokazywał z tolerancją 1V.

http://allegro.pl/tester-naladowania-akumulatora-miernik-alternatora-i2923154083.html

20zł to żaden pieniądz ale szkoda dać nawet za coś co nie ma prawa działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W samochodzie brakuje mi fabrycznego miernika napięcia akumulatora. W Calibrze miałem taki zegar i

> raz uratował mi życie.

> Czy takie coś ma prawo działać? Zeby po prostu wsadzić do gniazda zapalniczki co jakiś czas żeby

> sprawdzić czy aku ma dobre napięcie. Nie chodzi mi o dokładność, wytarczy że będzie pokazywał

> z tolerancją 1V.

Jak będziesz miał tolerancję 1V to daruj sobie pomiar - róznica pomiędzy naładowanym w 100% a rozładowanym do 25% wynosi mniej więcej 0,9V.

> http://allegro.pl/tester-naladowania-akumulatora-miernik-alternatora-i2923154083.html

> 20zł to żaden pieniądz ale szkoda dać nawet za coś co nie ma prawa działać.

Jeśli dane techniczne się zgadzają (tolerancja 0,1-0,3V) to będzie ok, niestety podjrzewam że to coś nie ma kompensacji temperaturowej i mogą być przekłamania gdy będziesz to woził w aucie, szczególnie w zimie gdzie urządzenie będzie na przemian zamrażane i rozmrażane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak będziesz miał tolerancję 1V to daruj sobie pomiar - róznica pomiędzy naładowanym w 100% a

> rozładowanym do 25% wynosi mniej więcej 0,9V.

O widzisz, tego nie wiedziałem ok.gif

> Jeśli dane techniczne się zgadzają (tolerancja 0,1-0,3V) to będzie ok, niestety podjrzewam że to

> coś nie ma kompensacji temperaturowej i mogą być przekłamania gdy będziesz to woził w aucie,

> szczególnie w zimie gdzie urządzenie będzie na przemian zamrażane i rozmrażane.

Czyli co, szkoda pieniędzy? Interesuje mnie jakiś miernik do gniazda zapalniczki, nie mam zamiaru sprawdzać napięcie pod maską. Za większą kwote można kupić co lepszego? czy wszystko pod gniazdo to będzie szajs?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O widzisz, tego nie wiedziałem

> Czyli co, szkoda pieniędzy? Interesuje mnie jakiś miernik do gniazda zapalniczki, nie mam zamiaru

> sprawdzać napięcie pod maską. Za większą kwote można kupić co lepszego? czy wszystko pod

> gniazdo to będzie szajs?

Nie wiem czy istnieją lepsze, ale ja bym to kupił i porównał wskazania z porządnym multimetrem - może się okaże że jednak pokazuje ok, ewentualnie nauczysz się że przy -10 pokazuje o 0,5V za mało czy coś w tym stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma cubeelectronics ma w ofercie termometr dwukanałowy z voltomierzem, odnośnika do ich strony nie podam bo chrome i i program antywirusowy wywala błąd o jakimś wirusie.

Jednak na stronie klubu chevroleta (AK) jest zdjęcie - http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#Placet14

Niestety cena to ZTCP 89zł crazy.gif

Jeśli ktoś się zna na elektronice to może samemu zrobić - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic989801-90.html wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odnośnika do ich strony

> nie podam bo chrome i i program antywirusowy wywala błąd o jakimś wirusie.

> http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#Placet14

Link, który podałeś, McAfee też wyświetla mi na czerwono i pyta się, czy aby na pewno chcę kontynuować... hmm.gifpanic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://allegro.pl/woltomierz-led-4-5-30v-dc-cyfrowy-paragon-red-i2860225075.html

> całkiem nieźle to działa. odchylenie w stosunku do profesjonalnego miernika ok 2%

Zastanawiałem się nad podobnym, z podświetleniem zielonym, pasowałby do Alfy ale nie miałbym gdzie tego przyczepić. A takie do zapalniczki łatwo zdemontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie dlatego że:

> Quote:

> Wysyłka zakupionych przedmiotów odbywa się bezpośrednio

> od producenta z Chin

he he he zlosnik.gif Ciekawe czy oprócz zaoszczedzenia sobie pieniędzy i roboty z wysyłka do klienta w PL w ten sposób obchodzą koniecznośc posiadania certyfikatów i inne przepisy? hmm.gif no bo przecież klient sam sobie kupił u Chinczyka, oni byli tylko pośrednikiem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie?

piszą że wychodzi po 2,19 USD za sztuke. To jaki jest koszt ptodukcji tego wynalazku? Dolar czy mniej

Jeżeli chodzi o dokładnośc to byc może w srodku jest jakis potencjometr do regulacji jak w multimetrach. Jak nie to loteria - taki "miernik" rzeczywiście moze pokazywac co chce

A ciekawe jak pokazuje np. taki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://allegro.pl/woltomierz-led-4-5-30v-dc-cyfrowy-paragon-red-i2860225075.html

> całkiem nieźle to działa. odchylenie w stosunku do profesjonalnego miernika ok 2%

Gdzie się z nim najlepiej podłączyć żeby włączał się dopiero po przekręceniu kluczyk i wynik był jak najbardziej wiarygodny ?

Do niego trzeba dokupić odpowiednią wtyczkę czy jest w zestawie ?

Można spotkać w niebieskim lub fioletowym kolorze ? biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie się z nim najlepiej podłączyć żeby włączał się dopiero po przekręceniu kluczyk i wynik był

> jak najbardziej wiarygodny ?

Do klem akumulatora, a żeby włączał się po zapłonie trzeba dać przekaźnik.

Tylko nie za bardzo widzę sens tego, przecież jest kontrolka ładowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jaki sposób?

No może nie dosłownie, ale kto wie wink.gif

Zima, sobota po godzinie 20.00, wracam z Gdyni z uczelni do domu, przede mną jakieś 130km. Jadąc trójmiejską obwodnicą nagle wskaźnik napięcia zaczął wychylać się do końca skali, chyba do 16V. Szybka reakcja, powłączałem wszystkie urządzenia, dmuchawa na max, grzanie foteli, ogrzewanie tylnej szyby, ładowanie spadło do tych 13,7V. Przejechałem tak ładny kawałek aż w końcu pad zupełny alternatora. Dokulałem się jakoś na samym akumulatorze do Elbląga, praktycznie bez swiateł, bez dmuchawy, mróz był kilkunastostopniowy więc wszystko marzło zlosnik.gif W Elblągu pozyczyłem od kolegi akumulator i jakoś dojechałem na samym akumulatorze do Pasłęka. zlosnik.gif

Kto wie, może jeśli nie zauważyłbym wzrostu napięcia wszystko by się popaliło? A tak jakoś je szybko zneutralizowałem i jakoś dojechałem. Taka jest moja teoria zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie się z nim najlepiej podłączyć żeby włączał się dopiero po przekręceniu kluczyk i wynik był

> jak najbardziej wiarygodny ?

Najlepiej podłączyć przez mały bezpiecznik i wyłącznik prosto do akumulatora.

W gnieździe zapalniczki wprawdzie w większości aut włącza się po przekręceniu kluczyka

ale pokazuje niższe wartości napięcia z powodu przepływu prądu do silnika, świateł itd

przez wspłólne przewody, przełączniki, bezpieczniki itp obwody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko nie za bardzo widzę sens tego, przecież jest kontrolka ładowania...

Kontrolka wcale nie świadczy o ładowaniu akumulatora.

Zapala się dopiero przy awarii alternatora gdy napięcie przez niego wytwarzane

jest znacznie niższe, niż na akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kontrolka wcale nie świadczy o ładowaniu akumulatora.

> Zapala się dopiero przy awarii alternatora gdy napięcie przez niego wytwarzane

> jest znacznie niższe, niż na akumulatorze.

Albo wyższe. U mnie właśnie w sytuacji opisanej powyżej kontraolka zaświeciła się i spaliła zaraz po tym jak napięcie wzrosło do 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No może nie dosłownie, ale kto wie

> Zima, sobota po godzinie 20.00, wracam z Gdyni z uczelni do domu, przede mną jakieś 130km. Jadąc

> trójmiejską obwodnicą nagle wskaźnik napięcia zaczął wychylać się do końca skali, chyba do

> 16V. Szybka reakcja, powłączałem wszystkie urządzenia, dmuchawa na max, grzanie foteli,

> ogrzewanie tylnej szyby, ładowanie spadło do tych 13,7V. Przejechałem tak ładny kawałek aż w

> końcu pad zupełny alternatora. Dokulałem się jakoś na samym akumulatorze do Elbląga,

> praktycznie bez swiateł, bez dmuchawy, mróz był kilkunastostopniowy więc wszystko marzło W

> Elblągu pozyczyłem od kolegi akumulator i jakoś dojechałem na samym akumulatorze do Pasłęka.

> Kto wie, może jeśli nie zauważyłbym wzrostu napięcia wszystko by się popaliło? A tak jakoś je

> szybko zneutralizowałem i jakoś dojechałem. Taka jest moja teoria

Kiedys miałem podobną przygode, tylko ża nastapiło uszkodzenie regulatora napięcia. Co prawda nie było to zima, ale 100 km od domu. Skorzystałem wtedy z AC i lawetą wróciłem do domu zlosnik.gif

A przy okazji - chyba jednak wymienie ten pasek klinowy, o którym niedawno pisałem, bo jak on strzeli w trasie to koniec jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do klem akumulatora, a żeby włączał się po zapłonie trzeba dać przekaźnik.

Znalazłem i zamówiłem wersję z trzema przewodami, tak będzie łatwiej smile.gif

> Tylko nie za bardzo widzę sens tego, przecież jest kontrolka ładowania...

A po co wskaźnik temperatury wody skoro jest kontrolka, po co wskaźnik poziomu paliwa skoro jest kontrolka rezerwy biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> piszą że wychodzi po 2,19 USD za sztuke. To jaki jest koszt ptodukcji tego wynalazku? Dolar czy

> mniej

> Jeżeli chodzi o dokładnośc to byc może w srodku jest jakis potencjometr do regulacji jak w

> multimetrach. Jak nie to loteria - taki "miernik" rzeczywiście moze pokazywac co chce

> A ciekawe jak pokazuje np. taki?

Zauważ że jest to cena z przesyłką, jeśli poświęcisz chwilę znajdziesz w sieci kupon promocyjny który zdejmie z ceny 5-10% extra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co wskaźnik temperatury wody skoro jest kontrolka, po co wskaźnik poziomu paliwa skoro jest

> kontrolka rezerwy

Wychodzą już auta bez wskaźnika temp. wody (było na forum, chyba naszym nawet). Wskaźnik poziomu paliwa wskazuje na ile (w przybliżeniu) kilometrów zostało mi paliwa. ok.gif

kontrolka ładowania zgaśnie przy minimalnym ładowaniu, a ładowanie na poziomie 13V świadczy o niesprawności. Nie wiem też czy zaświeci jeśli napięcie wzrośnie powyżej 15V, a może to nieść skutki poważniejsze niż zbyt niskie. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważ że jest to cena z przesyłką, jeśli poświęcisz chwilę znajdziesz w sieci kupon promocyjny

> który zdejmie z ceny 5-10% extra.

Tym bardziej widac co to za wynalazek zlosnik.gif

Osobiście mam 2 woltomierze - w tym termometrze co ktoś wyżej wrzucił oraz w Turbogauge. W tym pierwszym mozna dodatkowo kalibrowac wskazanie, TG na sztywno wyświetla parametry podawane przez ECU. Jak elektryk lubie często zerkac jakie jest napiecie w instalacji - od 13,9 do 14,2 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł dzisiaj, kupiłem od kogoś z Polski za 23zł z przesyłką wink.gif Fajny gadżet, póki co wkazania różnią się o ok 0,3V od wskazań bezpośrednio na aku multimetrem, możliwe, że na gnieździe zapalniczki są takie straty? Jak dorwę miernik to sprawdzę różnicę na gnieździe zapalniczki i porównam. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyszedł dzisiaj, kupiłem od kogoś z Polski za 23zł z przesyłką Fajny gadżet, póki co wkazania

> różnią się o ok 0,3V od wskazań bezpośrednio na aku multimetrem, możliwe, że na gnieździe

> zapalniczki są takie straty? Jak dorwę miernik to sprawdzę różnicę na gnieździe zapalniczki i

> porównam.

Mam ten sam i chwalę sobie. Podepnij na krótko przewody do niego i zmierz bezpośrednio na aq i porównaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ten sam i chwalę sobie. Podepnij na krótko przewody do niego i zmierz bezpośrednio na aq i

> porównaj.

Mam multimetr z kablami zakończonymi wtykiem zapalniczkowym i zwykle wtykam go w wyłączalne stacyjką gniazdo na konsoli.

Kiedyś przełożyłem do gniazda w bagażniku, podłaczonego na stałe i w pierwszej chwili zdziwiłem się, bo miernik pokazał kilka dziesiątych wolta więcej,

Po chwili dotarło do mnie, że to gniazdo podłączone jest "bliżej akumulatora", do głównego zacisku skrzynki rozdzielczej i po drodze przez jakieś wspólne kable czy styki nie płyną prądy do innych odbiorników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ten sam i chwalę sobie. Podepnij na krótko przewody do niego i zmierz bezpośrednio na aq i

> porównaj.

Ja też mam i też polecam ten gadżet (kupiony na allegro, ale nie trzeba czekać, bo sprzedawca ma na miejscu).

Bardzo tani i fajny bajer do auta.

A dokładność jest +- 0.2V - sprawdzałem bardzo dokładnym i drogim multimetrem (w robocie mamy taki co robi wykresy, mierzy wszystko i na wszelaki sposób - kosztował coś koło 700PLN)

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.