Skocz do zawartości

Dlaczego nie powinno się deptać na niskich obrotach?


TWENTIS

Rekomendowane odpowiedzi

> W sensie - chodzi o obciążenie silnika i co dostaje w du...ę i

> dlaczego?

Ja fachowo nie potrafie tego wyjasnic, ale tlumacze to sobie tak:

Deptanie samochodu na niskich obrotach (chodzi oczywiscie o benzynowe auto) to tak jak otwieranie ciezkich drzwi jednym palcem.

Deptanie na wysokich obrotak to juz otwieranie drzwi calym cialem.

Tak mi sie jakos wymyslilo grinser006.gif

Tez chetnie poczekam na fachowe tlumaczenie

P.S. No i poza tym na niskich obrotach samochod nie ma sily i wiecej pali przy przyspieszaniu. Niezdrowo tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sensie - chodzi o obciążenie silnika i co dostaje w du...ę i

> dlaczego?

Coś mi się tam kojarzy o dużych siłach bocznych przy przyspieszaniu z niskich obrotów... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się tam kojarzy o dużych siłach bocznych przy przyspieszaniu z

> niskich obrotów...

Dobrze Ci sie kojarzy... Chodzi o brak rownowagi sil dzialajacych na uklad korbowy w takiej sytuacji. Powstaja duze sily nazwijmy to "gazowe" od spalanej mieszanki, ktore nie sa rownowazone silami nazwijmy to "mechanicznymi" od wolno obracajacego sie walu.

I niech mi wszyscy specjalisci wybacza uproszczenia i niefachowe okreslenia... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się tam kojarzy o dużych siłach bocznych przy przyspieszaniu z

> niskich obrotów...

Mowicie o przyspieszaniu, ale czy bezpieczne jest jechac stala predkoscia na niskich obrotach, a w razie checi przyspieszenia redukcja biegu? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co chcesz przez to powiedzieć?

A to, ze nie mam mozliwosci usuniecia wyslanej dwa razy tej samej odpowiedzi, troche z mojej winy, ale glownie z winy potwornie mulacego dzialania forum. Czasy oczekiwania na publikacje odpowiedzi licze nierzadko w minutach.

Kwota widoczna u gory ekranu napawa mnie wielkim optymizmem biglaugh.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowicie o przyspieszaniu, ale czy bezpieczne jest jechac stala

> predkoscia na niskich obrotach, a w razie checi przyspieszenia

> redukcja biegu?

A to już inna sprawa. Stosunkowo odciążony silnik tzn w tym przypadku zajmujący się tylko utrzymaniem prędkości wykonuje znacznie lżejszą pracę. Osobiście nierzadko jeżdżę np. licznikową 60tką przy V biegu. Ale tylko podczas jednostajnej jazdy. Przyspieszanie z wolnych obrotów zazwyczaj też zwiększa zużycie paliwa - tzn decha z wolnych obrotow może dać podobne wyniki spalania niż wyższe obroty na "młodszym" biegu - silnik dysponuje większą mocą do wykonania rozpędzenia tzn łatwiej może "wykonać zadanie". - tak na chłopski rozum grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowicie o przyspieszaniu, ale czy bezpieczne jest jechac stala

> predkoscia na niskich obrotach, a w razie checi przyspieszenia

> redukcja biegu?

tak zaleca np. instrukcja do Astry

do turlania się zalecają 5 bieg już przy 70 a 4 bieg przy 50km/h

natomiast nie zalecają jazdy/przespieszania z obrotów poniżej 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dwóch głównych powodów:

1. Tłok musi mieć określoną prędkość liniową aby mógł slizgać się po "filmie" olejowym gladzi cylindra. Niska prędkość liniowa powoduje jego "topienie" i obróbkę skrawaniem zlosnik.gif. Zwiekszenie sił dociskających ścianki tłoka do cylindra (ukośne ustawienie korbowodu) i jego niska prędkość to gwóźdź do trumny dla silnika.

2. Właściwe smarowanie panewek wymaga utrzymania odpowiedniego ciśnienia oleju. Zbyt niskie ciśnienie (w przypadku skrajnie niskich obrotow) i duże siły nacisku na wał główny silnika - spowodowane większym obciązeniem silnika to drugi gwóźdź do trumny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowicie o przyspieszaniu, ale czy bezpieczne jest jechac stala

> predkoscia na niskich obrotach, a w razie checi przyspieszenia

> redukcja biegu?

W instrukcji do GOLFA II pisze mniej wiecej tak uzyskuje sie maksymalna predkosc i rozpedza na prostej na 4 biegu a jazda ze stala predkoscia moze byc juz rozpoczeta przy predkosci 40-60km\h na 5(E) biegu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W instrukcji do GOLFA II pisze mniej wiecej tak uzyskuje sie

> maksymalna predkosc i rozpedza na prostej na 4 biegu a jazda ze

> stala predkoscia moze byc juz rozpoczeta przy predkosci

> 40-60km\h na 5(E) biegu

Ale to juz chyba dotyczy diesla, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to juz chyba dotyczy diesla, prawda?

raczej nie, zacytuje jak pisze smile.gif

"W płaskim terenie można śmiało jeździć na najwyższym biegu już z prędkościa 40-60km/h /zależnie od przekładnie głównej/ a także zupełnie przyzwoicie przyśpieszać."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sensie - chodzi o obciążenie silnika i co dostaje w du...ę i

> dlaczego?

Raz że silnik dostaje mocno, bo poza tym co piszą już tu znawcy tłoki wibrują bardziej niż na wyższych obrotach...a i silnik dostaje dużą dawkę powietrza a więc i paliwa, którego nie jest w stanie przepalić...dlatego imho absolutne min. to 2k obrotów...czy to na płaskim czy na wzniesieniu...po to jest skrzynia biegów, żeby w razie potrzeby biegi przełączać...gdyby tak miało nie być, nie było by skrzyni tylko jeden bieg do wszystkich warunków... 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej nie, zacytuje jak pisze

> "W płaskim terenie można śmiało jeździć na najwyższym biegu już z

> prędkościa 40-60km/h /zależnie od przekładnie głównej/ a także

> zupełnie przyzwoicie przyśpieszać."

Cos mi sie wierzyc nie chce (oczywiscie chodzi o instrukcje, nie o ciebie wink.gif) Nie wyobrazam sobie, zeby benzynowy silnik jechal 40km/h na V biegu. Czy moze to ktos potwierdzic i wytlumaczyc? Przeciez to jest wlasnie szkodliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.