Skocz do zawartości

stilo 1.9JTD 16V 140km


Dariusz39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Nabyłem w zeszłym roku Fiata Stilo kombi 1.9 diselek , jest to mój drugi fiat ,poprzedni miał 115KM ten ma 140.Mam problem z rozruchem, a mianowicie, nie kiedy nie chce zapalić ale po przekręceniu drugi raz kluczyka zapala z tym że wyświetla błąd czujnika wałka rozrządu.Czujnik wymieniony a a problem został i doszło jeszcze gaśnięcie silnika po wrzuceniu na "luz". Założyłem nowy akumulator, wymieniłem w/w czujnik, czujnik na kolektorze ssącym, przepływomierz, czujnik ciśnienia klimy, turbosprężarkę,rozrząd kompletny, alternator(spiekło uzwojenie), podmieniłem komputer sterujący, regeneracja jednego wtrysku i dalej żadnej poprawy. Może ktoś miał podobny problem? albo wie co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobnie pisała Sisi, przyczyna była klapka "gasika", zwyczajnie sie sama z siebie zamykała , może

> to ten kierunek.

Jeju, pol auta niedlugo wymienisz:)

Masz FES-a?

Jakies logi?

Moze faktycznie to ta klapka, albo pompa podcisnienia,ona chyba tym steruje (zasila) ale wtedy mialbys niedoladowany silnik...ale warto sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... wyświetla błąd czujnika wałka rozrządu

> Czujnik wymieniony a a problem został i doszło jeszcze gaśnięcie silnika po wrzuceniu na "luz".

A po wymianie czujnika ECU nadal zgłasza błąd od niego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeju, pol auta niedlugo wymienisz:)

> Masz FES-a?

> Jakies logi?

> Moze faktycznie to ta klapka, albo pompa podcisnienia,ona chyba tym steruje (zasila) ale wtedy

> mialbys niedoladowany silnik...ale warto sprawdzic.

Noo, zostalo jeszcze wymienic na nowy czujnik walu korbowego i dwumas hehe.gif, a poważniej, to już mnie trafia powoli, dałem "stary" sterownik do "stuningowania" na 160KM, powidziałem sobie, że albo będzie jeździł albo się rozleci tuk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeju, pol auta niedlugo wymienisz:)

> Masz FES-a?

> Jakies logi?

> Moze faktycznie to ta klapka, albo pompa podcisnienia,ona chyba tym steruje (zasila) ale wtedy

> mialbys niedoladowany silnik...ale warto sprawdzic.

Kod błedu to było coś P0340 , i EGR czyszczony był.

Chciałbym wszystkim podziękować za tak szybkie reakcje na "problem", obadam ten "gasik" i dam znać co i jak.

Dziś rano go trochę łużej potrzymałem na stacie i zapalił, i odziow! yikes.gif bez błęduale to z 3 odpaleń teraz ,to 2 nieudane a tylko 1 normal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeju, pol auta niedlugo wymienisz:)

> Masz FES-a?

> Jakies logi?

> Moze faktycznie to ta klapka, albo pompa podcisnienia,ona chyba tym steruje (zasila) ale wtedy

> mialbys niedoladowany silnik...ale warto sprawdzic.

A doładowanie z turbiny jest...w końcu też wymieniona spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kod bledu moze ci sie pojawiac przy probie odpalenia auta, jezeli np: zarwie ci silnikiem podczas odpalenia> mniej wiecej tak jakby zapalic chcial na jeden gar.

obadaj klapy gaszace i eger jeszcze raz>syf gromadzacy sie na klapie gaszacej moze ja klinowac i auto zgasnie na wolnych......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, nadal wyświetla ten sam cholerny kod błędu

Hmm , jeśli zakupiłeś nowy to może jest problem na samej złączce .

Choć spotkałem się też z sytuacją , że nowy czujnik nie był w pełni sprawny i działał ze zmiennym szczęsciem .

Ale bywa też że błąd czujnika jest skutkiem , a nie przyczyną - kiedyś przypadkiem puściłem nogę ze sprzęgła na biegu przy obrotach jałowych - silnik zgasł a ECU zgłosił błąd czujnika obrotów/wału i zaświecił słynną pomarańczową kontrolkę smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm , jeśli zakupiłeś nowy to może jest problem na samej złączce .

> Choć spotkałem się też z sytuacją , że nowy czujnik nie był w pełni sprawny i działał ze zmiennym

> szczęsciem .

> Ale bywa też że błąd czujnika jest skutkiem , a nie przyczyną - kiedyś przypadkiem puściłem nogę ze

> sprzęgła na biegu przy obrotach jałowych - silnik zgasł a ECU zgłosił błąd czujnika

> obrotów/wału i zaświecił słynną pomarańczową kontrolkę

EGR sprawdzony, wyczyszczona przepustnica, a i czujnik pedału sprzęgła też jest nowy, allee..co zauważyłem ostanio, a mianowicie,że mimo nowego alternatora i akumulatora, to czasami "ciężkawo" kreci rozruch. I jeśli wyłącze zapłon i odpalę 2 raz, to wywala mi błęda( spadek napięcia?? )ale jeżeli przytrzymam rozrusznik dłużęj przy pierwszym rozruchu, to kręci ..kręci...i zapala ale już bez błędu, confused.gif możę to mieć coś wspólnego z rozrusznikiem?? W sumie, hmm.gif to tak dam go do przeglądu, jak już tyle wymieniłem, to nawet ewentualna regeneracja rozrucha, to pikuś przy całości sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR sprawdzony, wyczyszczona przepustnica, a i czujnik pedału sprzęgła też jest nowy, allee..co

> zauważyłem ostanio, a mianowicie,że mimo nowego alternatora i akumulatora, to czasami

> "ciężkawo" kreci rozruch. I jeśli wyłącze zapłon i odpalę 2 raz, to wywala mi błęda( spadek

> napięcia?? )ale jeżeli przytrzymam rozrusznik dłużęj przy pierwszym rozruchu, to kręci

> ..kręci...i zapala ale już bez błędu, możę to mieć coś wspólnego z rozrusznikiem?? W sumie,

> to tak dam go do przeglądu, jak już tyle wymieniłem, to nawet ewentualna regeneracja rozrucha,

> to pikuś przy całości

A nowy "kabelek" jest od czujnika do sterownika icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "ciężkawo" kreci rozruch. I jeśli wyłącze zapłon i odpalę 2 raz, to wywala mi błęda( spadek napięcia??

> możę to mieć coś wspólnego z rozrusznikiem??

Podczas odpalania obroty na rozruszniku powinny być większe niż 200 .

Jeśli są mniejsze to albo akumulator jednak lichy albo rozrusznik ( zakładając że masz dobry styk na jego zasilaniu z aku ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podczas odpalania obroty na rozruszniku powinny być większe niż 200 .

> Jeśli są mniejsze to albo akumulator jednak lichy albo rozrusznik ( zakładając że masz dobry styk

> na jego zasilaniu z aku ) .

Dziś dałem rozrusznik do sprawdzenia, a akumulator, hmmm...powinien być niby dobry bo z Boscha, nie ma jeszcze roku.Zobacze jaka będzie "dianoz" stanu rozrucha i dam znać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik po"generalce" wymienione łożyska, jakiś plastyk "bieżnia",szczotkotrzymacz,bendiks, kręci jak szalony yay.gif, tyle że gościu za regeneracje i części skasował mnie tyle co nowy rozruch, ale już po fakcie.Grunt że zrobiony i mam 12m-cy gwarancje. Teraz zobacze czy będzie wywalał błęda.

Wszystkim dziękuje za "udział" w dyskuscji ") 20.GIF i pomocne informacje.

Jak coś go "zaboli" to poinformuję 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znowu ta sama polka, czasami wyskakuje błąd i czasami gaśnie, będę sprawdzał jeszcze raz rozrząd,dostałem takie "info" iż w tych silnikach czasami było coś takiego że "wygniatał" się klin na kole zębatym rozrządu na wale korbowym a i możliwe że i na kole wałka w głowicy. Do końca tygodnia będę wiedział co się wyklaruje z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile masz nabite km i znasz moze date prod? kiedys obilo mi sie o uszy ze byla jakas zmiana w rozrzadzie , ale moze to plota.... moje 09.2004 192,tysie i nic sie nie odzieje oprocz przytkanej klapy gaszacej....obroty mi faluja ale tylko podczas jazdy na luzie;/;/;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znowu ta sama polka, czasami wyskakuje błąd i czasami gaśnie, będę sprawdzał jeszcze raz

> rozrząd,dostałem takie "info" iż w tych silnikach czasami było coś takiego że "wygniatał" się

> klin na kole zębatym rozrządu na wale korbowym a i możliwe że i na kole wałka w głowicy. Do

> końca tygodnia będę wiedział co się wyklaruje z tematem.

Tylko ze klin służy jedynie do ustalenia położenia kół na wałkach, koło na wale jest tak dokręcone i ma do tego lewy gwint ze nie ma możliwości żeby się poluzowało. Koło na rozrządzie z kolei siedzi na stożku i też wątpię żeby się poluzowało.

Miałem przyjemność odkręcać jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile masz nabite km i znasz moze date prod? kiedys obilo mi sie o uszy ze byla jakas zmiana w

> rozrzadzie , ale moze to plota.... moje 09.2004 192,tysie i nic sie nie odzieje oprocz

> przytkanej klapy gaszacej....obroty mi faluja ale tylko podczas jazdy na luzie;/;/;/

A co on ma przelatane.. teraz dopiero 138 tys. miałem wcześniej 115kM i zrobiłem nim (od nowości) prawie 300 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko ze klin służy jedynie do ustalenia położenia kół na wałkach, koło na wale jest tak dokręcone

> i ma do tego lewy gwint ze nie ma możliwości żeby się poluzowało. Koło na rozrządzie z kolei

> siedzi na stożku i też wątpię żeby się poluzowało.

> Miałem przyjemność odkręcać jedno i drugie.

Też mi trochę "śmierdzi" takie twierdzenie z klinami, ale już łapie się wszystkiego wcześniej ,zanim jeszcze się tu zalogowałem, to gdzie nie pytałem,to każdy "rozrząd ...źle złożony, tam szukać" hm..juz nie wiem oslabiony.gif.. , dałem auto ,żeby wyczyścili mi cały dolot, od filtra po kolektor, i wyszło że mocowanie na skrzyni biegów jest rozklekotane, to będę wymieniał. Zobaczę jak się będzie zachowywał po "czyszczeniu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zauwazyles nerowna prace silnika podczas odpalanie?

Sęk w tym,że silnik nie dławi się i nie rzuca nim, pracuje równo.. a wymieniłem na gwarancji czujnik rozrządu i czujnik wału korbowego, pali na tyka i za cholere teraz nie chce się nic wyświetlić..może już po kłopocie. Jutro lecę na Katowice i Rzeszów, a jeszcze dziś idzie auto na "podciągnięcie" na te 160KM i nie wiem ile jeszcze będzie Nm, ale go przegone po autobanie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebieg sprawdzany(podłączany) i na sterowniku wyszło że ktoś go juz wymieniał, bo stan licznika

> miałem 130 tyś. a na sterowniku 22 300..

Wątpię żeby wymieniał - prędzej mógł kombinować z przebiegiem albo już taki dziwny urok tych ECU tongue.gif

U mnie przy zakupie pokazywał 0 km , ale po jakimś czasie się obudził i od tego momentu nalicza już poprawnie przejechane km icon_rolleyes.gif

Zerknij do tego wątku - KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Witam.

> Jakiś czas była cisza z czujnikiem wałka rozrządu i "niechęcią" odpalania zimnego silnika ale owy

> problem powrócił. Auto nie kiedy odmawia współpracy przy rozruchu i dopiero odpala za ponownym

> uruchomieniem,ale już z błędem.

Czas wymienić ... średnio przy 160 tys km padają wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.