Dariusz39 Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Witam.Nabyłem w zeszłym roku Fiata Stilo kombi 1.9 diselek , jest to mój drugi fiat ,poprzedni miał 115KM ten ma 140.Mam problem z rozruchem, a mianowicie, nie kiedy nie chce zapalić ale po przekręceniu drugi raz kluczyka zapala z tym że wyświetla błąd czujnika wałka rozrządu.Czujnik wymieniony a a problem został i doszło jeszcze gaśnięcie silnika po wrzuceniu na "luz". Założyłem nowy akumulator, wymieniłem w/w czujnik, czujnik na kolektorze ssącym, przepływomierz, czujnik ciśnienia klimy, turbosprężarkę,rozrząd kompletny, alternator(spiekło uzwojenie), podmieniłem komputer sterujący, regeneracja jednego wtrysku i dalej żadnej poprawy. Może ktoś miał podobny problem? albo wie co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 podobnie pisała Sisi, przyczyna była klapka "gasika", zwyczajnie sie sama z siebie zamykała , może to ten kierunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > podobnie pisała Sisi, przyczyna była klapka "gasika", zwyczajnie sie sama z siebie zamykała , może > to ten kierunek. Jeju, pol auta niedlugo wymienisz:) Masz FES-a? Jakies logi? Moze faktycznie to ta klapka, albo pompa podcisnienia,ona chyba tym steruje (zasila) ale wtedy mialbys niedoladowany silnik...ale warto sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > ... wyświetla błąd czujnika wałka rozrządu > Czujnik wymieniony a a problem został i doszło jeszcze gaśnięcie silnika po wrzuceniu na "luz". A po wymianie czujnika ECU nadal zgłasza błąd od niego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > A po wymianie czujnika ECU nadal zgłasza błąd od niego ? Tak, nadal wyświetla ten sam cholerny kod błędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Jeju, pol auta niedlugo wymienisz:) > Masz FES-a? > Jakies logi? > Moze faktycznie to ta klapka, albo pompa podcisnienia,ona chyba tym steruje (zasila) ale wtedy > mialbys niedoladowany silnik...ale warto sprawdzic. Noo, zostalo jeszcze wymienic na nowy czujnik walu korbowego i dwumas , a poważniej, to już mnie trafia powoli, dałem "stary" sterownik do "stuningowania" na 160KM, powidziałem sobie, że albo będzie jeździł albo się rozleci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Jeju, pol auta niedlugo wymienisz:) > Masz FES-a? > Jakies logi? > Moze faktycznie to ta klapka, albo pompa podcisnienia,ona chyba tym steruje (zasila) ale wtedy > mialbys niedoladowany silnik...ale warto sprawdzic. Kod błedu to było coś P0340 , i EGR czyszczony był. Chciałbym wszystkim podziękować za tak szybkie reakcje na "problem", obadam ten "gasik" i dam znać co i jak. Dziś rano go trochę łużej potrzymałem na stacie i zapalił, i odziow! bez błęduale to z 3 odpaleń teraz ,to 2 nieudane a tylko 1 normal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Jeju, pol auta niedlugo wymienisz:) > Masz FES-a? > Jakies logi? > Moze faktycznie to ta klapka, albo pompa podcisnienia,ona chyba tym steruje (zasila) ale wtedy > mialbys niedoladowany silnik...ale warto sprawdzic. A doładowanie z turbiny jest...w końcu też wymieniona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 kod bledu moze ci sie pojawiac przy probie odpalenia auta, jezeli np: zarwie ci silnikiem podczas odpalenia> mniej wiecej tak jakby zapalic chcial na jeden gar. obadaj klapy gaszace i eger jeszcze raz>syf gromadzacy sie na klapie gaszacej moze ja klinowac i auto zgasnie na wolnych...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Tak, nadal wyświetla ten sam cholerny kod błędu Hmm , jeśli zakupiłeś nowy to może jest problem na samej złączce . Choć spotkałem się też z sytuacją , że nowy czujnik nie był w pełni sprawny i działał ze zmiennym szczęsciem . Ale bywa też że błąd czujnika jest skutkiem , a nie przyczyną - kiedyś przypadkiem puściłem nogę ze sprzęgła na biegu przy obrotach jałowych - silnik zgasł a ECU zgłosił błąd czujnika obrotów/wału i zaświecił słynną pomarańczową kontrolkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Hmm , jeśli zakupiłeś nowy to może jest problem na samej złączce . > Choć spotkałem się też z sytuacją , że nowy czujnik nie był w pełni sprawny i działał ze zmiennym > szczęsciem . > Ale bywa też że błąd czujnika jest skutkiem , a nie przyczyną - kiedyś przypadkiem puściłem nogę ze > sprzęgła na biegu przy obrotach jałowych - silnik zgasł a ECU zgłosił błąd czujnika > obrotów/wału i zaświecił słynną pomarańczową kontrolkę EGR sprawdzony, wyczyszczona przepustnica, a i czujnik pedału sprzęgła też jest nowy, allee..co zauważyłem ostanio, a mianowicie,że mimo nowego alternatora i akumulatora, to czasami "ciężkawo" kreci rozruch. I jeśli wyłącze zapłon i odpalę 2 raz, to wywala mi błęda( spadek napięcia?? )ale jeżeli przytrzymam rozrusznik dłużęj przy pierwszym rozruchu, to kręci ..kręci...i zapala ale już bez błędu, możę to mieć coś wspólnego z rozrusznikiem?? W sumie, to tak dam go do przeglądu, jak już tyle wymieniłem, to nawet ewentualna regeneracja rozrucha, to pikuś przy całości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > EGR sprawdzony, wyczyszczona przepustnica, a i czujnik pedału sprzęgła też jest nowy, allee..co > zauważyłem ostanio, a mianowicie,że mimo nowego alternatora i akumulatora, to czasami > "ciężkawo" kreci rozruch. I jeśli wyłącze zapłon i odpalę 2 raz, to wywala mi błęda( spadek > napięcia?? )ale jeżeli przytrzymam rozrusznik dłużęj przy pierwszym rozruchu, to kręci > ..kręci...i zapala ale już bez błędu, możę to mieć coś wspólnego z rozrusznikiem?? W sumie, > to tak dam go do przeglądu, jak już tyle wymieniłem, to nawet ewentualna regeneracja rozrucha, > to pikuś przy całości A nowy "kabelek" jest od czujnika do sterownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > "ciężkawo" kreci rozruch. I jeśli wyłącze zapłon i odpalę 2 raz, to wywala mi błęda( spadek napięcia?? > możę to mieć coś wspólnego z rozrusznikiem?? Podczas odpalania obroty na rozruszniku powinny być większe niż 200 . Jeśli są mniejsze to albo akumulator jednak lichy albo rozrusznik ( zakładając że masz dobry styk na jego zasilaniu z aku ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Podczas odpalania obroty na rozruszniku powinny być większe niż 200 . > Jeśli są mniejsze to albo akumulator jednak lichy albo rozrusznik ( zakładając że masz dobry styk > na jego zasilaniu z aku ) . Dziś dałem rozrusznik do sprawdzenia, a akumulator, hmmm...powinien być niby dobry bo z Boscha, nie ma jeszcze roku.Zobacze jaka będzie "dianoz" stanu rozrucha i dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Sprawdz napiecie ladowania.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Sprawdz napiecie ladowania.... Napięcie jest między 13,9 a 14,2 V ,a 2 miechy temu zakładałem nówke alternator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Rozrusznik po"generalce" wymienione łożyska, jakiś plastyk "bieżnia",szczotkotrzymacz,bendiks, kręci jak szalony , tyle że gościu za regeneracje i części skasował mnie tyle co nowy rozruch, ale już po fakcie.Grunt że zrobiony i mam 12m-cy gwarancje. Teraz zobacze czy będzie wywalał błęda. Wszystkim dziękuje za "udział" w dyskuscji ") i pomocne informacje. Jak coś go "zaboli" to poinformuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Znowu ta sama polka, czasami wyskakuje błąd i czasami gaśnie, będę sprawdzał jeszcze raz rozrząd,dostałem takie "info" iż w tych silnikach czasami było coś takiego że "wygniatał" się klin na kole zębatym rozrządu na wale korbowym a i możliwe że i na kole wałka w głowicy. Do końca tygodnia będę wiedział co się wyklaruje z tematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 ile masz nabite km i znasz moze date prod? kiedys obilo mi sie o uszy ze byla jakas zmiana w rozrzadzie , ale moze to plota.... moje 09.2004 192,tysie i nic sie nie odzieje oprocz przytkanej klapy gaszacej....obroty mi faluja ale tylko podczas jazdy na luzie;/;/;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Znowu ta sama polka, czasami wyskakuje błąd i czasami gaśnie, będę sprawdzał jeszcze raz > rozrząd,dostałem takie "info" iż w tych silnikach czasami było coś takiego że "wygniatał" się > klin na kole zębatym rozrządu na wale korbowym a i możliwe że i na kole wałka w głowicy. Do > końca tygodnia będę wiedział co się wyklaruje z tematem. Tylko ze klin służy jedynie do ustalenia położenia kół na wałkach, koło na wale jest tak dokręcone i ma do tego lewy gwint ze nie ma możliwości żeby się poluzowało. Koło na rozrządzie z kolei siedzi na stożku i też wątpię żeby się poluzowało. Miałem przyjemność odkręcać jedno i drugie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > ile masz nabite km i znasz moze date prod? kiedys obilo mi sie o uszy ze byla jakas zmiana w > rozrzadzie , ale moze to plota.... moje 09.2004 192,tysie i nic sie nie odzieje oprocz > przytkanej klapy gaszacej....obroty mi faluja ale tylko podczas jazdy na luzie;/;/;/ A co on ma przelatane.. teraz dopiero 138 tys. miałem wcześniej 115kM i zrobiłem nim (od nowości) prawie 300 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Tylko ze klin służy jedynie do ustalenia położenia kół na wałkach, koło na wale jest tak dokręcone > i ma do tego lewy gwint ze nie ma możliwości żeby się poluzowało. Koło na rozrządzie z kolei > siedzi na stożku i też wątpię żeby się poluzowało. > Miałem przyjemność odkręcać jedno i drugie. Też mi trochę "śmierdzi" takie twierdzenie z klinami, ale już łapie się wszystkiego wcześniej ,zanim jeszcze się tu zalogowałem, to gdzie nie pytałem,to każdy "rozrząd ...źle złożony, tam szukać" hm..juz nie wiem .. , dałem auto ,żeby wyczyścili mi cały dolot, od filtra po kolektor, i wyszło że mocowanie na skrzyni biegów jest rozklekotane, to będę wymieniał. Zobaczę jak się będzie zachowywał po "czyszczeniu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > A co on ma przelatane.. teraz dopiero 138 tys. A jesteś pewien tego przebiegu w 100% - podłączałeś FES/MES ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 zauwazyles nerowna prace silnika podczas odpalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > A jesteś pewien tego przebiegu w 100% - podłączałeś FES/MES ? Przebieg sprawdzany(podłączany) i na sterowniku wyszło że ktoś go juz wymieniał, bo stan licznika miałem 130 tyś. a na sterowniku 22 300.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > zauwazyles nerowna prace silnika podczas odpalanie? Sęk w tym,że silnik nie dławi się i nie rzuca nim, pracuje równo.. a wymieniłem na gwarancji czujnik rozrządu i czujnik wału korbowego, pali na tyka i za cholere teraz nie chce się nic wyświetlić..może już po kłopocie. Jutro lecę na Katowice i Rzeszów, a jeszcze dziś idzie auto na "podciągnięcie" na te 160KM i nie wiem ile jeszcze będzie Nm, ale go przegone po autobanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Mam tak samo i to o niczym nie świadczy. FES pokazuje niski przebieg w sterowniku od zawsze a kilometry lecą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Przebieg sprawdzany(podłączany) i na sterowniku wyszło że ktoś go juz wymieniał, bo stan licznika > miałem 130 tyś. a na sterowniku 22 300.. Wątpię żeby wymieniał - prędzej mógł kombinować z przebiegiem albo już taki dziwny urok tych ECU U mnie przy zakupie pokazywał 0 km , ale po jakimś czasie się obudził i od tego momentu nalicza już poprawnie przejechane km Zerknij do tego wątku - KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Witam. Jakiś czas była cisza z czujnikiem wałka rozrządu i "niechęcią" odpalania zimnego silnika ale owy problem powrócił. Auto nie kiedy odmawia współpracy przy rozruchu i dopiero odpala za ponownym uruchomieniem,ale już z błędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > Witam. > Jakiś czas była cisza z czujnikiem wałka rozrządu i "niechęcią" odpalania zimnego silnika ale owy > problem powrócił. Auto nie kiedy odmawia współpracy przy rozruchu i dopiero odpala za ponownym > uruchomieniem,ale już z błędem. Czas wymienić ... średnio przy 160 tys km padają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dariusz39 Napisano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > Czas wymienić ... średnio przy 160 tys km padają Jest już 3 nowy czujnik, to co jeszcze wymienić?Nowa przepływka, turbina regenerowana, czujnik ciśnienia nowy, rozrząd wymieniony kompletny 38kkm temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.