Skocz do zawartości

napięcie ładowania


mareks_uno

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pacjenta z takim ładowaniem: napięcie ładowania alternatora wynosi 14,2V na wolnych obrotach a po włączeniu świateł spada do 13,75V

na światłach, wentylator na 1, ogrzewanie tylnej szyby 13,3V

wymieniać regulator napięcia czy tak może zostać bo IMO za niskie napięcie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii ok, ale aku będzie się za wolno ładował ( za mała różnica potencjałów między altkiem i aku).

Gdzie mierzyłeś napięcie: na klemach akumulatora czy na + i masie alternatora??

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam mam pacjenta z takim ładowaniem: napięcie ładowania alternatora wynosi 14,2V na wolnych

> obrotach a po włączeniu świateł spada do 13,75V

> na światłach, wentylator na 1, ogrzewanie tylnej szyby 13,3V

> wymieniać regulator napięcia czy tak może zostać bo IMO za niskie napięcie

Jeśli na wolnych obrotach to jest to prawidłowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam mam pacjenta z takim ładowaniem: napięcie ładowania alternatora wynosi 14,2V na wolnych

> obrotach a po włączeniu świateł spada do 13,75V

> na światłach, wentylator na 1, ogrzewanie tylnej szyby 13,3V

> wymieniać regulator napięcia czy tak może zostać bo IMO za niskie napięcie

napięcie pod obciążeniem nie powinno spadać poniżej 13,8V, no chyba że w 126p smile.gif

najpierw sprawdź napięcie na alternatorze - może jest spadek napięcia na lichym okablowaniu.

Jeśli będzie podobne napięcie - do sprawdzenia regulator i reszta alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na wolnych

> obrotach a po włączeniu świateł spada do 13,75V

Sprawdź też masę alternatora, dokładnie napięcie między korpusem i masą samochodu. To wahliwe połączenie do naciągu paska często powoduje spadek napięcia i charakterystyczne opisane wyżej objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jeszcze czy mierzone to wszystko jest na zimnym czy na rozgrzanym silniku. Na rozgrzanym będzie mniej i to sporo.

Pomiar napięcia wykonałbym nie tylko na jałowym biegu ale też przy 3-4krpm.

Światła mają jakiś duży pobór prądu, u mnie po włączeniu świateł, napięcie spada o jakieś 0,2V na wolnych obrotach, tutaj ponad 0,4V to sporo wg mnie, ale to też zależy jaki jest alternator, jaki regulator napięcia, nawet nie wiem o jakim aucie mowa smile.gif

Nie zaszkodzi przeczyścić klem oraz wszystkich przewodów od altka, masy do nadwozia.

Ja poczyściłem u siebie wszystko co się dało, zysk był około 0,14V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poczyściłem wszystkie masy, klemy i + altka

> teraz przy wszystkich odbiornikach napięcie nie spada poniżej 13,6V na wolnych obrotach na zimnym

> silniku

a styki rozrusznika ?

zobacz czy nie ma opcji pociągnięcia linii wprost z altka na aku, jakimś 10-12mm^2, ominięcie rozrusznika często dodaje kilka dziesiątek V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam mam pacjenta z takim ładowaniem: napięcie ładowania alternatora wynosi 14,2V na wolnych

> obrotach a po włączeniu świateł spada do 13,75V

> na światłach, wentylator na 1, ogrzewanie tylnej szyby 13,3V

> wymieniać regulator napięcia czy tak może zostać bo IMO za niskie napięcie

Mam takie samo ładowanie w Marei, a nawet gorsze, bo po wyłączeniu wszystkiego ładuje max 14,05V. Jak włączę klimę i wiatrak chodzi, plus światła, dmuchawa na 2, to mam 13,2V. Jeżdżę tak 5 lat, akumulator kupowałem nowy ponad 4 lata temu, idzie mu piąta zima, nigdy go nie doładowywałem. Teraz auto robi 2x15 km dziennie, ale przez dwa lata użytkowania robiło 6x3 km dziennie plus trasy w miesiącu około 300 km. Nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.