mareks_uno Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 witam mam pacjenta z takim ładowaniem: napięcie ładowania alternatora wynosi 14,2V na wolnych obrotach a po włączeniu świateł spada do 13,75V na światłach, wentylator na 1, ogrzewanie tylnej szyby 13,3V wymieniać regulator napięcia czy tak może zostać bo IMO za niskie napięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 W teorii ok, ale aku będzie się za wolno ładował ( za mała różnica potencjałów między altkiem i aku). Gdzie mierzyłeś napięcie: na klemach akumulatora czy na + i masie alternatora?? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Coś jest nie halo - nie powinno być takiego spadku napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Ten spadek po włączeniu świateł to na wolnych obrotach? Jeśli tak to raczej nie ma tragedii, niektóre typy tak mają i wymiana regulatora nie pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > witam mam pacjenta z takim ładowaniem: napięcie ładowania alternatora wynosi 14,2V na wolnych > obrotach a po włączeniu świateł spada do 13,75V > na światłach, wentylator na 1, ogrzewanie tylnej szyby 13,3V > wymieniać regulator napięcia czy tak może zostać bo IMO za niskie napięcie Jeśli na wolnych obrotach to jest to prawidłowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > witam mam pacjenta z takim ładowaniem: napięcie ładowania alternatora wynosi 14,2V na wolnych > obrotach a po włączeniu świateł spada do 13,75V > na światłach, wentylator na 1, ogrzewanie tylnej szyby 13,3V > wymieniać regulator napięcia czy tak może zostać bo IMO za niskie napięcie napięcie pod obciążeniem nie powinno spadać poniżej 13,8V, no chyba że w 126p najpierw sprawdź napięcie na alternatorze - może jest spadek napięcia na lichym okablowaniu. Jeśli będzie podobne napięcie - do sprawdzenia regulator i reszta alternatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > na wolnych > obrotach a po włączeniu świateł spada do 13,75V Sprawdź też masę alternatora, dokładnie napięcie między korpusem i masą samochodu. To wahliwe połączenie do naciągu paska często powoduje spadek napięcia i charakterystyczne opisane wyżej objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Zależy jeszcze czy mierzone to wszystko jest na zimnym czy na rozgrzanym silniku. Na rozgrzanym będzie mniej i to sporo. Pomiar napięcia wykonałbym nie tylko na jałowym biegu ale też przy 3-4krpm. Światła mają jakiś duży pobór prądu, u mnie po włączeniu świateł, napięcie spada o jakieś 0,2V na wolnych obrotach, tutaj ponad 0,4V to sporo wg mnie, ale to też zależy jaki jest alternator, jaki regulator napięcia, nawet nie wiem o jakim aucie mowa Nie zaszkodzi przeczyścić klem oraz wszystkich przewodów od altka, masy do nadwozia. Ja poczyściłem u siebie wszystko co się dało, zysk był około 0,14V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 poczyściłem wszystkie masy, klemy i + altka teraz przy wszystkich odbiornikach napięcie nie spada poniżej 13,6V na wolnych obrotach na zimnym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > poczyściłem wszystkie masy, klemy i + altka > teraz przy wszystkich odbiornikach napięcie nie spada poniżej 13,6V na wolnych obrotach na zimnym > silniku a styki rozrusznika ? zobacz czy nie ma opcji pociągnięcia linii wprost z altka na aku, jakimś 10-12mm^2, ominięcie rozrusznika często dodaje kilka dziesiątek V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > witam mam pacjenta z takim ładowaniem: napięcie ładowania alternatora wynosi 14,2V na wolnych > obrotach a po włączeniu świateł spada do 13,75V > na światłach, wentylator na 1, ogrzewanie tylnej szyby 13,3V > wymieniać regulator napięcia czy tak może zostać bo IMO za niskie napięcie Mam takie samo ładowanie w Marei, a nawet gorsze, bo po wyłączeniu wszystkiego ładuje max 14,05V. Jak włączę klimę i wiatrak chodzi, plus światła, dmuchawa na 2, to mam 13,2V. Jeżdżę tak 5 lat, akumulator kupowałem nowy ponad 4 lata temu, idzie mu piąta zima, nigdy go nie doładowywałem. Teraz auto robi 2x15 km dziennie, ale przez dwa lata użytkowania robiło 6x3 km dziennie plus trasy w miesiącu około 300 km. Nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.