Skocz do zawartości

Luz zaworowy 8V


fanlan

Rekomendowane odpowiedzi

WItajcie,

Mam MJTD 8V, w instrukcji piszą, że sprawdza/reguluje sie luz zaworowy, magicy od serwisu mowia, ze nie ma potrzeby smile.gif

Zatem pytam Was, trzeba czy nie trzeba?

Mam 148 tys najechane i pomalu zblizam sie do terminu.

Jesli ktosto robil to ile moze kosztowac taka operacja?

Dzieki wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam MJTD 8V, w instrukcji piszą, że sprawdza/reguluje sie luz zaworowy, magicy od serwisu mowia, ze

> nie ma potrzeby

W JTD/MJTD 8V jest regulacja luzów zaworów na płytkach , czyli podlega sprawdzeniu i w razie potrzeby regulacji .

> Mam 148 tys najechane i pomalu zblizam sie do terminu.

Gdy sprawdzałem luzy w Brava po 100kkm były jeszcze w normie , no ale ty masz 50% więcej , więc byłaby już najwyższa pora tam zajrzeć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WItajcie,

> Mam MJTD 8V, w instrukcji piszą, że sprawdza/reguluje sie luz zaworowy, magicy od serwisu mowia, ze

> nie ma potrzeby

> Zatem pytam Was, trzeba czy nie trzeba?

> Mam 148 tys najechane i pomalu zblizam sie do terminu.

> Jesli ktosto robil to ile moze kosztowac taka operacja?

> Dzieki wielkie.

Luzy się normują w okolicy 40-60 tysięcy i pozostają zazwyczaj niezmienne. Na kąciku Stilo było sporo wątków, sprawdzić można dla dobrego samopoczucia, co sam swego czasu w Stilonie uczyniłem i okazało się zbytecznym wydatkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Luzy się normują w okolicy 40-60 tysięcy i pozostają zazwyczaj niezmienne. Na kąciku Stilo było

> sporo wątków, sprawdzić można dla dobrego samopoczucia, co sam swego czasu w Stilonie

> uczyniłem i okazało się zbytecznym wydatkiem.

A jakiego rzedu to moze byc obecnie wydatek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Luzy się normują w okolicy 40-60 tysięcy i pozostają zazwyczaj niezmienne. Na kąciku Stilo było

> sporo wątków, sprawdzić można dla dobrego samopoczucia, co sam swego czasu w Stilonie

> uczyniłem i okazało się zbytecznym wydatkiem.

A czy przy tej okazji trzeba założyć nową uszczelkę pod pokrywę zaworów, czy stara da radę.

Uszczelka jest dość droga.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy przy tej okazji trzeba założyć nową uszczelkę pod pokrywę zaworów, czy stara da radę.

> Uszczelka jest dość droga.

> Pozdrawiam

Droga uszczelka? Litości to przecież ok 50-60pln kosztuje. I tak zwyczajowo poci się/cieknie lub ze starości i temperatury twarda jest przez co rozpada się w rękach.

Notabene do demontażu pompy wody którą wymienia się wraz z rozrządem trzeba ściągać dekiel więc czemu od razu nie regulować/sprawdzać luzów?

Z doświadczenia w autach seryjnych sugeruję sprawdzać co 40kkm (są rozbieżności chyba że ktoś przyjmuje "tolerancję" dla pełnego zakresu), w autach szczególnie mocno modyfikowanych sugeruję robić to co 2krotnie częściej.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakiego rzedu to moze byc obecnie wydatek?

Uszczelka od 50pln (są dwa rodzaje grubości) jak równiez producenci gównolitu jak i dobrych uszczelek, robocizna zazwyczaj ok 80pln i koszt płytek (max 8 sztuk) płytki 15-20pln zależnie od źródła.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uszczelka od 50pln (są dwa rodzaje grubości) jak równiez producenci gównolitu jak i dobrych

> uszczelek, robocizna zazwyczaj ok 80pln i koszt płytek (max 8 sztuk) płytki 15-20pln zależnie

> od źródła.

> Pozdro

Dzieki, to groszowe sprawy, myslalem, ze pareset zlociszy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Droga uszczelka? Litości to przecież ok 50-60pln kosztuje. I tak zwyczajowo poci się/cieknie lub

> ze starości i temperatury twarda jest przez co rozpada się w rękach.

> Notabene do demontażu pompy wody którą wymienia się wraz z rozrządem trzeba ściągać dekiel więc

> czemu od razu nie regulować/sprawdzać luzów?

> Z doświadczenia w autach seryjnych sugeruję sprawdzać co 40kkm (są rozbieżności chyba że ktoś

> przyjmuje "tolerancję" dla pełnego zakresu), w autach szczególnie mocno modyfikowanych

> sugeruję robić to co 2krotnie częściej.

> Pozdro

Zasugerowałem się sprzedawcą w moim sklepie, który mówił coś o 150zł stąd ta wypowiedź.

A czy w warunkach domowych da się wymienić płytki, czy trzeba mieć koniecznie jakieś przyrządy?

W punto 1.1 płytki wymieniam samodzielnie bez problemów i bez specjalistycznych narzędzi. Wystarczy odpowiednio wygięty i doszlifowany pręt do przytrzymania wciśniętego zaworu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam MJTD 8V, w instrukcji piszą, że sprawdza/reguluje sie luz zaworowy, magicy od serwisu mowia, ze nie ma potrzeby

Witam Koledzy. Od 3 dni po sprzedaży Stilo MW jestem posiadaczem Cromy 2010, 1,9 120 KM bez DPF.

Auto z przebiegiem 176000. Poprzedni właściciel mówi, że nie sprawdzał luzów zaworowych. I teraz zastanawiam się czy są jakieś szczególne objawy tych luzów, coś słychać, na coś trzeba zwrócić uwagę?

Z góry dzięki  za pomoc. I ogólnie przesiadka ze Stilo do Cromy bardzo pozytywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy. Od 3 dni po sprzedaży Stilo MW jestem posiadaczem Cromy 2010, 1,9 120 KM bez DPF.

Auto z przebiegiem 176000. Poprzedni właściciel mówi, że nie sprawdzał luzów zaworowych. I teraz zastanawiam się czy są jakieś szczególne objawy tych luzów, coś słychać, na coś trzeba zwrócić uwagę?

Z góry dzięki  za pomoc. I ogólnie przesiadka ze Stilo do Cromy bardzo pozytywna.

No to madry wybor:)

I bez DPF-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Auto z przebiegiem 176000. Poprzedni właściciel mówi, że nie sprawdzał luzów zaworowych. I teraz zastanawiam się czy są jakieś szczególne objawy tych luzów, coś słychać, na coś trzeba zwrócić uwagę?

 

Generalnie przy powiększonym luzie silnik pracuje głośniej , więc teoretyczne najszybciej to można rozpoznać po gorszej kulturze pracy - oczywiście nie jest to jednoznaczna identyfikacja ;]

Przy zmniejszonym natomiast może dojść do wypalenia gniazd zaworowych , spadku kompresji i osiągów , czyli kiepska sprawa ...

Dobrze chociaż , że w przypadku zużycia płytek regulacyjnych luz się powiększa .

 

Tak czy inaczej sprawdzić go na pewno warto :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie przy powiększonym luzie silnik pracuje głośniej , więc teoretyczne najszybciej to można rozpoznać po gorszej kulturze pracy - oczywiście nie jest to jednoznaczna identyfikacja ;]

Przy zmniejszonym natomiast może dojść do wypalenia gniazd zaworowych , spadku kompresji i osiągów , czyli kiepska sprawa ...

Dobrze chociaż , że w przypadku zużycia płytek regulacyjnych luz się powiększa .

 

Tak czy inaczej sprawdzić go na pewno warto :ok:

Dzięki za radę, zajmę się tym w lutym i zdam relację. Teraz do wymiany poszło koło pasowe wału, pasek, tarcze z klockami tył i regeneracja zacisków tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy. Od 3 dni po sprzedaży Stilo MW jestem posiadaczem Cromy 2010, 1,9 120 KM bez DPF.

Auto z przebiegiem 176000. Poprzedni właściciel mówi, że nie sprawdzał luzów zaworowych. I teraz zastanawiam się czy są jakieś szczególne objawy tych luzów, coś słychać, na coś trzeba zwrócić uwagę?

Z góry dzięki  za pomoc. I ogólnie przesiadka ze Stilo do Cromy bardzo pozytywna.

 

U mnie po 230k km - luz w normie, ale warto na pewno sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.