Skocz do zawartości

overbost


kubapies

Rekomendowane odpowiedzi

> Pytanie czy da radę wymontować overbost od góry , bez ściągania osłony silnika . Odpala i to nie za

> pierwszym i nie chce wchodzić na obroty , EGR czyszczony latem profilaktycznie i śmigał .

będę to powtarzał do skutku - czyszczenie EGR'a nie oznacza że jest sprawny - masz JTD, chcesz być pewny że to nie EGR - zaślep go choćby na próbę.

Potem dopiero rozgrzebuj auto. Poza tym, od overboosta pojawia się błąd, a od EGR'a, w JTD, nie.

I overboost nie służy do jeżdżenia, tak jak EGR, tylko do baaaardzo dynamicznego przyspieszania, ma działać jak dopalacz, a nie jak pedał gazu.

a poza tym najlepiej i tak podepnij do kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> będę to powtarzał do skutku - czyszczenie EGR'a nie oznacza że jest sprawny - masz JTD, chcesz być

> pewny że to nie EGR - zaślep go choćby na próbę.

> Potem dopiero rozgrzebuj auto. Poza tym, od overboosta pojawia się błąd, a od EGR'a, w JTD, nie.

> I overboost nie służy do jeżdżenia, tak jak EGR, tylko do baaaardzo dynamicznego przyspieszania, ma

> działać jak dopalacz, a nie jak pedał gazu.

> a poza tym najlepiej i tak podepnij do kompa.

Wojtas... miałem czyszczony EGR 2 lata temu (~40kkm) i od tego czasu problemów brak, więc nie pisz uparcie w każdym wątku że nie da się go wyczyścić i to nie ma sensu.

Może pomaga to że jeżdżę trochę tras i autostrad, mniej więcej 2/3 przebiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wojtas... miałem czyszczony EGR 2 lata temu (~40kkm) i od tego czasu problemów brak, więc nie pisz

> uparcie w każdym wątku że nie da się go wyczyścić i to nie ma sensu.

> Może pomaga to że jeżdżę trochę tras i autostrad, mniej więcej 2/3 przebiegów.

Przecież kolega nie napisał, że się go nie da wyczyścić...fakt, że skoro już został wyczyszczony to rada nt zaślepiania go nie jest zbyt przydatna bo jeśli EGR jest uszkodzony to ani zaślepienie, ani czyszczenie nie pomoże.

Ja jakieś 3 lata temu u siebie overboost przenosiłem na obudowę aku to z tego co pamiętam udało mi się go od góry wygrzebać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież kolega nie napisał, że się go nie da wyczyścić...fakt, że skoro już został wyczyszczony to

> rada nt zaślepiania go nie jest zbyt przydatna bo jeśli EGR jest uszkodzony to ani

> zaślepienie, ani czyszczenie nie pomoże.

W tym wątku nie wprost, ale w wielu poprzednich tak grinser006.gif

Moja rada jest taka, przekonał mnie do niej polecany tutaj serwis z Katowic, jeśli cewka jest sprawna to nie zaślepiamy EGR tylko czyścimy, jeśli spalona to zaślepiamy. Nie prawdą jest to, że nie da go dobrze wyczyścić, da się, ale nie uzyskamy już takiego wyniku jak na nowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja rada jest taka, przekonał mnie do niej polecany tutaj serwis z Katowic, jeśli cewka jest

> sprawna to nie zaślepiamy EGR tylko czyścimy, jeśli spalona to zaślepiamy.

Tylko, że jeśli cewka jest spalona to zaślepienie w zasadzie nic nie da bo egr się nie otworzy (jeśli oczywiście nie będzie już wcześniej zablokowany w pozycji otwartej). Pozatym przy spalonej cewce będzie chyba wywalać błąd dotyczący braku egr'a w obwodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wojtas... miałem czyszczony EGR 2 lata temu (~40kkm) i od tego czasu problemów brak, więc nie pisz

> uparcie w każdym wątku że nie da się go wyczyścić i to nie ma sensu.

ja nie piszę że się nie da, ja piszę że z reguły, to niewiele daje a u Ciebie dało bo....

> Może pomaga to że jeżdżę trochę tras i autostrad, mniej więcej 2/3 przebiegów.

no właśnie. Jak auto jeździ po trasach, jest ciągle dogrzane, pracuje w pełnym zakresie obrotów, to egr się nie syfi. Z tego co pamiętam auto Daniela_I zrobiło ponad 200 tys km i nikt do EGR'a nawet nie zaglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie piszę że się nie da, ja piszę że z reguły, to niewiele daje a u Ciebie dało bo....

> no właśnie. Jak auto jeździ po trasach, jest ciągle dogrzane, pracuje w pełnym zakresie obrotów, to

> egr się nie syfi. Z tego co pamiętam auto Daniela_I zrobiło ponad 200 tys km i nikt do EGR'a

> nawet nie zaglądał.

ok.gif no i właśnie nie można uogólniać, bo nie każde auto forowiczów jeździ tylko po mieście ciągle niedogrzane. A trochę nie ma sensu zaślepianie sprawnego EGR którego można wyczyścić raz na kilka lat, u mnie przez 10lat był czyszczony 2 razy, raz unieruchomił auto, i ostatnio kazałem przeczyścić prewencyjnie (nie był mocno brudny) żeby nie było zimą problemów takich jak koledzy co kilka dni opisują.

Mi zaślepienie mocno odradzili ludzie którzy na co dzień naprawiają fiat/AR z jtd.

A czytając forum... można dojść do wniosku, że zaślepienie dobre na wszystko i lekarstwem na całe zło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślicie ,że za brak egr można nie zaliczyć przeglądu ? grinser006.gif

Ktoś zna charakterystykę pracy egr vel czy on się otwiera/zamyka na max koło 1700obr ? Pytam bo jak mój się kończył to koło tych obrotów miewałem taki jakby lag trudny do opisania ale wyczuwalny beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślicie ,że za brak egr można nie zaliczyć przeglądu ?

a badał Ci ktoś kiedyś spaliny na przeglądzie? grinser006.gif

wg mnie sprawny egr obniża spalanie, oraz silnik szybciej się nagrzewa. Taką opinia przewija się co jakiś czas na naszym forum.

> Ktoś zna charakterystykę pracy egr vel czy on się otwiera/zamyka na max koło 1700obr ? Pytam bo jak

> mój się kończył to koło tych obrotów miewałem taki jakby lag trudny do opisania ale wyczuwalny

przy mniej więcej tych obrotach przy niesprawnym egr było takie jakby szarpanie przy przyspieszaniu, można nazwać lagiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w aso znają więc niekiedy nawet sprawdzać auta im się nie chciało 270751858-jezyk.gif A jak sprawdzali to np niesprawnej przekładni nie widzieli tak więc przeglądy dupne. Ciekawi mnie tylko czy jakby zajrzeli , ni ma egr to czy mogą niepodbić.

Ja mam egr i wymienili mi go w aso na ori , śmigam latami , robię małe przeloty , niekiedy bez full nagrzania i działa.

Jak zacznie coś koło 1700obr się dziać to będę wiedział by pogonić strucla , jak padnie to zmienie znów na nówkę.

Jedyne co bym wywalił jakbym miał to dpf bo to pseudo ekologia , jak co jakiś czas trzeba wszystko z niego wyrzucić na zewn. lol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i właśnie nie można uogólniać, bo nie każde auto forowiczów jeździ tylko po mieście ciągle niedogrzane.

jakbyś zrobił statystyki, to okarze się, ze jakieś 70% forumowiczów używa diesla w trybie 70% miasto 30% trasa zlosnik.gif bo jakby jeździli poza miastem to by nie mieli problemów z EGR biglaugh.gifzlosnik.gifbiglaugh.gif

> A trochę nie ma sensu zaślepianie sprawnego EGR

jak się EGR zacina = nie jest sprawny zlosnik.gif

> Mi zaślepienie mocno odradzili ludzie którzy na co dzień naprawiają fiat/AR z jtd.

> A czytając forum... można dojść do wniosku, że zaślepienie dobre na wszystko i lekarstwem na całe

> zło.

wiesz, tu nie o to chodzi, jak ktos ma problemy, to zaślepienie jest najlepszą diagnostyką i eliminuje z miejsca kwestię egr'a, bo daje on dość jednoznaczne objawy. Ja nikomu nie każę zaślepiać na stałe - to jest jego sprawa, zawsze piszę zaślep na próbę a potem zobaczysz - wymień albo zostaw zaślepiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakbyś zrobił statystyki, to okarze się, ze jakieś 70% forumowiczów używa diesla w trybie 70%

> miasto 30% trasa bo jakby jeździli poza miastem to by nie mieli problemów z EGR

ok ok grinser006.gif

> jak się EGR zacina = nie jest sprawny

nie jest sprawny bo jest w nim syf, a jak jest zimno syf robi się gęsty i stąd większe problemy zimą, ale to wszyscy wiemy. Jeśli egr jest sprawny elektrycznie warto porządnie go wyczyścić zamiast odrazu wymieniać/zaślepiać, nie uzyskamy takiej żywotności jak nowy, ale zostaje nam 500zl w kieszeni - koszt czyszczenia grinser006.gif

> wiesz, tu nie o to chodzi, jak ktos ma problemy, to zaślepienie jest najlepszą diagnostyką i

> eliminuje z miejsca kwestię egr'a, bo daje on dość jednoznaczne objawy. Ja nikomu nie każę

> zaślepiać na stałe - to jest jego sprawa, zawsze piszę zaślep na próbę a potem zobaczysz -

> wymień albo zostaw zaślepiony.

opcji "czyszczenie" nie dopuszczasz? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy mniej więcej tych obrotach przy niesprawnym egr było takie jakby szarpanie przy

> przyspieszaniu, można nazwać lagiem

Dzięki za pomoc , takie szarpanie też u mnie występowało więc sprawdzę EGR ,a jeśli to nic nie pomoże to zobaczę overbost . Spróbuje sczytać błędy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opcji "czyszczenie" nie dopuszczasz?

raczej chodzi o to że czyszczenie nie oznacza że będzie sprawny.

Proste zamknięcie go pozwala zweryfikować czy to on jest winny Zawsze później można go z powrotem odetkać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a badał Ci ktoś kiedyś spaliny na przeglądzie?

Mi - tak!

przed czyszczeniem egr ledwo przeszedl....

> wg mnie sprawny egr obniża spalanie, oraz silnik szybciej się nagrzewa. Taką opinia przewija się co

> jakiś czas na naszym forum.

> przy mniej więcej tych obrotach przy niesprawnym egr było takie jakby szarpanie przy

> przyspieszaniu, można nazwać lagiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opcji "czyszczenie" nie dopuszczasz?

masz kolejny przykałd na ile opcja czyszczenie jest skuteczna: jakiś tekst

pieprzyć się z tym co rok, lub spac niepewnie czy zapali czy nie? Nie dziękuje, zaślepiam, albo kupuję nowy. W zasadzie EGR to tak samo eksploatacyjna cześć jak świece żarowe - mniej więcej w tym samym okresie się sypia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz kolejny przykałd na ile opcja czyszczenie jest skuteczna: jakiś tekst

> pieprzyć się z tym co rok, lub spac niepewnie czy zapali czy nie? Nie dziękuje, zaślepiam, albo

> kupuję nowy. W zasadzie EGR to tak samo eksploatacyjna cześć jak świece żarowe - mniej więcej

> w tym samym okresie się sypia

Zgoda, ale nie do końca grinser006.gif

Bo czyścić a czyścić to też różnica, w sumie mój był czyszczony 3 razy grinser006.gif jak mi auto nie odpaliło czyściło go ASO w Chorzowie, problem powrócił po 3miesiącach... następnie czyściło go zaprzyjaźnione ASO które zajmowało się autem od wyjazdu z salonu i problem nie powrócił przez 2 lata (do teraz), ale robili to nie pół godziny ale kilka... tzn moczyli w czymś tam itd, wiec nie przekonałeś mnie grinser006.gif no może do tego, że zmieniam określenie na "dobrze wyczyścić"

świece mam fabryczne zlosnik.gif chyba działają bo pali od dotknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie czy da radę wymontować overbost od góry , bez ściągania osłony silnika . Odpala i to nie za

> pierwszym i nie chce wchodzić na obroty , EGR czyszczony latem profilaktycznie i śmigał .

Overboot da się od góry wymontować, ale nie jest to łatwe ani przyjemne. Nie polecam tego robić w takich warunkach pogodowych. Inna sprawa jeżeli masz jakiś przytulny ogrzewany garaż.

Nie jest to łatwe zadanie, ale możliwe, ja co prawda musiałem wymontować cały kosz aku żeby mnie ten zawór do białej gorączki nie doprowadził, ale się udało wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no widzisz, ja też nie myślę o tym mogłem zaślepić i później się zastanawiać czemu ze spalaniem

> do schodzę do 4.5 na trasie

Ja nie zaślepiłem , a już bodajże 5ty rok będzie na nowym egr bez ani jednego czyszczenia grinser006.gif

Polecam też kleen flo tegeski bo fajnie czyszczą wtryski , woziki mniej dymią , wtryski w tdi-kach przestają stukać itd. Może ma to wpływ na egr-a któż wie niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a badał Ci ktoś kiedyś spaliny na przeglądzie?

mnie sprawdzali. Ale tylko dlatego ze trafilem na kontrole ...stacji kontroli wink.gif Sprawdzali nawet czy mam ori sruby w mocowaniu foteli panic.gif Na ogol czlowiek robi przeglad w 15 min lacznie z wymiana 100zl banknotu... Wtedy nam zeszlo dobre 90min i wszystkiemu przygladal sie jakis ciec z kajetem spy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no widzisz, ja też nie myślę o tym mogłem zaślepić i później się zastanawiać czemu ze spalaniem

> do schodzę do 4.5 na trasie

wiesz, ja ze ślednią prędkościa ok 80 kph miałem wynik 5,2, więc na mnie te Twoje 4,5 nie robi wrażenia biglaugh.gif

na trasie EGR imho ma baaaardzo małe znaczenie.

Najwięcej da w mieście, przede wszystkim, spowoduje szybsze nagrzewanie się silnika, i w mieście może on dać mniejsze zuzycie paliwa. Na trasie różnic nie zauważysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, w trasie, z wciśniętym pedałem gazu EGR i tak jest zamknięty więc wpływu na spalanie wielkiego nie ma.

Sam osobiście jeżdżę drugi rok z zaślepionym dziadostwem, ostatni rok głównie po mieście i jakoś wielkiego zwiększenia auta na paliwo nie zauważyłem. Skłamał bym jak bym powiedział, że nie ma różnic w ogóle. Różnice są, ale mieszczą się po przecinku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.