kubapies Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Pytanie czy da radę wymontować overbost od góry , bez ściągania osłony silnika . Odpala i to nie za pierwszym i nie chce wchodzić na obroty , EGR czyszczony latem profilaktycznie i śmigał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Pytanie czy da radę wymontować overbost od góry , bez ściągania osłony silnika . Odpala i to nie za > pierwszym i nie chce wchodzić na obroty , EGR czyszczony latem profilaktycznie i śmigał . a próbowałeś odłączyć przepływkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Pytanie czy da radę wymontować overbost od góry , bez ściągania osłony silnika . Odpala i to nie za > pierwszym i nie chce wchodzić na obroty , EGR czyszczony latem profilaktycznie i śmigał . będę to powtarzał do skutku - czyszczenie EGR'a nie oznacza że jest sprawny - masz JTD, chcesz być pewny że to nie EGR - zaślep go choćby na próbę. Potem dopiero rozgrzebuj auto. Poza tym, od overboosta pojawia się błąd, a od EGR'a, w JTD, nie. I overboost nie służy do jeżdżenia, tak jak EGR, tylko do baaaardzo dynamicznego przyspieszania, ma działać jak dopalacz, a nie jak pedał gazu. a poza tym najlepiej i tak podepnij do kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > będę to powtarzał do skutku - czyszczenie EGR'a nie oznacza że jest sprawny - masz JTD, chcesz być > pewny że to nie EGR - zaślep go choćby na próbę. > Potem dopiero rozgrzebuj auto. Poza tym, od overboosta pojawia się błąd, a od EGR'a, w JTD, nie. > I overboost nie służy do jeżdżenia, tak jak EGR, tylko do baaaardzo dynamicznego przyspieszania, ma > działać jak dopalacz, a nie jak pedał gazu. > a poza tym najlepiej i tak podepnij do kompa. Wojtas... miałem czyszczony EGR 2 lata temu (~40kkm) i od tego czasu problemów brak, więc nie pisz uparcie w każdym wątku że nie da się go wyczyścić i to nie ma sensu. Może pomaga to że jeżdżę trochę tras i autostrad, mniej więcej 2/3 przebiegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomi1985 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Wojtas... miałem czyszczony EGR 2 lata temu (~40kkm) i od tego czasu problemów brak, więc nie pisz > uparcie w każdym wątku że nie da się go wyczyścić i to nie ma sensu. > Może pomaga to że jeżdżę trochę tras i autostrad, mniej więcej 2/3 przebiegów. Przecież kolega nie napisał, że się go nie da wyczyścić...fakt, że skoro już został wyczyszczony to rada nt zaślepiania go nie jest zbyt przydatna bo jeśli EGR jest uszkodzony to ani zaślepienie, ani czyszczenie nie pomoże. Ja jakieś 3 lata temu u siebie overboost przenosiłem na obudowę aku to z tego co pamiętam udało mi się go od góry wygrzebać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Przecież kolega nie napisał, że się go nie da wyczyścić...fakt, że skoro już został wyczyszczony to > rada nt zaślepiania go nie jest zbyt przydatna bo jeśli EGR jest uszkodzony to ani > zaślepienie, ani czyszczenie nie pomoże. W tym wątku nie wprost, ale w wielu poprzednich tak Moja rada jest taka, przekonał mnie do niej polecany tutaj serwis z Katowic, jeśli cewka jest sprawna to nie zaślepiamy EGR tylko czyścimy, jeśli spalona to zaślepiamy. Nie prawdą jest to, że nie da go dobrze wyczyścić, da się, ale nie uzyskamy już takiego wyniku jak na nowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl121 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Moja rada jest taka, przekonał mnie do niej polecany tutaj serwis z Katowic, jeśli cewka jest > sprawna to nie zaślepiamy EGR tylko czyścimy, jeśli spalona to zaślepiamy. Tylko, że jeśli cewka jest spalona to zaślepienie w zasadzie nic nie da bo egr się nie otworzy (jeśli oczywiście nie będzie już wcześniej zablokowany w pozycji otwartej). Pozatym przy spalonej cewce będzie chyba wywalać błąd dotyczący braku egr'a w obwodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 W jtd chyba nie wywala bledu, tak mysle.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl121 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > W jtd chyba nie wywala bledu, tak mysle.. Na desce może i nie wywali ale w kompie już chyba tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > W jtd chyba nie wywala bledu, tak mysle.. Blad na desce nie wystepuje, ale w komputerze nawet przy zaslepieniu pojawia sie info o bledzie EGRa, ale nie skutkuje to innymi konsekwencjami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > EGRa, ale nie skutkuje to innymi konsekwencjami Ja mam taki blad non stop, i jezdzi ok, zero objawow.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Wojtas... miałem czyszczony EGR 2 lata temu (~40kkm) i od tego czasu problemów brak, więc nie pisz > uparcie w każdym wątku że nie da się go wyczyścić i to nie ma sensu. ja nie piszę że się nie da, ja piszę że z reguły, to niewiele daje a u Ciebie dało bo.... > Może pomaga to że jeżdżę trochę tras i autostrad, mniej więcej 2/3 przebiegów. no właśnie. Jak auto jeździ po trasach, jest ciągle dogrzane, pracuje w pełnym zakresie obrotów, to egr się nie syfi. Z tego co pamiętam auto Daniela_I zrobiło ponad 200 tys km i nikt do EGR'a nawet nie zaglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > ja nie piszę że się nie da, ja piszę że z reguły, to niewiele daje a u Ciebie dało bo.... > no właśnie. Jak auto jeździ po trasach, jest ciągle dogrzane, pracuje w pełnym zakresie obrotów, to > egr się nie syfi. Z tego co pamiętam auto Daniela_I zrobiło ponad 200 tys km i nikt do EGR'a > nawet nie zaglądał. no i właśnie nie można uogólniać, bo nie każde auto forowiczów jeździ tylko po mieście ciągle niedogrzane. A trochę nie ma sensu zaślepianie sprawnego EGR którego można wyczyścić raz na kilka lat, u mnie przez 10lat był czyszczony 2 razy, raz unieruchomił auto, i ostatnio kazałem przeczyścić prewencyjnie (nie był mocno brudny) żeby nie było zimą problemów takich jak koledzy co kilka dni opisują. Mi zaślepienie mocno odradzili ludzie którzy na co dzień naprawiają fiat/AR z jtd. A czytając forum... można dojść do wniosku, że zaślepienie dobre na wszystko i lekarstwem na całe zło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Myślicie ,że za brak egr można nie zaliczyć przeglądu ? Ktoś zna charakterystykę pracy egr vel czy on się otwiera/zamyka na max koło 1700obr ? Pytam bo jak mój się kończył to koło tych obrotów miewałem taki jakby lag trudny do opisania ale wyczuwalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Myślicie ,że za brak egr można nie zaliczyć przeglądu ? a badał Ci ktoś kiedyś spaliny na przeglądzie? wg mnie sprawny egr obniża spalanie, oraz silnik szybciej się nagrzewa. Taką opinia przewija się co jakiś czas na naszym forum. > Ktoś zna charakterystykę pracy egr vel czy on się otwiera/zamyka na max koło 1700obr ? Pytam bo jak > mój się kończył to koło tych obrotów miewałem taki jakby lag trudny do opisania ale wyczuwalny przy mniej więcej tych obrotach przy niesprawnym egr było takie jakby szarpanie przy przyspieszaniu, można nazwać lagiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Mnie w aso znają więc niekiedy nawet sprawdzać auta im się nie chciało A jak sprawdzali to np niesprawnej przekładni nie widzieli tak więc przeglądy dupne. Ciekawi mnie tylko czy jakby zajrzeli , ni ma egr to czy mogą niepodbić. Ja mam egr i wymienili mi go w aso na ori , śmigam latami , robię małe przeloty , niekiedy bez full nagrzania i działa. Jak zacznie coś koło 1700obr się dziać to będę wiedział by pogonić strucla , jak padnie to zmienie znów na nówkę. Jedyne co bym wywalił jakbym miał to dpf bo to pseudo ekologia , jak co jakiś czas trzeba wszystko z niego wyrzucić na zewn. lol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomi1985 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Myślicie ,że za brak egr można nie zaliczyć przeglądu ? Nie ma to wpływu na przegląd. Zakres tolerancji dla klekota jest na tyle duży, że i bez kata pewnie by przegląd poszedł. Dodam jeszcze, ze posty zaczęły odbiegać od problemu głównego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > wg mnie sprawny egr obniża spalanie, oraz silnik szybciej się nagrzewa. Taką opinia przewija się co... Nie wiem, nie ma potwierdzenia co do spalania.. Moj jak bierze tak bral, w miescie 7 i nie chce zejsc:) Co do nagrzewania...to fakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > no i właśnie nie można uogólniać, bo nie każde auto forowiczów jeździ tylko po mieście ciągle niedogrzane. jakbyś zrobił statystyki, to okarze się, ze jakieś 70% forumowiczów używa diesla w trybie 70% miasto 30% trasa bo jakby jeździli poza miastem to by nie mieli problemów z EGR > A trochę nie ma sensu zaślepianie sprawnego EGR jak się EGR zacina = nie jest sprawny > Mi zaślepienie mocno odradzili ludzie którzy na co dzień naprawiają fiat/AR z jtd. > A czytając forum... można dojść do wniosku, że zaślepienie dobre na wszystko i lekarstwem na całe > zło. wiesz, tu nie o to chodzi, jak ktos ma problemy, to zaślepienie jest najlepszą diagnostyką i eliminuje z miejsca kwestię egr'a, bo daje on dość jednoznaczne objawy. Ja nikomu nie każę zaślepiać na stałe - to jest jego sprawa, zawsze piszę zaślep na próbę a potem zobaczysz - wymień albo zostaw zaślepiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > jakbyś zrobił statystyki, to okarze się, ze jakieś 70% forumowiczów używa diesla w trybie 70% > miasto 30% trasa bo jakby jeździli poza miastem to by nie mieli problemów z EGR ok ok > jak się EGR zacina = nie jest sprawny nie jest sprawny bo jest w nim syf, a jak jest zimno syf robi się gęsty i stąd większe problemy zimą, ale to wszyscy wiemy. Jeśli egr jest sprawny elektrycznie warto porządnie go wyczyścić zamiast odrazu wymieniać/zaślepiać, nie uzyskamy takiej żywotności jak nowy, ale zostaje nam 500zl w kieszeni - koszt czyszczenia > wiesz, tu nie o to chodzi, jak ktos ma problemy, to zaślepienie jest najlepszą diagnostyką i > eliminuje z miejsca kwestię egr'a, bo daje on dość jednoznaczne objawy. Ja nikomu nie każę > zaślepiać na stałe - to jest jego sprawa, zawsze piszę zaślep na próbę a potem zobaczysz - > wymień albo zostaw zaślepiony. opcji "czyszczenie" nie dopuszczasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubapies Napisano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > przy mniej więcej tych obrotach przy niesprawnym egr było takie jakby szarpanie przy > przyspieszaniu, można nazwać lagiem Dzięki za pomoc , takie szarpanie też u mnie występowało więc sprawdzę EGR ,a jeśli to nic nie pomoże to zobaczę overbost . Spróbuje sczytać błędy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > opcji "czyszczenie" nie dopuszczasz? raczej chodzi o to że czyszczenie nie oznacza że będzie sprawny. Proste zamknięcie go pozwala zweryfikować czy to on jest winny Zawsze później można go z powrotem odetkać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 gdzieś znajdziesz nasze fotografie .... jak z wbb czyscilismy ob. tak da się go wyjąć od góry ...... Ale razem z akumulatorem, koszem i kablami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 jak masz rączki "ginekologa"to tak, ja nie mam i sie umordowałem jak głupi. prościej przez lewe koło (zdjąc) osłone (zdja) i już dostęp jak ta lala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olos Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > a badał Ci ktoś kiedyś spaliny na przeglądzie? Mi - tak! przed czyszczeniem egr ledwo przeszedl.... > wg mnie sprawny egr obniża spalanie, oraz silnik szybciej się nagrzewa. Taką opinia przewija się co > jakiś czas na naszym forum. > przy mniej więcej tych obrotach przy niesprawnym egr było takie jakby szarpanie przy > przyspieszaniu, można nazwać lagiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > opcji "czyszczenie" nie dopuszczasz? masz kolejny przykałd na ile opcja czyszczenie jest skuteczna: jakiś tekst pieprzyć się z tym co rok, lub spac niepewnie czy zapali czy nie? Nie dziękuje, zaślepiam, albo kupuję nowy. W zasadzie EGR to tak samo eksploatacyjna cześć jak świece żarowe - mniej więcej w tym samym okresie się sypia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > masz kolejny przykałd na ile opcja czyszczenie jest skuteczna: jakiś tekst > pieprzyć się z tym co rok, lub spac niepewnie czy zapali czy nie? Nie dziękuje, zaślepiam, albo > kupuję nowy. W zasadzie EGR to tak samo eksploatacyjna cześć jak świece żarowe - mniej więcej > w tym samym okresie się sypia Zgoda, ale nie do końca Bo czyścić a czyścić to też różnica, w sumie mój był czyszczony 3 razy jak mi auto nie odpaliło czyściło go ASO w Chorzowie, problem powrócił po 3miesiącach... następnie czyściło go zaprzyjaźnione ASO które zajmowało się autem od wyjazdu z salonu i problem nie powrócił przez 2 lata (do teraz), ale robili to nie pół godziny ale kilka... tzn moczyli w czymś tam itd, wiec nie przekonałeś mnie no może do tego, że zmieniam określenie na "dobrze wyczyścić" świece mam fabryczne chyba działają bo pali od dotknięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klusek1983 Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Pytanie czy da radę wymontować overbost od góry , bez ściągania osłony silnika . Odpala i to nie za > pierwszym i nie chce wchodzić na obroty , EGR czyszczony latem profilaktycznie i śmigał . Overboot da się od góry wymontować, ale nie jest to łatwe ani przyjemne. Nie polecam tego robić w takich warunkach pogodowych. Inna sprawa jeżeli masz jakiś przytulny ogrzewany garaż. Nie jest to łatwe zadanie, ale możliwe, ja co prawda musiałem wymontować cały kosz aku żeby mnie ten zawór do białej gorączki nie doprowadził, ale się udało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Zgoda, ale nie do końca No widzisz ile razy czyszczone , ja np wymieniłem na nowe i nie myślę czy jutro będzie kolejny dzień czyszczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > No widzisz ile razy czyszczone , ja np wymieniłem na nowe i nie myślę czy jutro będzie kolejny > dzień czyszczenia no widzisz, ja też nie myślę o tym mogłem zaślepić i później się zastanawiać czemu ze spalaniem do schodzę do 4.5 na trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > no widzisz, ja też nie myślę o tym mogłem zaślepić i później się zastanawiać czemu ze spalaniem > do schodzę do 4.5 na trasie Ja nie zaślepiłem , a już bodajże 5ty rok będzie na nowym egr bez ani jednego czyszczenia Polecam też kleen flo tegeski bo fajnie czyszczą wtryski , woziki mniej dymią , wtryski w tdi-kach przestają stukać itd. Może ma to wpływ na egr-a któż wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > a badał Ci ktoś kiedyś spaliny na przeglądzie? mnie sprawdzali. Ale tylko dlatego ze trafilem na kontrole ...stacji kontroli Sprawdzali nawet czy mam ori sruby w mocowaniu foteli Na ogol czlowiek robi przeglad w 15 min lacznie z wymiana 100zl banknotu... Wtedy nam zeszlo dobre 90min i wszystkiemu przygladal sie jakis ciec z kajetem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > no widzisz, ja też nie myślę o tym mogłem zaślepić i później się zastanawiać czemu ze spalaniem > do schodzę do 4.5 na trasie wiesz, ja ze ślednią prędkościa ok 80 kph miałem wynik 5,2, więc na mnie te Twoje 4,5 nie robi wrażenia na trasie EGR imho ma baaaardzo małe znaczenie. Najwięcej da w mieście, przede wszystkim, spowoduje szybsze nagrzewanie się silnika, i w mieście może on dać mniejsze zuzycie paliwa. Na trasie różnic nie zauważysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klusek1983 Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 No dokładnie, w trasie, z wciśniętym pedałem gazu EGR i tak jest zamknięty więc wpływu na spalanie wielkiego nie ma. Sam osobiście jeżdżę drugi rok z zaślepionym dziadostwem, ostatni rok głównie po mieście i jakoś wielkiego zwiększenia auta na paliwo nie zauważyłem. Skłamał bym jak bym powiedział, że nie ma różnic w ogóle. Różnice są, ale mieszczą się po przecinku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.