wito99 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Witam i o radę pytam. Dzisiaj podczas gwałtownego hamowania zauważyłem że lewy przód hamuje mocniej. Po powrocie podjechałem na stację diagnostyczną i fakt, lewe hamuje mocniej niż prawe. Diagnosta już zamykał i nic więcej mi nie sprawdził. Dlatego pytam tu, co może być przyczyną takiego efektu hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Dołączę się do pytania - ostatnio podczas awaryjnego hamowania na autostradzie ze 140 do około 70 bujało mną wężykiem, aż potrzebna była kontra kierownicy za każdym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 cisnienie w oponach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > cisnienie w oponach Możesz mieć rację, sprawdzę przy najbliższej okazji. Problem z tym jest w zimie, bo jak jest na minusie, to wszystkie pompki "uszkodzone" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Dlatego pytam tu, co może być > przyczyną takiego efektu hamowania. oprócz różnego ciśnienia w oponach, zapieczony tłoczek jednego z hamulców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Możesz mieć rację, sprawdzę przy najbliższej okazji. > Problem z tym jest w zimie, bo jak jest na minusie, to wszystkie > pompki "uszkodzone" dlatego ja mam swoja pompe elektryczna zawsze przy sobie w bagazniku i w zaleznosci od tego co za oknem raz dobijam a raz spuszczam - of kors nie codziennie bo bym jobla dostal.. ale co innego jak jest zima "na bialo" a co innego dzisiaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 lub zapowietrzona któraś strona. Pytanie podstawowe, kiedy był wymieniany płyn hamulcowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Prawie na pewno problem z zaciskiem, zapieczony tłoczek, trzymające prowadniczki albo zapowietrzony. Na 2 miejscu stawiam zanieczyszczone czujniki ABSu... nie do końca wiem jak to się ma do sytuacji gdzie ABS nie reaguje, ale u mnie przeczyszczenie poprawiło równomierność hamowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wito99 Napisano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Prawie na pewno problem z zaciskiem, zapieczony tłoczek, trzymające prowadniczki albo > zapowietrzony. > Na 2 miejscu stawiam zanieczyszczone czujniki ABSu... nie do końca wiem jak to się ma do sytuacji > gdzie ABS nie reaguje, ale u mnie przeczyszczenie poprawiło równomierność hamowania Płyn był wymieniony w październiku. Jutro sobota to wezmę się za czyszczenie ii mam nadzieję że powmoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wito99 Napisano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Prawie na pewno problem z zaciskiem, zapieczony tłoczek, trzymające prowadniczki. To może ktoś podpowie co zrobić jeśli tłoczek jest faktycznie zapieczony? Nigdzie jakoś nie znalazłem rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klusek1983 Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > To może ktoś podpowie co zrobić jeśli tłoczek jest faktycznie zapieczony? Nigdzie jakoś nie > znalazłem rozwiązania. Rozebrać, wyczyścić przy okazji można wymienić gumki. Jest manual na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wito99 Napisano 2 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > Rozebrać, wyczyścić przy okazji można wymienić gumki. Jest manual na to Dzisiaj wyczyściłem, wymieniłem gumy i nasmarowałem smarem do zacisków. Poprawa jest ale hamowanie nie jest do końca równe. Byłem odrazu na stacji kontroli sprawdzić rezultaty mojej pracy i wyszło koło lewe 2,89kN, koło prawe 2,48kN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 moze puszcza ci ktorys przewod hamulcowy? sprawdzales? masz abs z ebd? tarcze i klocki rozumiem ze rowno sie ztarly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wito99 Napisano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > moze puszcza ci ktorys przewod hamulcowy? sprawdzales? masz abs z ebd? > tarcze i klocki rozumiem ze rowno sie ztarly? Sprawdziłem raczej wszystko. Tak mam ABS z EBD, czy to coś zmienia? Klocki równo zebrane wzrokowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.