AxiT Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 W trakcie odśnieżania szyb zaciągnąłem skrobaczka miedziana po lakierze. Dziś to zobaczyłem. Zrobiła się ruda nad szybą (tylna boczna). Jak to zabezpieczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > W trakcie odśnieżania szyb zaciągnąłem skrobaczka miedziana po lakierze. Dziś to zobaczyłem. > Zrobiła się ruda nad szybą (tylna boczna). Jak to zabezpieczyć? Nie wiem czy taka porada cię zadowoli, ale może nic nie rób, zostaw tak jak jest. Jak auto ma ocynk, to ta powłoka ma takie właściwości, ze utworzenie się powłoki rdzy powoduje pewien rodzaj zabezpieczenia i proces utleniania nie zachodzi dalej. Czyli samo się zabezpiecza. Oczywiście to zalezy jeszcze od głebokości i szerokości uszkodzenia. Mam w swoim aucie odprysk na masce (pewnie od kamyka) średnicy około 3 mm. Jeżdze tak czwarty rok i jak narazie, odpukać nic sie z tym nie dzieje. Inny przykład. W astrze f, miała chyba 17 lat jak na nadkolach z tyłu zaczęły pojawiać się delikatne wykwity. Ruszyłaem to i po pół roku ruda rozszalała się na dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > W trakcie odśnieżania szyb zaciągnąłem skrobaczka miedziana po lakierze. Dziś to zobaczyłem. > Zrobiła się ruda nad szybą (tylna boczna). Jak to zabezpieczyć? po pierwsze wywalić skrobaczkę, w zależności od głębokości rysy, wartości samochodu, i koloru to będzie to malowanie całego elementu bądź wypełnienie tego kawałka - przy czym jeżeli się chce tego zrobić tak żeby nie było widać to tylko lakiernik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > W trakcie odśnieżania szyb zaciągnąłem skrobaczka miedziana po lakierze. Dziś to zobaczyłem. > Zrobiła się ruda nad szybą (tylna boczna). Jak to zabezpieczyć? Honda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Honda? CRV 98 rok lakier nad szybą od bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > CRV 98 rok lakier nad szybą od bagażnika. powiem ci że te auta strasznie rdzewieją, teście mieli i każda ryska to rude wychodziło... Jedyny sposóe to dokłądne oczyszczenie i zabezpioeczenie miejsca, albo wymiana auta na nierdzewiejące. Ja w swoim fiacie mam od 2007 na ramie drzwi rysę do gołej blachy. rudej nie ma do tej pory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > powiem ci że te auta strasznie rdzewieją, teście mieli i każda ryska to rude wychodziło... > Jedyny sposóe to dokłądne oczyszczenie i zabezpioeczenie miejsca, albo wymiana auta na > nierdzewiejące. > Ja w swoim fiacie mam od 2007 na ramie drzwi rysę do gołej blachy. rudej nie ma do tej pory. Ale to sobe sam zdarłem lakiem skrobaczką. No nic pomysle nad jakims lakiernikiem jak się ciepło zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniek_ Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 mozesz dac foto jakies? ja tam zawsze przemywam to miejsce jakims acetonem albo dentka, smaruje lekko brunoxem a po kilku dniach daje zaprawke w kolorze. W jednym aucie te zabiegi wytrzymuja juz 5 czy 6 rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > jednym aucie te zabiegi wytrzymuja > juz 5 czy 6 rok. Zrobiłem tak samo u siebie z dwoma odpryskami po kamieniach na masce. Funkcjonuje z powodzeniem 4 rok i myślę, że rozwiązanie dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Mnie w jednym aucie wrota hali magazynowej obiły miejscowo drzwi do gołej blachy. Machnąłem na to podkład akrylowy; na to lakier i już szósty rok mam spokój (tyle tylko że wgniot widać). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Ja w swoim fiacie mam od 2007 na ramie drzwi rysę do gołej blachy. rudej nie ma do tej pory. To samo Peugeot 106 rocznik 1998 rysa na samym środku drzwi i jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Quote: Jak auto ma ocynk, to ta powłoka ma takie właściwości, ze utworzenie się powłoki rdzy powoduje pewien rodzaj zabezpieczenia i proces utleniania nie zachodzi dalej. Czyli samo się zabezpiecza. Oczywiście to zalezy jeszcze od głebokości i szerokości uszkodzenia. Kolego nie wiem kto Ci naopowiadał takich bajek ALE jak ruszysz powłokę cynkową i pokaże się rdza to w żaden sposób proces korozji nie zostanie zatrzymany, a wręcz przeciwnie dopiero ruszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Ale to sobe sam zdarłem lakiem skrobaczką. No nic pomysle nad jakims lakiernikiem jak się ciepło > zrobić. Oczyść to za pomocą jakiejś pasty lekko ściernej, nawet może być Tempo i po prostu pilnuj tego do wiosny (no chyba że masz garaż ogrzewany) jak będzie się odnawiało to znów pastą. Na wiosnę znów wyczyść to dobrze, odtłuść porządnie i zrób zaprawkę lakierem zaprawkowym np. ARA. Nie wiem jak masz to głębokie bo czasami trzeba zrobić 2-3 cieńsze warstwy niż jedną grubą, potem potraktować to papierem wodnym 2000-2500 z wodą i na koniec wypolerować np. pastę Tempo lub Farecla G3. Dobrze zrobiona zaprawka jest niewidoczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Quote: > Jak auto ma ocynk, to ta powłoka ma takie właściwości, ze utworzenie się powłoki rdzy powoduje > pewien rodzaj zabezpieczenia i proces utleniania nie zachodzi dalej. Czyli samo się > zabezpiecza. Oczywiście to zalezy jeszcze od głebokości i szerokości uszkodzenia. > Kolego nie wiem kto Ci naopowiadał takich bajek ALE jak ruszysz powłokę cynkową i pokaże się rdza > to w żaden sposób proces korozji nie zostanie zatrzymany, a wręcz przeciwnie dopiero ruszy. Może i ruszy, ale obecność cynku zawsze w jakimś stopniu powstrzymuje korozję stali. Wie to każdy, kto w szkole średniej uczył się chemii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Quote: > Jak auto ma ocynk, to ta powłoka ma takie właściwości, ze utworzenie się powłoki rdzy powoduje > pewien rodzaj zabezpieczenia i proces utleniania nie zachodzi dalej. Czyli samo się > zabezpiecza. Oczywiście to zalezy jeszcze od głebokości i szerokości uszkodzenia. > Kolego nie wiem kto Ci naopowiadał takich bajek ALE jak ruszysz powłokę cynkową i pokaże się rdza > to w żaden sposób proces korozji nie zostanie zatrzymany, a wręcz przeciwnie dopiero ruszy. Koledze wcześniej się stal pomyliła z aluminium i miedzią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Koledze wcześniej się stal pomyliła z aluminium i miedzią. Do kolegów Tomala i Cinka. Nic się nie pomyliło i to nie bajki. Quote: ... Powłoka cynkowa jest jedyną powłoką antykorozyjną, która w przypadku miejscowego uszkodzenia nie traci swojej właściwości. Jest możliwe dzięki tzw. ochronie elektrochemicznej, która często nazywana jest ochroną ofiarną... ... mniejsze uszkodzenia (np. zadrapania) nie ulegają korozji, ponieważ wypełnione zostały tlenkami i węglanami powstałymi z cynku. Oczywiście taka ochrona skuteczna jest tylko na pewnym obszarze powłoki cynkowej... Od siebie dodam, że poza miedzią i aliminium, które przecież ulega korozji istnieje np stal trudno rdzewiejąca, której zabezpieczenie polega na pokryciu sie rdzą co hamuje dalszy postęp korozji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > mozesz dac foto jakies? ja tam zawsze przemywam to miejsce jakims acetonem albo dentka, smaruje > lekko brunoxem a po kilku dniach daje zaprawke w kolorze. W jednym aucie te zabiegi wytrzymuja > juz 5 czy 6 rok. Postaram się dziś zapodac fotkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Zasmaruj dwie warstwy brunox epoxy TEN SRODEK Stosuje go od dluzszego czasu na rozpryski w roznych autach, rowniez na poczatkowe ogniska rdzy i jest rewelacyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Honda? Słyszałem z drugiej albo i trzeciej ręki (znajomy znajomego pracownika ASO Hondy) że Hondy poza newralgicznymi miejscami w ogóle nie mają ocynku. Mowa była a propo chyba poprzedniej generacji Accorda, ale że ogólnie Hondy tak mają. Prawda li to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 a tak wyglądają te straszne zadrapania: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Zasmaruj dwie warstwy brunox epoxy > TEN SRODEK > Stosuje go od dluzszego czasu na rozpryski w roznych autach, rowniez na poczatkowe ogniska rdzy i > jest rewelacyjny A takie mam pytanie - czym i czy się różni czerwony od pomarańczowego ? Czy to tylko takie fotki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > a tak wyglądają te straszne zadrapania: Ja oddałbym do lakiernika. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > A takie mam pytanie - czym i czy się różni czerwony od pomarańczowego ? Czy to tylko takie fotki? Chyba niczym. Dziala to tak, ze reaguje z rdzą i robi twardą szczelną skorupke. Jak dasz na blache bez kontaktu to nie utwardzi sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.