nunu7 Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Witam panowie Zakładajac, że dane katalogowe mówią, iż pewien silnik diesla R4 cyl ma dokładnie taką samą moc i moment jak silnik R6 cyl, to jakie są wady i zalety każdego z nich? Zacznę: -czwórka będzie pewnie nieco mniej paliła. - jak coś się sypnie to 4cyl taniej wyjdą w naprawie co jeszcze? bo musze się zdecydować na jeden z nich. Przyznam szczerze, że kusi mnie szóstka, ale szukam jej zalet i coś cieżko mi idzie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Tańszy serwis 4 cyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Tańszy serwis 4 cyl jakie to auto? np rzedowa 6 w mercedesie - obroty na biegu jałowym t jakies 500-600 r4 cos koło 900 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 a jakie motory porwnujemy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 6 cylindrowy powinien mieć lepszą kulturę pracy (mniej wibracji bardziej równo chodzić i w pewnych okolicznościach nawet cichszy), powinien być elastyczniejszy i mieć lepsze charakterystyki. No i powinien mieć 6 świec zamiast 4-rech A inne dodatkowe rzeczy to zależy o jakich 6 cylindrowcach mówimy i w jakim samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Przyznam szczerze, że kusi mnie szóstka, ale szukam jej zalet i coś cieżko mi idzie;) kultura pracy na + dla 6 6 moze miec wiekszy moment 6 moze moment bardziej rownomiernie dostarczac - moc rowniez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > jakie to auto? > np rzedowa 6 w mercedesie - obroty na biegu jałowym t jakies 500-600 > r4 cos koło 900 czy to napewno pytanie do mnie ? Mi chodziło przede wszystkim o to że taniej kupić 4 świece/wtryskiwacze/przewody zapłonowe niż 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 6tka będzie droższa w eksploatacji (więcej świec, droższa instalacja LPG w przypadku chęci zamontowania takowej). V6 zwykle ciaśniej siedzi pod maską niż R4 więc np. wymiana rozrządu jest bardziej kłopotliwa, więc droższa. Zalety 6tki - cała reszta - jazda, dźwięk, kultura pracy Na R4 nie zrobisz tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > jakie to auto? no dobra, widzę, ze nie obędzie się bez tego Chodzi o silnik w traktorze, ale chyba wady i zalety są uniwersalne niezaleznie od sprzętu. Diesel, common rail, rzędowy (4,5 albo 6,7 pojemnosci). Wszystkie parametry bardzo podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > no dobra, widzę, ze nie obędzie się bez tego > Chodzi o silnik w traktorze, ale chyba wady i zalety są uniwersalne niezaleznie od sprzętu. > Diesel, common rail, rzędowy (4,5 albo 6,7 pojemnosci). Wszystkie parametry bardzo podobne. odpal jeden i drugi i poczujesz/uslyszysz roznice dla samego komfortu uzytkowania warto miec na uwadze te 6 cylindrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 lepiej powiedz co to konkretnie za silniki bo każdy przypadek jest inny - z przykładów które przychodzą mi do głowy to BMW 2.0 150KM R6 vs 1.8is 140KM R4 - osiągi praktycznie identyczne, silnik R6 więcej pali, za to jest bardziej wytrzymały i duzo ładniej brzmi. Jednak ze względu na wyważenie auta lepiej akurat IMO wziąć w tym wypadku R4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > no dobra, widzę, ze nie obędzie się bez tego > Chodzi o silnik w traktorze, ale chyba wady i zalety są uniwersalne niezaleznie od sprzętu. > Diesel, common rail, rzędowy (4,5 albo 6,7 pojemnosci). Wszystkie parametry bardzo podobne. No to jeszcze nowy, czy używany? Jak coś z CNH, to jutro mogę chłopaków z handlowego i serwisu zapytać co omijać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > no dobra, widzę, ze nie obędzie się bez tego > Chodzi o silnik w traktorze, ale chyba wady i zalety są uniwersalne niezaleznie od sprzętu. Jeżeli w traktorze i parametry podobne to dla samej elastyczności i większego momentu z dołu brałbym 6 cylindrów. 4 cylindrowy na bank nie będzie miał aż tak płaskich charakterystyk - więc suma sumarum max moment i moc mogą być podobne ale w 6 cylindrowcu powinny być dostępne w o wiele większym zakresie obrotów - a w 4 cylindrowcu czasem nawet tylko w jednym punkcie (jeżeli uturbione to juź w ogóle). Najlepiej jakbyś miał dostęp do charakterystyk by porównać bo tutaj będą największe różnice między tymi dwoma IMO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Jak coś z CNH, to jutro mogę chłopaków z handlowego i serwisu zapytać co omijać. Z Perkoza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > No to jeszcze nowy, czy używany? > Jak coś z CNH, to jutro mogę chłopaków z handlowego i serwisu zapytać co omijać. ano CHN, nowy. Steyra 6125 profi albo profi classic chcę sobie wziać (ewentualnie 4130) JAkbyś mógł coś ciekawego się dowiedzieć, to byłbym wdzieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Z Perkoza? A no. Na hasło "autokącik" daję rabat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Najlepiej jakbyś miał dostęp do charakterystyk by porównać > bo tutaj będą największe różnice między tymi dwoma IMO. No właśnie tak dobrze nie ma. W prospektach ani na stronach internetowych nie ma żadnych wykresów. Ale pewnie masz rację. Szóstka będzie zdecydowanie w szerszym zakresie obrotów przyzwoicie pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > A no. > Na hasło "autokącik" daję rabat. Spoko świetna firma - znam nawet Pana Stanisława. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Zakładajac, że dane katalogowe mówią, iż pewien silnik 4 cyl ma dokładnie taką samą moc i moment > jak silnik 6 cyl, to jakie są wady i zalety każdego z nich? Silniki V6, R6 i B6 to są zupełnie różne światy. Silniki V6 wymagają wałków wyrównoważających, a R6 i B6 nie. R6 ma jedną głowicę, a V6 i B6 dwie (wyjątkiem jest VR6). Samo porównanie V6, R6 i B6 to temat na spory artykuł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Samo porównanie V6, R6 i B6 to temat na spory artykuł... Z tego co wywnioskowałem tutaj będzie R4 vs R6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > ano CHN, nowy. > Steyra 6125 profi albo profi classic chcę sobie wziać (ewentualnie 4130) > JAkbyś mógł coś ciekawego się dowiedzieć, to byłbym wdzieczny. Ja to akurat tylko części zamawiam, ale to chyba coś jak NH T6.120? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Ja to akurat tylko części zamawiam, ale to chyba coś jak NH T6.120? t6.160 (czwórka) i t6.165 (szóstka) steyr podaje w nazwie moc nominalną, a nh maxymalną z tymi wszystkimi systemami wspomagającymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 moze cos takiego ? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > t6.160 (czwórka) i t6.165 (szóstka) > steyr podaje w nazwie moc nominalną, a nh maxymalną z tymi wszystkimi systemami wspomagającymi. Oki, jak już wiemy, że seria T6.xxx, to jesteśmy w domu. Przypomnij się jutro na priv (byle przed 16.00, zanim handlowcy nawieją ) to zadziałam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.