Skocz do zawartości

silnik 4 czy 6 cyl.


nunu7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie

Zakładajac, że dane katalogowe mówią, iż pewien silnik diesla R4 cyl ma dokładnie taką samą moc i moment jak silnik R6 cyl, to jakie są wady i zalety każdego z nich?

Zacznę:

-czwórka będzie pewnie nieco mniej paliła.

- jak coś się sypnie to 4cyl taniej wyjdą w naprawie

co jeszcze?

bo musze się zdecydować na jeden z nich.

Przyznam szczerze, że kusi mnie szóstka, ale szukam jej zalet i coś cieżko mi idzie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 cylindrowy powinien mieć lepszą kulturę pracy (mniej wibracji bardziej równo chodzić i w pewnych okolicznościach nawet cichszy), powinien być elastyczniejszy i mieć lepsze charakterystyki. No i powinien mieć 6 świec zamiast 4-rech cool.gif A inne dodatkowe rzeczy to zależy o jakich 6 cylindrowcach mówimy i w jakim samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie to auto?

> np rzedowa 6 w mercedesie - obroty na biegu jałowym t jakies 500-600

> r4 cos koło 900

czy to napewno pytanie do mnie ?

Mi chodziło przede wszystkim o to że taniej kupić 4 świece/wtryskiwacze/przewody zapłonowe niż 6 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6tka będzie droższa w eksploatacji (więcej świec, droższa instalacja LPG w przypadku chęci zamontowania takowej). V6 zwykle ciaśniej siedzi pod maską niż R4 więc np. wymiana rozrządu jest bardziej kłopotliwa, więc droższa.

Zalety 6tki - cała reszta - jazda, dźwięk, kultura pracy

Na R4 nie zrobisz tak grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie to auto?

no dobra, widzę, ze nie obędzie się bez tego wink.gif

Chodzi o silnik w traktorze, ale chyba wady i zalety są uniwersalne niezaleznie od sprzętu.

Diesel, common rail, rzędowy (4,5 albo 6,7 pojemnosci). Wszystkie parametry bardzo podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobra, widzę, ze nie obędzie się bez tego

> Chodzi o silnik w traktorze, ale chyba wady i zalety są uniwersalne niezaleznie od sprzętu.

> Diesel, common rail, rzędowy (4,5 albo 6,7 pojemnosci). Wszystkie parametry bardzo podobne.

odpal jeden i drugi i poczujesz/uslyszysz roznice

dla samego komfortu uzytkowania warto miec na uwadze te 6 cylindrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej powiedz co to konkretnie za silniki bo każdy przypadek jest inny - z przykładów które przychodzą mi do głowy to BMW 2.0 150KM R6 vs 1.8is 140KM R4 - osiągi praktycznie identyczne, silnik R6 więcej pali, za to jest bardziej wytrzymały i duzo ładniej brzmi. Jednak ze względu na wyważenie auta lepiej akurat IMO wziąć w tym wypadku R4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobra, widzę, ze nie obędzie się bez tego

> Chodzi o silnik w traktorze, ale chyba wady i zalety są uniwersalne niezaleznie od sprzętu.

> Diesel, common rail, rzędowy (4,5 albo 6,7 pojemnosci). Wszystkie parametry bardzo podobne.

No to jeszcze nowy, czy używany?

Jak coś z CNH, to jutro mogę chłopaków z handlowego i serwisu zapytać co omijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobra, widzę, ze nie obędzie się bez tego

> Chodzi o silnik w traktorze, ale chyba wady i zalety są uniwersalne niezaleznie od sprzętu.

Jeżeli w traktorze i parametry podobne to dla samej elastyczności i większego momentu z dołu brałbym 6 cylindrów. 4 cylindrowy na bank nie będzie miał aż tak płaskich charakterystyk - więc suma sumarum max moment i moc mogą być podobne ale w 6 cylindrowcu powinny być dostępne w o wiele większym zakresie obrotów - a w 4 cylindrowcu czasem nawet tylko w jednym punkcie (jeżeli uturbione to juź w ogóle). Najlepiej jakbyś miał dostęp do charakterystyk by porównać bo tutaj będą największe różnice między tymi dwoma IMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jeszcze nowy, czy używany?

> Jak coś z CNH, to jutro mogę chłopaków z handlowego i serwisu zapytać co omijać.

ano CHN, nowy.

Steyra 6125 profi albo profi classic chcę sobie wziać (ewentualnie 4130)

JAkbyś mógł coś ciekawego się dowiedzieć, to byłbym wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jakbyś miał dostęp do charakterystyk by porównać

> bo tutaj będą największe różnice między tymi dwoma IMO.

No właśnie tak dobrze nie ma. W prospektach ani na stronach internetowych nie ma żadnych wykresów.

Ale pewnie masz rację. Szóstka będzie zdecydowanie w szerszym zakresie obrotów przyzwoicie pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładajac, że dane katalogowe mówią, iż pewien silnik 4 cyl ma dokładnie taką samą moc i moment

> jak silnik 6 cyl, to jakie są wady i zalety każdego z nich?

Silniki V6, R6 i B6 to są zupełnie różne światy.

Silniki V6 wymagają wałków wyrównoważających, a R6 i B6 nie.

R6 ma jedną głowicę, a V6 i B6 dwie (wyjątkiem jest VR6).

Samo porównanie V6, R6 i B6 to temat na spory artykuł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ano CHN, nowy.

> Steyra 6125 profi albo profi classic chcę sobie wziać (ewentualnie 4130)

> JAkbyś mógł coś ciekawego się dowiedzieć, to byłbym wdzieczny.

Ja to akurat tylko części zamawiam, ale to chyba coś jak NH T6.120?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> t6.160 (czwórka) i t6.165 (szóstka)

> steyr podaje w nazwie moc nominalną, a nh maxymalną z tymi wszystkimi systemami wspomagającymi.

Oki, jak już wiemy, że seria T6.xxx, to jesteśmy w domu.

Przypomnij się jutro na priv (byle przed 16.00, zanim handlowcy nawieją grinser006.gif ) to zadziałam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.