Skocz do zawartości

Honda Insight - czy warto?


CiniO

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegos czas szukam nowego auta, bo obecna Mazda 6 2.0 benzyna mimo ze jest fajna i bezawaryjna to rdzewieje na potege a utrzymanie jej kosztuje mnie majatek.

Rozwazalem przerozne opcje, ale wyglada na to, ze zdecydowalem sie Insighta.

Czy ktos moze ma, moze jedzil i moglby mi przekazac swoja opinie o tym aucie.

Wiem ze bedzie to troche wolniejsze od Mazdy, i troche mniejsze. Ale hatchback jest bardziej praktyczny a mazde mam w wersji sedan. Miejsca w kazdym razie powinno wystarczyc.

Od dawna chcialem auto z automatem a CVT to moim zdaniem idealne rozwiazanie, zwlaszcza ze insight ma przy kierownicy przyciski do wirtualnej zmiany biegow.

Pozatym auto wyglada kosmicznie (zwlaszcza w srodku) a to lubie.

Przeliczylem, ze koszt utrzymania takiego Insighta (przy moim rocznym przebiegu okolo 25k) wyszedlby o prawie 2000euro taniej kazdego roku - wiec moim zdaniem nie ma sie co zastanawiac.

Jednak moze komus z was uda sie mnie zniechecic jakims rozsadnym argumentem.

Jedyna co by mnie moglo naprawde zniechecic to awaryjnosc tego auta.

Ale z tego co czytalem to raczej z tym problemu nie ma.

Podobny naped przeciez byl w insigcie pierwszej generacji i civicu juz chyba od 2004 i jakos nie slyszy sie o czestych awarjach tych napedow.

Dodatkowo np bateria hybrydowa do Insigha jest podobno 2x tansza niz do priusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak moze komus z was uda sie mnie zniechecic jakims rozsadnym argumentem.

Wszystkie review tego samochodu jakie czytałem były bardzo krytyczne.

Quote:

current Honda Insight delivers on the promise of miserly fuel economy. There is no transition between electric and gasoline modes, since the Insight's engine doesn't have a dedicated electric-only mode, with the electric motor working exclusively to assist the gas engine. This, along with responsive steering and relatively sporty suspension tuning, makes it seem like a more normal car than the Toyota Prius. But compared to that archrival, the Insight suffers from an unsophisticated ride, less rear seat room and more road noise.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie review tego samochodu jakie czytałem były bardzo krytyczne.

Czy ja wiem czy to ponizej jest tak bardzo krytyczne?

> Quote:

> current Honda Insight delivers on the promise of miserly fuel economy. There is no transition

> between electric and gasoline modes, since the Insight's engine doesn't have a dedicated

> electric-only mode, with the electric motor working exclusively to assist the gas engine.

Moja mazda srednio (dane z ostatnich 1.5 roku) pali blisko 9 l/100km.

Jesli taka honda udalo by mi sie utrzymac miedzy 5.5 a 6 to bede bardzo zadowolony, a z tego co czytalem to z takim spalaniem nie powinno byc problemu.

Owszem - w miescie napewno prius wygrywa pod wzgledem spalania, ale ja po miescie bardzo zadko jezdze.

Nawiecej sie poruszam po kretych waskich gorskich drogach, a czytalem w takich warunkach naped hybrydowy z insighta sprawdza sie bardzo dobrze.

> This, along with responsive steering and relatively sporty suspension tuning, makes it seem

> like a more normal car than the Toyota Prius.

No i wlasnie na tym mi zalezy.

Chce auta ktore bedzie w miare normalnie jezdzilo, bedzie sie w miare przyzwoicie prowadzilo na zakretach, i bedzie tanie w utrzymanie (niskie spalanie i tani podatek drogowy - apropo to obenie mazda kosztuje mnie 710 euro rocznie w podatku drogowym podczas gdy insight by kosztowal 190)

> But compared to that archrival, the Insight

> suffers from an unsophisticated ride, less rear seat room and more road noise.

Na tylnych siedzeniach jezdzi zazwyczaj tylko dziecko. Co do halasu to wszyscy mowia ze mazda 6 tez jest glosna a mi to jakos nie przeszkadza, a co oni maja na mysli przez "undphisicated ride" to nie mam pojcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To co?

> Nikt nie ma nic do powiedzenia w sprawie tego auta?

Ale czego oczekujesz? Przecież juz i tak podjąłeś decyzje i to co napiszemy tego nie zmieni. Ja bym tego samochodu nie kupił, bo to moim zdaniem taki nieudany Prius.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od jakiegos czas szukam nowego auta, bo obecna Mazda 6 2.0 benzyna mimo ze jest fajna i bezawaryjna

> to rdzewieje na potege a utrzymanie jej kosztuje mnie majatek.

> Rozwazalem przerozne opcje, ale wyglada na to, ze zdecydowalem sie Insighta.

> Czy ktos moze ma, moze jedzil i moglby mi przekazac swoja opinie o tym aucie.

> Wiem ze bedzie to troche wolniejsze od Mazdy, i troche mniejsze. Ale hatchback jest bardziej

> praktyczny a mazde mam w wersji sedan. Miejsca w kazdym razie powinno wystarczyc.

> Od dawna chcialem auto z automatem a CVT to moim zdaniem idealne rozwiazanie, zwlaszcza ze insight

> ma przy kierownicy przyciski do wirtualnej zmiany biegow.

> Pozatym auto wyglada kosmicznie (zwlaszcza w srodku) a to lubie.

> Przeliczylem, ze koszt utrzymania takiego Insighta (przy moim rocznym przebiegu okolo 25k)

> wyszedlby o prawie 2000euro taniej kazdego roku - wiec moim zdaniem nie ma sie co zastanawiac.

> Jednak moze komus z was uda sie mnie zniechecic jakims rozsadnym argumentem.

> Jedyna co by mnie moglo naprawde zniechecic to awaryjnosc tego auta.

> Ale z tego co czytalem to raczej z tym problemu nie ma.

> Podobny naped przeciez byl w insigcie pierwszej generacji i civicu juz chyba od 2004 i jakos nie

> slyszy sie o czestych awarjach tych napedow.

> Dodatkowo np bateria hybrydowa do Insigha jest podobno 2x tansza niz do priusa.

jak hybryda to tylko toyota

masz priusa, yarisa, aurisa NG za miesiąc i aurisa wagon w drugiej połowie roku....

do tego prius + i plug in

ile kosztuje bateria do Insigha ? i ile Ci lat wytrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak hybryda to tylko toyota

> masz priusa, yarisa, aurisa NG za miesiąc i aurisa wagon w drugiej połowie roku....

> do tego prius + i plug in

Ale dlaczego tylko toyota?

Auris, Yaris - za male.

Prius rozmiarowo by starczyl, ale poprostu honda mi sie bardziej podoba, jest tansza a roznica w spalaniu powinna byc znikoma (na niekorzysc hondy).

Naprawde serio pytam - dlaczego tylko toyota?

Przeciez honda ma tak samo dlugie doswiadczenie z hybrydami jak toyota (o ile nawet nie dluzsze)

> ile kosztuje bateria do Insigha ? i ile Ci lat wytrzyma?

Z tego co gdzies na jakims forum czytalem, to w USA nowa ciut ponad $1000.

A ile w Europie to nie mam pojecia

Ale mam nadzieje, ze wytrzyma przynajmniej z 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale dlaczego tylko toyota?

> Auris, Yaris - za male.

auris WG - 560 litrów bagażnika , więc warto poczekać

326261440330051711.jpg

> Prius rozmiarowo by starczyl, ale poprostu honda mi sie bardziej podoba, jest tansza a roznica w

> spalaniu powinna byc znikoma (na niekorzysc hondy).

> Naprawde serio pytam - dlaczego tylko toyota?

bardziej popularna, łatwiej z dostępnością części

> Przeciez honda ma tak samo dlugie doswiadczenie z hybrydami jak toyota (o ile nawet nie dluzsze)

owszem, ale dlaczego mniej sprzedaje?

> Z tego co gdzies na jakims forum czytalem, to w USA nowa ciut ponad $1000.

a obyś miał rację

> A ile w Europie to nie mam pojecia

> Ale mam nadzieje, ze wytrzyma przynajmniej z 10 lat.

będziemy się modlić!

znasz hondy z oryginalnym 10 letnim aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auris WG - 560 litrów bagażnika , więc warto poczekać

Ale ja chce kupic auto kilkuletnie, wiec to odpada.

> bardziej popularna, łatwiej z dostępnością części

No rzeczywiscie zerknalem na allegro i wiecej jest gratow do priusa niz insighta.

Jest to jakis argument.

> owszem, ale dlaczego mniej sprzedaje?

Tego do konca nie wiem.

> a obyś miał rację

> będziemy się modlić!

> znasz hondy z oryginalnym 10 letnim aku?

Nie. Ale nie znam tez hond z nieoryginalnym.

Wiec tak naprawde to nie wiem ile taki akumulator ma szanse wytrzymac.

W Priusach pisza ze z 10 lat wytrzymuje spokojnie.

Problem jest taki, ze za podobne pieniadze moge kupic 4 letniego Insighta albo 6 - 7 letniego priusa.

Roznica jest duza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczytaj o Hybrid Synergy Drive i jak ten system jest lata świetlne do przodu w stosunku do

> rozwiązań innych producentów.

Wiem. Czytalem i jezdzilem.

System jest fajny.

Ale zysk z tego jest taki, ze prius osiaga lepsze spalanie w miescie, po ktorym ja i tak nie jezdze. Na trasach powinno byc podobnie, a zato pisza ze insight jest lepszy na krete drogi - a na tym mi wlasnie zalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem jest taki, ze za podobne pieniadze moge kupic 4 letniego Insighta albo 6 - 7 letniego

> priusa.

> Roznica jest duza.

Czyli uważasz że inni są idiotami i kupują Priusy tylko dlatego że ma napis Toyota? Za tą, w końcu sporą różnicą cen kryje się pewnie więcej niż tylko niechęć do modelu.

Poza tym - po co Ci hybryda? Nie lepiej coś z dieslem? Palić będzie mniej niż hybryda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem. Czytalem i jezdzilem.

> System jest fajny.

> Ale zysk z tego jest taki, ze prius osiaga lepsze spalanie w miescie, po ktorym ja i tak nie

> jezdze. Na trasach powinno byc podobnie, a zato pisza ze insight jest lepszy na krete drogi -

> a na tym mi wlasnie zalezy.

Kręte drogi to tak samo jak miasto bo nieustannie hamujesz i przyspieszasz = prius będzie znacząco bardziej oszczędny w takiej sytuacji.

Przyjemność jazdy zarówno jednym jak i drugim na krętych drogach będzie zerowa, bo oba są ciężkie i na chudych oponkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli uważasz że inni są idiotami i kupują Priusy tylko dlatego że ma napis Toyota? Za tą, w końcu

> sporą różnicą cen kryje się pewnie więcej niż tylko niechęć do modelu.

> Poza tym - po co Ci hybryda? Nie lepiej coś z dieslem? Palić będzie mniej niż hybryda.

Z dieselem widze nastepujace problemu:

1. Wysokie koszty utrzymania - DMF, DPF, turbo, wtryskiwacze, itp.

2. Ciezko bedzie znalesc diesla z tak mala emisja CO2 jak hybryda, a od tego zalezy podatek drogowy (im wiecej CO2 tym wiekszy podatek)

3. Ciezko bedzie kupic jakiegos rozsadnego diesla w tak rozsadnej cenie jak insighta.

Przykladowo za taka sama cene moge miec Insighta z 2009 albo Hyundai i30 z 2008 1.6 diesel.

Ktorego bys wolal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z dieselem widze nastepujace problemu:

> 1. Wysokie koszty utrzymania - DMF, DPF, turbo, wtryskiwacze, itp.

> 2. Ciezko bedzie znalesc diesla z tak mala emisja CO2 jak hybryda, a od tego zalezy podatek drogowy

> (im wiecej CO2 tym wiekszy podatek)

> 3. Ciezko bedzie kupic jakiegos rozsadnego diesla w tak rozsadnej cenie jak insighta.

> Przykladowo za taka sama cene moge miec Insighta z 2009 albo Hyundai i30 z 2008 1.6 diesel.

> Ktorego bys wolal?

żadnego...

przemyśl 3 razy temat i zastanów się dlaczego to właśnie panowie z T sprzedają najwięcej HSD i psuje się to najmniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żadnego...

> przemyśl 3 razy temat i zastanów się dlaczego to właśnie panowie z T sprzedają najwięcej HSD i

> psuje się to najmniej

Czyli ogolnie rzecz biorac polecasz Priusa wzgledem Insighta, bo twierdzisz ze Prius jest bardziej bezawaryjny....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ogolnie rzecz biorac polecasz Priusa wzgledem Insighta, bo twierdzisz ze Prius jest bardziej

> bezawaryjny....?

wyznaję zasadę że większość społeczeństwa się nie myli

przyznaję też że Insightem przejechałem tylko po placu kilka m, a toyotą każdym modelem po normalnych drogach (może mam za małe porównanie?)

no i sam zauważyłeś różnice cen aut używanych - daje do myślenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyznaję zasadę że większość społeczeństwa się nie myli

Popieram. Szczególnie że Prius we wszystkich statystycznych badaniach jest w czołówce niezawodności. A jak się kupuje samochód z kosmicznymi technologiami do tego bez gwarancji, to lepiej kupić coś niezawodnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwazalem przerozne opcje, ale wyglada na to, ze zdecydowalem sie Insighta.

> Czy ktos moze ma, moze jedzil i moglby mi przekazac swoja opinie o tym aucie.

Posiadać nie posiadam ale rok temu pożyczyłem na łyk-end z salonu do potestowania.

W ofercie którą dostałem do zakupu, była m.in. gwrancja na 9 lat na cały układ hybrydowy łącznie z bateriami. Innymi słowy, przez 9 lat w razie padu, baterie zostaną wymienione.

Auto jeździ bardzo fajnie, cicho, miejsca jest więcej jak by wydawało się. Nie używałem ręcznego przełączania bo automatyczne funcjonuje bez zarzutu i samemu lepiej się tego nie zrobi.

Momenty włączania i wyłączania napędu elektrycznego są nieodczuwalne, odczuwalny jest natomiast wzrost mocy.

Zuzycie paliwa w tzw cyklu mieszanym i krótkie odcinki, wykazywane przez komputer, nie przekroczyło 4 litrów. Nie testowałem długiej jazdy autostradą.

Oferta była na ok. 16 000 euro za auto z tzw. "Tageszulassung", 50km, wersja średnio bogata (nazwy nie pamietam).

Dla mojej żony byłoby idealne do pracy (4km) i do jazd typu sklep - zajęcia - dom - kiosk zlosnik.gif

Mnie akurat to nie rajcuje, ale wszystkie aktualne czynności, tryby, oszczędności itp. infogadżeciarstwo jest wizualizowane na desce w sposób całkiem ciekawy i przejrzysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim Motorze czy AŚ byly publokowane wyniki awaryjnosci dla aut w przedziale wieku 6-7 i Prius byl bardzo wysoko jesli dobrze pamietam cos kolo 4-6 miejsce,dodajac do tego opinie uzytkownikow i mnostwo innych artykulow w ktorych chwala te hybrydy rzeczywiscie malo sie psuja.

Dla mnie jedyna wada tych dupowozow jest ich wyglad - dla mnie sa brzydkie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak moze komus z was uda sie mnie zniechecic jakims rozsadnym argumentem.

Wydasz kupe kasy , będziesz miał spalanie rzędu 6,5 do 8 litrów na setkę, zamiast ludzi i bagażu będziesz woził akumulatory i na koniec sprzedać takie auto będzie niesamowicie trudno... Oczywiście jak wcześniej coś Ci się nie sypnie poważnego bo po kieszeni awaria w hybrydzie może nieźle dać...

Lepiej kupić diesla. Przyspiesza lepiej, pali mniej, nie zajmuje tyle miejsca w środku auta, jest bardziej przewidywalny i łatwiej go potem sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Irlandii hybrydy sprzedaja sie calkiem niezle - slowo klucz to podatek drogowy

Fakt - nie zauważyłem lokalizacji... W takim razie turbo kosiarka w hatchbacku powinna dać radę nie gorzej niż hybryda... Chociaż są teraz diesle 1,6 albo mniejsze, które nie są aż takie złe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt - nie zauważyłem lokalizacji... W takim razie turbo kosiarka w hatchbacku powinna dać radę nie

> gorzej niż hybryda... Chociaż są teraz diesle 1,6 albo mniejsze, które nie są aż takie złe...

Ponad 80% nowych aut w Irlandii to diesle. Jednakze nie jest to zbyt szczesliwe rozwiazanie zwlaszcza dla kogos kto robi male przebiegi na krotkich trasach.Owszem podatek drogowy bedzie niski, ale koszty zwiazane z uzytkowaniem takiego auta i ewentualne problemy z filtrem DPF moga skutecznie zniwelowac oszczednosci do zera. Nie wiem jak kolega Cinio, ale ja nie moglbym miec auta z DPF - po prostu po 1 miesiacu szlag by go trafil rotfl.gif

Dlatego narazie trzymam diesla bez dpf. Co do wyboru auta zawsze zostaje jeszcze mala benzyna z turbo, ale jest to rozwiazanie kiepskie na tutejszym rynku. Mala podaz, wysoka cena i pozniejszy problem z odsprzedaza. Tutaj wszyscy maja obsesje na diesla. Co do hybryd to wlasnie sprawdza sie Toyota Prius i jest dosc chetnie kupowanym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.