Dembu Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Czy przy wymianie sprzęgła, trzeba wyjąć, bądź odkręcić śruby od koła dwumasowego ? Czy wyjmuje się sprzęgło z dociskiem i wymienia ? Jakby co to silnik 3.0 V6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > Czy przy wymianie sprzęgła, trzeba wyjąć, bądź odkręcić śruby od koła dwumasowego ? Czy wyjmuje się > sprzęgło z dociskiem i wymienia ? Jakby co to silnik 3.0 V6. kolo zamachowe/dmumasowe zostaje na silniku jak go nie wymieniasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 witam A jak poznac że koło dwumasowe jest do wymiany?? Mam 1,9 tdi 110KM i sprzędło wysoko mi łapie (od kupna tak miałem) niby mi to nie przeszkadza, ale jakbym nie musiał koła dwumasowego wyminiać tylko np. sama tarcze to bym to zrobił. Bo wydać na cołość 1500zł to jednak wole poczekać aż całkiem padnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > witam > A jak poznac że koło dwumasowe jest do wymiany?? > Mam 1,9 tdi 110KM i sprzędło wysoko mi łapie (od kupna tak miałem) niby mi to nie przeszkadza, ale > jakbym nie musiał koła dwumasowego wyminiać tylko np. sama tarcze to bym to zrobił. > Bo wydać na cołość 1500zł to jednak wole poczekać aż całkiem padnie Możesz wymienić na dwumasowe lub wstawić zwykłe. Forum Passata - poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > Możesz wymienić na dwumasowe lub wstawić zwykłe. > Forum Passata - poszukaj. z tego co czytałem to kosztowo wyjdzie podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > z tego co czytałem to kosztowo wyjdzie podobnie Ale się nie rozleci po 30tkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > Ale się nie rozleci po 30tkm To z czego to koło dwumasowe jest w tych paskach? Z drewna? Ja mam 180 kkm i koło od nowości to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > kolo zamachowe/dmumasowe zostaje na silniku jak go nie wymieniasz Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > Ale się nie rozleci po 30tkm No już nie przesadzaj mimo iż nasmiewam sie jak tylko moge z grupy VW to jednak koło wytrzymuje znacznie dłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > witam > A jak poznac że koło dwumasowe jest do wymiany?? Jeśli jest lekko zużyte to tylko weryfikacja po zrzuceniu skrzyni, ewentualnie musi to zrobić ktoś kto na codzień robi te auta i wtedy będzie w stanie ocenić objawy. > Mam 1,9 tdi 110KM i sprzędło wysoko mi łapie (od kupna tak miałem) niby mi to nie przeszkadza, ale > jakbym nie musiał koła dwumasowego wyminiać tylko np. sama tarcze to bym to zrobił. Jeśli się nie ślizga to ja bym nie ruszał. A jaki przebieg? > Bo wydać na cołość 1500zł to jednak wole poczekać aż całkiem padnie Tyle że jeśli koło jest ok, a tarcza się zacznie ślizgać to jak będziesz zwlekał z wymianą to od temperatury koło dostanie po d... i zamiast wymiany samej tarczy z dociskiem będziesz musiał wymienić komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > Ale się nie rozleci po 30tkm U starszego w A4 wymiana na 187 kkm (na liczniku bo w rzeczywistości to nie wiadomo) - ale ostatnie 10 kkm to jazda z uszkodzonym i wszystkimi objawami: masowanie wibracyjne na pedale sprzęgła, stukanie i trzepanie podczas ruszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 ja mam 273k i tez chyba oryginal, chyba ze typ w D robil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > Jeśli jest lekko zużyte to tylko weryfikacja po zrzuceniu skrzyni, ewentualnie musi to zrobić ktoś > kto na codzień robi te auta i wtedy będzie w stanie ocenić objawy. > Jeśli się nie ślizga to ja bym nie ruszał. A jaki przebieg? > Tyle że jeśli koło jest ok, a tarcza się zacznie ślizgać to jak będziesz zwlekał z wymianą to od > temperatury koło dostanie po d... i zamiast wymiany samej tarczy z dociskiem będziesz musiał > wymienić komplet. Z tym nie ruszaniem to nie do końca tak. Bierze wysoko bo cienkie, jak w końcu w najmniej oczekiwanym momencie zacznie się ślizgać to może być koniec jazdy. Tak nam zrobiło w VW 1.9TD T4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > Ale się nie rozleci po 30tkm Mi w Omedze 2.5 V6 przy 230kkm żyło i miało się dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > z tego co czytałem to kosztowo wyjdzie podobnie Koło jednomasowe to wydatek 50-150 zł. Cena dwumasowego zaczyna się zazwyczaj w okolicach 1000 zł. Ja widzę różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > To z czego to koło dwumasowe jest w tych paskach? > Z drewna? > Ja mam 180 kkm i koło od nowości to samo. Pewnie dlatego, że jest oryginalne. Pojawiają się informacje, że nowe koła "niezależnych producentów" (już nie pamiętam czy LUK czy SACHS) lubiły się rozpadać i po kilku tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Koło jednomasowe to wydatek 50-150 zł. Cena dwumasowego zaczyna się zazwyczaj w okolicach 1000 zł. > Ja widzę różnice. a mozesz poddać mile do mnmee kusztuje kompelt już z jednomasą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Koło jednomasowe to wydatek 50-150 zł. Cena dwumasowego zaczyna się zazwyczaj w okolicach 1000 zł. > Ja widzę różnice. Przykładowy sprzedawca z allegro: zestaw ze sztywnym kołem - 999 zł zestaw z dwumasą - 1.199 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
str3ss Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > witam > A jak poznac że koło dwumasowe jest do wymiany?? > Mam 1,9 tdi 110KM i sprzędło wysoko mi łapie (od kupna tak miałem) niby mi to nie przeszkadza, ale > jakbym nie musiał koła dwumasowego wyminiać tylko np. sama tarcze to bym to zrobił. > Bo wydać na cołość 1500zł to jednak wole poczekać aż całkiem padnie Przyda się lektura Objawy zużycia koła dwumasowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Przykładowy sprzedawca z allegro: > zestaw ze sztywnym kołem - 999 zł > zestaw z dwumasą - 1.199 zł Jesli lubisz przepłacać za kawałek żeliwa to masz prawo kupić zestaw z powyższego linku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Jesli lubisz przepłacać za kawałek żeliwa to masz prawo kupić zestaw z powyższego linku. Znaczy co - sam wytoczysz z żeliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Znaczy co - sam wytoczysz z żeliwa? Nie, kupię za ułamek kwoty na szrocie koło od innego modelu, który wychodził ze jednomasem. Akurat w przypadku legendarnego 1.9 TDI podanego przez Ciebie nie ma z tym problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Nie, kupię za ułamek kwoty na szrocie koło od innego modelu, który wychodził ze jednomasem,. Akurat > w przypadku legendarnego 1.9 TDI podanego przez Ciebie nie ma z tym problemu. a jaka pewnosc że to ze szrotu będzie dobrze chodzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Nie, kupię za ułamek kwoty na szrocie koło od innego modelu, który wychodził ze jednomasem,. Akurat > w przypadku legendarnego 1.9 TDI podanego przez Ciebie nie ma z tym problemu. OK, jeżlei wymieniasz el. sprzęgła na używki, to ja nie mam więcej pytań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > a jaka pewnosc że to ze szrotu będzie dobrze chodzić? A jaką masz pewność, że przedmiot o budowie prostszej niż cep, wyjęty z pudełka opatrzonego ładnym logiem producenta będzie dobrze chodzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > A jaką masz pewność, że przedmiot o budowie prostszej niż cep, wyjęty z pudełka opatrzonego ładnym > logiem producenta będzie dobrze chodzić? Mnie tam sie wydawało że nie po to ktos tam wymyslił dwumase ( zresztą nie tylko w tym dieslu) zeby domorośli mechanicy wkładali jednomase od benzyny ale co ci konstruktorzy mogli wiedzieć ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Mnie tam sie wydawało że nie po to ktos tam wymyslił dwumase ( zresztą nie tylko w tym dieslu) zeby > domorośli mechanicy wkładali jednomase od benzyny ale co ci konstruktorzy mogli wiedzieć ... Ktoś mówił o wkładaniu jednomasy od benzyny?? Nie zauważyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Ktoś mówił o wkładaniu jednomasy od benzyny?? Nie zauważyłem... Quote: Koło jednomasowe to wydatek 50-150 zł. Cena dwumasowego zaczyna się zazwyczaj w okolicach 1000 zł. Ja widzę różnice. Quote: Nie, kupię za ułamek kwoty na szrocie koło od innego modelu, który wychodził ze jednomasem. Akurat w przypadku legendarnego 1.9 TDI podanego przez Ciebie nie ma z tym problemu. to od czego ta jednomasa ma byc ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > to od czego ta jednomasa ma byc ?? Miałem na myśli przypadki kiedy silnik jest SERYJNIE produkowany (przez tych mądrych konstruktorów) w dwóch opcjach: z jednomasem albo dwumasem. Wtedy nie ma problemu ze zdobyciem na "szrocie" zamiennika. Dopasowywanie od innego silnika, przerabianie bądź inne samoróbki wg mnie nie wchodzą w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Miałem na myśli przypadki kiedy silnik jest SERYJNIE produkowany (przez tych mądrych konstruktorów) > w dwóch opcjach: z jednomasem albo dwumasem. Wtedy nie ma problemu ze zdobyciem na "szrocie" > zamiennika. Dopasowywanie od innego silnika, przerabianie bądź inne samoróbki wg mnie nie > wchodzą w grę. to się źle zrozumieliśmy myślałem że masz na mysli znaną przeróbke koła zamochowego od benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > to się źle zrozumieliśmy myślałem że masz na mysli znaną przeróbke koła zamochowego od benzyny. Fakt faktem, że koło jednomasowe stosowane w starych 1.9 TDI pasuje również do starych benzyn 1.8 (i pewnie kilku innych wersji silników) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.